Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoradio en USB laptop harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:19
Ik ben dus al een tijdje opzoek naar een nieuwe autoradio, en mijn oog viel op het dit model:

http://www.kenwood.nl/products/car/cd/KDC-W7534U/

Mijn plan is dus z'n radio te kopen, usb2.0 case + laptop schijf. Ik zag in de technische specificatie's dat de usb van de autoradio 500mA afgeeft. Is dit voldoende om de laptopschijf aan te sturen, of te weinig vermogen? Ik heb wel gekeken in een specsheet van een notebook hdisk, maar daar stond alleen het wattage in dat de schijf nodig had en niet het aantal ampere. Hebben misschien andere tweakers een vergelijkbaar systeem al in hun auto zitten en weten handige tips voor de do's and don't :)

Zelf vind ik het wel erg fijn dat de usb poort aan de achterkant zit ivm met het wegwerken van de kabels. Ik staar me ook niet blind op de kenwood, maar wil wel mooi geluid.

:)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wattage = aantal volts x het aantal ampere.
Op USB staat volgens mij 5 volt, dus dat betekent dat je er een maximaal verbruik van 2,5w aan zou kunnen hangen voor ie gaat bokken. Wat dan op zich ook wel weer klopt met datgene wat meestal aan een usb-aansluiting gehangen wordt, dat zijn niet zulke stroomvreters ;)
Dus om heel eerlijk zijn denk ik niet dat je voor je laptopschij ontkomt aan een externe voering (bijv. op sigarettenaansteker). Hou er wel rekning mee dat die gestabiliseerd zal moeten zijn, anders draaie je mogelijk je HDD in de soep :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een oplossing met een 40 gb hd waarmee je dus 2 usb poorten hebt. 1tje voor de data en beetje stroom en de andere voor alleen stroom. Dan kan je via de sigarettenaansluiting van Sweex een USB poort lader kopen en de andere gaat in je radio. Zo heb je zeker genoeg stroom. Dan kan je gewoon 80 gb of groter eraan hangen. Er zijn ook oplossingen met een aparte 5v aansluiting van USB naar stroomaansluiting voor 2.5 inch disk en een USB aansluiting apart.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kenwood is inderdaad nog -zover ik weet- de enige die een aansluiting aan de achterkant heeft...

Andere merken hebben zo'n gigantisch gat aan de voorkant.

Is het trouwens niet een idee om gewoon een ipod te kopen, en die aan te sluiten?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
MikeyMan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:14:
Kenwood is inderdaad nog -zover ik weet- de enige die een aansluiting aan de achterkant heeft...

Andere merken hebben zo'n gigantisch gat aan de voorkant.

Is het trouwens niet een idee om gewoon een ipod te kopen, en die aan te sluiten?
Je zou idd een mp3 speler kunnen kopen (waarom nou persé een ipod, lijkt wel een maatstaaf) en kunnen aansluiten op je aux in.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jozy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:17:
[...]

Je zou idd een mp3 speler kunnen kopen (waarom nou persé een ipod, lijkt wel een maatstaaf) en kunnen aansluiten op je aux in.
Ik zeg niet voor niks ipod... Noem mij maar eens een ander soort mp3speler die via de autoradio te bedienen is... En fatsoenlijk via een lijnsignaal wordt aangesloten...
Aux=bagger... Moet je het ding nog in het zicht monteren...

Daarnaast is het maatstaf...

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Een doorsnee usb stick is net zo goed met de head unit te bedienen. En wat dat betreft is een externe hdd gelijk aan een usb stick

.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AkroBatik schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:43:
Een doorsnee usb stick is net zo goed met de head unit te bedienen. En wat dat betreft is een externe hdd gelijk aan een usb stick
Dat klopt...

Hoewel "net zo goed" nogal een overstatement is... Zo vanzelfsprekend gaat dat niet altijd...

• Freezerator
Thanks voor de tips,

De reden dat ik voor een hdisk wil gaan is toch de prijs ipv een ipod of iets in de richting. Mijn huidige radio is niet ipod compatible, dus er zal sowieso nieuwe hardware moeten komen.

Ik heb nu een Maxtor laptop schijf gevonden die maximaal 2,5W verbruikt, en dat is alleen tijdens de startup. Read gebruikt hij een stuk minder.

Maar dan heb ik voor circa 80 euro een case + harddisk van 40gb. Ik hoop dat ik binnenkort wat praktijk ervaring over dit onderwerp kan toevoegen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat je eventueel ook zou kunnen doen, als je handig bent, is die usb kabel zelf open maken, en er een omvormertje van 12 naar 5 volt op aansluiten... Die leveren meer sap... Maar kost wel wat moeite...

• Freezerator
De kenwood werkt helaas niet met de harddisk. Vandaag getest in de winkel, maar wel spin-up maar krijg invalid device. Dus het houd helaas op en wachten op toekomstige modellen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Freezerator schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 18:35:
De kenwood werkt helaas niet met de harddisk. Vandaag getest in de winkel, maar wel spin-up maar krijg invalid device. Dus het houd helaas op en wachten op toekomstige modellen :)
Is de schijf FAT geformatteerd?

