PC133 in Dell Inspiron 4000

Pagina: 1
Acties:

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Voor mijn laptop, een Inspiron 4000, zoek ik extra ram (heb nu 2x 128MB PC100) en wil dit uitbreiden naar 2x 256MB. Tegenwoordig is PC100 SO-DIMM geheugen nogal duur vergeleken met PC133 geheugen. Nou dacht ik dus ik kan net zoals bij een gewone pc sneller geheugen kopen en dit loopt dan prima op de lagere snelheid. Maar voordat ik het koop ga ik natuurlijk eerst even op onderzoek uit, het moet wel werken :p

Hier op GoT vond ik een topic: laptop geheugen: Dell Inspiron 3800 ?
Volgens dit topic moet het wel lukken, lijkt mij ook logisch, de techniek is naar mijn weten hetzelfde als normaal geheugen, alleen is de verpakking even wat anders bij een laptop.

Echter vind ik hier wat tegenstrijdige berichten.
Tried this in a Dell Inspiron 4000 and it would not work. Dell states PC133 will not work in the Insprion 4000. PNY tech support states this memory is NOT BACKWORD COMPATIBLE, despite the claims made by other reviewers.
Verder heb ik Dell al gemailed, maar tot op heden nog geen antwoord mogen ontvangen (misschien ook logisch, ze willen liever dat ik hun dure geheugen koop waarschijnlijk :+)

Iemand hier die ervaring heeft met het upgraden van een Dell Inspiron 4000 met PC133 geheugen?

offtopic:
Nog even getwijfeld om het in PMG te zetten, maar hier zullen vast meer laptopkenners rondlopen, vandaar :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Dell is best wel kieskeurig met geheugen, dus waarschijnlijk gaat het niet passen.
Je kunt in de tweakers V&A kijken of bij het grote oude HW ruiltopic of iemand pc100 sodimmetjes heeft.

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:30:
Dell is best wel kieskeurig met geheugen, dus waarschijnlijk gaat het niet passen.
Je kunt in de tweakers V&A kijken of bij het grote oude HW ruiltopic of iemand pc100 sodimmetjes heeft.
Op het moment heb ik ook niet meer het originele Dell geheugen in deze laptop zitten. Een reepje heb ik uit een Toshiba laptop gegraaid (is dus ook Toshiba geheugen) en het andere reepje is van NEC. Dit werkt verder prima, dus ik hoopte dat PC133 dan ook zou lukken :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

PC133 werkt ook op PC100, echter vaak zitten daar wel andere chips op. Kijk even naar de chipset van je laptop en kijk daarna wat voor ram er nog bij kan. Zie ook PMG FAQ

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Turkish schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:38:
PC133 werkt ook op PC100, echter vaak zitten daar wel andere chips op. Kijk even naar de chipset van je laptop en kijk daarna wat voor ram er nog bij kan. Zie ook PMG FAQ
Maar helaas ezijn er een aantal notebooks die gewoon niet werken met pc133 spul (toshiba heeft ook een aantal in de tecra serie die niet willen met PC133).

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
De Inspiron 4000 heeft de Intel 440BX als chipset, deze is ook mooi als voorbeeld genomen in de FAQ: clique

Ik wist al dat je dus maximaal 256 mb per reepje kunt gebruiken en dan moet deze 16 chipjes hebben. Nu weet ik dat de 440BX wel gewoon PC133 wil pakken (heb hier ook een gewoon moederbord met deze chipset), dit staat ook op de site van BalusC.

Maar ja, zoals Terw_Dan al zegt, notebooks willen soms net wat anders zijn. Daarom hoopte ik dat hier iemand zou zijn met dezelfde notebook en ook dit geintje heeft uitgehaald :)

En ook nog steeds geen antwoord van Dell (verstuurd via de officiele support pagina, met servicetag etc) :/

[ Voor 7% gewijzigd door BoyGenius op 01-06-2006 14:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oeeh.. das dezelfde serie als de C600 Latitude.
Die moet echt met alle geweld pc100 hebben.
pc133 werkt er inderdaad niet mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
BackSlash32 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:02:
Oeeh.. das dezelfde serie als de C600 Latitude.
Die moet echt met alle geweld pc100 hebben.
pc133 werkt er inderdaad niet mee.
Ai, das wat minder leuk :/ Zelf ervaring mee?

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
...
Bedankt voor het sturen van uw e-mail naar Dell Technical Support.

Dit zal niet gaan werken.
De PC100 modules zijn specifiek getest op dit systeem en zullen ook als enige modules gaan werken op dit systeem.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen hebben, kunt u altijd contact met ons opnemen op de onderstaande contactgegevens.
...
Nouja, dan heb ik in ieder geval zekerheid (en toch nog uiteindelijk een antwoord van Dell gekregen dus :p)

Pagina: 1