Toon posts:

krachtige multimedia pc is wat ik wil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort een nieuwe pc kopen maar ik wil wat advies.
Mijn budget is +/- 1200 euro

Waarvoor ik mijn pc ga gebruiken: muziek, gamen (2-3 X per week de nieuwere spellen), videobewerking, chatten, internet etc.

Ik wil eigenlijk gewoon een krachtige multimedia pc maar dan in een gaming case waar ik een paar jaar mee kan doen.

Dit zijn de dingen die ik tot nu toe heb geselecteerd:

Aerocool AeroEngine Jr. Gamer Case - Zwart

€ 70,88
omdat ik een game case wil

ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S
€ 62,50
leek mij wel goed want het is hetzelfde merk als de case

MSI K8N NEO4-FI (800 MHz nForce4 - ATX - S939)
€ 83,54
niet echt een reden voor

AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX
€ 300,18
deze heb ik uit het Best Buy mei 2006

Aerocool Dominator (Socket 754/939/940/775)
€ 39,20
gewoon weer om het merk

2 x PC3200 - 512 MB - DDR - Kingston ValueRAM CL2.5

€ 82,54
volgens mij is kingston het beste

Maxtor 300 GB 6V300F0 (SATA300 - 16 MB)

€ 101,67
uit het Best Buy mei 2006

Asus EN6600S/TD Silent - 256 MB - PCIe - TV+DVI
€ 86,01
zal wel goed zijn

NEC DV5800D (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart
€ 18,46
gewoon standaard

DVD±RW NEC ND-4571 - Bulk - Zwart
€ 39,72
heb ik nodig

TFT 17" Belinea 10 17 11 Zwart
€ 221,22
hier en ik het eigenlijk nog niet zeker van

Assemblage compleet systeem + 3 jaar garantie
€ 80,00
ik kan (denk ik) geen pc in elkaar zetten

Verzending
€ 36,73
vam een webwinkel en afhaal is 200 km ver

TOTAAL
€ 1222,64

Nou misschien heb je al gezien dat ik helemaal niks weet van computer onderdelen dus kunnen jullie zeggen of dit een goeie set is?? O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 23:33 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
De videokaart is niet goed genoeg ;) Neem minimaal een 7600GT liefst een 7900GT.

80,- lijkt me wel wat veel voor een assemblage, ik denk dat als je rustig een middagje de tijd neemt heus wel zelf een pc'tje in elkaart kan zetten. We zijn hier immers 'allemaal' tweakers :Y)

Je verteld ook dat je aan videobewerken gaat doen, en aangezien je tog maar 2/3 x per week gaat gamen is het misschien een optie om te kiezen voor een Pentuim D 9xx ;)

Voor de rest neem ik liever geen Maxtor maar dat is een persoonlijke keus :>

maak ff van die hoofdletters normale letters :)

[ Voor 143% gewijzigd door Dubbel Fristie op 03-06-2006 23:52 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Andere videokaart zou ik idd zeker doen.
Iets in de 7900 range of X1600...
Ow ja, kan je die caps weg halen, komt zo schreewerig over...;)

Verwijderd

Topicstarter
Zo beter zonder Caps? :P

Maar ik kan dus beter een andere videokaart halen?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg je trouwens bij al die losse onderdelen een manual erbij want ik zou het anders echt niet weten

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:05
Als het goed is krijg je bij je moederbord een manual, waar alles instaat, van CPU installatie tot videokaart etc. Maar als je gewoon alles rustig bekijkt is het allemaal erg logisch, zelfs voor iemand die bijna geen technische kennis heeft. :)

www.frees-it.com

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Bij je moederbord zit een redelijke beschrijving en anders is er op internet zat te vinden over het bouwen van pc's.

Daarnaast als je rustig kijkt gaat het prima.

Daarnaast als je geen wilde overclock plannen hebt kan je een amd boxed cpu nemen met als bijkomend voordeel dat je 3 jaar garantie hebt.

Ohw je hebt boxed aangeklickt dan kan je die losse cooler laten vallen.

Verzend kosten zijn ook vrij fors ? mischien een idee om even contact op te nemen met ze en dat te laten corrigeren naar 20 euri ? Gaat toch met dezelfde bezorger mee, mij lukt het meestal wel :)

[ Voor 37% gewijzigd door TRAXION op 03-06-2006 23:44 ]

• ShellGhost
Ik zou idd voor een andere videokaart gaan.
Zeker omdat je nieuwe spellen wilt gaan spelen en die wil je denk ik niet op het laagste van het laagste hebben staan kwa opties...

