[LCD-TV] Dell 32INCH - nu met 25 korting

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Damn, jullie hebben me helemaal gek gemaakt :9~

Nu heb ik er op de valreep toch ook maar eentje besteld. Sinds een paar weken had ik al een DVD/HDD recorder in huis en afgelopen weekend is de digitale decoder van UPC gearriveerd. Al dat mooie moderne spul viel niet meer goed te combineren met mijn 9 jaar oude 55cm CRT met wel één hele scart aansluiting (die bovendien alleen composite slikt). Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen...

Hopelijk wordt hij een beetje snel geleverd wordt en ik hoop ook dat Dell 'm überhaupt nog voldoende op voorraad heeft. Een collega heeft onlangs een 26" Dell TV in de aanbieding besteld, maar die bleek al op te zijn. Was nog een heel gedoe om z'n reeds overgemaakte geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:29:
[...]
samsungs hebben aleen hoger contrast verhoudingen. 3000:1 of 5000:1
Die Samsung contrast verhoudingen zijn met één of andere truc gedaan. Het werkelijke contrast van hun panelen ligt in de orde van 800 á 1000. (Wat een boefjes he!) Daar zijn overigens al diverse topics over volgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 20:42
Als ik niet al 2 goeie tv's had.... (slaapkamer 21" en woonkamer 28") dan had ik ook zo'n Dell LCD 37" gekocht. Morgen loopt de aanbieding toch af.... of is dat zelfs al vannacht 0.00 uur.

Erg hoor, zo'n dubbel gevoel tussen wel zo'n ding bestellen.... of niet doen omdat ik al 2 goeie tv's heb. (welke ik aan de straatstenen niet kwijt kan)
Ik ga het niet doen en wacht wel op de volgende aanbieding van Dell.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-07-2022
Nou ik heb m ook net 2 uur voor t einde van de aktie besteld. Hopelijk hebben ze m nog op voorraad...

Ben benieuwd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-03 16:26
Mijn order is maandag-ochtend gechecked door een medewerkster van Dell, waarschijnlijk omdat ik betaalde met credit card. Maandagochtend is de levering bevestigd. 's Middags kon ik via UPS zien dat ie ingeladen was. En vanmiddag (dinsdag) is ie al afgeleverd. :*)

Jammer dat ik nu op mijn werk zit, maar ga vanavond ff alles aanelkaar tweaken! Laat jullie nog weten als er interessante zaken zijn, die hier niet gemeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Zo, dat is snel!
Laat snel weten hoe het bevalt. Het liefst met foto's natuurlijk!

Ik heb zelf met een overboeking betaald, omdat ie anders niet op m'n werk kan worden afgeleverd. (bij creditcard mag het afleveradres niet afwijken van het adres waar de creditcard is geregistreerd)

Het is nu wachten tot de betaling binnen is bij Dell... en ik ben helemaal niet ongeduldig (duh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
Verwachte leverdatum van mijn bestelling is 4 juli. Nog 1 weekkie wachten :'(

Edit: Net ff op dell site de status van de bestelling gechecked en de tv is al verzonden! Kan binnen nu en enkele werkdagen worden afgeleverd :9~

[ Voor 52% gewijzigd door KC71 op 27-06-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWack
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-03 16:26
Zo, die is uitgepakt en geinstalleerd. Nu al helemaal tevreden!
Heb nog niet het maximale uit de lcd gehaald: nog analoge tv signaal dus met digitaal zal het nog beter zijn. Ned2 en andere zenders zijn soms ruk, maar dat ligt niet aan de TV. Denk dat het signaal soms bagger is.
DVD via scard aangesloten: perfect!
Laptop ff aangesloten via s-video, helemaal niet verkeerd! (Die HD film die eerder gepost is ik zeker geinig.) Maar kwaliteit zal zeker beter zijn als ik laptop via D-Sub oftwel VGA aansluit.
Dan kan ik gelijk checken of je redelijk kan internetten en misschien via mijn draadloze netwerk films streamen. :9
Het is nu een beetje donker aan het worden, dus foto's maken zal er niet inzitten. Ik zal binnenkort wel ff een fototje uploaden (hoe doe ik dat eigenlijk :? )
Al met al een echt multimediaal scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:33

sanook

_/-\o_

Dell heeft een 37 inch LCD TV in de aanbieding tot 1 augustus voor € 1476,-

nu de 25% aktie voor het 32 inch model is afgelopen is de aktie verplaatst naar het 37 inch model, daar gaven ze eerst 10% korting op maar is nu ook bijna 25% van de originele prijs af, zie hier

PCM test staat hier

[ Voor 23% gewijzigd door sanook op 28-06-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Ik zag het ook vanmorgen.... denk dat ik nu binnenkort ook voor de 37" versie ga :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffs das echt gaar. als ik dat had geweten had ik nu 37" :D maar ach das het leven hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Ik kom net iets zeer verontrustends tegen in een Dell support forum. Het lijkt erop dat deze LCD TV (en waarschijnlijk alle Dell TV's) een letterboxed 16:9 uitzending niet fatsoenlijk kan weergeven. Het toestel denkt met een gewoon 4:3 signaal te maken te hebben en gaat dan een strecht&crop actie doen waardoor het beeld wordt vervormd (in plaats van een rechttoe-rechtaan zoom)

Check dit: http://forums.us.dell.com...=by_date_ascending&page=2

Kan iemand die dit toestel al heeft even kijken wat ie doet als je een letterbox uitzending fullscreen probeert af te spelen? Kijk dan s.v.p. wel via de ingebouwde analoge tuner. Met een externe digitale ontavngers gaat het waarschijnlijk wel goed.

Als dit inderdaad niet goed gaat, dan vrees ik dat ik mijn bestelling per ommegaande weer terug kan sturen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 09:03
synthdood schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:35:
Ik kom net iets zeer verontrustends tegen in een Dell support forum. Het lijkt erop dat deze LCD TV (en waarschijnlijk alle Dell TV's) een letterboxed 16:9 uitzending niet fatsoenlijk kan weergeven. Het toestel denkt met een gewoon 4:3 signaal te maken te hebben en gaat dan een strecht&crop actie doen waardoor het beeld wordt vervormd (in plaats van een rechttoe-rechtaan zoom)

Check dit: http://forums.us.dell.com...=by_date_ascending&page=2

Kan iemand die dit toestel al heeft even kijken wat ie doet als je een letterbox uitzending fullscreen probeert af te spelen? Kijk dan s.v.p. wel via de ingebouwde analoge tuner. Met een externe digitale ontavngers gaat het waarschijnlijk wel goed.

Als dit inderdaad niet goed gaat, dan vrees ik dat ik mijn bestelling per ommegaande weer terug kan sturen :'(
Welke zender heeft dit soort uitzendingen? TheBOX maybe? Want daar lijkt het idd wel wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
appies schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:47:
[...]
Welke zender heeft dit soort uitzendingen? TheBOX maybe? Want daar lijkt het idd wel wat vreemd.
Volgens mij zijn alle breedbeelduitzendingen op Nederland 1, 2 en 3 letterboxed. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn 16:9 uitzendingen op de analoge kabel altijd letterboxed (gewoon een zwarte balk boven en onder), omdat er volgens mij bijna nooit anamorf wordt uitgezonden. En dat is weer omdat een anamorfe uitzending er op een 4:3 toestel niet uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
synthdood schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:53:
[...]

Volgens mij zijn alle breedbeelduitzendingen op Nederland 1, 2 en 3 letterboxed. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn 16:9 uitzendingen op de analoge kabel altijd letterboxed (gewoon een zwarte balk boven en onder), omdat er volgens mij bijna nooit anamorf wordt uitgezonden. En dat is weer omdat een anamorfe uitzending er op een 4:3 toestel niet uitziet.
Okay, ik zal vanavond wat 'screens' uploaden van een uitzending. Dan moet jij maar even bepalen of het goed al dan niet fout is. Ik heb nu geen tijd, nog een tentamen - maar vanavond zal ik even screens posten. Mits niet iemand anders mij al voor is natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ned 1,2 en 3 zijn letterbox. op die zenders is het scherm gewoon full screen 16:9 en persoonlijk vind ik het er niet slechtui uit zien! dus tja ligt eraan wat je persoonlijk storend vind :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:28:
Ned 1,2 en 3 zijn letterbox. op die zenders is het scherm gewoon full screen 16:9 en persoonlijk vind ik het er niet slechtui uit zien! dus tja ligt eraan wat je persoonlijk storend vind :*)
Als die zenders gewoon normaal gezoomd worden om ze schermvullend te maken is er niets loos en dat stelt me weer een beetje gerust. Bedankt!

