Stille, snelle SATAII schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 21:07

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Hallo,

zoals de topictitel al doet vermoeden, ben ik voor een toekomstige upgrade op zoek naar een harde schijf, waaraan ik de volgende eisen stel;

1)_ SATAII
2)_ 16 MB Cache
3)_ Stil, heel erg stil.

Eigen ervaring:

Ik heb momenteel 2 harde schijven in mijn kast zitten;

1 Seagate Barracuda 7200. van 40GB, ik ben zeer tevreden over deze schijf. Ik hoor hem niet. Helemaal niet.
2 IBM Deskstar xxxxxxx. Ook een positieve ervaring van IBM hier. Deze schijf is stil, maar seeken word af en toe waargenomen. NIet vreselijk, maar toch liever de seagate ;)
Dan: voor de pc van mijn zusje heb ik ooit een 3.6GB IBM schijf ingebouwd., snel, maar lawaaiig.
Daar dus een slechte ervaring met IBM.

Maxtor? Ja, ook. Maar die dingen zijn mij te vaak ontploft in mijn handen. Ook wil ik de schijf aansluiten op een A8N-SLi Premium moederbord, welke de nForce 4 chipset heeft.
Maxtor's 10e serie schijven staan er ook om bekend problemen te hebben icm deze chipset. Gelukkig zijn er ook patches beschikbaar, maar toch een heel erg minpunt.

In de toekomst wil ik het misschien gaan uitbreiden met met meer broertjes (zelfde type) met RAID configuraties of iets dergelijks.

Zeggen jullie het maar.. Heb ik met de seagate HDD's een goede keuze in handen of niet?

------Edit------

Já!

Ik ga alle harde schijven berekenen op prijs/GB.
De prijzen zijn van de goedkoopste leverancier in de pricewatch. Dit is EXCLUSIEF verzendkosten.
Om te beginnen:
Hoe uitgerekend? Prijs gedeeld door aantal GB.
Het uitegerekende is dan meestal een getal onder de 1.
Dit geeft aan, dat de GB's van de schijf dus minder dan €1,- per stuk kosten.
Op die manier kom je er het snelste achter welke harde schijf de goedkoopste is, in verhouding.

Gegevens:
Alle schijven zijn SATAII en hebben 16MB Cache.
Merk ||Type ||Aantal GB's||Prijs||GB per euro||Prijs per GB.

Hitachi Deskstar 7K500 || 500GB || €258,10 || 1,94GB || €0,5162
Maxtor DiamondMax 10 || 250GB || €72,40 || 3,45GB || €0,29
Maxtor DiamondMax 10 || 300GB || €89,- || 3,73GB || €0,297
Maxtor Diamondmax 11 || 400GB || €145,- || 2,76GB || €0,363
Maxtor Diamondmax 11 || 500GB || €226,90 || 2,2GB || €0,454
Maxtor MaxLine III || 250GB || €80,54 || 3,1GB || €0,322

Dat was het voor vandaag. Morgen verder ;)

[ Voor 29% gewijzigd door _AvA_ op 31-05-2006 21:49 ]

Droogkloot.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Ik raad een Samsung spinpoint PXXX aan.
zijn erg stille en snelle schijven.
maar je zal altijd iets horen (als je net zon stilte freak als ik bent).
en anders haal je een hdd silencer?
ik kan mijn Samsung spinpoint P120 alleen bij schrijf acties nog horen.
mede door een Zalman HC2 demper/cooler.

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het helpt sowieso erg veel (met welke schijf dan ook) om er voor te zorgen dat de schijf de trillingen niet overbrengt naar de kast.

Dit kan goed door de schijf op schuimrubber te leggen of op te hangen aan elastiek. Er zijn nog meer opslossingen voor maar de bovenste 2 zijn erg goedkoop.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:37

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Na wat onderzoek voor een stille harde schijf voor m'n server ook een Samsung Spinpoint gekocht. En hij is inderdaad een heel stuk stiller dan de Maxtor (Liquid Bearing) die er in zat. Qua betrouwbaarheid heb ik echter nooit problemen gehad met Maxtor. Terwijl die 80 GB Maxtor een aantal jaren 24/7 heeft gedraaid in m'n server...
Alleen hebben de spinpoints alle 'maar' 8 MB cache. Zo enorm veel scheelt het volgens mij niet in de peformance hoor. Minder iig als van 2MB->8MB

[ Voor 20% gewijzigd door antonboonstra op 31-05-2006 18:56 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:09

Bl0cKeR

titel

Zoals Un1ty al aangaf, de Samsung SATAII schijven zijn erg snel en stil, bijvoorbeeld de SP2504C is een goede keus

sigh

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:22
De nieuwe serie van seagate is inderdaad erg snel en stil. Deze serie is ookwel genaamd : 7200.10.. Je hebt ze geloof ik in 3 formaten : 300/500/700 GB. Ik zit er zelf aan te denken om ook zo'n schijf binnekort aan te schaffen.

