Archieven als folders

Pagina: 1
Acties:

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:50
De integratie van ZIP in de windows explorer is bekend. Echter, veel archieven zijn rar, 7z etc. En dan werkt de integratie in het bestandssysteem niet.
Na enig zoeken kwam ik op het heel oude programma zipfolders, Mounten archive (Zip, Rar, Cab, ...) onder windows(2002 alert) tegen, wat dit kon verhelpen. Het zou nu geintegreerd zijn in StuffIt DeLuxe en het programma ZipMagic. De truc die daar gebruikt wordt is dat er een driver geinstalleerd wordt die ervoor zorgt dat allerlei archieven toegankelijk worden als ware het folders, niet alleen in je explorer, maar ook in Open, Save etc. dialogen.
Helaas, de enige functionaliteit van dat programma was mijn systeem in een crashloop brengen. Ook leuk, maar niet wat ik zocht. Support legde mij uit hoe het te deinstalleren, maar kwam niet verder dan dat.
En dus maar een topic met de vraag:
Weet iemand een ander programma/methode met deze functionaliteit?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dus je wilt een rar/zip/whatever archief mounten zodat die een eigen schijfletter krijgt? Snap verder weinig van je verhaal...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• onkl
webfreakz.nl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:36:
Dus je wilt een rar/zip/whatever archief mounten zodat die een eigen schijfletter krijgt? Snap verder weinig van je verhaal...
Nee, dat archieven als het ware een folder worden, dus dat je alle bestandfen in dat archief in de windows explorer kan benaderen.
C:\archief.rar zou dus C:\archief\ moeten worden.
offtopic:
onbegrijpelijke verhalen? ik? klinkt aannemelijk. O-)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

onkl schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:55:
[...]

Nee, dat archieven als het ware een folder worden, dus dat je alle bestandfen in dat archief in de windows explorer kan benaderen.
C:\archief.rar zou dus C:\archief\ moeten worden.
offtopic:
onbegrijpelijke verhalen? ik? klinkt aannemelijk. O-)
zoals ZIP in XP is of niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Wat Windows XP standaard dus al met ZIP bestanden kan, maar dan ook met andere compressie methodes.

Het lijkt me dat hier wel iets bruikbaars tussen zit?

• onkl
frickY schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:04:
Wat Windows XP standaard dus al met ZIP bestanden kan, maar dan ook met andere compressie methodes.

Het lijkt me dat hier wel iets bruikbaars tussen zit?
Er zijn een aantal producten beschikbaar die op Explorer extensie niveau werken. Zij kunnen dus in de explorer een archief presenteren als ware het een directory. Echter, dat werkt niet voor het openen of opslaan van bestanden vanuit programma's. Wat ik tot nu toe begreep, is dat het daarvoor noodzakelijk is om een pseudo driver te instaleren die wat morrelt aan het FS management.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:37
Je kan Windows Verkenner links laten liggen en Speedcommander gaan gebruiken? Is veel beter dan Windows verkenner en dat kan wat je wilt :).

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 21:31

Caveman

whahoehaha

Even uit nieuwsgierigheid...waarom wil je dat?

nog wat mogelijkheden:
*Speedcommander ken ik niet, maar Total Commander kan gewoon door archief bestanden heenbladeren alsof het mappen zijn (alleen mount je ze niet)
*Iedere server versie van windows kun je een map compressen, dan blijft het een map alleen neemt minder ruimte in.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• onkl
Dank voor de tips :> , maar helaas nog weinig bruikbaars. :X
Cavie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:49:
Even uit nieuwsgierigheid...waarom wil je dat?
[...]
Ik ben bezig met een klein programmeerideetje, waarbij er allerlei archieven (een aantal types) binnenkomen, die doorzocht moeten worden op bepaalde bestanden. De zoekcriteria zitten niet in titel, maar in de inhoud, dus alle bestanden van het goede type (excel) moeten geopend en doorzocht worden. Nu kan ik in beginsel wel pogen dit binnen dat programma op te lossen, maar dat wordt erg sloppy programeerwerk. Daarom dacht ik aan een programma/andere oplossing die simpel gezegd Excel laat denken dat de bestanden in de archieven normale bestanden zijn, waardoor ze eenvoudig doorzoekbaar worden.
Explorer "foppen" of vervangen is dus niet afdoende helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door onkl op 06-06-2006 07:26 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:37
Dan ben ik bang dat dat met extensies nog niet lukt, omdat je programma waarschijnlijk opzoek gaat naar 'echte' bestanden en niet gebruik zal maken van een driver/extensie/wot ever, tenzij je dus een hele goede tegenkomt. Maar ik denk dat het makkelijker is bijv. de Winrar console opdrachten uit te laten voeren dan het zo op te lossen.

• onkl
Het moet (iig. theoretisch) mogelijk zijn. Het eerder genoemde Zipfolders leverde deze functionaliteit al op Win98.
The__Virus schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:38:
Dan ben ik bang dat dat met extensies nog niet lukt, omdat je programma waarschijnlijk opzoek gaat naar 'echte' bestanden en niet gebruik zal maken van een driver/extensie/wot ever, tenzij je dus een hele goede tegenkomt. Maar ik denk dat het makkelijker is bijv. de Winrar console opdrachten uit te laten voeren dan het zo op te lossen.
Denk meer aan iets als (bijvoorbeeld) Deamon Tools, waarin je een image mount. Vervolgens kan je in excel (of een ander programma) een bestand in dat image eenvoudig openen. Excel "ziet" niet eens dat deamon tools ertussen zit, omdat deamon tools op bestandssysteem niveau werkt. (de analogie gaat niet volledig op, DT mount een drive, ik zoek het emuleren van een folder, maar goed)
Maar goed, als het niet bestaat is inderdaad het besturen van winrar de logische volgende oplossingsrichting.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 21:31

Caveman

whahoehaha

Ik ben bezig met een klein programmeerideetje, waarbij er allerlei archieven (een aantal types) binnenkomen, die doorzocht moeten worden op bepaalde bestanden. De zoekcriteria zitten niet in titel, maar in de inhoud, dus alle bestanden van het goede type (excel) moeten geopend en doorzocht worden. Nu kan ik in beginsel wel pogen dit binnen dat programma op te lossen, maar dat wordt erg sloppy programeerwerk. Daarom dacht ik aan een programma/andere oplossing die simpel gezegd Excel laat denken dat de bestanden in de archieven normale bestanden zijn, waardoor ze eenvoudig doorzoekbaar worden.
Explorer "foppen" of vervangen is dus niet afdoende helaas.
Nou, Total Commander kan in archieven zoeken alsof het mappen zijn, zelfs op text in de inhoud van bestanden in een archief (net ff geprobeerd).
Ik ben niet zo'n programeerwonder maar ik geloof dat deze functie niet in total commander zit ingebakken maar dat ie gebruikt maakt van de diverse plugins die nodig zijn om archieven te bekijken zoals unrar.dll, zip32.dll ect. Ik denk dat je met wat programeerwerk zelf wel een proggie kunt maken dat archieven doorzoekt op text...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1