Het zou natuurlijk heel goed kunnen zijn dat het alleen niet lekker gaat bij die uitzendingen die wel een balkje boven en onder doen, maar toch niet helemaal 16:9 zijn. Daar zie je er steeds meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op geen enkel kanaal van analoog tv van casema balken. alles is full screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:00:
ik heb op geen enkel kanaal van analoog tv van casema balken. alles is full screen
Wat ik uit het verhaal op het Dell forum begreep werd het op zich ook wel beeldvullend, maar is het probleem dat hij de boel ook nog uitrekt (wat dus bij een 4:3 uitzending wel okay is) en iets van de zijkanten afhakt, terwijl er bij een letterbox alleen maar gezoomd hoeft te worden.

Wanneer bij een letterbox uitzending de boel beeldvullend wordt zonder dat ie het beeld gaat vervormen(stretchen) en zonder dat er randen worden afgehakt (behalve natuurlijk de zwarte balken) dan is het helemaal goed! Hopelijk was het een firmware issue en is het in de huidige modellen al gefixt.

Anyway, mijn orderstatus is nog steeds niet bekend in het systeem van Dell, terwijl ik wel een ontvangstbevestiging en een referentienummer heb gehad en het geld maandag al heb overgemaakt. Ik hoop dat ze die dingen nog wel op voorraad hebben wanneer de banken eindelijk dat geld op de Dell rekening hebben bijgeschreven. En ik hoop ook dat ik dan ng steeds binnen die 25% aanbieding val.
Te vroeg gepiept, de order is in productie. Yiihaaaa 8)

[ Voor 5% gewijzigd door synthdood op 28-06-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn volgens mij twee soorten 16:9 uitzendingen.
1. uitzendingen die eigenlijk 3:4 zijn, waarop de zwarte balken al door de zender worden neergezet, en het breedbeeld in het midden wordt neergezet. Zo worden alle breedbeeldprogramma's in Nederland uitgezonden.
2. "echte" 16:9 uitzendingen (die volgens mij wél worden doorgegeven op de analoge kabel), waarop alleen het daadwerkelijke beeld met een marker wordt doorgegeven, waarbij de TV zelf moet uitzoeken hoe hij het beeld projecteert en indien nodig zwarte balken laat zien (anamorphe uitzending). Dit soort uitzendingen zie je (correct me if i'm worng...) wel eens op de BBC, en kan je dan meestal herkennen aan het feit dat er zwarte randen aan alle kanten zijn (tenminste, op mijn oude crappy CRT TV). Onder andere de WK wedstrijden van de BBC worden zo uitgezonden.

de vraag is hoe de Dell zich gedraagt bij uitzendingen met methode 1 en 2, en wel voor zowel analoge als digitale uitzendingen. het lijkt mij wel degelijk iets om even goed uit te zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
Morgen wordt dan eindelijk mijn tv thuis bezorgd.

Hoe bevalt jullie tv totzover? In het begin enthosiast, maar misschien nu minder? Of nog steeds erg tevreden met t apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
KeesC schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:00:
Morgen wordt dan eindelijk mijn tv thuis bezorgd.

Hoe bevalt jullie tv totzover? In het begin enthosiast, maar misschien nu minder? Of nog steeds erg tevreden met t apparaat?
Nee ik ben totaal niet minder enthousiast. Maar heb te weinig kennis om het probleem mbt 4:3 / 16:9 uitzendingen uit te zoeken. Maar tv en films bekijken is nog nooit zo'n genot geweest. Ook spelcomputer op de tv is een ware verademing, kortom je zult het morgen wel meemaken. Minder enthousiast ben ik niet, integendeel zelfs! :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door appies op 30-06-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Volgens de UPS tracking is mijn pakketje momenteel '"out for delivery", dus het kan nooit lang meer duren _/-\o_

Ik heb al een HD filmpje klaar staan op de laptop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:57

Gamer

mobile

hoh, gisteren kon je de 37 bestellen voor 1404 euo, nu 1505.
bellen naar de helpdesk, maar kon die niet meer krijgen voor die prijs.

was een foutje....

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:29
Jammer dat de 32" nu een stuk duurder is geworden, prijsverschil tussen deze en de 37" is nu nog maar 200 euro... Ik ga denk ik toch voor de 37"
Zijn er al mensen die de 37" in huis hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Yes... hij is binnen.

Hij is op m'n werk afgeleverd, dus veel tijd om te spelen heb ik niet. Ik heb 'm even snel aangesloten. De eerste indruk:
  • Mooi design & mooie afstandbediening
  • Analoge ontvangst is matig. Vanavond maar 's kijken hoe het er op UPC digital uitziet
  • Laptop via VGA met 1:1 pixelmapping = perfect!
  • Matrix Revolutions in 720p ziet er zeer smeuig uit. Errug mooi!
  • Kleurbalans & Contrast kan beter. Het beeld "springt" er nog niet echt uit. Hebben jullie nog wat veranderd aan de beeldinstellingen en zo, ja wat geeft voor jullie het beste resultaat?
  • Geluid is heel erg goed. Vele malen beter dan wat ik gewend ben van televiesies
  • De Zoom functie is inderdaad waardeloos. een analoge 16:9 uitzending is met geen mogelijkheid beeldvullend te krijgen zonder dat ie horizontaal gaat uitrekken. Erg jammer. Dit zou met de decoder geen probleem moeten zijn (omdat dan de decoder voor de scaling zorgt). Als ik alleen analoge kabel zou hebben, dan was dit voldoende reden om 'm terug te sturen!
Helaas zit er midden in het beeld een beroerde (sub)pixel. In een windows desktop is dat niet zo fijn, maar bij TV kijken valt het gelukkig niet op.

Ik ga er dit weekeinde uitgebreid mee spelen. Als de dode subpixel en de slechte zoom me gaan storen, dan stuur ik 'm volgende week misschien terug.

[ Voor 12% gewijzigd door synthdood op 30-06-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Nou, hij staat nu thuis opgesteld en de eerste avond zit erop.

DVD ziet er prachtig uit. Mijn vriendin kwam toevallig thuis toen ik net een stukje Shrek had opstaan en sloeg stijl achterover!

Met een analoog signaal thuis ziet het er best wel goed uit. Dat zegt wel iets over de beroerde waliteit van het antenne signaal op m'n werk! Eigenlijk zijn de gewone uitzendingen dan net zo goed als met de decoder. Dat doet ie dus beter dan alle TV's die ik tot nu toe in de winkels heb zien staan! Bij breedbeeld laat ie het echter afweten. Sowieso is de zoomfunctie niet in orde, maar zelfs als ie dat wel zou zijn, dan moet het letterbox beeld toch uitvergroot worden om 'm schermvullend te krijgen. Bij het uitvergroten verlies je nu eenmaal veel kwaliteit. Dat heb ik op CRT breedbeeld toestellen ook nooit mooi gevonden. De 16:9 uitzendingen via de decoder (die dus wel alle 576 beeldlijnen gebruiken) zien er wel erg goed uit! De zwartniveau's hadden van mij wel iets donkerder gemogen, maar ik vrees dat je dan een TV van €2000 of meer moet kopen.

De dode subpixel is bij TV kijken overigens totaal niet terug te vinden, dus daar maak ik me niet druk over.

Wat ik wel een beetje onhandig vind is dat hij niet automatisch op de scart ingang overschakelt wanneer je de DVD/Video/HDD aanzet terwijl je analoog zit te kijken. Je moet dus echt via het input selectie menu kiezen voor TV of SCART. Nu kan ik m'n vriendin weer gaan uitleggen dat je een hele serie handelingen moet uitvoeren voordat je eenvoudig een videootje kan kijken. Dat zou beter moeten kunnen. Ik denk dat ik 'm gewoon altijd op SCART1 laat staan en de decoder via de HDD recorder laat lopen.

Al met al: Een mooie TV voor een hele goeie prijs! Er is echter wel ruimte voor verbetering, maar dat geldt voor alle LCD TV's. Ik ga met veel plezier kijken, maar ik denk niet dat ik net zo lang met deze TV ga doen als met m'n oude vertroude 55cm CRT (9 jaar).

[ Voor 4% gewijzigd door synthdood op 01-07-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:37
Ik heb 'm ook sinds kort thuis staan! Heeft iemand al ervaring met digitenne en dit ding? ik wil een CI modulle en een antenne power injector gaan komen (deze tv geeft geloof ik geen 5 volt mee zoals de decoder van digitenne) maar ben zeer benieuwd of sommige medetweakers al ervaringen er meer hebben.

Heeft trouwens iemand al een pc aangesloten op de rs232poort? ik heb zelf niet zo'n kabletje liggen, dus 't wordt lastig. :) Super tv trouwens :)

Ohja, de DVD kwaliteit is bij mij ook bagger :( Maar binnenkort komt er een mac mini aan voor de dvd's (etc) dus dat moet dan weer helemaal goed gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Om op een grootbeeld LCD een goed beeld te krijgen via DVD is het aan te raden een goede scart (of component) kabel te gebruiken, met die Gamma en Praxis kabels krijg je vaak inderdaad geen goede kwaliteit. Je komt dus al gauw op deze kabel uit.

