Ik heb een zogenaamd "catch-all" e-mail adres. Dat betekent dat alle e-mail eindigend op @mijndomein.nl bij mij word afgeleverd. Hierdoor kan ik altijd nieuwe, unieke e-mail adressen kiezen als ik dat ergens moet opgeven. Bij het aanvragen van een nrc.next proefabonnement heb ik dan ook het e-mail adres nrcnext@mijndomein.nl opgegeven. Hierop heb ik ook netjes een bevestiging ontvangen van mijn aanvraag. Dat is inmiddels een paar maanden geleden.
Ik krijg nu ineens spam op het adres nrcnext@mijndomein.nl. Natuurlijk heb ik dit e-mail adres nergens anders voor gebruikt, dus het moet wel door nrc zijn doorgespeeld of bij hun zijn gestolen.
Uiteraard heb ik om opheldering gevraagd bij nrc, maar daar heb ik nog geen antwoord van gehad.
De kleine lettertjes op hun website:
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om e-mail te filteren dat naar nrcnext@mijndomein.nl word verstuurd. Dat is het probleem ook niet.
Waarom ik het hier dan wel meld? Misschien als extra waarschuwing om nergens, ook niet bij gerespecteerde bedrijven, een prive e-mail adres op te geven.
Ik vroeg me ook af of dit eigenlijk wel mag.
Spam versturen is strafbaar, maar doorspelen van een e-mail adres zonder toestemming ook?
Ik krijg nu ineens spam op het adres nrcnext@mijndomein.nl. Natuurlijk heb ik dit e-mail adres nergens anders voor gebruikt, dus het moet wel door nrc zijn doorgespeeld of bij hun zijn gestolen.
Uiteraard heb ik om opheldering gevraagd bij nrc, maar daar heb ik nog geen antwoord van gehad.
De kleine lettertjes op hun website:
Dat is hier niet het geval. De spam is engelstalig en gaat over "buitenkansjes" voor investeringen. Het return e-mail adres van de spam gaat naar sites die niets met de spam te maken (lijken) te hebben. Ook staat in de spam geen mogelijkheid om ergens af te melden.PCM Uitgevers legt van abonnees gegevens vast voor de uitvoering van de (abonnements)overeenkomst. Ook kan PCM Uitgevers deze gegevens gebruiken om u te informeren over voor u relevante diensten en producten van de titels en werkmaatschappijen van PCM Uitgevers.
Het is natuurlijk niet zo moeilijk om e-mail te filteren dat naar nrcnext@mijndomein.nl word verstuurd. Dat is het probleem ook niet.
Waarom ik het hier dan wel meld? Misschien als extra waarschuwing om nergens, ook niet bij gerespecteerde bedrijven, een prive e-mail adres op te geven.
Ik vroeg me ook af of dit eigenlijk wel mag.
Spam versturen is strafbaar, maar doorspelen van een e-mail adres zonder toestemming ook?
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet