Toon posts:

AMD of Intel voor gamers?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik stond vandaag op met een geweldige ingeving; nieuwe pc aanschaffen!! Net als met vriendinnen/vrouwen ben je na twee jaar een beetje uitgekeken op je pc en/of hij houdt het gewoon niet meer bij.

Daarom heb ik vanmorgen besloten om een nieuwe aan te schaffen, maar kwam al meteen met het volgende probleem: met welke processor haal ik de beste gameperformance? Ik heb nu nog een AMD en toen ik hem kocht was het aan te raden om een AMD te kopen. Is dit nu nog steeds zo? En als ik naar de videokaarten kijk, ik was altijd al een fan van Nvidia geweest, en zag nu een 7900 GTX 512mb? Is dit een mooie kaart of?

Alvast bedankt.

SyNq

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-01 12:34
Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006 is wat dit betreft echt een zinvolle plek om te gaan kijken.

offtopic:
Wij als tweakers groeten en danken elkaar altijd, het is dus niet nog eens nodig om onder iedere post een afsluiter te zetten, je naam staat wel naast je post, dus die hoeft er niet nog eens onder... Dit soort dingen zijn overigens ook te vinden in de netiquette

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:25:
[...]

Daarom heb ik vanmorgen besloten om een nieuwe aan te schaffen, maar kwam al meteen met het volgende probleem: met welke processor haal ik de beste gameperformance? Ik heb nu nog een AMD en toen ik hem kocht was het aan te raden om een AMD te kopen. Is dit nu nog steeds zo? En als ik naar de videokaarten kijk, ik was altijd al een fan van Nvidia geweest, en zag nu een 7900 GTX 512mb? Is dit een mooie kaart of?

Alvast bedankt.
Als je nog ietsje meer geduld kunt opbrengen koop je met de Intel Conroe (Core 2 Duo) een veel betere processor voor je geld. De Core 2 Duo serie van Intel die eind juli wordt gelanceerd heeft in verschillende benchmarks bewezen dat deze bijna altijd sneller is dan een FX-60, voor een prijs die te vergelijken is met de huidge X2 serie van AMD.

De nVidia 7900GTX is een van de beste kaarten van het moment. Als je het geld ervoor hebt doe je er geen miskoop mee.

Goud is geen geld

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

Volgens mij kun je zelf ook het e.e.a. opzoeken aan benchmarks en daar zelf conclusies uit trekken :)
Zie bv. Tom's Hardware CPU Charts en VGA Charts. Hardware die niet in voorgenoemde benchmarks staan zijn vrijwel altijd te vinden met zoekmachines.

De Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006 kan ook nuttig zijn bij de aanschaf van een nieuwe PC. Verder kun je in de verschillende subfora ook topics vinden m.b.t. processoren. Zie bijvoorbeeld PMG FAQ - Interessante topics in PMG :)

Gezien wij op GoT meer zelf inzet verwachten dan dit gaat het topic op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.