Kan iemand mij trouwens vertellen welke kabels er allemaal bijgeleverd worden? Ik wil binnenkort namelijk ook de 37" versie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Ik heb de 37" besteld, is nu pas in preproduktie.

Ik hou je op de hoogte.

hehe, door een foutje op de site heb ik die gekregen voor 1130 euro, heerlijke deal als je het mij vraagt :)

[ Voor 45% gewijzigd door Gamer op 07-07-2006 17:29 ]

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
synthdood schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:14:
  • ...
  • Laptop via VGA met 1:1 pixelmapping = perfect!

...
via VGA kon je toch niet hoger als 1024x786, of is dat anders bij de Dell?

Hoe zit het trouwens met de inkijkhoek? Word het beeldscherm erg flets naarmate je naar de zijkant gaat ?

Als het even meezit deze maand dan kan ik voor 1 augustus ook de 37" bestellen :-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1024x768 en niet hoger?

Hier al een weekje de 37" variant binnen.. en ik moet zeggen echt genieten..
Aangesloten: Xbox360 / PC / DVD / Analoge TV

Voor de resolutie van de PC maakt het niet uit of het vga of dvi is. Ik kan op beiden aansluitingen max 1278 / 768 instellen op de pc. Overigens vraag ik me af of je 2 pc's (1 via vga / 1 via dvi) simultaan kan aansluiten.. Lijkt me wel cool.. BF2 met zn tweeen op 1 scherm!

Ltr's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Het hangt een beetje van je videokaart en/of drivers af of hij de native resolutie goed kan aansturen. Op mijn eigen Acer laptop heb ik powerstrip geinstalleerd en daarmee een resolutie van 1360x768 gemaakt. Dat werk perfect via VGA. Om te kijken hoe het met DVI werkt heb ik het ook geprobeerd met een Dell laptop van m'n werk (zonder powerstrip), maar die snapt er helemaal niets van. Hij herkent de TV wel automatisch, maar gaat dan een 1280x768 uitsturen en als je probeert om dat te veranderen naar de native resolutie van de TV dan maakt ie er vertikaal een potje van. Ik had op een gegeven moment 1280x1080. Go figure... 8)7 Mijn conclusie: Powerstrip is the way to go.

Wat betreft de kijkhoek: mwhoa, redelijk. Eerlijk gezegd valt het me een klein beetje tegen, het wordt al gauw vaal als je er niet recht voor zit. Ik ben de afgelopen dagen in veel winkels langsgeweest om vooral de kijkhoek van alle toestellen te vergelijken. Dat kan echt wel heel veel beter, maar niet voor die 1100 euro. Als je een 32" wilt die een echt goeie kijkhoek heeft dan moet je snel aan 2000 euro denken.

Ik heb zitten twijfelen of ik de Dell moet zou sturen en een Philips of Sony in de plaats zou kopen en ik ben daar nog steeds niet echt uit. (trouwens hoe snel moet je daarmee zijn voordat Dell 'm niet meer terugneemt?). Voor mij zijn de echte negatieve punten de kijkhoek en de zoom functie die op het analoge signaal niet goed werkt.

Voor de rest is het een prachtig apparaat. Ik kijk via UPC digital en dat ziet er prachtig uit. Een HD film is helemaal om te kwijlen. Ook het design vind ik erg mooi. Mooier dan al die dure philipsen en sony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
synthdood schreef op zondag 09 juli 2006 @ 08:37:
Het hangt een beetje van je videokaart en/of drivers af of hij de native resolutie goed kan aansturen. Op mijn eigen Acer laptop heb ik powerstrip geinstalleerd en daarmee een resolutie van 1360x768 gemaakt. Dat werk perfect via VGA. Om te kijken hoe het met DVI werkt heb ik het ook geprobeerd met een Dell laptop van m'n werk (zonder powerstrip), maar die snapt er helemaal niets van. Hij herkent de TV wel automatisch, maar gaat dan een 1280x768 uitsturen en als je probeert om dat te veranderen naar de native resolutie van de TV dan maakt ie er vertikaal een potje van. Ik had op een gegeven moment 1280x1080. Go figure... 8)7 Mijn conclusie: Powerstrip is the way to go.
Ik heb een HTPC en gebruik de DVI ingang van mijn 32" Dell TV. Ik kan zonder gebruik maken van powerstrip 1360x768 instellen. Werkelijk een prachtbeeld! Media center is echt een genot zo! Wel ff mijn Hauppage TV kaart getweaked want standaard is t beeld een beetje fuzzy (wazig). T beeld is nu een stuk scherper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
KeesC schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:53:
[...]

Ik heb een HTPC en gebruik de DVI ingang van mijn 32" Dell TV. Ik kan zonder gebruik maken van powerstrip 1360x768 instellen. Werkelijk een prachtbeeld! Media center is echt een genot zo! Wel ff mijn Hauppage TV kaart getweaked want standaard is t beeld een beetje fuzzy (wazig). T beeld is nu een stuk scherper!
Leuk al die overwegend positieve reacties omtrent deze Dell TV. Ik ben na, inmiddels 2 weken?, helemaal gewend geraakt aan de TV. Mijn conclusie, ik zou deze TV weer kopen. Het is een verademing.

@KeesC. Wat bedoel je met tweaken van je Hauppage kaartje? Ik vind het beeld namelijk ook wazig en gebruik nu voornamelijk Mediaportal waarbij de optie als timeshifting superhandig is. Tevens kan ik iedereen aanraden om eens een HDfilmpje op te zetten. Ook de HD x264 gecodeerde films zijn een genot om naar te kijken, verschil met een 1080i uncompressed kan je eigenlijk niet zien. Het verschil tussen xvid en dvd is in ieder geval vele malen groter!
Ik heb zitten twijfelen of ik de Dell moet zou sturen en een Philips of Sony in de plaats zou kopen en ik ben daar nog steeds niet echt uit. (trouwens hoe snel moet je daarmee zijn voordat Dell 'm niet meer terugneemt?). Voor mij zijn de echte negatieve punten de kijkhoek en de zoom functie die op het analoge signaal niet goed werkt.
Volgens mij ben ik een van de weinige die het probleem met de zoomfunctie niet erg vind. Ik weet namelijk niet wat ik mis. Tevens kijk ik weinig analoge tv, maar voor mij belangrijke programma's als nova en het journaal kan ik echt prima behappen. Kan iemand mij misschien wat beter wijzen op het probleem, derhalve zal ik het hierom niet terugsturen. Meeste tijd is de TV voor spelletjes en films. Zeker wanneer je bedenkt dat de zoomfunctie niet faalt bij een decoder lijkt het mij geen dwingende reden om de tv terug te sturen.

[ Voor 30% gewijzigd door appies op 09-07-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Toch nog een vraag over de Digitale Tuner, ik heb ergens gelezen dat deze voor Nederland eigenlijk niet te gebruiken is maar nu zie ik op de KPN website het volgende staan:

Een digitale ontvanger van KPN werkt met een KPN Smartcard en op het DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial) netwerk van Nederland. Dit is een internationale standaard voor het doorgeven van radio- en televisiezenders.

Op de Dell website zie ik het volgende staan:

Dubbele tuners, 1 x analoog en 1 x digitaal (DVB-T), voor een ruim aanbod van kanalen en om ze zelfs naast elkaar te bekijken

Betekend dit dat er met een KPN smartcard digitaal tv kan worden gekeken zonder een extern kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
yorroy schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:45:
Toch nog een vraag over de Digitale Tuner, ik heb ergens gelezen dat deze voor Nederland eigenlijk niet te gebruiken is maar nu zie ik op de KPN website het volgende staan:

Een digitale ontvanger van KPN werkt met een KPN Smartcard en op het DVB-T (Digital Video Broadcasting - Terrestrial) netwerk van Nederland. Dit is een internationale standaard voor het doorgeven van radio- en televisiezenders.

Op de Dell website zie ik het volgende staan:

Dubbele tuners, 1 x analoog en 1 x digitaal (DVB-T), voor een ruim aanbod van kanalen en om ze zelfs naast elkaar te bekijken

Betekend dit dat er met een KPN smartcard digitaal tv kan worden gekeken zonder een extern kastje?
Wat ik begrijp uit mijn persoonlijk onderzoekje is dat kpn gebruik maakt van:

Het Digitenne signaal maakt gebruik van een Conax codering. U dient derhalve een Conax CAM of een CAM aan te schaffen die de Conax codering ondersteund. U kunt hiervoor terecht bij alle satellietwinkels in Nederland.

