Toon posts:

Yamada DVR-9300HX (DVD RW HDD recorder)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren stond ie in de HEMA-folder: de YAMADA DVR-9300HX. En vandaag kwam m'n vriendin er mee thuis. Ik had al wat zitten zoeken op internet maar over een HD-recorder van Yamada heb ik nog niets kunnen vinden. (Normaal wacht m'n vriendin altijd netjes op mijn toestemming om dit soort dingen te kopen maar ze weet dat ik graag een hd-recorder wil die DivX kan afspelen. :9) Ik ben hem nu aan het installeren, is nogal een geknutsel want we hebben digitale televisie, maar gelukkig ook nog analoog signaal. De televisie is trouwens een Viewpia LCD 32". Zijn er al meer tweakers naar de Hema getogen om zo'n ding aan te schaffen? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik ben inmiddels even bezig en ben nog niet erg enthousiast. Het is niet handig dat de handleiding geen 'plattegrond' van de afstandsbediening geeft. Verder vind ik de handleiding ook niet erg duidelijk en verwijst hij soms naar pagina's die niet bestaan. Het opname-menu klopt niet helemaal met de handleiding en dat is rete-irritant, verder probeer ik de Showview/Video Plus+ knop te vinden op de afstandsbediening, maar die zit nergens. Wat ook een beetje jammer is is dat je de kanalen die in de recorder zijn ingesteld namen kan geven niet langer dan 3 tekens. (Terwijl de balk voor het intypen van die naam over het hele scherm staat). Dus geen NET5 of SBS6, NED1 etc. Ik krijg steeds meer de neiging om 'm terug te brengen.

Ook het vertalen naar het Nederlands is in de handleiding en recorder niet helemaal vlekkeloos verlopen: Na het instellen van de opname-timer zegt ie: "Uitschakelel voor timer". En als je overschakelt van HD naar CD/DVD zegt ie: "keine CD/DVD".

Heb inmiddels m'n kabels anders aangesloten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
muur -> DECODER --coax--> HD-recorder --coax----> TV
           |                     |---component--> TV             
           |---------------------------scart 1--> TV

De coax(analoog) van de hd-recorder naar de tv is 
eigenlijk niet nodig, maar op analoog heb ik wél AT5 
en RTV-NH. Daarom is ie dus doorgelust.

Wat me opvalt: als ik analoog kijk op de tv (doorgelust over digitale decoder en hd-recorder) is het beeld goed. Als ik analoog kijk vanaf de recorder is het beeld wazig. Blijkbaar is de SCART2 ingang van m'n tv gaar... Geen ramp want ik wilde de recorder toch over de component ingang gaan gooien. Dus beeldkwaliteit is geen probleem.

Specs:
Yamada DVR-9300HX DVD RW HDD recorder
HD 250GB
Speelt oa DivX JPEG MP3
Timeshift

Huidig programma weergave

Coax in/uitgang
SCART ingang (voor bijv decoder of dvd/video-speler)
SCART uitgang
Component video uitgang (rgb/progressive scan)
Component audio uitgang
Surround audio uitgang
Optische audio uitgang

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 02:57 ]

• WiseGuy_NL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik heb deze ook zien staan vanmiddag en zat er ook zwaar over te denken om hem te gaan halen.
Maar uiteraard wil ik wel eerst weten of hij goed werkt, en van jouw berichten wordt ik nog niet echt enthusiast.

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nu een paar dagen aangesloten staan. Het is even puzzelen maar ik heb nu goede aansluitingen etc. De recorder functioneert tot nu toe naar behoren, de grootste problemen ontstaan eigenlijk door een inferieure handleiding.

In principe werkt ie goed. Opnemen op hard-disk lukt en afspelen van een DivX lukte ook, al was de resolutie van het filmpje (stukje cabaret) 'klein' en kreeg ik dus een flink zwart veld rondom een klein beeldje. Dit lukte me niet om aan te passen in de recorder, evenmin in de tv. Een andere (fatsoenlijke) DivX moet ik nog bekijken, heb nu alleen niet veel tijd gehad omdat ik vooral zat te klooien met kabels aansluiten).