/Edit
Verkeerd persoon geqoute... }:O

[ Voor 52% gewijzigd door ShellGhost op 03-06-2006 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is deze dan niet boxed...AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX
Ik denk dat die "box" voor Boxed staat

• ShellGhost
Die is boxed... :)
Dus heb je geen aparte processorfan nodig. :)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:45:
Is deze dan niet boxed...AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX
Ik denk dat die "box" voor Boxed staat
Corrigeerde mezelf al, maar vanwaar de keuze voor een losse cooler erbij?
Dat geld kan je dan beter bij je videokaart leggen.

Want die 6800 gaat geen nieuwe spellen full open trekken.

Ik ben vermoeid hoor :S ik bedoel uiteraard 6600.

[ Voor 8% gewijzigd door TRAXION op 03-06-2006 23:48 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

Ik zou zeggen:
• Analyseer prestaties a.d.v. benchmarks. (CPU en VGA)
Vergelijk meerdere applicaties. Enkel kijken naar één applicatie (3DMark06 bv.) geeft geen goed beeld van de werkelijke prestaties.
• Bekijk de prijzen en kijk of onderdelen het geld waard zijn.
• Lees de FAQ's op GoT aandachtig. Niet enkel de CSL faq maar ook die van andere hardware subfora.
In de PMG FAQ staat bv. het volgende:Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!)
• Bekijk topics in andere subfora. In Overige Hardware staat bv. het Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 - topic. Hierin staat nuttige informatie m.b.t. de voeding.
'leek mij wel goed want het is hetzelfde merk als de case' vind ik geen goed argument.

Uiteindelijk komt het allemaal neer op veel zoeken en lezen. Ik kan begrijpen dat er in één keer enorm veel informatie op je af komt. In een dergelijk geval is het verstandig om rustig te lezen en eventueel een checklistje te maken aan onderdelen die goed bij jouw passen. (En daarbij de voor/nadelen vermelden)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ok bedankt voor de tip
Ik wist niet wat boxed betekende maar dan kan ik inderdaad die externe cooler weghalen.
En als die videokaart echt zo "matig" is dan neem ik wel een betere

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Yup die videokaar die je uitzoekt is vooral stil, maar niet echt krachtig,
2 tientjes meer en je zit al aan een x1600pro die het weer een stuk beter doet :p

Hdd zou je voor de Seagate 7200.10 320gb kunnen gaan is 95 euro, 20 meer gb en is wat sneller/stiller als de maxtor.

[ Voor 28% gewijzigd door Dnc1n op 04-06-2006 00:01 ]

Verwijderd

Waarom als je ook gaat videobewerken en maar af-en-toe gaat gamen een:
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939 - Hypertrans) 2,0 BOX nemen.?

Is het misschien niet handig, vooral met multi-tasken en videobewerken om naar een Pentium 4 Dual-Core te kijken?

Intel Pentium 4 D 950 3.4 GHz, 800 MHz, Boxed
Socket Socket 775
Systeem Bus 800 MHz
Snelheid 3.4 GHz
Uitvoering Boxed
Cache 2x 2MB L2
Aantal bits 64 bits
€ 306,-

Scheeld maar 6 euro, en bij multi-tasken & Videobewerking ect.. merk je het verschil denk ik echt wel :)

Verwijderd

Ik meende dat een x2 ook niet zo slecht was in al die dingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:12:
Ik meende dat een x2 ook niet zo slecht was in al die dingen?
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz:
Socket Socket 939
Systeem Bus 2000 MHz
Snelheid 2.0 GHz
Uitvoering Boxed
Cache 2x 512kB L2
Aantal bits 64 bits

Intel Pentium 4 D 950 3.4 GHz:
Socket Socket 775
Systeem Bus 800 MHz
Snelheid 3.4 GHz
Uitvoering Boxed
Cache 2x 2MB L2
Aantal bits 64 bits

;) Waar zal jij voorgaan :Y)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je 'vergeet' dat de vergelijkbare snelheid van de AMD 3.8 GHz is. Dus als je vergelijkt moet je het wel juist doen.

De opgegeven kloksnelheden zeggen weinig.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:31:
Je 'vergeet' dat de vergelijkbare snelheid van de AMD 3.8 GHz is. Dus als je vergelijkt moet je het wel juist doen.