De goedkoopste CAM op de markt is op dit moment de Matrix Revolution CAM met Ucas 3.1. Deze CAM ondersteund de Conax codering en is dus te gebruiken in combinatie met uw smartcard.

Dit is een andere codering dan het irdeto2 systeem wat door de meeste kabelbedrijven wordt gebruikt. Kortom, ook met deze codering lijkt mij het onmogelijk om zonder een cam de smartcard werkend te krijgen.

Wat meer informatie omtrent de cams en dergelijke:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/alphacrypt/index.shtml
http://mgv.multikabel.nl/...ums&file=viewtopic&t=1035

Satelliet oplossing:
Persoonlijk zou ik het liefst een satelliet willen, maar dan als storende element aan het huis. Toen kwam ik dit tegen.

Misschien een wat late reactie; alle voorgaande posters zeggen allemaal ware
dingen :-)

Ik heb al jaren de schotel achter het raam hangen en heb er nauwelijks
problemen mee. Storingen/uitval treden bij zwaar weer net even eerder op,
maar heb er misschien 4 keer per jaar last van - als ik de vitrage eens was
en nat ophang.

's Avonds gaat het rolgordijn er ook nog eens voor en ook dat levert geen
problemen op.

http://www.msat.nl/index.html?lang=nl&target=d301.html

[ Voor 31% gewijzigd door appies op 09-07-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeesC, welke instellingen gebruik jij voor je Hauppauge kaart?
ik neem aan dat je hauppauge tweak tool (http://www.hauppauge.tv/h...ex.php?showtopic=2925&hl=) gebruikt.

bij mij kan de scherpte wel iets beter, maar het is vooral het slechte contrast dat ik vervelend vind. in donkere stukjes komt de hauppauge heel donker over. ik ga er ook nog aan tweaken.

enne, welke HD films gebruiken jullie om HDTV uit te proberen? ik heb laatst de demo gedownload (torrent) die Sony draait in de winkel, erg grappig om hun demo op mijn dell van 1100 euro perfect te zien lopen.
ik ga ook nog de film downloaden waarnaar eerder in deze thread werd verwezen.

laatste vraag: mijn HTPC heeft geen DVI uit (ja, hij loopt inderdaad nog op diesel) en ik vroeg mij af of het nog de moeite was om een grafische kaart te kopen met DVI of HDMI uitgang? ik moet zeggen dat ik het beeld via vga prachtig vind, maar ik wil het graag horen als iemand beide heeft zien lopen (op 1360/768).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:16:
KeesC, welke instellingen gebruik jij voor je Hauppauge kaart?
ik neem aan dat je hauppauge tweak tool (http://www.hauppauge.tv/h...ex.php?showtopic=2925&hl=) gebruikt.
appies schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:17:
[...]
@KeesC. Wat bedoel je met tweaken van je Hauppage kaartje? Ik vind het beeld namelijk ook wazig en gebruik nu voornamelijk Mediaportal waarbij de optie als timeshifting superhandig is.
Check Hauppauge Combfilter settings...
Pvr 150, beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
Het gaat inderdaad om de comb filter setting.
Zie ook volgende link: http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=6083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

die 37" is vandaag geleverd...

good work Dell, amai wat een beeldkwaliteit, en dat voor maar 1130 euro :)
verdere tests volgen later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Gamer schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:02:
die 37" is vandaag geleverd...

good work Dell, amai wat een beeldkwaliteit, en dat voor maar 1130 euro :)
verdere tests volgen later.
1130 :?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Hoe lang heeft de levering geduurd bij iedereen?
Edit: Ik ben vooral benieuwd naar de gemiddelde levertijd van de 37" schermen :+

[ Voor 47% gewijzigd door yorroy op 12-07-2006 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

yep, door een fout op de site stond de prijs een weekend op maar 1130 euro, dan besteld en geleverd gekregen :)

zijn uit voorraad leverbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamer op 12-07-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

was blijkbaar maar 1030 euro, lucky me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Nu online
Ik heb sinds twee weken ook de 37", die binnen een week werd bezorgd (betaald via iDeal).
Het is een fantastisch apparaat, ben zeer tevreden, maar er zijn toch ook de nodige bugs...
Ik vermeld ze maar even:
  • Is het nog niemand opgevallen dat teletekst niet werkt in combinatie met een signaal over Scart-RGB? De teletekst-knop op de AB doet 't gewoon niet, als de input op Scart 1 staat (ik gebruik UPC digital). Erg slordig, mijn oude CRT beeldbuis (Panasonic) kon dit wel...
  • Als je PIP gebruikt (main-beeld: UPC digital, klein-beeld: Analoge TV), en je schakelt PIP weer uit, dan verschijnt er vaak een verticale lijn met kleurrijke ruis aan de rechterkant (de laatste rij pixels rechts, rest van het beeld is goed). Nogmaals PIP gebruiken, of een andere input kiezen fixt het weer...
  • Ik heb al twee keer gehad dat de TV 's nachts spontaan aan ging, zonder dat iemand in de buurt van het apparaat was... Zouden m'n overburen me pesten, of....?
  • De tweede SCART ingang is niet RGB compatible! Niet handig, als je DVD speler alleen een scart uitgang heeft, en UPC digital ook....
  • De DVI en analoge VGA ingang zijn "mutually exclusive", je kunt dus niet twee PC's ineens aansluiten. Dit heb ik niet geprobeerd, maar staat duidelijk in de handleiding.
  • De grijze rand om de TV hadden ze, naar mijn bescheiden mening, beter zwart kunnen maken. Lijkt een klein beetje goedkoop. Maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Misschien ga ik 'm nog overspuiten :-)
Gelukkig ook veel goed punten:
  • De TV is erg goed (beter dan m'n oude TV, en vooral veel sneller) in het herkennen van een PALplus signaal (op UPC digital), en zorgt dan direct (je merkt 't niet eens, zo snel) voor een 16:9 weergave. Echt super!
  • De TV is erg goed voorbereid op universele afstandsbedieningen: Het selecteren van een van de vele inputs (HDMI, VGA, DVI, Scart etc) kan door op "INPUT" te drukken, en dan een nummer in te toetsen. Veel toestellen werken na "INPUT" alleen met cursortoetsen, en dan weet je nooit hoeveel keer up of down je moet drukken om van de ene input naar de andere te springen. Dell heeft hier over nagedacht!
  • Een uber-geile feature is dat je 13 beeldjes tegelijk kunt bekijken. Ik gebruik dat best vaak: je kijkt UPC digital, zet die beeldjes eromheen, dan zapt ie langzaam door 12 zelf te kiezen analoge zenders heen. Door de grootte van het scherm zijn zelfs de ondertitels in die kleine beeldjes nog leesbaar. Zo kun je lekker makkelijk zien waar je naartoe moet zappen!
Ik heb gezegd!

[ Voor 23% gewijzigd door avoid op 18-07-2006 20:03 ]

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
Ik had nog een paar vraagjes over de 37", aangezien ik deze mezelf cadeau wil doen met verjaardag.
  • Hoe is de inkijkhoek horizontaal?
    We zitten nl niet direct ervoor maar de tv staat iets meer naar rechts
    (dit komt door een hoekbank terwijl de tv in het midden van de bank staat zeg maar,
    en wij zitten in de hoek :-P).
  • Hoe is de inkijkhoek verticaal?
    de tv staat op een kast van 88cm hoog en daardoor kijken wij ietsjes omhoog naar de tv.
    Ik heb wel eens tft's gezien die horizontaal heel goed waren,
    maar verticaal naar beneden heel snel flets werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Ja die dell ziet er mooi uit

Maar hij heeft 16 ms
heb er een voetbal wedstrijd op gekeken

het beeld leek net in slow motion te staan
Persoonlijk zou ik liever door sparen voor samsung,sony,philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

inkijkhoek is goed te noemen, zowel verticaal als horizontaal.

slow motion ?

nog niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
Gamer schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:34:
inkijkhoek is goed te noemen, zowel verticaal als horizontaal.

slow motion ?

nog niet gemerkt.
Als je zeg maar 45 graden links en/of rechts gaat staan van het scherm. Zie je dan een groot verschil ten opzichte van precies het midden?
Sorry als ik veel vraag maar het is wel 1500 euro, en dat is een hoop geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind juist de manier van een input kiezen onhandig voor mijn universele ab (logitech harmony)

het werkt wel prima, maar een directe keuze voor een ingangskanaal (zeker als dat ook meteen de tv zou aanzetten indien hij uitstaat) zou veel sneller zijn en dan zou je bij het wisselen van input niet steeds het menu zien. daar komt bij dat de TV ongeveer acht seconden nodig heeft tussen het aanzetten en het reageren op input keuze.

