Toon posts:

Probleem met Extra reepje RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is alsvolgt
ik heb vandaag een reepje Dane Elec DDR PC 2700 333Mhz 512 MBram gekocht
ik had al een reepje PC2100 266 Mhz 512 Mbram van een ander merk.

Als ik nu het Dane Elec reepje in de computer stop krijg ik de foutmelding:
Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software
Meld dit probleem als:
de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neem contact op met de leverancier over dit probleem.

nu dacht ik dat het misschien aan de MBR zou kunnen liggen dus wou ik opstarten via de XP boot cdrom. maar als ik die cd er instop krijg ik de melding:
kan het bestand KDCOM.dll niet in het geheugen laden.
de foutcode is: 7

ik heb geen idee wat te doen want waar ik het reepje heb gekocht ligt niet bepaald om de hoek.
als ik het Dane Elec reepje eruit haal werkt de computer wel naar behoren.
het reepje is ook niet kapot want ik heb hem net in een andere pc getest en dat werkte

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je geeft nogal weinig informatie, maar als het geheugen in een andere computer probleemloos werkt zou ik denken aan een compatability issue met je andere geheugen of met je chipset. Probeer anders eens een paar uurtjes Memtest 86+ te draaien, om te kijken of er fouten optreden.

Ook kan je even kijken op de site van de fabrikant van je moederbord, of die Dane-Elec reep bij de lijst van officieel ondersteunt geheugen staat.

[ Voor 22% gewijzigd door AtleX op 03-06-2006 19:49 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Wat voor configuratie heb je?, is wel gewenst...kan wel even in m'n glazenbol kijken B)
Nop zie niks :)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry :P ben nogal pissig naamlijk
het geheugen heb ik uitgezocht met behulp van een verkoper via een configurator dus ik weet zeker dat het op dit moederbord moet passen
komtie

Dell Dimension 4550

P4 2.0 Ghz
512 DDR pc 2100 (Nanya) en 512 DDR pc 2700 (Dane-Elec)
Chipset i845PE(ik zoek hier nu nieuwe drivers voor misschien helpt het)
Audigy 1 geluidskaart
Geforce 4 TI 4200
Wester Digital 5400 RPM 40 gig schijf
Samsung dvd/cd brander

Verwijderd

Steek beide reepjes er eens in en reset je Bios eens en dan ermee opstarten :)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Drivers zullen niet helpen, aangezien de problemen al beginnen voor je PC überhaupt een OS laad. Je moet toch even gaan troubleshooten, probeer dus eens of alleen dat nieuwe reepje wel werkt, of hij fouten geeft in Memtest, wat er gebeurt als je een beetje speelt met de volgorde van de reepjes in de sloten, etc.

In een Dell BIOS kan je vaak ook vrij uitgebreide informatie zien over de hardware die in de PC aanwezig is. Kan je dus zien of het BIOS wel 1024MB RAM ziet?

Kijk ook eens naar de FAQ items Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?, Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?, en Hoe kan ik het geheugen op fouten testen?. Ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kan nog behoorlijk wat info bevatten.

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 03-06-2006 20:08 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
For your information: corrupte / missende bestanden duidt bijna altijd op geheugen fouten (in dit geval).

Verwijderd

Topicstarter
dell bios ziet wel 1024 MB ram
betekent dat wel dat het aan windows ligt?
heb memtest gedownload zal daar zo is mee aan de slag gaan..

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:08:
dell bios ziet wel 1024 MB ram
betekent dat wel dat het aan windows ligt?
heb memtest gedownload zal daar zo is mee aan de slag gaan..
IDD..draai maar eens memtest. Dane-elec kan gewoon goed zijn maar i.c.m. met jou dell en hel zijn.. ;)

kon het niet laten

Tubes....It's what make music music!

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
maare hoe zit t als je alleen t oude reepje erin stopt? geeft ie dan nogsteeds dezelfde foutmelding? want die deed t natuurlijk goed
voorheen dan

Verwijderd

Topicstarter
met het alleen het oude reepje geeft hij geen problemen...

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Milenko schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 20:17:
maare hoe zit t als je alleen t oude reepje erin stopt? geeft ie dan nogsteeds dezelfde foutmelding? want die deed t natuurlijk goed
voorheen dan
Idd, als die fouten ook voorkomen met je oude reepje, ligt het zonder twijfel aan je Windows (of je moet iets gesloopt hebben tijdens het plaatsen).

Maar lijkt me eerder een kapot reepje, of slechte samenwerking met het mobo. Laat vanacht voor de zekerheid memtest eens draaien.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Check even in de bios of de timings van je geheugen op"by spd" staan. Als dat zo is kan die wel eens in de war raken en timings kiezen die 1 van de reepjes niet lekker vindt. Oplossing hiervoor is de timings zelf redelijk hoog zetten en daarna uitvogelen wat de beste setting hiervan is :).

edit: O, met alleen die andere doet die het ook, dan is het verhaal hierboven niet van toepassing.

