Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HD activity LED per HD?

Pagina: 1
Acties:

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 15:31

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hi y'all,

Op mijn mobo zit een mooi connectortje waar ik een LED op aan kan sluiten wat dan leuk knippert bij activiteit van mijn HD. Aangezien ik meerdere harde schijven heb, wil ik eigenlijk per HD een eigen LED aansluiten die de activiteit per HD aangeeft...

Iemand enig idee of dit mogelijk is? :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Uit mijn hoofd: Als je PATA gebruik kun je geloof ik 2 draadjes "aftappen", die zijn het HD activity signaal. Dit is wel per kanaal (dus 1 voor primary (master & slave) en 1 voor secondary (m&s).

Je zou eens een pin-layout kunnen opzoeken van een PATA stekker :)

--> ja dus: pin 39 & 40 zijn voor de LED.

Als je deze bij de kabel aftapt krijg je dus per kanaal 1 LED, maar je kan natuurlijk ook pin 39 & 40 van de kabel isoleren en direct naar je LEDje leiden; resultaat: 1 LED per harddisk :D

SATA weet ik niet trouwens...

[ Voor 36% gewijzigd door EMP op 31-05-2006 12:08 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

bij S-ata zit er geloof ik een pinntje op de HD waar je een ledje aan kan kopelen....
Ik weet dit niet zeker!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Hmz... Heb nu beide, maar wil uiteindelijk naar alleen SATA...

Had al wat zitten zoeken, maar helaasch nog niks gevonden... :(

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of die mogelijkheid niet al op je schijven zit. Het is namelijk zo dat er bij sommige schijven al een led opzit voor de diskactivity. Met een beetje geluk kun je hier ook wat mee.

En zoals Empie al zegt, er zijn sowieso 2 pinnen bij ATA kabels in gebruik waarmee je de activity kan meten.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Sommige HDD's hebben een LED-header, veel 'losse' schijfcontrollers hebben LED-aansluitingen (vaak ook per HDD) en zoals gezegd kan je bij ATA de signalen 'aftappen'. Als je dit goed doet kan je zelfs per schijf de lees- en schrijfactiviteit apart weergeven :P Bij SATA zal dit wel niet mogelijk zijn, aangezien daar alle data serieel over 2 of 4 kabeltjes gaat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Lol, met een iets andere zoekopdracht, en dan alleen andere pagina's vind ik via Google resultaten op T.net die ik niet via de forum search vond... ;)

Pin 39 en 40 iig voor de PATA disks, dus die kan ik dan wel isoleren. Nu nog even doorzoeken voor de SATA.

Dit zijn overigens Maxtor 6L250S0 SATA schijven...

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 31-05-2006 13:14 . Reden: Typo ]

Verwijderd

http://www.maxtor.com/_fi...0_product_manual_sata.pdf

Pagina 24, pin 11 wordt daar gebruikt voor HD Activity. Hetzelfde bij mij Hitachi's.

Hoe dit alleen te gebruiken is om de HD led in je kast te gebruiken is voor mij ook een vraag :)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Hè jammer.. Heb zelf een Diamondmax 9 en was eigenlijk op zoek naar hetzelfde, maar het staat in de online manual niet met dezelfde woorden beschreven.,.. Daar wordt met geen woord gerept over led's.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:35
Ik ben ook wel geïntereseerd in hoe je dit kunt toepassen voor SATA HDD's... maar ik dacht dat dit helemaal NIET mogelijk was, tenzij je controller hier de pinheaders voor voorzag?

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
ik gebruik hiervoor een progje van O&O, hiermee zet je op je schrem een balk, met daarin de schijven, het heet volgens mij O&O DriveLED, is dus softwarematig, maar werkt ook op Netwerkschijven etc.

[ Voor 3% gewijzigd door MadDog11 op 31-05-2006 18:19 ]

Pagina: 1