nog een minpuntje (wat mij betreft) is het Dell logo dat elke keer bij het aanzetten verschijnt. dat hoeft van mij niet, er is al genoeg reclame op tv...!
maar goed, het is geen halszaak

wat betreft de horizontale inkijkhoek: ik vind het gewoon prima; ik zie echt weinig tot geen "vergrijzing" van het beeld als ik er naast ga staan. als dit het enige twijfelpunt zou zijn voor een koper, zou ik adviseren om wél te kopen. verticale inkijkhoek is mij nog niets van opgevallen, moet ik naar kijken.

ik heb nog geen enkele last gehad van ghosting of andere vertragingen of sporen door de "lange" reactietijd. en ik heb toch al heel wat voetbal op deze tv gekeken.

mensen vergeten in die discussie steeds een verschil te maken tussen gray-to-gray en black to white. Het laatste wordt door Dell gebruikt, en zegt niets tot weinig over de gray-to-gray tijd, anders dan dat dit laatste wsl. korter is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC71
Ghosting heb ik ook totaal geen last van op mn 32" exemplaar. Ik gebruik standaard mn DVI ingang waarop ik mn HTPC heb aangesloten. Soms gebruik ik mn digitale tuner van Samsung (zit op mn Scart1 RGB). Als ik deze inschakel, schakelt de tv automatisch over naar Scart1. Ik hoef niets te selecteren. Zet ik m weer uit dan gaat de voorkeuze meteen weer naar DVI.

Ik ben echt super tevreden over mn tv. Echt een goede keuze geweest al viond ik dit zelf 8) . Ik wilde eerst een Sony kopen (32V2000), maar deze zou 500 euro duurder zijn. Verder las ik op andere forums dat een pc aan sluiten op de HDMI niet echt lekker omdat de tv alleen 720i/p en 576i en 1080i ondersteund via HDMI.

De Dell TV? Echt :P :*) 8) :9~ :) ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
KeesC schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:56:
Ghosting heb ik ook totaal geen last van op mn 32" exemplaar. Ik gebruik standaard mn DVI ingang waarop ik mn HTPC heb aangesloten. Soms gebruik ik mn digitale tuner van Samsung (zit op mn Scart1 RGB). Als ik deze inschakel, schakelt de tv automatisch over naar Scart1. Ik hoef niets te selecteren. Zet ik m weer uit dan gaat de voorkeuze meteen weer naar DVI.

Ik ben echt super tevreden over mn tv. Echt een goede keuze geweest al viond ik dit zelf 8) . Ik wilde eerst een Sony kopen (32V2000), maar deze zou 500 euro duurder zijn. Verder las ik op andere forums dat een pc aan sluiten op de HDMI niet echt lekker omdat de tv alleen 720i/p en 576i en 1080i ondersteund via HDMI.

De Dell TV? Echt :P :*) 8) :9~ :) ;) !
Eens, prima ding - ook qua zapsnelheid waar ik bang voor was gaat sneller dan mijn oude JVC crt. Alleen wanneer krijgen we de eerste zelfontbranding van de Dell-TV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Niet online
Ik heb alweer een paar vraagjes voor de 37" versie (aangezien die nog steeds in de aanbieding is)
  • ik lees bijna bij alle reviews dat de zwart waardens niet zo heel erg goed zijn (tenminste, ze zeggen dt het niet zo goed is als bij plasma en sommige lcd's), hebben jullie daar echt last van bij donkere scenes?
  • Zou iemand wat plaatjes willen schieten van de 37" op verschillende hoeken met iets afspelend op de tv (maakt niet uit wat, gaat om de kleurverandering kwa inkijkhoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb de 37" versie ondertussen ook binnen.

Enkele voordelen:

- Op het eerste gezicht een prachtige tv om naar te kijken
- TV beeldkwaliteit erg goed, zowel analoog als digitaal (Samsung digitale tuner van @home)
- DVD kwaliteit super!
- Naar mijn mening een goede inkijkhoek
- Goede zwartwaarden, dit kan ik vooral goed zien als ik mijn laptop heb aangesloten. De tv geeft het mooier weer dan de laptop zelf.
- Via VGA laptop aangesloten, alles is goed te lezen en te zien.
- Makkelijke AB
- TV is draaibaar terwijl de voet blijft staan
- xbox (geen 360) geeft goed beeld.

Nadelen:

- Duurt lang voordat tv is opgestart.
- heb 2 keer gehad dat de tv ineens aansprong...
- De scart 2 aansluiting is van mindere kwaliteit dan scart 1. Als er bijvoorbeeld een simpele dvdspeler aangesloten wordt op scart 2 is het beeld overbelicht en de ondertiteling niet te lezen. Scart 1 geeft dit beeld wel goed weer. In mijn geval heb ik de digitale tuner op scart 2 gezet en anders ingesteld. Perfect beeld.

Wat een nadeel kan zijn, maar ook een voordeel:
Universele ABs werken meteen op de dell tv. Over het hele huis staan 3 dvdspelers die een AB hebben die ook de tv kan bedienen. Een JVC, Samsung en een LG. De afstandbedieningen kunnen zonder ook maar iets in te stellen de TV ook bedienen, vreemd?

Hoe dan ook, persoonlijk vind ik dit een erg goede tv en zeker voor deze prijs. Ik heb er nog geen HD materiaal op af kunnen spelen maar als dit gelukt is laat ik het zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:18:
Ik heb de 37" versie ondertussen ook binnen.

Enkele voordelen:

- Op het eerste gezicht een prachtige tv om naar te kijken
- TV beeldkwaliteit erg goed, zowel analoog als digitaal (Samsung digitale tuner van @home)
- DVD kwaliteit super!
- Naar mijn mening een goede inkijkhoek
- Goede zwartwaarden, dit kan ik vooral goed zien als ik mijn laptop heb aangesloten. De tv geeft het mooier weer dan de laptop zelf.
- Via VGA laptop aangesloten, alles is goed te lezen en te zien.
- Makkelijke AB
- TV is draaibaar terwijl de voet blijft staan
- xbox (geen 360) geeft goed beeld.

Nadelen:

- Duurt lang voordat tv is opgestart.
- heb 2 keer gehad dat de tv ineens aansprong...
- De scart 2 aansluiting is van mindere kwaliteit dan scart 1. Als er bijvoorbeeld een simpele dvdspeler aangesloten wordt op scart 2 is het beeld overbelicht en de ondertiteling niet te lezen. Scart 1 geeft dit beeld wel goed weer. In mijn geval heb ik de digitale tuner op scart 2 gezet en anders ingesteld. Perfect beeld.

Wat een nadeel kan zijn, maar ook een voordeel:
Universele ABs werken meteen op de dell tv. Over het hele huis staan 3 dvdspelers die een AB hebben die ook de tv kan bedienen. Een JVC, Samsung en een LG. De afstandbedieningen kunnen zonder ook maar iets in te stellen de TV ook bedienen, vreemd?

Hoe dan ook, persoonlijk vind ik dit een erg goede tv en zeker voor deze prijs. Ik heb er nog geen HD materiaal op af kunnen spelen maar als dit gelukt is laat ik het zeker weten.
ah kijk iemand met een 37* , beschik je toevallig over een digitale camera? (8>
zou je anders wat foto'tjes willen schieten?
dankje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 14:39
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:35:
[...]

ah kijk iemand met een 37* , beschik je toevallig over een digitale camera? (8>
zou je anders wat foto'tjes willen schieten?
dankje :Y)
Ik spreek ff namens Yorroy, ik zal ff wat plaatjes schieten en hier zondag posten, Groet! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Robbie T op 28-07-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_ :7 :7 dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Gamer schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:31:
Ik heb de 37" besteld, is nu pas in preproduktie.

Ik hou je op de hoogte.

hehe, door een foutje op de site heb ik die gekregen voor 1130 euro, heerlijke deal als je het mij vraagt :)
Hoe heb je dat gedaan, kan dat nogsteeds?

[edit] zag dat het maar 1 weekend is geweest, jammer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Beun_de_Haas op 29-07-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb op verzoek wat foto's gemaakt van de inkijkhoek, helaas is de digitale camera op vakantie dus heb ik de foto's gemaakt met m'n mobiel, ik hoop dat je er wat aan hebt. Hou er ook rekening mee dat nog niet de beste kabel en dvd speler is aangesloten.

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royterhorst/voorkant.JPG

Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royterhorst/zijkant.JPG

Van bovenaf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/royterhorst/boven.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Weet iemand of de tijdsduur van het volumebalkje anders is in te stellen? Ik vind dat deze wel erg lang blijft staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 12:57
Even kicken, wilde even melden dat
a) ik ook op een 32" versie zit te wachten :9 en
b) de 37" versie op het moment in de Dell crazy actie zit, ipv 1909 kostie nog maar 1.509.

