Error DirectX3D met 7900GT (Sparkle)

Pagina: 1
Acties:

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 22:12
Sinds 2 dagen ben ik in bezit van een Sparkle 7900GT. Tevens hierbij een Opteron 146.
Vol goede moed heb ik deze op een Abit K8N geplaatst om vervolgens eens mooie scores te gaan halen in 3dMark.

Jammer genoeg loopt de 7900GT alles behalve soepel in 3DMark, ook in GRAW loopt het spel niet soepel.
Hickups, verspringende beelden.

Helaas zie ik de volgende melding bij dxdiag:

DirectX Files Tab: No problems found.
Display Tab 1: No problems found. Direct3D 7 test results: All tests were successful. Direct3D 8 test results: All tests were successful. Direct3D 9 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

3dMark05: loopt wel maar met artifacts, heel traag en resultaat telkens verschillend maar wel rond de 5k
Spellen haperen

Systeem:
cpu: opteron 146 @ 2,2 Ghz
ram: 2 gb
psu: 400W antec
hd: 120 gig
dvd: dvdbrander

Heeft iemand enig idee? Ik ga binnenkort een zwaardere voeding lenen om te testen.
Al gedaan: drivers geupdate, clean install.

Wat ik nog kan doen zijn de wat oudere drivers proberen maar kans dat ze de 7900GT niet ondersteunen.

Kan het hier iets mee te maken hebben? http://home.wanadoo.nl/d_janga/k8n.JPG
Bovenstaande heb ik niet aangesloten, wel molex voor graka aan voeding gehangen.

[ Voor 8% gewijzigd door profweirdo op 06-06-2006 12:09 ]

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• profweirdo
niemand?

Verwijderd

Kun je ook misschien vertellen welke driver versies je geinstalleerd hebt.

De onderste molex is eigenlijk alleen voor wat extra juice als je een sli config hebt.
Bij mij is deze ook niet aangesloten.

Verder wat zijn de voltlijnen van de voeding?
Stel de cpu eens in op de default speed.

En wat voor videokaart had je hiervoor?

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 07:38
Die p4 is wel bevoordelijk om aan te sluiten.

Wat voor een voeding heb je?

probeer anders even een videokaart mem test heb ook een keer gehad met een nieuwe gen kaart dat dat het was. (mem niet zo lekker)

• profweirdo
Thrillseekah schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:13:
Die p4 is wel bevoordelijk om aan te sluiten.

Wat voor een voeding heb je?

probeer anders even een videokaart mem test heb ook een keer gehad met een nieuwe gen kaart dat dat het was. (mem niet zo lekker)
Ik heb een Antec 400W
Weet iemand een graka memtester?
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:10:
Kun je ook misschien vertellen welke driver versies je geinstalleerd hebt.

De onderste molex is eigenlijk alleen voor wat extra juice als je een sli config hebt.
Bij mij is deze ook niet aangesloten.

Verder wat zijn de voltlijnen van de voeding?
Stel de cpu eens in op de default speed.

En wat voor videokaart had je hiervoor?
nvidia driver versie's:
v.a. 84.21 omhoog tot 91.28

Voltlijnen van voeding niet gecontrolleerd, zal ik eens gaan doen.
Cpu op default heeft niet geholpen, maar ik zal voor het testen eens terugzetten.

Hiervoor had ik een XFX 6600GT maar dan op een AGP bord (icm Amd64 2800+ @ 1,96 ghz met 4 hd's etc etc, dus de voeding heeft een goede conditie)

Verwijderd

Welke nforce drivers heb je geinstalleerd?
Ik heb zelf de 6.70

En heb je een clean install uitgevoerd?

Als het geheugen van een vga kaart defect is dan krijg je allemaal strepen en lijnen door het beeld.

• profweirdo
gisteren m'n 2de clean install gedaan, nu nforce drivers 6.70 geinstalleerd, nu nog de goede video drivers.

het zijn geen lijnen maar meer verkeerde kleuren in beeld en happerige beelden die tevoorschijn komen tijdens 3dmark05 en 06.

[ Voor 42% gewijzigd door profweirdo op 07-06-2006 10:22 ]

Verwijderd

reinstall je directX anders eens opnieuw?

