[MCE2005] Hauppauge amity2 probleem: tuner not found

Pagina: 1
Acties:
  • 646 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Sinds een week heb ik een tv-kaartje die ik vooral wil gebruiken om programma's op te nemen. Dit kaartje heb ik al prima werkend gehad op Windows XP, maar nu heb ik het besturingssysteem gewijzigd naar Windows MCE2005.
Hier heb ik de nieuwste amity2-drivers geinstalleerd (Driver Release 2.0.43.24103 (04/13/06)) en wanneer ik het programma AMCap_DX9 van Hauppauge opstart, zie ik dat het beeld van mijn TV-kaart prima functioneert.

Echter, wanneer ik in Media Center mijn kaart wil configureren, krijg ik direct de volgende melding:

Tuner not found
The tuner hardware is either malfunctioning or not installed. Please ensure that both the tuner hardware and a valid tuner hardware driver are installed.

Ik heb inmiddels de kaart al in een andere PCI-slot gezet, zonder resultaat.

Mijn specificaties zijn als volgt:
Asus A7N8X deluxe
AMD Athlon 2600+
1024 MB RAM
ATI Radeon 9700 met de nieuwste catalyst-drivers
Hauppauge 26559 MCE PCTV kaart
Windows MCE 2005

Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem?

• JeroenTheStig
^^

• itsgreen
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Heb je ook de laatste updates gedownload van MCE? Roll-out 2 enzo..?

• JeroenTheStig
Je bedoelt de windows updates? Of bedoel je een extra patch die je alleen maar kunt downloaden als je een genuine versie hebt? :X

[ Voor 65% gewijzigd door JeroenTheStig op 06-06-2006 09:45 ]

• JeroenTheStig
^^

Ik schop hem nog even weer omhoog. Ik heb hem nu zover dat ik met de standaard drivers en win2000 tv kan kijken, echter maar een aantal kanalen. Ik neem aan dat dit een instellingsprobleem is, maar mijn kaart werkt prima in win2000.
In windows media center blijft hij zeuren dat er geen tv-tuner gevonden kan worden...

Ik zit nu dus met een dilemma: ik ben van plan om windows MCE aan te schaffen, maar de kans is dus aanwezig dat ik het met een legale versie ook niet aan de praat kan krijgen, wat natuurlijk weggegooid geld is. Aan de andere kant heb ik met de extra patches en updates die ik bij een legale versie kan downloaden de kans dat ik het kaartje wel aan de praat krijg.

Oftewel: ik twijfel of ik het aan moet schaffen.... bij mij is het altijd: try before you buy, en in dit geval is het nog geen succes

[ Voor 100% gewijzigd door JeroenTheStig op 07-06-2006 16:05 ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 23:34

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

dat wordt naar de winkel fietsen..

Bedankt alvast

• JeroenTheStig
Welleweerd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:11:
dat wordt naar de winkel fietsen..
beetje loze reactie vind je niet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je een PVR 150 of een 350?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Boktor schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:38:
[...]

beetje loze reactie vind je niet?
Sorry maar ik vind dat hij gelijk heeft, ten eerste weet je hoe er hier op tweakers omgegaan wordt met illegale software.

Ten tweede is de kans bijzonder groot dat het idd in de updates van rollup2 (met een beetje zoeken ook gewoon te dl-en :X ) zit en dus op te lossen is door legale software |:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet niet uitmaken, PVR150 MCE werkt met of zonder rollup2 naar behoren.
Als het een PVR150 is tenminste...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JeroenTheStig
Ik heb een PVR150 MCE, de OEM versie dus.

Zoals ik al eerder in dit topic aangaf, wil ik eerst checken of ik MCE uberhaupt aan de praat krijg op mijn systeem voordat ik 130 euro uit ga geven. Het zou toch jammer zijn dat na de aanschaf blijkt dat het niet gaat werken. Zit ik mooi opgescheept met een pakket van 130 euro waar ik niets aan heb.

Als notabene in de eerstvolgende reply wordt gezegd dat ik maar naar de winkel moet gaan, wat heb ik daar dan aan? Niks toch?

Natuurlijk, het blijft op dit moment een illegale versie, maar als het puur voor het testen een weekje is geinstalleerd, dan vind ik dat geen probleem.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die kaart moet gewoon werken mits je de MCE drivers gebruikt.

