Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

31/05/06 Werelddag zonder tabak

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

En? Ben je ook een felle anti-roker geworden? Of niet?
Ik hoop het niet. Zou wel stoer van je zijn!
Maar knap hoor! Supersss

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Blue_man schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:24:
iH8: menende dat je met de DPC-anti-rook lobby mij bedoeld :) : een directe link is er niet neen, maar heeft een topic als DPC gaat sporten/BBQ-en veel te maken met DC? Eens een ander topic geeft je de kans om mede DPC-ers (en ook andere GoT-ers) eens op een andere manier te leren kennen.
Tevens zijn hier verschillende medische projecten en roken heeft nogal vrij direct te maken met een dodelijke ziekte (geen link naar een studie nodig lijkt me).
tuurlijk hebben die BBQ en sporten te maken met de DPC aangezien je met je DC kameraden lekker iets gaat doen. hoe kansloos is deze topic? elke roker kent al die "feitjes" waar iedereen mee aan komt slepen. blijft gewoon een over en weer, ja en nee-geroep. wat je hier mee bereikt is dat er niemand stopt met roken maar wel een boel verdeeldheid. nou _dat_ is wat we binnen de DPC gebruiken kunnen.

ik kom hier voor de projecten, de statistieken, dc-gerelateerde zaken en ja, daar horen ook die dpc-bbq's en andere get-togethers bij. als ik hier voortaan tussen de moralistische topics heen moet browsen dan vertrek ik wel naar ergens waar ze iedereen die meedraait netjes in hun waarde laten. je bereikt hier totaal niets mee. had dit ding in SG gezet, als je zo'n enorme wereldverbeteraar bent had je daar de meeste mensen bereikt. maar ik heb wel door dat het je daar niet om te doen is.

what's next? een uitvoerig relaas over het feit dat je niet teveel in de zon moet zitten ivm huidkanker en iedereen die op 't strand ligt onmiddels daar mee stoppen moet? niet teveel alcohol want je lever gaat er keikapot van? ow neej, wait up, ik zag een alien in m'n tuin, dat zullen die setidraaiers interessant vinden!

wat ik net zo raar vind is dat jij als belg hier op een nederlands forum begint over roken. begin daar eens in je eigen land zou ik zeggen! de accijnzen zijn daar nog niet de helft van wat ze hier zijn, je kunt nog zowat overal roken. check de feiten eens eerst, en zie in wat er hier momenteel gaande is om en over roken in nederland. dan was deze topic er niet geweest want al die feiten van je staan hier gewoon bovenop m'n pak shag.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

BRAVO!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Blue_man schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:24:
[...]

Ik zie in je post-history dat je misschien niet zo vertrouwd bent met /5, maar wij besteden geld aan onze pc om daar ook nog iets nuttigs mee te doen.
Trouwens als ik me van het geld een TV koop (om iets te zeggen dat niets met de pc te maken heeft) heb ik daar toch langer genot van dan van 5 jaar sigaretten?
Nouja ik heb geen drang om te roken dus ik bekijk het waarschijnlijk iets te bekrompen :)

Ik heb me blijkbaar vergist in die post-history :)

iH8: menende dat je met de DPC-anti-rook lobby mij bedoeld :) : een directe link is er niet neen, maar heeft een topic als DPC gaat sporten/BBQ-en veel te maken met DC? Eens een ander topic geeft je de kans om mede DPC-ers (en ook andere GoT-ers) eens op een andere manier te leren kennen.
Tevens zijn hier verschillende medische projecten en roken heeft nogal vrij direct te maken met een dodelijke ziekte (geen link naar een studie nodig lijkt me).

Moartn82: blue heeft niet te maken met roken oid, maar eerder met een levensstijl/denkwijze (ook al is dat niet altijd de goede).
oeps, vergeten dat je als niet-/5'er als minder wordt beschouwd hier... wat maakt het nu uit voor de discussie hoeveel posts ik in /5 heb?
trouwens, een 19" tft (die jij overweegt te kopen zie ik in je posthistory) heb je echt niet nodig om je koetje te laten grazen lijkt me zo. dat is puur geld uitgeven aan luxe 8)7

je reageert niet op de essentie van mijn post. mensen die geld over hebben, kunnen het aan allerlei dingen uitgeven, waarbij ieder zijn eigen prioriteiten stelt. Voor de een is dat roken, voor de andere een vette vika of een grote tv. Die keuzes kan ieder voor zich maken.

en btw, * Rac-On rookt ook niet...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

rac-on schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:42:
[...]

oeps, vergeten dat je als niet-/5'er als minder wordt beschouwd hier... wat maakt het nu uit voor de discussie hoeveel posts ik in /5 heb?
trouwens, een 19" tft (die jij overweegt te kopen zie ik in je posthistory) heb je echt niet nodig om je koetje te laten grazen lijkt me zo. dat is puur geld uitgeven aan luxe 8)7

je reageert niet op de essentie van mijn post. mensen die geld over hebben, kunnen het aan allerlei dingen uitgeven, waarbij ieder zijn eigen prioriteiten stelt. Voor de een is dat roken, voor de andere een vette vika of een grote tv. Die keuzes kan ieder voor zich maken.

