Toon posts:

Viewpia LCD

Pagina: 1
Acties:
  • 7.728 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die bekend is met het merk Viewpia?

Het schijnt een nederlands LCD merk te zijn ...

Misschien kan iemand wat posten over deze nieuwe LCD

www.viewpia.nl
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=37041

Verwijderd

Als je op de website kijkt zie je alleen foto's van aziatische vrouwen, plus het hoofdkantoor zit in Korea dus ik denk niet dat het nederlands is.

Voor de rest vind ik het eigenlijk wel mooie schermen. Zijn ze ook nog een beetje leuk geprijst?

Verwijderd

Het Europeese kantoor zit idd in Nederland maar zoals je hieronder ziet zit het Hoofdkantoor in Korea.

Afbeeldingslocatie: http://www.indtek.co.kr/eng/images/copyright.gif

Verwijderd

Topicstarter
Met een beetje Googgelen kom je op Nedl. webwinkels waar de 32 inch al te koop is vanaf 1.149,00 EUR!

Niet slecht dus, want LCDeetje ziet er goed uit met hele beste specs!

ViewPIA 32inch LCD TV

Deze in Nederland geassembleerde LCD TVs maken dat LCD TV nu voor iedereen binnen handbereik komt. Enkel de beste componenten worden gebruikt door deze Koreaanse fabrikant. Wij noemen LG/Philips, Samsung en CMO voor de LCD panels en LG/Philips voor de TV tuner chip.

Technische specificaties:

* 32" LCD TV, zilverkleurig met donkere rand rond het panel
* 16:9 1366 X 768 (WXGA)
* Helderheid 600cd/m2
* Contrast ratio 1200 : 1
* pixel:16.7M colors
* 10 On Screen Display talen
* Input: DTV-in, analog RGB, PC audio in, DVI, HDMI/HDCP, S-video, Component YCbCr, Scart x 2, SPDIF output(Optical)
* 2 Speakers 15W Output (RMS)
* TXT 1000 page
* DW, PIP, POP, Aspect Ratio Converter

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met deze LCD tv?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20

GaMeOvEr

Is een hork.

De naam van het merk alleen al zou voor mij reden zijn het niet te kopen. ViewPia. Komop zeg.

Overigens zeggen specs niets over uiteindelijke beeldkwaliteit, staar je daar dus niet blind op. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Is er inmiddels iemand die al wat meer van deze tv weet?

Verwijderd

Ik ben ook geïnteresseerd in 'n ViewPia. (We hebben zijn nu over op digitaal en onze huidige, erg oude tv geeft dat nogal paarsig weer. :D) De LC26IE11 (26inch) om precies te zijn. De specs zien er idd veelbelovend uit. Ook de 3jr onsite garantie vind ik heel erg netjes. Audiolux, de winkel waar die link van hifi.nl naar verwijst, heeft eigenlijk alleen maar kwaliteit in het assortiment als ik het zo bekijk. Dus het lijkt me dat ViewPia ook geen troep is. Uiteraard eerst zien, dan geloven, dan wellicht kopen.

Ik heb de 26" gevonden voor € 865 incl (zeg het maar als ik die e-shop hier moet spammen :P, is nl behoorlijk scherp geprijsd aangezien de anderen zeker € 100 duurder zijn). Misschien wordt het nu een maatje groter 27" of 30", zolang het past in het budget. :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de 37 inch gezien...en fantastisch! Deze tv komt de specs na!
Wordt nu al op de professionele markt verkocht......

Verwijderd

Ik denk dat het de 32" gaat worden. Is € 1090 bij jonkeraudiovisueel.nl. Ga dit weekend of komende week kijken.

Ik neem aan dat ie pixelplus heeft? Weet er ook niet zo veel vanaf, een vriend van me begon erover dat dat wel een must was.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 22:43 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
GaMeOvEr schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:26:
De naam van het merk alleen al zou voor mij reden zijn het niet te kopen. ViewPia. Komop zeg.

Overigens zeggen specs niets over uiteindelijke beeldkwaliteit, staar je daar dus niet blind op. :)
Inderdaad. Ik kan ook wel een zootje goede onderdelen en een kast kopen en die in elkaar solderen/plakken/schroeven en er een (lelijke) naam op plakken, maar dat zegt nog niet dat het uiteindelijke produkt goed is.