Ook voor je Ati kaart trouwens.
Dus niet die hele Wintv2000 meuk, zal me ook niet verbazen als dat (drivers + andere app) de oorzaak is van je probleem.

* alt-92 mede PVR150MCE user

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2006 15:54 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mag ik vragen welke drivers jullie onder de normale XP gebruiken ??
Linkje naar de drivers is welkom !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• JeroenTheStig
BackSlash32 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:49:
Die kaart moet gewoon werken mits je de MCE drivers gebruikt.

Ook voor je Ati kaart trouwens.
Dus niet die hele Wintv2000 meuk, zal me ook niet verbazen als dat (drivers + andere app) de oorzaak is van je probleem.

* JeroenTheStig mede PVR150MCE user
Voor mijn ati-kaart heb ik voor zover ik weet geen speciale MCE drivers geinstalleerd. Kan dit de reden zijn dat mijn TV-kaart uberhaupt niet wordt herkend in Media center? Met opensource-pakketten zoals mediaportal werkt mijn kaart overigens wel.

De wintv2000 meuk heb ik verwijderd mbv het tooltje dat bij de CD zat, waarmee je alle drivers+software kunt verwijderen.

Ik heb verschillende MCE-drivers geprobeerd, zowel die van de hauppauge pagina als de shspvr-drivers, zonder resultaat.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nero355 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:04:
Mag ik vragen welke drivers jullie onder de normale XP gebruiken ??
Nee, dat mag je niet. :+
Linkje naar de drivers is welkom !!
Hauppage website bijvoorbeeld.

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Heb je wel de juiste MPEG decoder er op staan? Bij WinDVD zit er in ieder geval een die bij mij goed werkt. Zonder juiste decoder kreeg ik in Windows ook een dergelijke foutmelding. Zie ook deze post.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Probeer al je drivers te verwijderen en slechts de nieuwste (of e ena nieuwste versie te installeren)
Kijk hier voor meer info

• nero355

nero355

BackSlash32 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:14:
Nee, dat mag je niet. :+
Hauppage website bijvoorbeeld.
http://hauppage.com/pages/support/support_pvr150.html <= Deze helpen dus niet ... ik denk ook dat het door de MPEG decoder komt of een codec conflict ofzo, maar ja mijn pa die heeft effe geen tijd voor een format en ik heb dat ding voor hem gekocht 8)7

Anyway : Deze gebruiken jullie ook ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Je moet de MCE drivers gebruiken en NIET de PVR-150 versie!!!
Ze lijken exact hetzelfde, maar schrijven iets anders in registry zodat WinMCE het wel goed oppakt. Ik heb 2x de 150MCE's in mijn systeem (de low-profile varianten) en die worden perfect herkent.
Probeer eens http://hauppage.com/pages/support/support_mce.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 16:33 ]

• JeroenTheStig
Huneker schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:17:
Heb je wel de juiste MPEG decoder er op staan? Bij WinDVD zit er in ieder geval een die bij mij goed werkt. Zonder juiste decoder kreeg ik in Windows ook een dergelijke foutmelding. Zie ook deze post.
Ik heb winDVD 4 geinstalleerd, maar helaas: nog steeds dezelfde foutmelding. Ik heb helaas geen nieuwere versie van winDVD, maar welke versie gebruik jij?

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:33:
Je moet de MCE drivers gebruiken en NIET de PVR-150 versie!!!
Ze lijken exact hetzelfde, maar schrijven iets anders in registry zodat WinMCE het wel goed oppakt. Ik heb 2x de 150MCE's in mijn systeem (de low-profile varianten) en die worden perfect herkent.
Probeer eens http://hauppage.com/pages/support/support_mce.html
Mocht dit werken i.c.m. XP Pro dan laat ik dat zo snel mogelijk weten :)

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Boktor schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:33:
[...]

Ik heb winDVD 4 geinstalleerd, maar helaas: nog steeds dezelfde foutmelding. Ik heb helaas geen nieuwere versie van winDVD, maar welke versie gebruik jij?
Ik gebruik volgens mij 6 of 7 (zit nu achter een andere pc), maar anders kan je ook DScaler gebruiken, is geheel gratis en werkt ook prima.

• JeroenTheStig
Huneker schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:28:
[...]