Wat een beetje raar is, is dat het 'timer-menu' om je opnamen in te stellen ver weg onder het setup-menu valt en als je een opname wil bekijken hoef je alleen maar op het title-menu te drukken. Dus als je wilt opnemen moet je eerst een paar menuutjes door, je kan er niet 'snel' heen. Direct opnemen kan natuurlijk gewoon met de record-knop. Time-shift werkt goed.

Er zijn een hele zooi verschillende opname-kwaliteiten (stuk of 6) waardoor je de ruimte van de hd/dvd beter kan benutten.

Mijn sceptische houding is een beetje bijgesteld nu alles goed aangesloten zit en ik weet hoe alles zou moeten werken. Ik heb verder geen ervaring met hdd/dvd-recorders dus ik kan helaas niet vergelijken.

Verwijderd

Hoi,
Heb nu ook deze yamada dvd recorder en hoe meer je ermee bezig bent des te enthousiaster ik word. Ben nog wel steeds op zoek naar de video+ knop om de showview nummers in te voeren.
Het klopt wat je zegt dat je door heel wat menu`s moet gaan om iets op te nemen op de hard disc.
Met afspelen is het geen probleem of iets onmiddelijk opnemen gaat ook nog wel.
Al met al waren mijn verwachtingen ook iets anders maar ik moet het nog wel even wat tijd geven om het apperaat te kunnen bedienen en ermee overweg te kunnen.
groetjes mona121

Verwijderd

Zijn er trouwens nog meer mensen met meningen over deze dvd recorder heb hem op pixmania zien staan maar dan 160 gb voor 199,99,- € is dit een beetje goede betrouwbare dvd recorder of zijn er veel problemen mee. Ik zou namelijk graag een dvd recorder willen kopen met hd en die divx afspeeld en die onder de 225 euro zit. Vind het alleen een beetje irritant dat hij alleen via internet te koop is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m nu dus een tijdje en ik zou m het liefst door het raam naar buiten pleuren. Ondanks de positieve mededelingen in m'n startpost. Dat komt vooral door onervarenheid.

Hij slikt niet altijd m'n (originele) DVD's, opnemen mislukt vaker dan dat het lukt. Weet niet of dat laatste nou onze eigen schuld is of aan het apparaat ligt. Maar het opname menu is nou niet echt handig. Als je naar het HDDmenu wil gaan, weigert ie vaak en moet je uit/aanzetten voordat het wel lukt.

Mocht je ondanks deze afrader toch nog geïnteresseerd zijn, je mag 'm van me kopen voor € 100. :P

• KniveKnight
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb deze recorder (DVR-9300HX) afgelopen weekend in Duitsland gekocht. De 80GB variant kostte 199,- en de 250GB variant 269,- Ik ben meteen voor de laatste gegaan.

Hoewel het weer zo'n 'onbekend' merk betreft ben ik wel te spreken over de mogelijkheden in deze prijsklasse; gezien de vele in- en uitgangen (2x scart, optisch, cinch-aansluitingen, DV-in, etc) Dat de handleiding niet helemaal helder is klopt; ook de NL-vertaling van het systeemmenu is wat slordig.

Ik heb nog niet de tijd gehad om 't ding goed te testen (zoals een opname programmeren). Maar het Showview-verhaal gaat denk ik bij deze recorder niet op. Wel kun je de optie 'PDC' (Programme Delivery Control) aanvinken. Maar eerlijk gezegd zijn mijn ervaringen met Showview sowieso niet al te best. Het is niet de eerste keer dat mijn videorecorder de laatste 10 minuten van een opname miste. Gewoon de start- en stoptijd ruim aangeven.

Zelf houd ik de site www.yamada.de in de gaten, hierop is firmware voor deze recorder te downloaden (althans, wordt binnenkort verwacht, zo staat er). Wellicht handig om de 'kinderziektes' uit de wereld te helpen.