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:48:
[...]

Inderdaad. Ik kan ook wel een zootje goede onderdelen en een kast kopen en die in elkaar solderen/plakken/schroeven en er een (lelijke) naam op plakken, maar dat zegt nog niet dat het uiteindelijke produkt goed is.
Met andere woorden; wat de boer niet kent vreet ie niet..
beetje rare instelling, maargoed..
specs zeggen idd niet altijd evenveel ;)
Vooral bij contrast ratio wordt vaak een beetje optimistisch omgegaan met de getalletjes.

Pas oordelen als je t zelf gezien hebt, niet als je het merk lelijk vind klinken of het logootje lelijk vind ofzo 8)7 zou ik een beetje onterecht vinden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:42:
Ik neem aan dat ie pixelplus heeft? Weet er ook niet zo veel vanaf, een vriend van me begon erover dat dat wel een must was.
Dat lijkt me erg sterk want Pixel Plus is net als Ambilight een Philips feature. En ja, Pixel Plus is erg mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 07-09-2005 23:51 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

"Ze gebruiken alleen de beste componenten." Dus als ze nou dat pixelplus-scherm van Philips er inbouwen.... ;)

Heb vanmiddag even bij een paar winkels gekeken zodat ik wat vergelijk heb. Er zit toch best wat verschil in kwaliteit, ik vond Sony en Samsung niet zo grandioos mooi scherp. Net of je een bril nodig hebt. Philips lijkt me tot nu toe de beste. Maar ik moet ook aan mijn budget denken.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.indtek.co.kr/eng/images/32img_2.gif

Ik ben sinds enkele uren eigenaar van de ViewPia 32" (LC-32IE21). Gisteravond ben ik langsgeweest om te kijken. Verkoper van webshop had 'm zelf thuisstaan en ik mocht gerust komen kijken. Hij had de 37" staan. Beeld zag er erg netjes uit. Helder en scherp, zeker toen ie een DVDtje opzette. Heb ook een tijdje Eurosport (PSV-Milan) gekeken, om te kijken wat ie daarvan bakte. Bij een uittrap van de keeper zie je wel een beetje vertraging maar niet dat ik het storend vind. Het is niet zo dat er een dikke streep in beeld is ipv de bal. Ook het gras veranderd niet in een groene waas.

De verkoper vertelde nog dat ie een aantal viewpia's aan RTV-NH levert. Toen hij ViewPia aangeboden kreeg geloofde hij het eerst ook niet echt dat het wat kon wezen, gezien de prijs, dus is ie onverwacht langsgereden bij het kantoor om te checken en was onder de indruk van de tv's. Hij is er nu net 2 weken mee bezig en heeft er al een stuk of 10 verkocht. In Duitsland schijnen ze al meer verkocht te worden.

Vanochtend is ie 'm bij ons komen brengen _/-\o_ en inmiddels heb ik de tv geïnstalleerd en kan ik eindelijk Caiway digitaal kijken. De handleiding is overigens niet in het nederlands (engels, frans, duits en spaans) maar dat moet geen probleem zijn, zo veel komt er nou ook weer niet bij kijken. Op de tv kan je wél de nederlandse taal inschakelen. Verder heeft de tv een 'echte' aan/uit-knop, zodat ie niet in standby hoeft te blijven staan. (Heb wel eens gelezen dat niet alle LCD's dat hebben). Diverse aansluitkabels zijn meegeleverd (DVI, RGB en s-video). De fabrieksgarantie is 3jr, halen en brengen inbegrepen. De verkoper vertelde nog dat hij daar (uiteraard) geen ervaring mee had, want het is een nieuw merk.

De afstandsbediening vind ik vrij groot en niet echt mooi, maar die gebruik ik toch alleen maar om 'm aan te zetten, de rest doe ik toch via de digi-decoder-ab.

Ook thuis ziet het beeld er zeer goed uit, maar ik ga eerst eens een weekje kijken hoe de tv het doet. Voor kritische vragen sta ik altijd open. :9 Ik zal 'm nog even toevoegen aan de pricewatch, heb een prijslijst gekregen nl.

edit:
Ow, ik kan niet op pricewatch plaatsen. Dan maar hier:

26" (LC-26IE11) € 865
32" (LC-32IE21) € 1090
37" (LC-37IE11) € 1990
42" (LC-42IE11) € 2750
via: JonkerAudioVisueel
Google ViewPia in NL

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat het me snel weten! Hoe die is......