Nu werk ik zelf op een Western Digital, welke ook heel goed is. Hij is stil en is in staat mijn (grote) film collectie op te slaan. Dit kan natuurlijk elke schijf, maar ik vind toch dat je ook moet kijken naar western digital's, omdat het kwalitatief hele goede schijfjes zijn.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
un1ty schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 18:51:
Ik raad een Samsung spinpoint PXXX aan.
zijn erg stille en snelle schijven.
maar je zal altijd iets horen (als je net zon stilte freak als ik bent).
en anders haal je een hdd silencer?
ik kan mijn Samsung spinpoint P120 alleen bij schrijf acties nog horen.
mede door een Zalman HC2 demper/cooler.
Die harde schijf die jij nu hebt, is dan waarschijnlijk even stil als mijn IBM.

Ik hoor ze allebei niet.
Ik kan alleen de schrijfacties van de seagate horen als ik mijn oor op de HD leg.
De IBM hoor je BTW ook niet meer buiten mijn behuizing (CM Ammo 533)

Ik ga denk ik toch voor de seagate. Hij is er ook in 250GB variant, voor nog geen 90 euro.
Zie de pricewatch.

Heeft iemand nog die formule om uit te rekenen hoeveel GB je per euro krijgt?
Ga ik dat doen en dan post ik in de TS een lijstje met alle schijven met SATAII, 16MB cache, dan hebben andee mensen er ook nog wat aan.

Ik ga ook nog even kijken voor wat reviews van de Samsung.
Misschien kan dat nog verandering brengen in mijn gedachten.

Droogkloot.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
160gb seagate 7200.9 of:
320gb seagate 7200.10

waarom?

Afbeeldingslocatie: http://sweb.cz/Black/HDT-7200.9-160GB.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/9564/hdtachseagate9ue.gif

zegt genoeg :P

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Dnc1n schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:07:
160gb seagate 7200.9 of:
320gb seagate 7200.10

waarom?

[HAP]

zegt genoeg :P
Nou, mij niet XD

Kan je wat uitleg geven miss.?
En misschien ook even wat dan de normale waarden zijn voor vergelijkbare schijven?

Alvast bedankt ;)

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Deze is zoooooo sexy :)

160GB vind ik te weinig. En tot de tijd dat ik hem ga aanscgaffen, kan de prijs alleen nog maar dalen.

Was prijs per GB niet gewoon:

€/GB ?

Ik check het even.

Droogkloot.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om even de discussie over de snelste en de stilste te doorbreken. TS geeft ook aan dat het een S-ATA II schijf moet zijn. Nu vraag ik mij af wat verwacht TS van S-ATA II. Het is namelijk zo dat men bij het zien van een S-ATA II label vaak al denkt dat de schijf standaard is uitgerust met een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface. Dit hoeft dus niet het geval te zijn! Zo heb je namelijk ook Maxtor Diamondmax 10 schijven welke voldoen om het S-ATA II label te dragen, maar de beschikking hebben over een S-ATA150 (1.5Gb/s) interface.

S-ATA II is namelijk geen standaard, maar de naam van een groepknappe koppen die extra features hebben bedacht voor de S-ATA II standaard. Onder de S-ATA II features vallen bijvoorbeeld: NCQ, staggered spinup en de S-ATA300 interface. Wanneer een hardeschijf of controller één van deze features ondersteund, mag deze het S-ATA II label dragen.

Hier wilde ik even voor waarschuwen.

Verder doet TS er inderdaad er verstandig aan om met zijn Nforce4 moederbord de Diamondmax 10 serie ter vermijden. Ookal zal niet iedereen problemen ondervinden met deze combinatie. Het probleem zit waarschijnlijk in de S-ATA II features staggered spinup welke niet juist is toegepast door Nvidia in de Nforce4 chipset. Dit kun je concluderen uit de topic's welk hier op GOT lopen.