Vraag me ook af of er recorders bestaan met hardwarematig dezelfde inhoud, maar er dan een firmware van een ander merk op te zetten die misschien beter werkt of meer mogelijkheden heeft.

Verwijderd

ff zoeken doet wonderen v2 van jan 2006 bericht 10
http://64.233.183.104/sea...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1

Firmware-Update for Yamada DVR-9300HX

Download Version WGP4-R7D-S26-DAF2-611301 from 13.01.2006

Shortcut to check version: "Angle", 1, 2, 3, 4, 5, 9

Changes: Improved Timer recording on HDD

De 80GB is momenteel 139 euro de 160GB 189 euro

• KniveKnight
Yup,

die ben ik laatst ook tegengekomen. Echter weet ik zelf niet precies welke firmware ik nu heb, dat kan ik aan die lange string niet zien. Als ik er ergens eentje tegenkom il ik niet het risico lopen dat ik er een oudere op zet.

Ben tot nu toe tevreden, maar ik merk wel dat opgenomen programma's van tv (analoog) na bijvoorbeeld een uur opeens zogenaamde 'scanlines' in mijn opname komen. Ze zijn niet heel erg storend, maar het zou mooier zijn als ze er niet waren. Misschien de signaalsterkte?

Verwijderd

Die YAMADA valt waarschijnlijk in de categorie, TVE, Medion, Aldi, H-E en Sampo enzo, link
Ik ben maar overgestapt op een Philips 3330H na veel zoeken.

Verwijderd

Heb een DVR-9300hx aangeschaft en zag dat u dat ook had gedaan.
hij is helemaal ingesteld en kan wel bespeeldedvd kijken maar opgenomen programmas niet .
Wel kan ik opnemen maar dus niet afspelen wat doe ik fout kan iemand me daarbij helpen
groetjes jopie

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werkt het om (bij het afspelen van op schiijf opgenomen materiaal) de speler uit/aan te schakelen en zorgen dat er geen dvd/cd in de lade zit. Dan de speler op 'HD/DVD' (op ab) zetten en op 'title' drukken. Dan moet je in het afspeelmenu van de HD komen.

Verwijderd

heel erg bedankt dat is inderdaad gelukt .
Maar ik ben er nog niet wat er nu gebeurde dat ik opnames zag die ik niet opgenomen heb terwijl de tijd er goed instaat de senders komen overeen met de tv
er stonden drie opnames in als ik op een van die ging staan dan zag ik wel beeld maar niet dat wat ik opgenomen had.
en die beelden van opgenomen senders gaat niet meer uit beeld
als ik op clear druk gebeurt er niks.
Stel het lukt wel met kijken hoe krijg ik dan dat weer weg
Ik kan wel de op timer genomen senders wissen dat lukt wel
WAT IS DAT INGEWIKKELD ZEG
Hopelijk begrijp je wat ik schrijf en kun je me nog verder helpen
Ook ik wil dat kreng wel weer uit het raam gooien
ps ik neem toch aan dat als ik rtl 4 op wil nemen dat ik dat met programeren op regel 4 moet gaan staan of doe ik dat fout want zo staan de senders op tv en dvd ook
alles wordt van ned 1 opgenomen terwijl ik dat niet wil ik weet niet waar je anders de sender moet invullen in programeren

• KniveKnight
Tijdens het programmeren (in SETUP-mode!) moet je óók je keuze van gewenste zender bepalen. Dus om te zappen naar de zender waarvan je wilt opnemen werkt niet, je moet dit bij SETUP en dan Opnamelijst (of iets dergelijks) instellen.

Als je in HDD-mode zit en op TITLE (afstandsbediening) drukt , dan kun je het gewenste programma selecteren met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag). Nu blijft dat scherm inderdaad staan. Ik zat daar ook even mee, maar nadat je de goede opname hebt aangeklikt moet he NOGMAALS op 'play' > drukken. Dan gaat het scherm weg.

