Hallo,
ik ben bezig met een simpele website met (volgens mij) een niet al te raar frameset. Ik heb de zijkanten zwart, in het midden content met er boven een header (en het menu) en er onder een footer. Toch heb ik iets raars ontdekt:
Als de website in IE wordt bekeken, kan de gebruiker de frames verslepen! Dus als je zeg maar je muis op de scheiding zet tussen een zwarte zijkant en het witte mainframe, dan kan je het middelste frame verslepen (dus heel breed maken of juist super smal zodat niets meer past). Ik zal hieronder mijn code ff plakken. Er is vast een handige oplossing voor en ik doe vast iets heel erg verkeerd, maar ik kon er weinig over vinden. Vast bedankt iig!
Martin
<frameset cols="*,750,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="links.html">
<frameset rows="256,*,52" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frameset cols="195,*">
<frame src="menu.html">
<frame src="header.html">
</frameset>
<frame name="mainframe" frame src="home.html">
<frame src="footer.html">
</frameset>
<frame src="rechts.html"></frameset>
<noframes><body>
ik ben bezig met een simpele website met (volgens mij) een niet al te raar frameset. Ik heb de zijkanten zwart, in het midden content met er boven een header (en het menu) en er onder een footer. Toch heb ik iets raars ontdekt:
Als de website in IE wordt bekeken, kan de gebruiker de frames verslepen! Dus als je zeg maar je muis op de scheiding zet tussen een zwarte zijkant en het witte mainframe, dan kan je het middelste frame verslepen (dus heel breed maken of juist super smal zodat niets meer past). Ik zal hieronder mijn code ff plakken. Er is vast een handige oplossing voor en ik doe vast iets heel erg verkeerd, maar ik kon er weinig over vinden. Vast bedankt iig!
Martin
<frameset cols="*,750,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="links.html">
<frameset rows="256,*,52" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frameset cols="195,*">
<frame src="menu.html">
<frame src="header.html">
</frameset>
<frame name="mainframe" frame src="home.html">
<frame src="footer.html">
</frameset>
<frame src="rechts.html"></frameset>