Baalde ervan toen ik het een dag na mijn bestelling zag (op de dag zelf was 'ie nog gewoon 1909), maar aan de andere kant is het toch nog 200 euro duurder en wordt 37" wel heel groot :) Maar wellicht dat er mensen zijn die 'm voor deze prijs wel interessant vinden.

Hopelijk kloppen jullie reviews een beetje, want daar heb ik m'n keuze grotendeels op gebaseerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door jsiegmund op 05-10-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
iCe01 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 10:34:
Even kicken, wilde even melden dat
a) ik ook op een 32" versie zit te wachten :9 en
b) de 37" versie op het moment in de Dell crazy actie zit, ipv 1909 kostie nog maar 1.509.

Baalde ervan toen ik het een dag na mijn bestelling zag (op de dag zelf was 'ie nog gewoon 1909), maar aan de andere kant is het toch nog 200 euro duurder en wordt 37" wel heel groot :) Maar wellicht dat er mensen zijn die 'm voor deze prijs wel interessant vinden.

Hopelijk kloppen jullie reviews een beetje, want daar heb ik m'n keuze grotendeels op gebaseerd :)
De reviews kloppen ;) Het is echt een prachtige tv :9~
Als je er nog iets over wil weten horen we het wel.

Ik weet alleen nog steeds niet of de duur van het volumebalkje aan te passen is, persoonlijk vind ik dat deze erg lang blijft staan.

[ Voor 8% gewijzigd door yorroy op 05-10-2006 14:59 . Reden: Tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Kom er vanzelf achter denk ik 8)

Heeft er iemand ervaring met een media PC met normale analoge uitgang? Ik heb geen videokaart met DVI aansluiting dus wil het gewoon maar even analoog doen, tenzij het kwaliteitsverschil zodanig groot is dat het de extra euro's wel rechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
iCe01 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:34:
Kom er vanzelf achter denk ik 8)

Heeft er iemand ervaring met een media PC met normale analoge uitgang? Ik heb geen videokaart met DVI aansluiting dus wil het gewoon maar even analoog doen, tenzij het kwaliteitsverschil zodanig groot is dat het de extra euro's wel rechtvaardigd.
Op de analoge VGA doet ie 1:1 pixelmapping (wel eventueel met powerstrip zorgen dat je PC 1360x768 kan uitsturen. Een hoop drivers kennen die resolutie namelijk niet). Dan heb je echt een fantastisch beeld! Daar kunnen de Sony's en de Philpsen van deze wereld nog een hoop van leren. Die accepteren meestal alleen maar 1024x768 en gaan dan stretchen/scalen. Onbegrijpelijk.

Het is een goeie TV, maar heeft wel een paar merkwaardige trekjes. Zoals al genoemd blijft de volume balk irritant lang in beeld. Het enige waar ik zelf eigenlijk niet tevreden over ben is het feit dat ie letterbox uitzendingen op de interne analoge tuner niet correct kan zoomen. Gelukkig kijk ik (meestal) digitaal en wat via scart binnenkomt wordt wel goed gezoomed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Ik blijf het zoals in in juni en juli ook al melde een geweldig mooi ding vinden.
Als ik op jullie reviews af moet gaan zou ik er ook zo een willen kopen.
Zijn jullie ervaringen nog altijd zo postitief?? We zijn nu wat maandjes verder....

Maarja ik heb al 2 goede (crt) tv's. toch nog even wachten.
Hoe staan die dingen in de gemiddelde woonkamer? En dan vooral de 37"... dat lijkt me een geweldig formaat! (iemand foto's van bv zo'n ding in de woonkamer?!! Hij lijkt me HUGE!)

Hebben die afneembare speakers van de 37" ook van die voetjes waarmee je ze los naast de tv kan zetten op dezelfde hoogte als de tv?? wel erg fraai lijkt me dat. Ik zag ergens een plaatje en daarmee zaten de speakers aan de achterkant van de tv vast geschoefd. En die hadden geen pootjes eronder.

[ Voor 21% gewijzigd door Charlie932 op 07-10-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik vind het nog steeds een super tv, nog geen moment spijt gehad van deze aankoop.
Er worden inderdaad losse voetjes meegeleverd zodat de speakers op gelijke hoogte komen met de tv, ziet er erg mooi uit.
pc via vga aansluiten geeft al een erg mooie beeldkwaliteit, zelfs word documenten zijn erg goed te lezen.
Ik heb zelf de 37" en hij is inderdaad mooi groot in mijn slaapkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ik ben ook zeer tevreden moet ik zeggen, is alles wat ik ervan verwacht had! Een raar puntje... het geluid op de geluid uitgang lijkt niet helemaal sync. te zijn met wat er over de speakers gaat. Ik heb m'n 5.1 setje aangesloten op die uitgang met als resultaat een grote badkamer echo omdat er fractioneel verschil tussen de 2 zit. Nog meer mensen hier last van, of wellicht een manier om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja goed, ik ben ook nog steeds zeeeer tevreden over de tv.
geen moment spijt gehad nog :)

vooral beeld via de pc (dvi - hdmi) is om te kwijlen!
ook dvd's via de dvdspeler zijn nu een genot :9 (was een oude 55cm gewend!)

hier een foto'tje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/i/4GP5Z9Z28J89/730w

voor betere foto's kun je me wel mailen.
jeffreysnik apenstaartje gmail punt com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:38:
nouja goed, ik ben ook nog steeds zeeeer tevreden over de tv.
geen moment spijt gehad nog :)

vooral beeld via de pc (dvi - hdmi) is om te kwijlen!
ook dvd's via de dvdspeler zijn nu een genot :9 (was een oude 55cm gewend!)

hier een foto'tje

[afbeelding]

voor betere foto's kun je me wel mailen.
jeffreysnik apenstaartje gmail punt com :)
Heb jij al eens HD beelden gekeken via je Dell? Ik namelijk nog niet.. Zo ja: Is het mooi? :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
synthdood schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:44:
Op de analoge VGA doet ie 1:1 pixelmapping (wel eventueel met powerstrip zorgen dat je PC 1360x768 kan uitsturen. Een hoop drivers kennen die resolutie namelijk niet). Dan heb je echt een fantastisch beeld! Daar kunnen de Sony's en de Philpsen van deze wereld nog een hoop van leren. Die accepteren meestal alleen maar 1024x768 en gaan dan stretchen/scalen. Onbegrijpelijk.
Dit moet je me even verder uitleggen. Ik kan 'm instellen op 1280x760 en dan heb ik redelijk aardig beeld, maar er wordt wel zichtbaar aan gestretched. Als ik jou tip opvolg en 1360x768 kies valt het onderste deel van m'n scherm weg. Er is geen resolutie te vinden die echt haarscherp is zoals ik het zou willen. Neig nu dus toch naar de aanschaf van een DVI kaartje, tenzij ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Staat je tv niet toevallig op ingezoomd of op wide? Dat kan de reden zijn dat er een gedeelte wegvalt van het beeld. ff kloten met de zoom (wide) knop wil denk ik wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Nope dat had ik zelf ook al geprobeerd maar daar ligt 't echt niet aan. Als ik overigens een verkeerde frequentie selecteer zegt het toestel zelf ook graag op 1280 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
iCe01 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:56:
Nope dat had ik zelf ook al geprobeerd maar daar ligt 't echt niet aan. Als ik overigens een verkeerde frequentie selecteer zegt het toestel zelf ook graag op 1280 te draaien.
Vreemd, ik heb zelf mijn laptop via VGA op m'n tv aangesloten en geeft perfect beeld. Welke videokaart gebruik je, en heb je de laatste drivers hiervan binnen?
Wat ook het probleem kan zijn is als je de functie Dual Clone gebruikt, dus tegelijk beeld op je pcscherm en je tv. Hier had ik eerst ook problemen mee, maar zogauw ik mijn tv als hoofdmonitor gebruik heb ik dit probleem niet :) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ik heb geen monitor op die PC, is puur voor media; ook geen rare desktop instellingen dus. Grafische kaart is een GF2 Asus V7700 deluxe, een oud beestje maar werkt voor dit soort doeleinden prima. Ik heb dat powerstrip dingetje ook eens geprobeerd, maar kan er niet precies uitkomen wat ik daar nu extra aan zou hebben (aangezien ik de goede resoluties toch al kan selecteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
O o o mannen.... wat is het leven toch moeilijk.... een vriendin die staat te gillen dat de oude het nog prima doet.... en me wat aandoet (hehe) als ik een nieuwe koop.

Ze wil kleren kopen voor dat geld.... maarja, wat heb ik aan kleding... daar kan ik geen DVD op kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:23:
[...]

