Fiberworld en de NLS-fee

Pagina: 1
Acties:

• funkyduck37
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb een probleem met Fiberworld.nl

Ik heb een contract getekend voor een internetabonnement, maar had geen telefoonaansluiting van KPN. Dit was ook niet nodig omdat ik reeds op het netwerk van Fiberworld zat. Ik zat namelijk bij een andere provider die overgenomen is door Fiberworld.

Nu wordt er ineens een NLS-fee van 9 euro in rekening gebracht welke ik niet overeengekomen ben.

Ik heb de ticket die ik heb ingeschoten bij Fiberworld gepubliceerd op:

Lees elk deel van onder naar boven voor de goede volgorde:

de vraag
deel 1
deel 2
deel 3

Heeft iemand een tip wat ik nu het beste kan gaan doen?

Ik zelf dacht aan het storneren van de NLS-fee en het er dan op aan laten komen.

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Ten eerste vind ik dat de antwoorden erg dreigend zijn....
Ik heb de voorwaarden niet gecontroleerd, maar je geeft aan dat hier niets in staat over de NLS fee...Fiberworld mag je hier dan ook niet voor factureren...

Het lijkt erop alsof Fiberworld je geen gelijk geeft...in dat geval zou ik dan inderdaad rechtsbijstand inschakelen.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

2x een topic openen lijkt me een beetje veel..

NLS Fee Fiberworld

ontopic:

Het lijkt me erg duidelijk dat ze niet willen ingaan op oude/nieuwe voorwaarden maar je
een voorstel doen om OF terug te gaan naar je oude voorwaarden, OF op de dezelfde voet verder
te gaan met NLS kosten.

Ze zijn zelfs bereid om je de al reeds gefactureerde NLS kosten terug te storten,
indien jij overeenkomstig terug naar KPN porteert.
Dit blijkbaar, omdat de kosten niet duidelijk in de AV waren opgenomen.
Met andere woorden: redelijk terugbetaling voor een door hun gemaakte fout.

Op hun website is ook gewoon te vinden dat de NLS kosten 9,40 incl. btw per maand bedragen,
wat jij met Eweka bent overeengekomen, is natuurlijk voor hun niet van toepassing,
aangezien jij een nieuw contract bent aangegaan met hun.

Mijn advies:

Neem een van beide adviezen aan, en stop met pushen voor een ander antwoord.
Het lijkt me duidelijk dat ze er niet op in willen gaan,
wil je het forceren, dan moet je inderdaad gewoon rechtsbijstand inschakelen zoals
ze zelf voorstellen.

Met eindeloos dezelfde vragen stellen kom je duidelijk niet verder.

Beetje vreemd dat ze zelf hun fout in de AV niet willen toegeven (voor zover ik heb kunnen vinden),
maar goed, ze doen je daarvoor in elk geval een restitutie-voorstel of zelfs terug te gaan naar de oude voorwaarden. Zoals gezegd, die AV wordt pas belangrijk als je het met rechtsbijstand gaat doen.

Overigens:
http://www.fiberworld.nl/v2/tarieven.php
Hier staan gewoon de NLS fee op.

[ Voor 85% gewijzigd door IEF op 07-06-2006 14:25 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik vraag me uberhaupt af of je rechtsbijstand hiervoor in actie komt eerlijk gezegd. Bij (bbned) ADSL heb je nou eenmaal een tel.lijn nodig. Of je nu bij fiberworld of welke isp dan ook aanklopt zal je er tegenaan lopen. Je hebt dus de keuze uit opzeggen of slikken.

I'm not as think as you stoned I am

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

funkyduck schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:44:
Ik heb een contract getekend voor een internetabonnement, maar had geen telefoonaansluiting van KPN. Dit was ook niet nodig omdat ik reeds op het netwerk van Fiberworld zat. Ik zat namelijk bij een andere provider die overgenomen is door Fiberworld.
Da's niet relevant : De ISP huurt koper van KPN, hetgeen bij je oude abbo zat doorberekend in de prijs. Je bent nu een nieuw contract aangegaan, en daarmee vervalt je oude contract, en alle voorwaarden die daaraan vast zaten.

Hoe dan ook : zolang je koper van KPN gebruikt zit daar een prijs aan vast.
Nu wordt er ineens een NLS-fee van 9 euro in rekening gebracht welke ik niet overeengekomen ben.
de non-linesharing fee van 9.40 staat duidelijk vermeld op de site.
Ik zelf dacht aan het storneren van de NLS-fee en het er dan op aan laten komen.
Met wat voor doel ? Je bent een nieuwe overeenkomst aangegaan, en daarmee had je kunnen weten dat je die NLS fee moet betalen.