driveletters

Pagina: 1
Acties:

• CasEbb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-02 00:18
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe PC gekocht, met een dvd-rom, kaartlezer en SATA-aansuiting voor de harddisk. Waarschijnlijk is hierdoor de harddisk op driveletter H gekomen, de kaarlezer op C-F en de dvd-rom op G. Is er een manier om mijn harddisk gewoon weer op C te zetten, aangezien dit soms nogal verwarrend is, en de cd speler op D en de rest op E-Z?

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij PartitionMagic zat wel zo'n tooltje meende ik me te herinneren...
Maar ik denk als je je Windows partitie van letter verandert, dat dit niet zonder risico is?
(heb wel geen ervaring mee...)
heb je gegoogle'd?
http://www.google.be/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

gevonden:
http://www.petri.co.il/ch..._letter_in_windows_xp.htm
http://www.theeldergeek.com/change_drive_letters.htm
http://support.microsoft.com/kb/307844/

Edit:
tooltje bij PartitionMagic is:
Powerquest Drivemapper (8.0 hebbek).
Is een soort van wizzard

[ Voor 13% gewijzigd door frederikske op 04-06-2006 10:54 ]

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

Verwijderd

Je kan dat doen door bij uitvoeren in te typen "compmgmt.msc /s" en dan bij "Opslag" en "Schijfbeheer" rechts klikken op een drive en je kan letters wijzigen.

LET OP !!! Je moet dit NIET doen met de harddisk waar Windows op staat geinstaleerd, en ook niet met eventueele andere drives waar programma's op staan geinstaleerd.

Je Windows zal niet meer werken als je het wel doet, je bent gewaarschuwd.

Wat je wel kan wijzigen zijn verwisselbare media stations zoals CD, Diskette en Kaartlezer stations

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07
Dan blijft er dus over dat de enige manier is om windows opnieuw te installeren.

Daarbij is het handig om de cardreader los te koppelen tijdens de installatie

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:34

Ray

nou bovenstaande is niet helemaal waar. Zelfs al windows niet meer zou starten kan je dit heel simpel weer fixen door je bootini heel even bij te stellen en als je dit niet kunt via de xp cd en kiezen voor snel herstel.

Als ik het goed lees was windows dus c: maar na de cardreader install H dus het is al een keer veranderd toch ?

PM is een kut programma blijf daar aub vanaf, doe het gewoon via schijfbeheer van xp zelf. Hoewel ik denk dat die niet je h > c laat zetten maar probeer het gewoon

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
In windows is het niet mogelijk om je boot schijf/partitie van drive letter te veranderen. Dit is ook wel logisch omdat al je processen hiervan draaien en je pagefile. Het is mogelijk maar dan moet je dat vanuit dos doen. Of je koppelt alle hardware los behalve je HD en kijk dan of je driveletter wordt aangepast.
Als je een drive letter wilt veranderen (behalve je boot schijf/partitie) dan kun je dit doen op de volgende manier.
Ga naar beheren (start > deze computer > rechtermuisknop beheren) >schijf beheer > klik dan met rechts op een station > selecteer stationsletter en paden wijzigen > druk op de knop wijzigen en kies een beschikbare stationsletter > klik daarna op OK.

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:04:
Je kan dat doen door bij uitvoeren in te typen "compmgmt.msc /s" en dan bij "Opslag" en "Schijfbeheer" rechts klikken op een drive en je kan letters wijzigen.

LET OP !!! Je moet dit NIET doen met de harddisk waar Windows op staat geinstaleerd, en ook niet met eventueele andere drives waar programma's op staan geinstaleerd.

Je Windows zal niet meer werken als je het wel doet, je bent gewaarschuwd.

Wat je wel kan wijzigen zijn verwisselbare media stations zoals CD, Diskette en Kaartlezer stations
Het is niet mogelijk omdit in windows te doen met je boot schijf/partitie je krijgt namelijk direct een foutmelding dat dit niet mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door TRASH_LORD op 04-06-2006 11:23 ]

Pagina: 1