Overigens zijn er ook fabrikanten die aangeven S-ATA II gelabelde schijven te verkopen met een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface, maar deze interface standaard instellen op S-ATA150 (1.5Gb/s). Met name Hitachi schijnt dit te doen. Vermoedelijk om problemen met oudere of bepaalde controllers te voorkomen. Dus het is goed mogelijk dat niet alleen Maxtor problemen kent, aangezien in dit geval Hitachi standaard S-ATA II features uitschakeld wat mensen die de schijven kopen vaak niet weten.
Dit wordt vaak ook niet echt opgemerkt, aangezien het performance verschil tussen S-ATA150 en S-ATA300 nu nog niet erg groot is waarbij een terug gezette S-ATA300 interface niet opgemerkt wordt. (Maxtor schakeld dus standaard deze features NIET uit)

Of-te-wel welkom in de S-ATA II wereld. :/

Ook nog een weetje de S-ATA II groep heeft zijn naam inmiddels gewijzigd in S-ATA IO. Hier ook nog een bron ter ondersteuning van mijn verhaal (ik ken tweakers) ;) :

http://www.sata-io.org/
http://www.sata-io.org/namingguidelines.asp

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 31-05-2006 21:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 16:10

Koppensneller

winterrrrrr

Daar komen er morgen 2 van met de post, voor een RAID 0 :Y)

Nog geen ervaringen dus, maar ik heb alleen maar positieve review gelezen over deze schijf.
_Dune_ schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:12:

Overigens zijn er ook fabrikanten die aangeven S-ATA II gelabelde schijven te verkopen met een S-ATA300 (3.0Gb/s) interface, maar deze interface standaard instellen op S-ATA150 (1.5Gb/s). Met name Hitachi schijnt dit te doen.
Ook Seagate doet dit, dus let even op de jumper achter op de schijf voor je hem installeerd!

[ Voor 40% gewijzigd door Koppensneller op 31-05-2006 21:17 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier 2 Seagate Barracuda 200GB 7200.7 @ RAID0 in zo'n Zalman Passieve HD cooler en kan niet echt zeggen dat ze super stil zijn. Wanneer ze aan het werk zijn hoor je ze wel degelijk. Een knetter geluid. De rest van het systeem hoor ik bijna niet. Let op dit zijn wel SATA schijven, ik heb ook nog een 80GB Seagate IDE schijf en die is een stuk stiller.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2006 21:23 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dj-sannieboy schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
Ik heb hier 2 Seagate Barracuda 200GB 7200.7 @ RAID0 in zo'n Zalman Passieve HD cooler en kan niet echt zeggen dat ze super stil zijn. Wanneer ze aan het werk zijn hoor je ze wel degelijk. Een knetter geluid. De rest van het systeem hoor ik bijna niet. Let op dit zijn wel SATA schijven, ik heb ook nog een 80GB Seagate IDE schijf en die is een stuk stiller.
De 7200.7 blijkt ook iets lawaaieriger te zijn dan de nieuwere 7200.8/9/10 disks. Met name de 7200.10 schijven zouden weer heel stil moeten zijn. Daarover kan ik nu nog geen oordeel vellen, maar wil binnenkort 2 320GB disks aan gaan schaffen (dingen zijn namelijk zeer leuk geprijsd momenteel).

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik heb nu zelf zo'n Seagate 7200.10 SATA-II 750GB 16MB schijf, stil is deze schijf zeker niet. Hij knettert er vrolijk op los. Klinkt als ... een Geigerteller. Mijn oude Western Digital WD2500 & WD3200 SATA schijven zijn aanzienlijk stiller. Dus als je voor een geruisloze schijf wil gaan kun je het nieuwe type 7200.10 van Seagate waarschijnlijk beter laten liggen.

Nog een punt waar ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd ben is dat de Seagate 7200.10 enkel nog een SATA-power aansluiting heeft (geen MOLEX). Indien je regelmatig totaan je elleboog in je kast zit kan ik je melden dat die SATA-connectoren ZEER kwetsbaar zijn. Een tikje tegen een kabel-connector welke in je hardeschijf zit en het is gepiept. Als je pech hebt dan is het kunststof L-vormig isolator stukje in de connector op je hardeschijf afgebroken. Ik heb al een gestripte SATA-kabel direct op de printplaat van een hardeschijf gesoldeerd.

[ Voor 48% gewijzigd door NaZGuLL op 31-05-2006 21:55 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Zoals ik lees, kan ik de SATA300 feature op Seagate schijven gewoon enablen met een simpele jumper?

Ik zag inderdaad schijven voorbij komen met NCQ.

Je hebt dus 1 van die 3 nodig:
NCQ
Staggered Spinup
SATA300 interface.