Heb jij al eens HD beelden gekeken via je Dell? Ik namelijk nog niet.. Zo ja: Is het mooi? :9~ :9~
hehe, ja dat heb ik zeker gekeken. trailers van apple.
ik viel spontaan achterover bij het zien van een 1080p filmpje.. (nasa filmpje.)
echt een aanrader dus O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
iCe01 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:56:
Ik heb geen monitor op die PC, is puur voor media; ook geen rare desktop instellingen dus. Grafische kaart is een GF2 Asus V7700 deluxe, een oud beestje maar werkt voor dit soort doeleinden prima. Ik heb dat powerstrip dingetje ook eens geprobeerd, maar kan er niet precies uitkomen wat ik daar nu extra aan zou hebben (aangezien ik de goede resoluties toch al kan selecteren).
Het is natuurlijk wat je zelf al zegt een oud beestje, volgens mij is dit een kaart met 32MB geheugen. Ik denk zelf dat dit het probleem is.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou je willen aanraden eens naar deze te kijken. Het is een erg goedkope kaart van 39 euro met VGA en DVI aansluitingen en geheugen van 128mb. Dit is een groot verschil met wat je nu hebt en het beeld kan er alleen maar beter van worden.
Een andere oplossing zou ik niet meer weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Nou wil ik niet heel vervelend doen, maar die kaart heeft 64MB geheugen en dat heeft absoluut niks te maken met het aantal pixeltjes dat 'ie uitstuurt. Als de TV gewoon 1360x768 aangeboden krijgt zou dat volgens synthdood via 1:1 pixelmapping moeten werken, dus zonder rare scaling; maar dat werkt niet. Ik vraag me nu overigens wel af of synthdood misschien zelf de 37" versie heeft? Daar zou het verschil (in aantal beschikbare pixeltjes) wel eens in kunnen zitten?

Ik stel je poging te helpen op prijs, maar een beetje zitten gissen helpt daar niet veel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
iCe01 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:12:
Ik vraag me nu overigens wel af of synthdood misschien zelf de 37" versie heeft? Daar zou het verschil (in aantal beschikbare pixeltjes) wel eens in kunnen zitten?
Nope, ik heb ook de 32" versie.

Volgens mij is de electronica in de 32 en de 37 versie overigens helemaal identiek en ze hebben dezelffde resoltie dus dat zou niet uit mogen maken. Ik gebruik zelf een Acer laptop (Travelmate 803met een Ati mobility Radeon 9000) en die heb ik aangesloten via de gewone VGA aansluiting. De ATI drivers voor de Radeon 9000 kennen de juiste resolutie niet, vandaar dat ik Powerstrip nodig heb. Dat werkt als een speer. Met 1:1 pixelmapping is het echt retescherp, net zo goed als op een normale monitor. Als je dan een HD film bekijkt val je echt om. Dat is fantastisch!

Ik heb de TV trouwens ook een keer met DVI op een Dell laptop aangesloten, maar daarmee lukte het inderdaad niet om 'm op de goeie resolutie te krijgen. Ik kon in de drivers in de Dell wel 1360*768 instellen, maar hij stuurde toch eigenwijs 1280 via de DVI naar buiten. Hoe heb jij 'm aangesloten? DVI of VGA? Ik denk dat DVI te slim probeert te zijn, en als de TV aan de videokaart vertelt dat ie 1280 is, dan overruled dit de instelling die je zelf maakt en zal ie nooit boven de 1280 uitkomen. Bij een "ouderwetse" VGA heb je van dat soort fratsen geen last. En maak je geen zorgen over het kwaliteitsverschil tussen DVI en VGA. Als je videokaart een beetje redelijke VGA output heeft dan is het verschil niet te zien. Al helemaal niet op een TV waar je een paar meter vandaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Via gewone VGA, daarom vind ik het ook zo raar. Van communicatie is uiteraard geen sprake, als ik iets selecteer wat de TV niet slikt is het ook direct afgelopen met het beeld. Ik krijg op een hoop resoluties een vervelend gescaled vierkantje, 1280 lijkt wel aardig te werken maar dan is het kiezen tussen scherp beeld & geen taakbalk of de TV het beeld vullend laten maken en dus geen 1:1 meer. Rare toestanden dat het bij jou op die resolutie wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Het lijkt erop dat je driver toch niet de juiste resolutie uitstuurt. Heb je soms ook nog een tweede monitor eraan zitten? Misschien dat het met dual screen niet lekker gaat en dat ie de resolutie van je monitor vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Kaartje gekocht met DVI uitgang en ineens wel fijne resoluties en kristalhelder beeld, niks meer aan doen dus 8)

Probleem met het geluid is volgens Dell geen probleem: je moet gewoon niet een externe set én bijgeleverde speakers willen gebruiken. Kiezen of delen. Beetje lulsmoes vind ik, maar vooruit dat is dan ook wel het enige nadeel aan dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
Vaag.... de 37" Dell LCD tv staat op www.dell.nl als €1509,- op de site.
Ga je echter verder via het toevoegen aan het winkelmandje, dan komt de prijs van € 1909,- weer naar voren.....

Iemand enig idee? foutje van Dell soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Charlie932 schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:25:
Vaag.... de 37" Dell LCD tv staat op www.dell.nl als €1509,- op de site.
Ga je echter verder via het toevoegen aan het winkelmandje, dan komt de prijs van € 1909,- weer naar voren.....

Iemand enig idee? foutje van Dell soms?
Ik denk het wel, want zo heb ik de mijne gekocht voor 1034 Euro :)

Even bellen, kan je misschien nog een betere deal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Heeft iemand al de muurbeugel van Dell hangen? Hoe lang/dik zijn die schroeven die de muur in moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Voor de geïntereseerden: de Dell 94cm LCD tv is nu nog goekoper, zelfs 10 euro goedkoper dan de 82 cm versie.. hij is namelijk nu nog maar 1309 euro (excl bezorgkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

yorroy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:44:
Voor de geïntereseerden: de Dell 94cm LCD tv is nu nog goekoper, zelfs 10 euro goedkoper dan de 82 cm versie.. hij is namelijk nu nog maar 1309 euro (excl bezorgkosten)
De 37 Inch is inderdaad nog €1309, maar de 32 inch is nu €1032. Geen prijs. Ik denk dat de opvolging al klaar ligt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Aan degenen met de 32 of 37 inch type, aangesloten op een pc; Hoe ziet het bureaublad eruit op res. 1366x768, goed leesbaar of toch te blokkerig? Kan dit niet goed zien op de foto´s van appies.
Scherp beeld in games (met full AA) of valt het toch tegen?
Moet morgen beslissen tussen Dell TFT 30" of deze dus hoop op snel antwoord. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door hosee op 28-11-2006 08:09 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
hosee schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:11:
Aan degenen met de 32 of 37 inch type, aangesloten op een pc; Hoe ziet het bureaublad eruit op res. 1366x768, goed leesbaar of toch te blokkerig? Kan dit niet goed zien op de foto´s van appies.
Scherp beeld in games (met full AA) of valt het toch tegen?
Moet morgen beslissen tussen Dell TFT 30" of deze dus hoop op snel antwoord. ;)
Niet dat je aan deze reactie veel hebt, want ik kan niet inhoudelijk op de kwaliteit van een spel op de tv ingaan. Maar de beeldscherpte op 1366x768 is uitermate goed, zeer scherp. Ik heb het zelfs regelmatig op tv aanstaan om te surfen (lekker groot) of mp3's vanuit de stoel af te luisteren. Zelfs word documenten en foto's met meerdere mensen bekijken. Het is heel goed te doen. Maar nogmaals, games in actie - wellicht iemand anders die dat weet. Succes met je keuze. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door appies op 28-11-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Deze Dell TV kan via de VGA input 1:1 pixelmapping doen. Dan werkt ie dus eigenlijk gewoon als een monitor. Het ziet er heeeeeel erg mooi uit (niks niet blokkerig of zo, omdat er niet gescaled hoeft te worden).

Ik heb net nog een divx (HD rip 960x544) zitten bekijken op m'n Dell TV. Echt goed beeld. Als je op die manier een echte HD film (1080 of 720) bekijkt dan weet je al helemaal niet wat je ziet. Prachtig! Je PC schaalt de content altijd (softwarematig) keurig naar de native resolutie van de TV (768 beeldlijnen) en doet dat veel beter dan een TV dat zelf kan doen (tenzij je een TV hebt met een faroudja chip, maar die zijn zeldzaam en duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:33

sanook

_/-\o_

synthdood schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:12:
Deze Dell TV kan via de VGA input 1:1 pixelmapping doen. Dan werkt ie dus eigenlijk gewoon als een monitor. Het ziet er heeeeeel erg mooi uit (niks niet blokkerig of zo, omdat er niet gescaled hoeft te worden).