Ik gebruik volgens mij 6 of 7 (zit nu achter een andere pc), maar anders kan je ook DScaler gebruiken, is geheel gratis en werkt ook prima.
Ik heb dscaler ook geinstalleerd, maar het gaat nog steeds niet goed. Samengevat:
Ati radeon 9700: de catalyst drivers voor MCE zijn geinstalleerd
PVR-150 MCE: de MCE drivers zijn geinstalleerd
DScaler geinstalleerd
rollup2 geinstalleerd

Alle tools die op m'n pc zijn geinstalleerd waarmee ik tv kan kijken werken (tv2000 niet geinstalleerd), behalve MCE 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-06-2006 18:17 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Heb je wel gewoon een MCE-install gedaan, of één of andere upgrade geprobeerd?

• JeroenTheStig
BackSlash32 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:20:
Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Heb je wel gewoon een MCE-install gedaan, of één of andere upgrade geprobeerd?
Ik snap er werkelijk geen sodemieter van waarom het niet werkt. Ik kan me ook niet voorstellen dat wanneer ik een versie uit de winkel haal en alle updates draai ik hetzelfde probleem nog heb. Die versie die ik nu gebruik zal wel 1 of andere vage getweakte versie zijn...

WTF, ik word zo langzamerhand chagrijnig dat ik hierzoveel tijd in stop. Weet je wat ik doe? Ik ga nu naar de winkel en haal een pakketje op. Of het nou werkt of niet, dat zien we dan wel weer. Tot over een paar uur 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-06-2006 18:29 ]

• JeroenTheStig
Ik ben op dit moment bezig om mijn zojuist aangeschafte MCE2005 NL te installeren. Eerst maar alle updates binnengehaald en daarna maar eens kijken of ik de boel aan de praat krijg. Ik ben toch een beetje bang dat ik exact hetzelfde gedonder krijg..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wedden van niet? :P
Hier ging ie ook in één keer goed met een volledige 2CD set.

• JeroenTheStig
BackSlash32 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:36:
Wedden van niet? :P
Hier ging ie ook in één keer goed met een volledige 2CD set.
Ik ben benieuwd :)
Maakt het trouwens ook nog wat uit in welke volgorde je de hardware installeert?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
als je media center wil gebruiken moet je de MCE drivers installeren EN absoluut geen andere software gebruiken, dus geen wintv etcetc.

deze drivers heb je nodig:
http://www.hauppauge.tv/s...103%20(WHQL%20Signed).zip

Wat ik je dus aanraad:

verse MCE install, gewoon met kaart in je pc. Daarna de drivers inladen(ik doe dat altijd handmatig), daarna heb je nog een DVD-codec nodig, bijv die van Nvidia.
Dan werkt alles piocobello, ik heb zelfde kaart, zelfde specs dus dat is geen enkel probleem

• JeroenTheStig
die dvd-codec van nvidia is een vergelijkbare tool als windvd, powerdvd of dscaler?

overigens, bij de filename van de nvidia codec zie ik telkens trial bij staan. Heb jij ook zo'n trial versie of zit ik verkeerd te zoeken?

[ Voor 47% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-06-2006 22:19 ]

• nero355

nero355

Je kan ook een Hauppage MPEG Decoder downloaden gewoon ;)

Maar waar ik mee zit : Zowel de "normale drivers" als de MCE drivers werken niet op de PC van mijn pa :| Elke keer zegt dat ding van Windows zelf "Toegang geweigerd" en de Hauppage drivers zeggen "Drivers not updated" ...

Wil iemand mij a.u.b. uitleggen hoe je een 150MCE op samen met Windows XP Pro installeert ??

• JeroenTheStig
nero355 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:31:
Je kan ook een Hauppage MPEG Decoder downloaden gewoon ;)

Maar waar ik mee zit : Zowel de "normale drivers" als de MCE drivers werken niet op de PC van mijn pa :| Elke keer zegt dat ding van Windows zelf "Toegang geweigerd" en de Hauppage drivers zeggen "Drivers not updated" ...

Wil iemand mij a.u.b. uitleggen hoe je een 150MCE op samen met Windows XP Pro installeert ??
Dan zal ik die maar even proberen, want nadat ik dscaler heb geinstalleerd krijg ik de volgende foutmelding in mediacenter:

Een essentieel mediacenter-proces werkt niet meer.

Daar komen we verder mee 8)7

Conclusie tot nu toe is dat ik wel verder ben gekomen met het instellen, maar nog steeds een foutmelding

[kleine update]

Ik heb dscaler even opgestart en ik kwam nog in een configuratieprocedure. Dit heb ik gedaan en kreeg netjes beeld.