Maxtor gebruikt dus Staggered Spinup (waar NF4 probs mee heeft)

Nu wil ik zeker weten of Seagate de SATA300 interface heeft.

Ik herinner me opeens dat mijn huidige seagate schijf een 7200.7 is. Die is superstil. je hoort hem gewoon niet.

Kan ik daaruit opmaken dat je bij bepaalde types gewoon mazzel moet hebben of ze stil zijn?

Het is zo jammer/lastig dat er weinig tot geen goede reviews zijn die ook echt goed kijken naar geluidsproductie.

dB (A) zegt mij niets, sone zegt mij ook niets.
Het is gewoon lastig om te bepalen wanneer een schijf stil is.

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Mmm, das idd klote. Slimme oplossing!
Maareh, hoe zit het met garantie?

Droogkloot.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41
NaZGuLL schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:41:
Ik heb nu zelf zo'n Seagate 7200.10 SATA-II 750GB 16MB schijf, stil is deze schijf zeker niet. Hij knettert er vrolijk op los. Klinkt als ... een Geigerteller. Mijn oude Western Digital WD2500 & WD3200 SATA schijven zijn aanzienlijk stiller. Dus als je voor een geruisloze schijf wil gaan kun je het nieuwe type 7200.10 van Seagate waarschijnlijk beter laten liggen.
Dat zit hem waarschijnlijk in het feit dat dat het topmodel is en deze hoeveelheid met 5 platters moet bedruipen. Ook in diverse reviews is al gebleken dat de 1 en 2 platterige schijven (moet je even opzoeken welke formaten daarbij horen) gewoon stille beestjes zijn (althans, stiller dan 7200.9, maar zo stil als Seagate ooit was is idd niet meer).

Daar probeer ik sowieso altijd op te letten: dat er maximaal 2 platters in de schijf zitten. Meer platters == meer kabaal. Meer dan 2, en zeker 4 of 5, zijn gewoon luidruchtig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01
De Hitachi T7K250 schijnen ook stille, goede schijven te zijn. (oa qua performance) Kijk maar is bij google op "Hitachi T7K250 review" zul je zien dat hij sneller is dan de Maxtor 16 mb cache schijven. Verder zijn er hier op GoT wel wat topics over de T7K250 te vinden... ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
die 2 hddtach die ik stuurde zijn zeeeer hoog te noemen,
eigenlijk geen concurentie op het moment.
en in hddbenchmarks zijn 10mb/s verschillen best veel :p
ook zit er gevarieerd verschil tussen modellen binnen een serie,
een 7200.10 320gb is vooral goed door het enkele platterdesign, net als de 7200.9 160gb.
daarom zou je bij een ander grootte totaal andere resultaten kunnen zien.

een 500gb 7200.9 bijvoorbeeld http://images.planetamd64...ate/72009/hdtach72009.jpg

ik heb zelf een western digital wd3200ks sata2, is ook een 320gb,
maar de piek van mijn hdd zit zo rond de 63mb/s dal van 54mb/s.

maxtor 320gb zie ik ongeveer gelijk, en de hitachi ook (250gb), nadeel van de hitachi is dat de leesnelheid weer een stukkie hoger ligt als de schrijfsnelheid.

http://www.prospekt.info.pl/inne/hdtach.jpg hitachi 250gb

Je kunt kwa leesnelheid wel bijna zeggen dat de 7200.10 320gb de snelste 320gb 7200 toeren op de markt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Dnc1n op 31-05-2006 22:30 ]

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

NaZGuLL schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:41:

Nog een punt waar ik persoonlijk niet zo van gecharmeerd ben is dat de Seagate 7200.10 enkel nog een SATA-power aansluiting heeft (geen MOLEX). Indien je regelmatig totaan je elleboog in je kast zit kan ik je melden dat die SATA-connectoren ZEER kwetsbaar zijn. Een tikje tegen een kabel-connector welke in je hardeschijf zit en het is gepiept. Als je pech hebt dan is het kunststof L-vormig isolator stukje in de connector op je hardeschijf afgebroken. Ik heb al een gestripte SATA-kabel direct op de printplaat van een hardeschijf gesoldeerd.
Klopt inderdaad die Sata kabels die ik bij mijn A8N-SLI Deluxe kreeg waren prut.

Zou iedereen aanraden eerst de verschillende SATA kabels te testen alvorens tot een beslissing over te gaan.

Er zit namelijk een groot verschil tussen de verschillende kabels in de manier waarop ze op je HD klikken!