en btw, * Rac-On rookt ook niet...
Maar als je gewoon wat langer door studeert of een goede baan, dan kan beiden makkelijk uit. :+

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

rac-on schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:42:
Uiteraard niet! Maareuh... zou je dan eens niet vlug een }:O installeren? :+

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Moartn82: vika is aan vervanging toe, 32" lcd staat er sinds 3 weekjes ;)
@Kristof: tijdje seti gedraait, maar sinds ik de stroomrekening zelf moet betalen gaan de pc netjes uit ipv grazen

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

je moet de pc ook niet langer laten aanstaan, maar je kan er toch een client opzetten voor de tijd dat je er wel op werkt 8)7

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 08:40

Kristof

is een Belgisch product

hoeretoeter schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:29:
De discussie gaat alleen de kant uit dat het een twist wordt roken is slechter vs alcohol is slechter.
Wie zegt dat alcohol slecht is? Integendeel:
Er zijn zelfs speciale gezondheidscentra voor!
http://www.standaard.be/A...artikelId=DMF01062006_024
Eerste bier-gezondheidscentrum opent in Tsjechië
rr

In de Tsjechische stad Chodova Plana is het 's werelds allereerste bier gezondeheidscentrum opgericht. In de kelder van de brouwerij kan je genieten van bierbaden, biermassages en bier-schoonheidsbehandelingen. Er zijn vier reusachtige baden geïnstalleerd waar de bezoeker kan zwemmen in bier terwijl hij geniet van - jawel - een frisse versgetapte pint.

Bier is volgens de eigenaars goed voor verschillende medische en cosmetische toepassingen, maar helpt vooral bij huidaandoeningen. Het gezondheidscentrum moet vooral mannen aanspreken die door zich laten afschrikken door de meer traditionele spa's.

Een weekendje bier in Chodova kost tachtig pond.
:9~

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Achja, overmaat schaadt altijd.
Overal waar je tè voor kunt zetten is nooit goed.
Probeer maar uit. :7

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:06:
Achja, overmaat schaadt altijd.
Overal waar je tè voor kunt zetten is nooit goed.
Probeer maar uit. :7
Teveel geld; klinkt mij wel goed in de oren! ;)

Computing...

Verwijderd

Als je TEveel geld hebt, geeft het woord TE al aan dat het niet goed is.
Dit woord zal bijvoorbeeld veel worden gebruikt bij Elvis Presley. Die had ook TEveel geld, waardoor hij rare dingen ging doen. (snuif'm enzo)
Als hij dat bijvoorbeeld niet had gedaan, zou hij heel veel geld hebben gehad. Maar niet TEveel.
Dan besteedt je het aan goede dingen. (heel veel)
Besteedt je het aan slechte dingen, dan is TEveel.

Een theorie-tje om over na te denken. ;)

TEveel lucht is ook niet goed, TEveel water is ook niet goed (verdrinken?), TEweinig lucht is ook niet goed, TEweinig water is ook niet goed.
Veel lucht is wel weer goed, veel water kan ook goed zijn (hmm.. hopelijk geen Limlander hier ;)) etc. etc.

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 12:24
Dan kan ik het toch niet laten om de "tevreden" te zeggen :/

Verwijderd

Mark83 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:36:
Dan kan ik het toch niet laten om de "tevreden" te zeggen :/
En ineens maak je je naam waar :+
Haha, maar je hebt gelijk. Maar de insteek is duidelijk? Haha...
Maargoed, hier ging het om he ---> :7 :P

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11 11:50
Kristof schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:00:
[...]

Wie zegt dat alcohol slecht is? Integendeel:
Schade

Ieder jaar kost alcoholgebruik aan 195.000 mensen in Europa het leven. Veel van de schade die een drinker toebrengt is aan derden. Dit 'passief drinken' zorgt jaarlijks voor 60.000 vroeggeboorten, 9 miljoen kinderen die opgroeien in gezinnen met alcoholprobleem, 10.000 slachtoffers van rijden onder invloed en 2.000 slachtoffers van moord, zo staat in het rapport te lezen.
Bron: http://www.nu.nl/news/744...ol_kost_EU_miljarden.html

En dan lopen veel mensen te zeiken over roken :X

[ Voor 8% gewijzigd door ParaNoiMia op 01-06-2006 19:08 ]

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:20
Volgens mij die die anti rook dag wel voorbij. Veel bijgedragen aan dit topic, maar van mij mag het nu een snelle dood sterven.

Tijd om ieder eens wegens te laten gaan en eens voor zichzelf te overdenken hoe hij/zij in het leven staat.

Voor wat het waard was, ik heb wel gelachen om verscheidene naar mijn idee toch hier en daar bekrompen moralistische posts. De anarchist in mij heeft een geweldige boost gehad.
Ik denk dat ik op pinkpop er wellicht nog wel een blowtje op rook! Das echt lang gelee.
C ya all in heaven (one way or the other...)

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Op naar 2007 zullen we maar zeggen.
Pagina: 1 2 Laatste