Toon posts:

[server 2003] Audit van files/directorys

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een klant van ons heeft een Windowd 2003 server draaien waar elke werknemer zijn/haar bestanden op plaatst. Dit werkt allemaal wel goed, maar nu willen ze graag een lijst/log hebben van welke gebruiker (of ip-adres) welk bestand leest/schrijft. Na enig zoekwerk weet ik dat het te maken heeft met Auditing. Zie deze zoekactie op Google en deze post hier op GOT. Ik kom er echter nog steeds niet uit. Waar kan ik deze auditing-opties precies vinden? Een quote van de thread hierboven:
Je moet auditing aanzetten in een GPO (Computer configuration\windows settings\security settings\local policies\audit policies) die linken aan de server waarop je wilt loggen. Daarna moet je auditting activeren op folder niveau (security > Advanced > auditting > user(s) or group(s) toevoegen) en klaar. Dit had je ook in de windows Help kunnen vinden ;)
Ten eerste weet ik eigenlijk niet wat een GPO is. En waar vind ik 'computer configuration'? Kan iemand me iets beter uitleggen hoe ik mijn doel bereik?

[edit]
What the fuck?!? Ik zie zojuist deze thread :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 16:30 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een GPO is een Group Policy Object. Policy's kan je aanzetten onder de eugenschappen van een Organisational Unit (OU).
Maar dat had je met een beetje googlen ook wel kunnen achterhalen.. Dat dit een vereiste is had je kunnen lezen in de GoT Policy ;)

Dit topic is gesloten.