Toon posts:

[Probleem] Internet disconnect wanneer ik connect naar serve

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister het gratis spel Warsow gedownload. Een gratis FPS, blabla. Maar telkens als ik me serverlijst refresh (en naar de masterserver connect dus) vliegt m'n internet er spontaan uit. Het is me 1x gelukt om gewoon de serverlijst op te halen en een server te joinen, maar alle andere pogingen zijn mislukt. Telkens als ik op refresh druk knalt m'n internet er gewoon uit, en een minuutje later heb ik weer gewoon verbinding.

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn. Ik heb weinig verstand van netwerken/internet en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Misschien een IP conflict of iets dergelijks?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoop UDP paketten die binnenvliegen en je router die het dan niet aan kan gok ik of je Firewall flipt en blokkeert al het verkeer voor 1 minuut :)

Meer info nodig enzo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:14:
Hoop UDP paketten die binnenvliegen en je router die het dan niet aan kan gok ik of je Firewall flipt en blokkeert al het verkeer voor 1 minuut :)

Meer info nodig enzo...
Ik internet inderdaad via een router, en wanneer me internet eruit vliegt kan ik ook niet meer naar mijn router connecten (192.168.2.1 etc.). Firewall van me router staat uit, die van Windows heb ik zojuist ook even uitgezet maar dat lost het probleem ook niet.

Ik heb even naar de settings van me router zitten kijken en ik heb nergens iets gezien aan max. connections of iets wat ik kan verhogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:21 ]

Verwijderd

Wat voor een merk router heb je? Heb je de nieuwste firmware voor je router erop staan?

Ik heb ook gehad dat m'n router eruit vloog, maar ik heb dit kunnen verhelpen door het aantal connecties dat het programma gebruikte te limiteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:32 ]

• nero355

nero355

Als het een Sweex ding is gauw omruilen voor een ASUS WL-500 en indien je ADSL hebt een SpeedTouch 5xx/7xx zou ik zeggen dan :)

/EDIT : Hmm... gelukkig heb ik niet hetgene getypt was ik in eerste instantie wou doen dat is al namelijk hierboven gepost :D

/EDIT 2 :
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:33:
Nee, ik heb een Edimax geval router, ik ben op het moment aan het zoeken naar nieuwe firmware, maar is moeilijk te vinden :/
Ook dumpen die handel. Is dezelfde hardware met een ander design...

[ Voor 73% gewijzigd door nero355 op 07-06-2006 12:43 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb een Edimax geval router, ik ben op het moment aan het zoeken naar nieuwe firmware, maar is moeilijk te vinden :/

EDIT: firmware geupdate maar lukt nog steeds niet.

EDIT2: het ligt aan de router, dat is wel duidelijk. Ik heb me computer nu rechtstreeks verbonden met m'n modem en nu werkt het wel. Ik zal is even gaan kijken naar een nieuwe router. Een ASUS WL-500 werd al gezegd, nog meer suggesties? En wat is er dan beter aan die routers, meer instellingen, meer mogelijkheden?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 13:31 ]

Verwijderd

Je zou ook voor een Linksys kunnen gaan. Hier heb ik ook wel goede ervaringen mee. Het voordeel van een duurde router geef je ook zelf al een beetje aan: meer mogelijkheden. Ook geldt voor bijvoorbeeld wireless dat je een stabielere verbinding hebt. Voor kwaliteit betaal je gewoon wat meer.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Linksys schaar ik onder dezelfde noemer dan Edimax/Sweex/Sitecom/SMC e.d.
Ze gebruiken bijna allemaal dezelfde hardware..

Zyxel en 3com en uiteraard Cisco zijn vaak professioneler en er zullen nog wel wat merken zijn..

Ennuh.. de router van je firewall staat niet uit.. de geavanceerdere opties van je firewall staan uit.
Beetje krom van de UI

Actions speak louder than words

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:40

hilgo

Clear your mind of can't.

bolluserectus schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:41:

Zyxel en 3com en uiteraard Cisco zijn vaak professioneler en er zullen nog wel wat merken zijn..

Ennuh.. de router van je firewall staat niet uit.. de geavanceerdere opties van je firewall staan uit.
Beetje krom van de UI
Ehm.. linksys is van cisco :X Zijn prima producten, nooit last mee gehad (zowel bij mijzelf als diverse vrienden en kennisen die ik linksys heb aangeraden).

Discogs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Linksys is opgekocht door Cisco om op het lucratieve consumenten segment mee te kunnen scoren.
Meer niet.
Door dat Cisco stikkertje gaan ze niet ineens beter werken ofzo hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

BHQ

bolluserectus schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:41:
Hoe durf je Linksys met Edimax / Sweex en Sitecom te vergelijken? in SMC kan ik me nog wel vinden..
Anyway, de Linksys WRT54G van nowadays is zwaar ruk, die Asus is een goede keuze en zal er niet al te snel uitknallen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 08-06-2006 21:39 ]

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Ik hou zowiezo van bedrijven die bij hun eigen leest blijven..
Dus ik koop liever geen MSI of Asus, omdat die hun corebusiness ergens anders hebben liggen.
Niet echt onderbouwt, maar zolang ik me houd aan die regel, gaat het voor mij goed.

Ff wat quoten.. :P
"Hoe durf je Linksys met" + "de Linksys WRT54G van nowadays is zwaar ruk"
Daarom dus?!

Een goed merk onderscheidt zich onder andere door hoe ze reageren op hun eigen fouten.
Voor de rest ben ik het eens met BackSlash32. Kijk naar KiSS.

Actions speak louder than words

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 14:55
hilgo schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:47:
[...]

Ehm.. linksys is van cisco :X Zijn prima producten, nooit last mee gehad (zowel bij mijzelf als diverse vrienden en kennisen die ik linksys heb aangeraden).
Dan heb je nog geen kennis gemaakt met hun (lees linksys) laatste serie producten. Sinds bijvoorbeeld de Linksys WRT54G Versie 5, hebben ze gebruik gemaakt van andere (goedkopere) hardware en software, en ook deze dingen lopen bij het openen van veel connecties gewoon vast.
Slechte ontwikkeling van een bedrijf dat toch heel lang als gewoon goed aangeschreven stond.

Persoonlijk zou ik inderdaad nu ook gaan voor de merken die gewoon pure kwaliteit voor (iets) meer geld willen leveren (zoals asus / cisco etc.)

• nero355

nero355

bolluserectus schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:46:
Ik hou zowiezo van bedrijven die bij hun eigen leest blijven..
Dus ik koop liever geen MSI of Asus, omdat die hun corebusiness ergens anders hebben liggen.
Niet echt onderbouwt, maar zolang ik me houd aan die regel, gaat het voor mij goed.
ASUS Heeft zijn zaakjes anders wel heel goed voor elkaar met de WL-500g bijvoorbeeld : Werkt veel beter dan een LinkSys WAG54G bijvoorbeeld :XJa de eene is een router de ander een modem+router weet ik..

Pagina: 1