Sparkle 6800 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-07 13:37
Hi
ik heb sinds paar dagen en sparkle 6800 GT gekocht,
maar ik krijg hem niet op ultra snelheiden(400@1100)
wie van jullie heeft ervaringen mee? |:(
kan het aan de cooling liegen? of heeft cooling geen grote invloed op?

[ Voor 20% gewijzigd door soheilmd op 05-06-2006 00:04 ]

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
hier zijn genoeg topics over en overclocken is eigen risico soms werkt het wel soms werkt het niet.

Tip lees eerst ff de Faq door:)

1337

Verwijderd

Lezen! :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Je doet net of een GT op Ultra snelheden hoort te lopen. Het is een kwestie van geluk of het geheugen en de GPU het kunnen verdragen hoor...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welk programma gebruik je? Welke koeling heb je? Hoe warm wordt ie?

Met zo weinig informatie valt er helemaal niks over te zeggen, en bovendien heb je echt geen garantie op ultra snelheden. Anders zou de kaart wel als Ultra zijn verkocht.

• soheilmd
ik gebruik riva tuner en ati tool voor artifact scan en het wordt stressed rond de 85 graden
en de reden dat ik en topic geopend heb is dat er bijna niet over de merk SPARKLE in de forum staat.

[ Voor 36% gewijzigd door soheilmd op 05-06-2006 00:09 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
"Ik heb een fiat punto gekocht, maar hij wil maar niet 250 km/u rijden"

Die kaart is gemaakt voor wat hij standaard draait. als je meer wilt, moet je weten wat je doet of je sloopt de boel. Lees ff de overkloktopics door... zoek maar op "6800 GT overklok" ofzo... en kijk eerst goed voordat je iets probeert.

[ Voor 5% gewijzigd door MeMoRy op 05-06-2006 00:14 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• soheilmd
Geloof me het is niet de eerste ding wat ik overclock, de vraag was of er iemand met HET ZELFDE card ervaring had

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je hetzelfde merk kaart hebt wil niet zeggen dat je dezelfde snelheden kunt bereiken. De ene zit eerder aan zn limiet dan de andere. Overigens zegt het merk vaak niks.

Probeer de dingen in de FAQ maar ns.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, je opent een karige topic (geen melding in topicstart van driverversies, temps, voeding, dat soort dingen, ook niets over wat je zelf allemaal geprobeerd of opgezocht hebt) en dan vind je het vreemd dat je geen zinnige replies krijgt 8)7

Allereerst, het is hier geen helpdesk waar je lukraak vragen kunt stellen, zie ook de GoT Huisregels
Ten tweede is het sowieso niet de bedoeling om zo te vissen naar ervaringen. Zijn die er, dan vind je ze met de search. Niets gevonden? Trek de logische conclusies :o
Tenslotte geldt voor wel meer dingen in het leven input => output. Als je weinig input doet kun je weinig output verwachten.

* dion_b constateert dat hij zelfs met dit bericht 2x zoveel inzet heeft getoond als topicstarter :/ - Schluss...

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aangezien het niet het eerste ding is wat je overclocked neem ik aan dat je ook weet dat het niet kunnen halen van bepaalde clocks aan de koeling liggen of gewoon aan het limiet van het onderdeel.
Veel verschillen tussen de kaarten van Sparkle en andere fabrikanten zullen er niet zijn. Sparkle gebruikt 9 van de 10 keer gewoon nVidia reference designs, zoals veel fabrikanten doen.

Dat je de kaart niet op Ultra speeds krijgt kan simpelweg te maken hebben met het feit dat de onderdelen op de Ultra kaarten aan hogere eisen moeten voldoen en om die reden duurder zijn. Met betere koeling kun je mogelijk wel de boel iets oprekken, maar dat hoeft niet per se.

Luister even naar de andere users hier en staar je dus niet blind op het hebben van precies dezelfde kaart. Tussen kaarten van hetzelfde merk zitten namelijk ook verschillen in overklokresultaten. Voor informatie over de GeForce 6800GT serie en hoe er het beste mee te pielen kun je het beste een kijkje nemen in Het Grote 6800GT Topic Deel 7. Lees ook echt aandachtig het topic door en ook eventuele vragen die er al gesteld zijn. Ik weet 100% zeker dan overklokvragen daar al gesteld zijn en kijk desnoods ook even de voorgaande delen door. Plant er dus niet zomaar klakkeloos je vraag neer als je in dat topic bent dus.

Ik zie dat je een nieuwe user bent en dus mogelijk ook niet helemaal op de hoogte bent van wat we hier op GoT van onze users verwachten. Ik wil je daarom vragen om even de Huisregels door te nemen en als je je echt even wilt verdiepen neem dan ook een kijkje in de V&B FAQ die je kunt vinden bovenaan dit forum.

[Edit]
Met mijn lange post kom ik net na dion.b :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 05-06-2006 00:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.