• profweirdo
gisteren geprobeerd om directx9.0c te deinstalleren maar als resultaat dat ik directx8.1 kreeg en met geen mogelijkheid meer kon updaten.
iemand hier een handig trucje voor?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 10:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je Windows XP met Service Pack 2 installeert zit daar DirectX 9.0c al in en herinstalleren wil dan niet hard geloof ik.
Kijkend naar de artefacts en rare kleuren die je krijgt zou ik zeggen: inruilen die hap. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• profweirdo
zojuist gebeld, er werd gezegd dat de kaart een opdonder (statische) heeft gehad toen ik hem uit de verpakking heb gehaald of bij het inbouwen in nieuwe pc.

direct rma aangevraagd, nummer gekregen, zou 3 weken duren. dit vond ik wat lang duren en nu mag ik hem direct omruilen. (ik wil juichen _/-\o_ , maar niet te snel :9 )

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik wens je veel geluk.

offtopic: Mag ik vragen of je die kaart bij dollarshop.nl hebt gekocht? Ik wil dezelfde kaart daar bestellen, ik ik wou even weten of je bevindingen daar goed zijn.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• profweirdo
Goesiman schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:22:
Ik wens je veel geluk.

offtopic: Mag ik vragen of je die kaart bij dollarshop.nl hebt gekocht? Ik wil dezelfde kaart daar bestellen, ik ik wou even weten of je bevindingen daar goed zijn.
Het is me gelukt!

Zoals gezegd, eerst clean install, dan mobo-drivers dan videodrivers geinstalleerd. 3dMark05/06 gedraaid en alsnog problemen. Toen toch maar die molex aangesloten die op de foto (zie eerdere posts) stond. Ik dacht, tja niet geprobeerd is altijd mis.

Ook heb ik mijn cpu teruggebracht naar stock speeds, van het weekend eens rustig proberen die weer op te voeren. Kijken of alles het nog blijft doen O-)
Toen weer op de gok 3dMark draaien en als een Zonnetje O+

Ik blij natuurlijk want de eerste scoren zijn 7747 (3d05) en 3778 (3d06) met de driver die erbijgeleverd worden (84.21). Misschien zit er meer in met nieuwe drivers.

ps. ja kaart is afkomstig va dollarshop.nl

[ Voor 15% gewijzigd door profweirdo op 08-06-2006 09:20 . Reden: handeling ]

Verwijderd

Ik heb gelezen in de hardware.info dat de Sparkle het best te overclocken was van alle 7900GT kaarten. Zelfs de ASUS, waar de koeler over de memory zit kon het zelfs niet trekken.

Volgens mij was het nummer 6 van hardware.info. Ik vind het alleen jammer dat mensen niet hun ervaringen met de Sparkle kaarten kenbaar maken in de productserveys.

De Sparkle kaarten behoren naar mijn mening echt tot de top.

• Goesiman
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:30:
Ik heb gelezen in de hardware.info dat de Sparkle het best te overclocken was van alle 7900GT kaarten.
...
De Sparkle kaarten behoren naar mijn mening echt tot de top.
Heb je misschien een linkje naar dat artikel?

Verwijderd

@ Goesiman,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar dit deel staat alleen in het magazine (die met de voedingen).
Ik kan dus geen link toevoegen. Ik heb het in de winkel gelezen dus heb het blad niet.

Maar ik kan scan maken (nadat ik um heb gekocht, alleen kan ik dit niet op het forum zetten.
Ofwel?

• Goesiman
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:26:
@ Goesiman,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar dit deel staat alleen in het magazine (die met de voedingen).
Ik kan dus geen link toevoegen. Ik heb het in de winkel gelezen dus heb het blad niet.

Maar ik kan scan maken (nadat ik um heb gekocht, alleen kan ik dit niet op het forum zetten.
Ofwel?
Emailen mag wel. goesiman@gmail.com

Verwijderd

is goed, ik zal kijken of ik maandag tijd heb om um te kopen en in te scannen.
Dan zal ik um naar je toe mailen!!

Jammer dat je geen bestanden hierop kan zetten :(

Verwijderd

Ik het het naar je verstuurd, maar heb geen reactie van je gekregen, kun je me vertellen of je er iets aan hebt.

• Goros
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-01 12:08
wat je nog kan checken is de instelling spread spectrum. Deze optie is op sommige moederboarden in de bios aanwezig en helpen alle grafische toepassingen om zeep.

• Goesiman
@ Asiamania.

Sorry dat ik zo laat reageer, maar het is een erg interessant artikel. Ik zal over een paar weken betere koeling, wellicht waterkoeling, aanschaffen en dan kijken of ik ook zo ver kom.

Pagina: 1