NLS fee Fiberworld

Pagina: 1
Acties:

• funkyduck37
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11-2023
Bij Fiberworld een ticket ingeschoten en ik vroeg me af of iemand nog tips had:

de complete ticket:

(elke deel van onder naar boven lezen)

de vraag
deel 1
deel 2
deel 3
deel 4

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

Het lijkt me erg duidelijk dat ze niet willen ingaan op oude/nieuwe voorwaarden maar je
een voorstel doen om OF terug te gaan naar je oude voorwaarden, OF op de dezelfde voet verder
te gaan met NLS kosten.

Ze zijn zelfs bereid om je de al reeds gefactureerde NLS kosten terug te storten,
indien jij overeenkomstig terug naar KPN porteert.
Dit blijkbaar, omdat de kosten niet duidelijk in de AV waren opgenomen.
Met andere woorden: redelijk terugbetaling voor een door hun gemaakte fout.

Op hun website is ook gewoon te vinden dat de NLS kosten 9,40 incl. btw per maand bedragen,
wat jij met Eweka bent overeengekomen, is natuurlijk voor hun niet van toepassing,
aangezien jij een nieuw contract bent aangegaan met hun.

Mijn advies:

Neem een van beide adviezen aan, en stop met pushen voor een ander antwoord.
Het lijkt me duidelijk dat ze er niet op in willen gaan,
wil je het forceren, dan moet je inderdaad gewoon rechtsbijstand inschakelen zoals
ze zelf voorstellen.

Met eindeloos dezelfde vragen stellen kom je duidelijk niet verder.

Beetje vreemd dat ze zelf hun fout in de AV niet willen toegeven (voor zover ik heb kunnen vinden),
maar goed, ze doen je daarvoor in elk geval een restitutie-voorstel of zelfs terug te gaan naar de oude voorwaarden. Zoals gezegd, die AV wordt pas belangrijk als je het met rechtsbijstand gaat doen.

Overigens:
http://www.fiberworld.nl/v2/tarieven.php
Hier staan gewoon de NLS fee op.

[ Voor 52% gewijzigd door IEF op 07-06-2006 00:26 ]

• funkyduck37
dank voor je reactie.

We zijn inmiddels toch tot een compromis gekomen. Ik betaal tot half augustus de oude kosten per maand (gerekend vanaf 1 mei) welke 41,95 euro per maand kost en vervolgens beeindigen we het contract.

Ik laat me dan dus porteren naar Wanadoo nadat ik een KPN abonnement heb genomen.

De tarieven staan er nu inderdaad op. Maar geloof me, dat ze er nog maar net op staan. Eerder heb ik dit nog niet zien staan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wat een kolder trouwens. Als je bij KPN een nieuw telefonie abonnement afsluit en die lijn wordt dus aangelegd komt die op een ander/apart aderpaar en blijft je DSL lijn dus dedicated. Dan liggen beide naast elkaar afzonderlijk op een eigen aderpaar/telefoonlijn :x

Niet afgesproken is ook niet betalen. Als tussentijds de voorwaarden zijn veranderd/aangepast om een reden (up of downgrade, overgang andere ISP etc) ben je daarvan op de hoogte gesteld. Staat het ook daar niet in zijn die kosten er niet natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• funkyduck37
zo is het nu uiteindelijk ook gegaan omdat ik geen KPN op de dedicated lijn meer kon aanvragen. Dit omdat dat volgens KPN niet mocht van de OPTA.

Nu op de andere ader ADSL en de andere laten ontbinden.