Theoretisch zou het moeten opgaan voor de single core modellen, maar zelfs dat doet ie niet. Dualcore is wat anders, een 3800 zijn in principe 2 3200+'es, dus die zouden even snel moeten zijn dan een 3.2 gighz intel. Een dubbele 3.4 intel zal die 3800 er ds vanonder lopen. (let wel, op video/fotobewerking; gamen is iets anders).

Een 4400x2, of een 3.0 naar 3.72 oc'de P4 presscott (single core!!) geven in videobewerking nog mooi 10% verschil (met Adobe Premiëre, die Dualcore ondersteund) in het voordeel van die x2. De x2 series zijn goed, maar zeker niet schitterend. Als ik van jou was, zou ik gewoon wachten op de conroe en die erin steken (of dan een x2 in 2dehands opkopen. Nu betaal je veel te veel voor wat je maar terug krijgt, als ik kon zou ik mijn x2 ook direct terugleggen in de winkel.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 09:48 ]

Verwijderd

Guardian Angel schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:31:
[...]

En de L2 Cashe dan?, die is bij de intel 4 mb, en bij amd 1mb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 10:26 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zou niet naar de cijfertjes kijken Danny, maar naar de benchmarks. Dit is precies de reden dat AMD de namen van haar processors heeft veranderd in 'ratings', omdat anders elke consument automatisch voor de hoger geclockte Intel kiest, terwijl deze vaak langzamer zijn. Gelukkig heeft Intel ingezien dat Gigahertzen niet alles zijn en zal de nieuwe Intel, zoals hierboven al gezegd werd, een stuk sneller zijn dan de snelste Amd's. Die snelheid haalt hij niet uit de Mhz'en, aangezien de nieuwe Conroe op 2.4 ghz de Amd FX62 van 2.6 ghz verslaat. (Die overigens beiden elke intel van 3.8 ghz verslaan.)

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde wensen als jou en zat ook aan 1200 euro te denken! Maar ik heb een, in mijn ogen, een goede complete computer gevonden voor 1100 euro zonder scherm. Ik weet alleen niet of ik het hier mag posten :? .

Verwijderd

Requiem19 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:11:
Ik zou niet naar de cijfertjes kijken Danny, maar naar de benchmarks. Dit is precies de reden dat AMD de namen van haar processors heeft veranderd in 'ratings', omdat anders elke consument automatisch voor de hoger geclockte Intel kiest, terwijl deze vaak langzamer zijn. Gelukkig heeft Intel ingezien dat Gigahertzen niet alles zijn en zal de nieuwe Intel, zoals hierboven al gezegd werd, een stuk sneller zijn dan de snelste Amd's. Die snelheid haalt hij niet uit de Mhz'en, aangezien de nieuwe Conroe op 2.4 ghz de Amd FX62 van 2.6 ghz verslaat. (Die overigens beiden elke intel van 3.8 ghz verslaan.)
Oke, heb niks gezegt :P
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:23:
Ik heb ongeveer dezelfde wensen als jou en zat ook aan 1200 euro te denken! Maar ik heb een, in mijn ogen, een goede complete computer gevonden voor 1100 euro zonder scherm. Ik weet alleen niet of ik het hier mag posten :? .
Waarom niet..? zo kan de TS ook nog gaan vergelijken ;)

Verwijderd

Als jij het zegt ;) . Nou ik had deze "krachtpatser" in gedachte. Ik moet zeggen dat ik niet al te veel verstand heb van de harde waren, maar een paar vrienden die dat, naar eigen zeggen :*) , wel hebben zeggen dat het een goede aankoop zou zijn. Veel succes verder!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
TrIsTaN_tDb15 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:21:

80,- lijkt me wel wat veel voor een assemblage, ik denk dat als je rustig een middagje de tijd neemt heus wel zelf een pc'tje in elkaart kan zetten. We zijn hier immers 'allemaal' tweakers :Y)
NouNou, je ziet het verkeerd, €20 gaat naar de assemblage, en elke jaar garantie kost ook €20
Dus 1x assemblage = €20
en 3 jaar= €60

En die videokaart, zoals al wordt gezegt.. neem een 7600GT (€174).
Je voeding kan goedkoper, met een Antec SmartPower 2.0 450 Watt (€45).
En je heb geen extra processor koeler nodig.
Pagina: 1