Vervolgens weer mediacenter opgestart, maar nu de volgende foutmelding:

De videodecoder functioneert niet goed of is niet geinstalleerd.

Ik ga nu de hauppauge decoder installeren, maar ik begreep dat Microsoft een tooltje heeft waarmee je de te gebruiken decoder kunt instellen?

[ Voor 23% gewijzigd door JeroenTheStig op 08-06-2006 22:44 ]

• JeroenTheStig
hatsjee!!! de nvidia codec geinstalleerd en hij doet het!! Helemaal geweldig dit! bedankt voor al jullie hulp!

Verwijderd

Je moet even op google naar MCErepair 0.1 zoeken die draaien dan zal het daarna wel gaan werken!

Mzzl

bArAbAts

• earithramir84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08-2025

earithramir84

Programming for life

hoi,

ik weet dat dit topic wat ouder is maar vind het onzin om een nieuwer topic te maken.
ik heb exact het zelfde probleem als in bericht 1.
Windows MCE 2005 nl geinstalleerd (OEM- niet de upgrade)
alle windows updates staan er op.
alles werkt zelfs divx xvid enz in mce maar hij blijft aangeven er geen tuner is geinstalleerd.
heb van winfast site mce drivers met whql gedownload en deze geinstalleerd.
ook niets..
drivers werken wel, heb net namelijk even wintv geinstalleerd en hier op werkte het... heb nu via systeem herstel het systeem weer terug gezet naar voor de installatie van wintv.
maar hij blijft aangeven dat er geen tuner is geinstalleerd.
weet iemand of win MCE2005 uberhaut werkt met de winfast TV2000 XP Expert???
(het is een kaart van die bij mijn asus s-presso bak zat)
alle codecs zijn geinstalleerd heb de ffdshow ook opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niets...

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
earithramir84 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:25:
hoi,

ik weet dat dit topic wat ouder is maar vind het onzin om een nieuwer topic te maken.
ik heb exact het zelfde probleem als in bericht 1.
alle windows updates staan er op.
alles werkt zelfs divx xvid enz in mce maar hij blijft aangeven er geen tuner is geinstalleerd.
heb van winfast site mce drivers met whql gedownload en deze geinstalleerd.
ook niets..
drivers werken wel, heb net namelijk even wintv geinstalleerd en hier op werkte het... heb nu via systeem herstel het systeem weer terug gezet naar voor de installatie van wintv.
maar hij blijft aangeven dat er geen tuner is geinstalleerd.
weet iemand of win MCE2005 uberhaut werkt met de winfast TV2000 XP Expert???
(het is een kaart van die bij mijn asus s-presso bak zat)
alle codecs zijn geinstalleerd heb de ffdshow ook opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niets...
sja je hebt een heel ander probleem, want je hebt geen hauppauge PVR xxxMCE kaart.
MCE is nogal kieskeurig met de kaarten die ondersteund worden. Het kan dus zijn dat de kaart niet als tuner wordt ondersteund binnen MCE. Als ik ook de site bekijk, zie ik nergens compabiliteit met Media Center staan. Wel XP en Vista, maar nergens Media Center.

Overigens kan je WinTV beter niet installeren, want dat geeft gegarandeerd conflicten met MCE!

Voor een single tuner oplossing zou ik je toch aanraden een Hauppauge PVR150MCE te kopen, die werken perfect met MCE.

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

ik zal eens kijken..
die asus bak is eigenlijk speciaal voor mce gemaakt beetje dom dat dan de kaart niet ondersteund word, niet?
de drivers zijn wel speciaal voor winMCE..
hmm shit.. heb net een compatible list gevonden op microsoft.com
en de tv2000 series staan er neit tussen.

voor iedereen met het zelfde probleem:"
http://www.microsoft.com/...r/partners/directory.mspx

I have no rivals, No man can be my equal!! http://tweakers.net/gallery/192408/sys

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

earithramir84 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:25:
MCE is sowieso OEM, en niet als update beschikbaar ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• earithramir84

earithramir84

Programming for life

CAP-Team schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:09:
[...]

MCE is sowieso OEM, en niet als update beschikbaar ;)
ach beter te veel als te weinig info zal ik maar zeggen ;)

Pagina: 1