Kijk eens wat er gebeurt als je toch je timings wat hoger zet :P.

[ Voor 25% gewijzigd door Tripp op 03-06-2006 20:46 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
het is een dell systeem he.
die hebben alles gelockt qua overclocken en timings veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: als ik het nieuwe rammetje erin stop komt hij niet eens langs het POST screen en kan ik met geen mogelijkheid in het BIOS komen.

Verwijderd

Ik weet niet of het mogelijk is om PC2100 en PC 2700 geheugen op één mobo te zetten. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord...

Verwijderd

Topicstarter
dat kan wel dat weet ik heel zeker.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik ben bang dat dit een compatibiliteits probleem is. Ik raad mensen over het algemeen aan heel goed uit te kijken wanneer men geheugen wil uitbreiden in een merk Pc. Vaak verwijs ik ze door naar geheugen configurators van bijvoorbeeld Dane-Elec of Kingston, wanneer het geheugen dat je eventueel bij het eigenmerk kunt kopen te duur is.

Ik heb net even via Salland de Dane-Elec configurator gechecked en daar komt dit type nummer uit DA-311-2076 dit is een 512MB PC2700 Dimm. Salland heeft er al extra bij gezet en ik quote: "512MB DDR-geheugen speciaal voor DELL-computers". Overigens kost deze Dimm €48,-.

PC2100 en PC2700 mixen mag officieel geen probleem zijn. De PC2700 wordt gewoon op een lagere clock gezet gelijk aan die van de PC2100. Ik zeg expres al officieel, aangezien "officieel" elke PC2100 module zou moeten werken, maar helaas kom je wel vaker tegen dat dit niet altijd het geval is, vooral bij dergelijke merk Pc's. Compaq was daar eerder ook een enorme ster in.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 03-06-2006 21:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Heb je ook alleen het nieuwe reepje al in de PC gehad? En zijn beide enkel-/dubbelzijdig of is er een module enkel- en een module dubbelzijdig?

Twee verschillende modules moet op zich niet zo'n probleem zijn (mits de chipset ermee akkoord gaat), maar dan werken alle modules -- geloof ik... -- wel op de laagste snelheid.

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:29:
dat kan wel dat weet ik heel zeker.
Kan, maar niet altijd. Sommige bordjes (vooral Compaq) zijn er heel gevoelig voor. Verder moet je het langzaamste geheugen dan in Slot 1 zetten.

Maar het reepje is gewoon kapot, of teminste niet helemaal 100%. Geheugenfouten (die je krijgt), of bij het installeren van Windows XP als je een fout krijgt die lijkt op "kan xxx.xx niet kopieren" dan heb je bijna altijd prijs. Gewoon je reepje vervangen.

En ja, het is kut als je iets koopt en het niet werkt en het ook nog niet om de hoek is... :/.

Verwijderd

Topicstarter
-edit-.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 21:40 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik lees net het volgende met betrekking tot de Dell Dimension 4550:

Opmerkingen (ENG)
*DDR333 memory requires a processor with 533MHz system bus.

Misschien dat het er iets mee te maken heeft?

http://www.geheugen.com/m...on_4550_uitbreidingen.htm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een busspeed van 400 MHz maar ik denk dat als iets backward compatible is dat het dan ook op een lagere snelheid draait en dat het dus geen bal uitmaakt dat ik een busspeed van 400MHz heb.

edit:
het is dus wel zo dat mn pc een te lage busspeed heeft. ik breng dat reepje binnenkort wel weer terug naar de winkel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 21:56 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:45:
ik heb een busspeed van 400 MHz maar ik denk dat als iets backward compatible is dat het dan ook op een lagere snelheid draait en dat het dus geen bal uitmaakt dat ik een busspeed van 400MHz heb.

edit:
het is dus wel zo dat mn pc een te lage busspeed heeft. ik breng dat reepje binnenkort wel weer terug naar de winkel.
Ja, wellicht dat je Dell het geheugen niet automatisch terugklokt..die BIOS-sen hebben maar summiere aanpasmogelijkheden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 21:21:
nieuws: als ik het nieuwe rammetje erin stop komt hij niet eens langs het POST screen en kan ik met geen mogelijkheid in het BIOS komen.
Mjah, vreemd dat je niet eens je BIOS in komt, heeft verder weinig te maken met je geheugen.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:30:
[...]

Mjah, vreemd dat je niet eens je BIOS in komt, heeft verder weinig te maken met je geheugen.
Dus wel, computers zonder geheugen starten niet op, het ziet er sterk uit dat of je geheugen kapot is of niet compatible is..
Pagina: 1