Toon posts:

MACHINE_CHECK_EXCEPTION probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en hoop dat jullie een goede oplossing voor me hebben. Ik heb laatste gekocht:

Asus A8N-E32 Deluxe Gaming Edition
Amd X2 4200+
2048 DDR kingston
400 HDD Maxtor
NEC 580 wat voeding
Asus N7900GT

Het probleem gaat als volgt. Ik installeer windows niks aan de hand. Ik installeer daarna me Chipset drivers, vervolgens moet hij om de installatie te voltooien restarten. Hij restart, windows laad, meteen na het laadscherm krijg ik een blauw scherm met de volgende error:

STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
"MACHINE_CHECK_EXCEPTION"

Ik hoop dat jullie met een oplossing kunnen komen, Thnx in advance ! :*)

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:54

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je eerste actie zou moeten zijn: [google=MACHINE_CHECK_EXCEPTION]

oa de microsoft knowledge base levert leuke info.

Maar probeer eens of de nieuste drivers die je op internet (site fabrikant) kunt vinden dezelfde problemen opleveren.

[ Voor 34% gewijzigd door Dirk op 09-06-2006 15:12 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:45
http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP

Het volgende kon ik vinden in verschillende fora

- ATA/IDE driver is waarschijnlijk de schuldige (de chipset drivers)
- Problem komt vaak voor in combinatie met een Maxtor HD (en een nForce chipset)
- Asus wireless card

[ Voor 6% gewijzigd door wboevink op 09-06-2006 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee dat het ligt aan het feit dat ik een Nforce 4 chipset heb, en een Maxtor HDD. De info dat op die microsoft support link staat geeft niet echt specifieke aanwijzing wat ik eraan kan en moet doen. Ik heb de winkel waar ik het geassembleerde systeem van heb opgebeld, en die vertelde me dat ik moest proberen een RAID aan te maken ofzo, ik heb geen idee hoe dit in ze werk gaat.. Kan iemand me hiermee helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :Y)
Een van de eerste dingen waarvan we uit gaan dat je die zelf doet, is, zoals gdwest ook al aangeeft: zelf zoeken :) Google is handig, maar onderschat ook de GoT-search niet. Had je de laatste gebruikt, dan had je ongetwijfeld Windows XP en 2000 BSOD guide gevonden :)
Dus ik denk dat je daar maar eens even in moet duiken, en dan je resultaten hier posten, want zo kunnen we d'r vrij weinig mee ben ik bang.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat op slot. Ik zie nergens dat je gezocht hebt naar een mogelijke oplossing. Op GoT zien we liever dat je eerst zelf inzet toont alvorens een topic te starten.

Over de compatibiliteit tussen een nForce 4 en een Maxtor Diamond Max 10 zie de OH FAQ - Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? waar onder het kopje 'compatibiliteit' het e.e.a. aan informatie staat.

Mocht je tot de conclusie komen dat het andere hardware betreft, neem dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even goed door.

Dit topic gaat dicht wegens gebrek aan inzet. Er zijn nog talloze manieren om eerst zelf uit te vinden waar het aan ligt. Pas wanneer je er helemaal niet uit komt kun je een topic starten maar geef dan wel aan wat je zoal geprobeerd hebt en laat zien waar naar je gezocht hebt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.