Gisteren stond ie in de HEMA-folder: de YAMADA DVR-9300HX. En vandaag kwam m'n vriendin er mee thuis. Ik had al wat zitten zoeken op internet maar over een HD-recorder van Yamada heb ik nog niets kunnen vinden. (Normaal wacht m'n vriendin altijd netjes op mijn toestemming om dit soort dingen te kopen maar ze weet dat ik graag een hd-recorder wil die DivX kan afspelen.
) Ik ben hem nu aan het installeren, is nogal een geknutsel want we hebben digitale televisie, maar gelukkig ook nog analoog signaal. De televisie is trouwens een Viewpia LCD 32". Zijn er al meer tweakers naar de Hema getogen om zo'n ding aan te schaffen? En wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben inmiddels even bezig en ben nog niet erg enthousiast. Het is niet handig dat de handleiding geen 'plattegrond' van de afstandsbediening geeft. Verder vind ik de handleiding ook niet erg duidelijk en verwijst hij soms naar pagina's die niet bestaan. Het opname-menu klopt niet helemaal met de handleiding en dat is rete-irritant, verder probeer ik de Showview/Video Plus+ knop te vinden op de afstandsbediening, maar die zit nergens. Wat ook een beetje jammer is is dat je de kanalen die in de recorder zijn ingesteld namen kan geven niet langer dan 3 tekens. (Terwijl de balk voor het intypen van die naam over het hele scherm staat). Dus geen NET5 of SBS6, NED1 etc. Ik krijg steeds meer de neiging om 'm terug te brengen.
Ook het vertalen naar het Nederlands is in de handleiding en recorder niet helemaal vlekkeloos verlopen: Na het instellen van de opname-timer zegt ie: "Uitschakelel voor timer". En als je overschakelt van HD naar CD/DVD zegt ie: "keine CD/DVD".
Heb inmiddels m'n kabels anders aangesloten:
Wat me opvalt: als ik analoog kijk op de tv (doorgelust over digitale decoder en hd-recorder) is het beeld goed. Als ik analoog kijk vanaf de recorder is het beeld wazig. Blijkbaar is de SCART2 ingang van m'n tv gaar... Geen ramp want ik wilde de recorder toch over de component ingang gaan gooien. Dus beeldkwaliteit is geen probleem.
Specs:
Yamada DVR-9300HX DVD RW HDD recorder
HD 250GB
Speelt oa DivX JPEG MP3
Timeshift
Huidig programma weergave
Coax in/uitgang
SCART ingang (voor bijv decoder of dvd/video-speler)
SCART uitgang
Component video uitgang (rgb/progressive scan)
Component audio uitgang
Surround audio uitgang
Optische audio uitgang
Ik ben inmiddels even bezig en ben nog niet erg enthousiast. Het is niet handig dat de handleiding geen 'plattegrond' van de afstandsbediening geeft. Verder vind ik de handleiding ook niet erg duidelijk en verwijst hij soms naar pagina's die niet bestaan. Het opname-menu klopt niet helemaal met de handleiding en dat is rete-irritant, verder probeer ik de Showview/Video Plus+ knop te vinden op de afstandsbediening, maar die zit nergens. Wat ook een beetje jammer is is dat je de kanalen die in de recorder zijn ingesteld namen kan geven niet langer dan 3 tekens. (Terwijl de balk voor het intypen van die naam over het hele scherm staat). Dus geen NET5 of SBS6, NED1 etc. Ik krijg steeds meer de neiging om 'm terug te brengen.
Ook het vertalen naar het Nederlands is in de handleiding en recorder niet helemaal vlekkeloos verlopen: Na het instellen van de opname-timer zegt ie: "Uitschakelel voor timer". En als je overschakelt van HD naar CD/DVD zegt ie: "keine CD/DVD".
Heb inmiddels m'n kabels anders aangesloten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| muur -> DECODER --coax--> HD-recorder --coax----> TV
| |---component--> TV
|---------------------------scart 1--> TV
De coax(analoog) van de hd-recorder naar de tv is
eigenlijk niet nodig, maar op analoog heb ik wél AT5
en RTV-NH. Daarom is ie dus doorgelust. |
Wat me opvalt: als ik analoog kijk op de tv (doorgelust over digitale decoder en hd-recorder) is het beeld goed. Als ik analoog kijk vanaf de recorder is het beeld wazig. Blijkbaar is de SCART2 ingang van m'n tv gaar... Geen ramp want ik wilde de recorder toch over de component ingang gaan gooien. Dus beeldkwaliteit is geen probleem.
Specs:
Yamada DVR-9300HX DVD RW HDD recorder
HD 250GB
Speelt oa DivX JPEG MP3
Timeshift
Huidig programma weergave
Coax in/uitgang
SCART ingang (voor bijv decoder of dvd/video-speler)
SCART uitgang
Component video uitgang (rgb/progressive scan)
Component audio uitgang
Surround audio uitgang
Optische audio uitgang
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 02:57 ]