Ik heb net nog een divx (HD rip 960x544) zitten bekijken op m'n Dell TV. Echt goed beeld. Als je op die manier een echte HD film (1080 of 720) bekijkt dan weet je al helemaal niet wat je ziet. Prachtig! Je PC schaalt de content altijd (softwarematig) keurig naar de native resolutie van de TV (768 beeldlijnen) en doet dat veel beter dan een TV dat zelf kan doen (tenzij je een TV hebt met een faroudja chip, maar die zijn zeldzaam en duur)
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zit die Faroudja chip in een aantal zeer betaalbare en goed verkrijgbare Toshiba schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
hvangent schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:11:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zit die Faroudja chip in een aantal zeer betaalbare en goed verkrijgbare Toshiba schermen...
In dat geval ziet de toekomst er rooskleurig uit :P
Hoewel we dan wel eerst onze Dell TV zullen moeten vervangen en dan moet je maar weer afwachten of zo een nieuw model 1:1 pixelmapping kan en of een nieuw model überhaupt nog VGA inputs heeft. Helaas doen ze via DVI/HDMI nooit native resoluties, maar alleen de bekende video resoluties en daar heb je met een PC niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Bedankt voor de reacties. ;) Heb toch beslist de Dell 30 inch monitor aan te schaffen.
Is wel iets kleiner maar denk wel dat het beeld in games mooier zal zijn dan op de lcd tv's......op res. 1280x800 wel te verstaan.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
Na ongeveer één jaar verder te zijn kan ik alleen maar vol 'lof' en 'plezier' over deze Dell TV praten. Het is prima aankoop geweest, de prijzen zijn inmiddels gigantisch gedaald. Tevens maakt Dell geen LCD TV's meer, desondanks blijft het qua techniek en afwerking een geweldig apparaat.

De pluspunten als: verlichte AB, zap-snelheid, aantal ingangen en geluid ben ik in vergelijk met andere LCD TVs weinig tegengekomen. Hoe ervaren andere gebruikers deze LCD TV na ongeveer één jaar?

Wat ik anders zou doen in het vervolg is, de grootte van het scherm. Dus ipv 32inch een 37inch als formaat kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door appies op 02-05-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
appies schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:28:
Na ongeveer één jaar verder te zijn kan ik alleen maar vol 'lof' en 'plezier' over deze Dell TV praten. Het is prima aankoop geweest, de prijzen zijn inmiddels gigantisch gedaald. Tevens maakt Dell geen LCD TV's meer, desondanks blijft het qua techniek en afwerking een geweldig apparaat.

De pluspunten als: verlichte AB, zap-snelheid, aantal ingangen en geluid ben ik in vergelijk met andere LCD TVs weinig tegengekomen. Hoe ervaren andere gebruikers deze LCD TV na ongeveer één jaar?

Wat ik anders zou doen in het vervolg is, de grootte van het scherm. Dus ipv 32inch een 37inch als formaat kiezen.
Ik ben eerlijk gezegd maar matig enthousiast en ik denk niet dat ik deze tv nog 5 jaar in m'n woonkamer heb staan. Dit zijn mijn bedenkingen:

- De kijkhoek is maar matig. Zodra je er niet recht voorzit worden de kleuren behoorlijk vaal.
- De analoge tuner kan anamorphe uitzendingen (zwarte balken) niet fatsoenlijk zoomen. (Via scart gaat het overigens wel goed)
- Het geluid wat uit de audio line-out komt loopt niet gelijk met wat uit de speakers komt. Het wordt niet vertraagd met die 40 of zo mSec die nodig is om beeld en geluid synchroon te houden. Dat is erg irritant wanneer je het geluid ook via een externe versterker wilt laten lopen. Als je tegelijk geluid uit de TV speaker en via de receiver aanzet heb je een korte echo. heel irritant! Ik heb speciaal een andere receiver gekocht waarin ik zelf de delay kan instellen, maar de TV zou dit gewoon goed moeten doen! Die delay zit er tenslotte in voor de ingebouwde speakers. Waarom dan niet via de line-out?

Maar.. er is ook veel positiefs!
- Het is een prachtig design en daar kunnen veel merken een voorbeeld aan nemen.
- Via de VGA input kan je 1:1 pixelmapping doen. Dat is erg zeldzaam en er zijn (bijna) geen Philips, Sony, etc. die dat ook kunnen. Ik kan nu vanuit m'n HTPC/laptop het scherm op z'n native resolutie aansturen zonder vervelende scaling/strechting.
- Het geluid is heel erg goed. Vele malen beter dan ik gewend ben van televisies

Met de meeste negatieve punten is wel te leven. De audio delay heb ik opgelost met een andere receiver en van de verkeerde zoom heb ik geen last omdat ik toch digitaal kijk via de Scart input. Alleen is in het afgelopen jaar de beeldkwaliteit van de nieuwere types erg veel beter geworden. Vooral van sommige Philips schermen ben ik erg onder de indruk. Het beeld is waar het uiteindelijk allemaal om draait en daarom denk ik dat mijn 32" Dell binnen een jaar op markplaats staat en er een Philips komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
synthdood schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 07:28:
[...]

Ik ben eerlijk gezegd maar matig enthousiast en ik denk niet dat ik deze tv nog 5 jaar in m'n woonkamer heb staan. Dit zijn mijn bedenkingen:

- De kijkhoek is maar matig. Zodra je er niet recht voorzit worden de kleuren behoorlijk vaal.
- De analoge tuner kan anamorphe uitzendingen (zwarte balken) niet fatsoenlijk zoomen. (Via scart gaat het overigens wel goed)
- Het geluid wat uit de audio line-out komt loopt niet gelijk met wat uit de speakers komt. Het wordt niet vertraagd met die 40 of zo mSec die nodig is om beeld en geluid synchroon te houden. Dat is erg irritant wanneer je het geluid ook via een externe versterker wilt laten lopen. Als je tegelijk geluid uit de TV speaker en via de receiver aanzet heb je een korte echo. heel irritant! Ik heb speciaal een andere receiver gekocht waarin ik zelf de delay kan instellen, maar de TV zou dit gewoon goed moeten doen! Die delay zit er tenslotte in voor de ingebouwde speakers. Waarom dan niet via de line-out?

Maar.. er is ook veel positiefs!
- Het is een prachtig design en daar kunnen veel merken een voorbeeld aan nemen.
- Via de VGA input kan je 1:1 pixelmapping doen. Dat is erg zeldzaam en er zijn (bijna) geen Philips, Sony, etc. die dat ook kunnen. Ik kan nu vanuit m'n HTPC/laptop het scherm op z'n native resolutie aansturen zonder vervelende scaling/strechting.
- Het geluid is heel erg goed. Vele malen beter dan ik gewend ben van televisies

Met de meeste negatieve punten is wel te leven. De audio delay heb ik opgelost met een andere receiver en van de verkeerde zoom heb ik geen last omdat ik toch digitaal kijk via de Scart input. Alleen is in het afgelopen jaar de beeldkwaliteit van de nieuwere types erg veel beter geworden. Vooral van sommige Philips schermen ben ik erg onder de indruk. Het beeld is waar het uiteindelijk allemaal om draait en daarom denk ik dat mijn 32" Dell binnen een jaar op markplaats staat en er een Philips komt.
Het is mij nog niet opgevallen m.b.t. de kijkhoek, dit komt omdat ik er zo goed als recht tegenover zit. Ook ik heb sinds de aankoop van het scherm een externe digitale tv decoder, dus m.b.t. anamorphe uitzendingen is er geen probleem. Daarvoor overigens wel moet ik bekennen. Het geluid loopt ook via de digitale decoder direct naar de receiver, evenals overige beelddragers. Maar ik kan me voorstellen dat je weer tot iets anders overgaat. Zelf zit ik te denken aan een plasma scherm, i.v.m de kleurechtheid. Maar voorlopig kan ik hier mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Nog steeds perfect tevreden, de 37" versie dan.

Kan niet meer zonder.
Kijkhoek is perfect hier, geen klagen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Helaas is er een voortijdig einde gekomen aan mijn mooie Dell TV. Door een stomme actie van mezelf is hij van een kastje gevallen met z'n scherm op de hoek van een natuurstenen blad. Je zal begrijpen dat het blad van de TV geeft gewonnen. Er zit een joekel van een ster in het display en hij is alleen nog geschikt voor grof vuil. Helaas, helaas. De volgende dag meteen maar een nieuwe TV gekocht, maatje groter (37") en full HD, maar toch mis ik de Dell nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Mochten er nog liefhebbers zijn voor de onderdelen (electronica is intact, voet is intact, alleen LCD panel is gebartsen) dan kan je 'm gratis af halen. Anders gaat ie volgende week naar grof vuil.
Pagina: 1 2 Laatste