• Freezerator
FAT32, volgens de specs zou de radio dat moeten aankunnen, maar ik zou inderdaad ook eens normale FAT kunnen proberen aangezien de ruimteverlies met mp3's relatief meevalt omdat dat toch geen vele 1 kb bestanden zijn :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens moet je er ook op letten dat het apparaat als "mass storage device" wordt gekenmerkt... Dacht dat je daar tools voor kon downloaden, maar daar zou je even naar moeten zoeken...

• Freezerator
Hmm, dat is inderdaad een goede tip.

Het verschil tussen mijn usb stick en de hdisk is inderdaad dat de een "fixed" is terwijl de ander "removable"

Ik gebruik nu swissknife, een freeware programma om me hdisk te formatten, maar ik kan daar niet het type veranderen om er een "removable" media van te maken. Ik zal kijken of ik een oplossing kan vinden.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

en weet je inmiddels al of het werkt?

ik ben namenlijk ook van plan om een autoradio te kopen met usb ondersteuning, eigenlijk om mijn 128mb usb stickje voor muziek te gebruiken want dat kan je er zo even op copieren, nou zeggen jullie dat bij deze radio een usb slot aan de achterkant zit, dan kan je er toch helemaal geen usb stick in doen? dan moet je eerst je radio er weer uithalen als je er nieuwe nummers op zet, of zie ik dat verkeerd?

Wat is trouwens jullie ervaring met goedkope merken zoals Medion, Roadstar

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 15-07-2006 15:25 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

MikeyMan schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:28:
[...]
En fatsoenlijk via een lijnsignaal wordt aangesloten...
Aux=bagger...
Aux=lijnsignaal
Daarnaast is het maatstaf...
Maatstaaf?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-11 22:28
Hier heb ik de schijf die in mijn laptop zit vervangen, en die extern gemaakt (seagate 4200tr/min). Dit werkt bij de meeste pc's wel met 1 usb-poort, maar sporadisch komt kom ik eens een pc tegen waarbij de schijf niet wil draaien. meestal zijn het de oude pc's waarbij het niet helemaal goed wil gaan. dus als je zeker weer dat er 500mA op de port staatzou ik het erop wagen. Let er wel op dat het GEEN 7200tr/min-schijf is.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik had het niet over het signaal...
[...]

Maatstaaf?
Maatstaf!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

koekoek2003nl schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:22:

ik ben namenlijk ook van plan om een autoradio te kopen met usb ondersteuning, eigenlijk om mijn 128mb usb stickje voor muziek te gebruiken want dat kan je er zo even op copieren, nou zeggen jullie dat bij deze radio een usb slot aan de achterkant zit, dan kan je er toch helemaal geen usb stick in doen? dan moet je eerst je radio er weer uithalen als je er nieuwe nummers op zet, of zie ik dat verkeerd?

een vriend van mij heeft diezelfde radio ook ... echt af te raden maakt continu vreemde geluidjes begint cd te spinnen terwijl er een usb stick inzit etc etc ... dat ding reageert half op de knopjes, usb stick pakt ie 1 / 10 keer ... echt bagger ...

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Joepho schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:03:
[...]

een vriend van mij heeft diezelfde radio ook ... echt af te raden maakt continu vreemde geluidjes begint cd te spinnen terwijl er een usb stick inzit etc etc ... dat ding reageert half op de knopjes, usb stick pakt ie 1 / 10 keer ... echt bagger ...
ok, dank je wel...
Weet iemand iets iver deze radio?
MEDION Autoradio/cd/mp3 MD80877
Max vermogen 4x20 Watt
LCD display met ID3 tag
Speelt CD-R/RW en MP3
PPL tuner MW/FM/LW
30 Voorkeuzezenders
Afneembaar front
USB aansluiting
Met geheugenkaart slot
Op = op

• Freezerator
koekoek2003nl schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:22:

Usb kabel eraan naar de voorkant? :) Ik vond juist aan de achterkant handig omdat je dan de harddisk bv in het handschoenenkastje kan inbouwen oid.

Ik heb helaas nog niet de tijd gehad een andere radio te testen (jvc met een
usb aansluiting aan de voorkant, iets minder handig maarja).
Probleem van de radio + usb is volgens mij het media type. Een usb stick
heeft een andere type dan de harde schijf. De foutmelding die ik kreeg op de
kenwoord was unknown media type. Waarschijnlijk hebben ze geen ondersteuning
voor harde schijven want ik voelde wel normale spin-up van de schijf.

Grote kans dat ik uiteindelijk een radio koop die dvd's ondersteund met mp3
(JVC KD-DV6202) en me erbij neerleg. Als ik die andere radio heb getest zal
ik natuurlijk nog een update posten.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit met precies dezelfde vraag: eigenlijk belachelijk dat het enige wat hier en daar te krijgen is van die kleine 10-20GB HDD's zijn voor _veel_ teveel geld. Waarom niet 80GB ofzo? Dat is sowieso genoeg en hoeft niet veel meer te kosten.