[ Voor 3% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2006 16:15 ]

Has Balls

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 22:41
Ik heb nu 4 x 250 GB van Western Digital draaien a 86, euro per schijfje.. het gaat lekker snel op een ASUS A8N-CSM Geforce 6150, met 2 x 512 DDR PC3200 en een AMD 64 3000+.

WD 250GB SATA II 7200RPM 16MB Caviar SE16 (WD2500KS) a 86,30 per stuk wat neer komt op 0,34,52 cent per GB

Ik gebruik hem als file en download server en het is uiterst stil en stabiel.

discogs

Verwijderd

De Seagates kan je ook nog de acoustic mode aan of uit zetten. Neem aan dat dat met andere hdd's ook kan.

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Draai 4x WD3200KS (echte 300GB!) RAID-0 op de nForce SATAII controller van de A8N-SLI Deluxe. 260 MB/s max.(zelf gemeten met memtest) :)

Erg stil een heel flauw gekabbel op de achtergrond en de 4 schijfen staan momenteel buiten mijn kast...kan je nagaan.

Ben benieuwd naar een vergelijkingstest met de Seagate Barracuda 7200.10 series?

Hier een vergelijkende test: http://techreport.com/rev...cuda-7200.10/index.x?pg=1

De Caviar is wel een stuk stiller in seek 53,6 Decibels om 57,4 voor de Seagate scheelt toch een 4 Decibel.

Qua snelheid verslaat de Seagate de Caviar duidelijk Na beter herlezen is dat toch niet het geval. Alle schijven presteren redelijk gelijkmatig vooral in de praktijk testen.

De Maxtor 10 blijft toch een hele goede schijf ook (Maar ja, nForce 4 roet in het eten).

Het nieuwe verticaal gerichte platter systeem geeft niet de verwachtte "Boost". Zou het dan toch aan de chipset liggen of de leeskop?

...maar ja de vraag is een Stille, snelle schijf.

Relatief is de Caviar geen heel langzame schijf vooral als je het vergelijkt met de oudere generatie schijfen en wat geluidsniveau betreft indrukwekkend stil zeker ook stiller dan de Maxtor 10 series.
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2006q2/barracuda-7200.10/noise-seek.gif

In de test ook inderdaad de oude 150 MB/s DM 10 is nu inderdaad allemaal 300 MB/s. Ken het geluid van die nieuwe DM 10's en daar is over heen te komen vooral als ze een beetje goed ingebouwt worden met trilling absorptie rubbertjes er tussen bijvoorbeeld of geheel zwevend in rubber elastiek.

Vergeet de Maxtors met nForce 4 in ieder geval...geeft een hoop onzekerheid en misschien zelfs veel ellende.

Maar de 4x WD3200KS in RAID-0 hoor je buiten de kast al nauwlijks :)

Ja, hoe stil wil je het hebben?
3)_ Stil, heel erg stil.
Western Digital Caviar dus. :|

Kijk voor de zekerheid of er nog meer testen bestaan met seek en idle Noiselevel vermelding om zeker van je beslissing te zijn.

[ Voor 199% gewijzigd door Youri Carma op 14-06-2006 05:19 ]

Has Balls

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Of je nou conclusies moet trekken uit zo'n oude harde schijf van IBM weet ik niet.
Verder geven die DM10's idd problemen met je chipset, maar de DM10 is ook geen S-ATAII schijf (Ik herinner me net dat sinds een paar maanden er ook S-ATAII versies van de DM10 verkocht worden)
Over de DM11 icm het nForce 4 chipset heb ik niets gehoord dus daar zou je nog even naar moeten kijken.
Zelf heb ik een DM10 250GB en 2 MaxLineIII's van 300GB en m'n HD's zijn niet stil. Toch geven ze geen erg duidelijk en storend geluid (je hoort ze draaien als je dichtbij luisterd, maar bij i/o hoor je ze niet, itt m'n Raptor)
Seagates zijn mensen over het algemeen tevreden mee dus daar zal je ook geen miskoop mee maken :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 heeft 2 maal 250 GB Hitachi beestjes en gaat nog 2 maal 250 GB Samsung beestjes kopen :)
De reden : Ik moet gewoon beiden hebben !!

/Bij nader inzien erg magere post dus hier wat meer info :

De Hitachi schijven zijn allround heel vaak als beste getest en de Samsung schijven zijn stil en hebben toch nog hele snelle sequentiele transfer rates dus ik ga is kijken als ik de Samsung's ook binnen heb welk setje nou het lekkerst werkt in RAID 0 en hoe de RAID 0+1 performance is :Y)

[ Voor 56% gewijzigd door nero355 op 12-06-2006 16:42 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1