Toon posts:

[w2k] open file logging op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het maken van een logging(txt) voor de "open files" zoals deze bij Computer Management wordt weergegeven. Nu kan ik wel een lijstje krijgen met de bestanden welke open staan op een bepaald moment, "net file", "psfile.exe", "filemon.exe". Wat ik echter wil is een overzicht van bestanden met de datum+ tijd van openen en eventueel van sluiten. Wanneer ik namelijk om de 30 seconde de volledige lijst laat wegschrijven kan ik nog niet goed zien hoe vaak een bestand wordt gebruikt.
Vraag me overigens af of dit wel te in een realtime logging te realiseren is in w2k server. Wie heeft er enkele tips om mij verder opgang te helpen?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:37
Wat je zoekt is auditing, niet open file logging. Activeer auditing van de mappen/bestanden die je in de gaten wilt houden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik krijg nog steeds niet echt de indruk dat je zelf het nodige vooronderzoek hebt gedaan.
Welke tools heb je allemaal al hebt uitgeprobeerd enzo :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt via WMI's Security Provider een event genereren op het moment dat een file remote geopend of gesloten wordt en op basis daarvan records in je log file wegschrijven.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==