En net als Freezerator zie ik wel aankomen dat ik een DVD-mp3 speler koop, omdat er geen andere goede oplossingen zijn. Ik heb van Target nog een 40 en 80GB ding gezien dat je in je auto kunt docken, maar dan moet je 500 euro uit willen geven voor 80GB en de bediening loopt ook via dat apparaat. Handig inbouwen in je dashboard kastje is er dan niet bij :/

Goed, dan maar de al eerder genoemde JVC of het goedkopere model (KD-DV4202, heb ik bij MM al gezien)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Freezerator schreef op zondag 16 juli 2006 @ 22:23:
[...]

Probleem van de radio + usb is volgens mij het media type. Een usb stick
heeft een andere type dan de harde schijf. De foutmelding die ik kreeg op de
kenwoord was unknown media type. Waarschijnlijk hebben ze geen ondersteuning
voor harde schijven want ik voelde wel normale spin-up van de schijf.
Ook al geprobeerd de harde schijf gewoon FAT te formatteren?

• Freezerator
Ik had hem toendertijd FAT geformatteerd tijdens de test.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is het probleem ook niet, er is gewoon een wezenlijk verschil tussen een USB mp3 speler (pendrive model) en een USB HDD. In windows kun je het ook zien aan de groep waar hij aan toegedeeld wordt. Een USB HDD staat niet tussen de verwisselbare schijven, maar is een normale schijf volgens windows. Een pendrive is altijd een verwisselbare schijf...

Ik geloof dat daarvoor wel tooltjes bestaan, tenminste... Dat heb ik gelezen hier op GoT. Als ik dat terug kan vinden zal ik de link posten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Freezerator
Graag, naar zo'n tool ben ik ook opzoek. Kan het zijn dat de casing + usb chip ervoor zorgt welk type media het is? Want bv met Swissknife kan je in principe het veranderen, maar voor de harde schijf werkt het nu niet. Misschien dat er casings zijn die een harde schijf wel als "portable" media aanmerken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Grrrrrene schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 01:24:
Ik geloof dat daarvoor wel tooltjes bestaan, tenminste... Dat heb ik gelezen hier op GoT. Als ik dat terug kan vinden zal ik de link posten :)
Daar heb ik inderdaad ook van gehoord...

Zal ook -als ik eraan denk- eens het een en ander testen op verschillende radio's met m'n usb-harddisk...

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12
Heeft Mikeyman, Freezerator of Grrrrrene al nieuws?
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem en ben erg benieuwd naar de ervaringen en eventuele oplossingen.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sorry man... Ben al aardig lang niet meer op m'n werk geweest... Zal -als ik eraan denk- volgende week eens aan de gang gaan...

Verwijderd

Voor in mijn vader's nieuwe auto heb ik laatst de Kenwood KDC-W6534U aangeschaft. Ook met USB aansluiting aan de achterzijde. Het kabeltje heb ik weggewerkt achter het klepje voor de zekeringen. Dit klepje kun je eenvoudig verwijderen, zodat je bij het stickje kunt.

De door Joepho genoemde problemen herken ik absoluut niet, de stick wordt altijd in 1x herkend, en hierbij zijn geen rare geluiden merkbaar. Misschien een productiefoutje? Ik heb geen aandelen Kenwood oid, maar de radio bevalt gewoon prima :). Zojuist een 2 gb stickje besteld, tot op heden gebruikte ik een oude usb-mp3speler van 128 mb, beetje te weinig opslag.

• MoZe
Om het even centraal te houden heb ik in dit topic wat meer info gepost die ik online heb gevonden.
edit:
ben een prutser met linkjes...

[ Voor 22% gewijzigd door MoZe op 01-09-2006 13:22 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je het dan andersom doet... Lijkt me handiger...

• MoZe
Jouw wel, maar de mensen in het AVH-topic ws. niet ;)
m.i. heeft dit toch net iets meer te maken met hifi dan met vervoer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, en dan zou eigenlijk dit hele topic naar AVH moeten...

Dit topic gaat over autoradios met usb + harddisk...

Als je een probleem daarmee hebt ga je niet zoeken naar "keuze autoradio"... Die heb je dan al namelijk...

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
MoZe schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:14:
Heeft Mikeyman, Freezerator of Grrrrrene al nieuws?
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem en ben erg benieuwd naar de ervaringen en eventuele oplossingen.
Raar die klacht van freezerator, ik heb al verschillende klanten gehad die gewoon een 120gb hd aan een kenwood radio hadden aangesloten, werkte prima.

Overigens heeft Alpine ook de mogelijkheid om er een usb device aan te koppelen, met ainet kun je tegenwoordig alles.

BlaBlaBla

Pagina: 1