Verwijderd

Begin het een beetje door te krijgen .
Maar het blijft ingewikkeld hoor
opnames nu wel gelukt op de goede senders
kan zelfs kijken ook ;)
Bedankt voor jullie hulp hopelijk komen er geen nieuwe problemen

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2006 09:18 ]

Verwijderd

Weer een nieuw probleem .
Bij sommigen bespeelde nieuwe dvd geen opgenomen krijg ik wel achtergrond geluiden maar niet de stem geluiden .
Het is niet bij alle dvd s waar kan dat nu weer aan liggen dan

• KniveKnight
Dat ligt volgens mij aan je geluidsinstellingen. Hoe luister je nu naar een DVD? Via de speakers van je tv, of heb je nog een apart Home-Cinema systeem?

Kijk in het Setup-menu en stel daar de juiste configuratie in. Wat die moet zijn kan ik je niet zeggen, daarvoor is je vraag te onduidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem heb ik ook bij deze speler. Gisteren ook weer eens mee zitten klooien maar niet aan de praat gekregen. Ligt waarschijnlijk aan de geluidsinstellingen van de speler, maar na alles gewijzigd te hebben, zonder resultaat, dus uiteindelijk m'n laptop maar aan de tv gehangen.

Van de week kijken voor een nieuwe hd-recorder voordat er slachtoffers gaan vallen....

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 21:22:
Dat probleem heb ik ook bij deze speler. Gisteren ook weer eens mee zitten klooien maar niet aan de praat gekregen. Ligt waarschijnlijk aan de geluidsinstellingen van de speler, maar na alles gewijzigd te hebben, zonder resultaat, dus uiteindelijk m'n laptop maar aan de tv gehangen.

Van de week kijken voor een nieuwe hd-recorder voordat er slachtoffers gaan vallen....
Zou dat ook wel willen een andere ik krijg er ook schoon genoeg van .
Soms neemt hij wel op en soms weer niet .
Terwijl ik het op dezelfde manier instel.
belangrijke dingen die ik echt niet wil missen kijk ik nu maar als ik kan want vertrouw dat ding niet meer

• KniveKnight
Een belangrijke functie die deze recorder mist, is een mogelijkheid om op de HDD opgenomen programma's te kunnen bewerken. Bijvoorbeeld het eerste kwartier van een vorig programma eraf knippen of de reclame.

Toen ben ik gaan zoeken en toevallig kwam ik weer op de yamada.de website terecht. Nieuwe firmware is er niet op zichtbaar, maar let op! Als je de FAQ aanklikt, blijkt er ineens wél nieuwe firmware te bestaan!

Ik zou jullie aanraden deze te 'installeren' want er zijn een aantal verbeterde functies bijgekomen zoals dus het bewerken van een opname. Volgens mij zijn er ook een aantal kinderziektes verholpen.

Lees wel goed de instructies alvorens nieuwe firmware erop te zetten! En vervolgens dien je je HDD te formatteren om de nieuwe functies te kunnen gebruiken.

Zie http://www.umax.de/support/yamfaqsUS.php#cat4_2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hd-recordert gekocht, de LiteOn HD A760GX. Werkt tenminste wel direct zonder geklooi.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 13:13

bitflusher

flushed die *** pc

mijn zusje heeft deze dvr 13 maanden geleden gekocht, helaas is de hd nu dood gegaan.

ik probeer er een andere hd in te zeten maar ik weet niet hoe ik hem moet formatteren (fat/fat32/ext2) en of er toevallig ook "besturingssysteem " files op de harddisk zouden moeten staan.

zelf formatteren van de hd doet ie in ieder geval niet, lege hd of hd met ongeformatteerde partitie resulteert in "hello" bericht (soort POST) en na 2 minuten een reboot.

is er iemand die de hd al eens geinspecteerd heeft? iemand die er al een keer een grotere hd in heeft proberen te zetten?

hij moet verschillende groottes hd aan kunnen ik ben al 80/160 en 250 GB tegen gekomen.

Pagina: 1