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:14:

Vanochtend is ie 'm bij ons komen brengen _/-\o_ en inmiddels heb ik de tv geïnstalleerd en kan ik eindelijk Caiway digitaal kijken. De handleiding is overigens niet in het nederlands (engels, frans, duits en spaans) maar dat moet geen probleem zijn, zo veel komt er nou ook weer niet bij kijken. Op de tv kan je wél de nederlandse taal inschakelen. Verder heeft de tv een 'echte' aan/uit-knop, zodat ie niet in standby hoeft te blijven staan. (Heb wel eens gelezen dat niet alle LCD's dat hebben). Diverse aansluitkabels zijn meegeleverd (DVI, RGB en s-video). De fabrieksgarantie is 3jr, halen en brengen inbegrepen. De verkoper vertelde nog dat hij daar (uiteraard) geen ervaring mee had, want het is een nieuw merk.
In Nederland is het bij wet verboden een electrisch apparaat zonder nederlandse handleiding te verkopen, tenzij die expliciet als buitenlands model wordt aangeboden.

Ik vraag me af hoe dit bedrijf dat geregeld heeft.....

Verwijderd

Mijn ouders hebben het 32" model ook. Vooral om de gunstige prijs en compleetheid die dit apparaat biedt.

Dus kan nog wel even wat vragen samenvatten en die bij hun neerleggen.

Heb alle modellen werkend gezien in hun showroom en was erg onder de indruk.
Aangezien er LG/Philips schermen inzitten, heb ik eerst bij de mediamarkt vergeleken. Maar was daar wel tevreden over :)

edit:

Heb zelf nu een groter model uit de Hi end range. Stuk mooier beeld dan de goedkopere versies en vooral het scherm ziet er ook gelikter uit :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2006 00:00 ]

Verwijderd

Dus kan nog wel even wat vragen samenvatten en die bij hun neerleggen.
Alsof zij de negatieve punten van hun eigen produkt even zullen opsommen. (Dat staat er overigens los van dat ik het een prima tv vind.) De importeur zit in Aalsmeer toch?

Mijn ervaring tot nu toe:
Ik ben erg tevreden over de prestaties van de televisie. In het begin stoorde het beeld een beetje maar dat bleek door het basisstation van de draadloze telefoon te komen. Die stond er vlakbij. Dat is dus verholpen. Beeld is mooi scherp, voetbal kijken gaat ook heel goed. 'Bal-strepen' valt heel erg mee, m'n vriendin ziet het niet eens. Voor het beeld en geluid kan je verschillende voorgeprogrammeerde instellingen gebruiken, resp. stem/film/muziek/flat en dynamisch/persoonlijk/en nog een paar die ik ff vergeten ben. Al met al denk ik dat ik een goede keuze heb gemaakt met de Viewpia LCD-tv.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eigenlijk vind ik die Viewpia nog niet eens zo goedkoop, bijna 2k voor de 37" versie, voor een B-merk LCD TV is dat toch best prijzig? BenQ DV3750 (37") lijkt me dan leuker voor het geld: <1400 euro voor een 37" 1920x1080 scherm is best indrukwekkend. Enige nadeel van die BenQ's is dat er geen tuner in zit, maar met een videorecorder/DVD recorder of een HTPC of bijvoorbeeld sateliet/digitale TV heb je daar geen last van :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Grrrrrene schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:06:
Eigenlijk Enige nadeel van die BenQ's is dat er geen tuner in zit, maar met een videorecorder/DVD recorder of een HTPC of bijvoorbeeld sateliet/digitale TV heb je daar geen last van :)
Je wil de tuner van een videorecorder/dvd-recorder of nog erger, een HTPC, niet vergelijken met een tuner die je in goeie LCD TV's vindt :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Grrrrrene
  • Niet online
Hebben we het hier over hele goede LCD TV's dan? Volgens mij vergelijken we gewoon budget LCD's met budget LCD's :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Grrrrrene schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:06:
Eigenlijk vind ik die Viewpia nog niet eens zo goedkoop, bijna 2k voor de 37" versie, voor een B-merk LCD TV is dat toch best prijzig? BenQ DV3750 (37") lijkt me dan leuker voor het geld: <1400 euro voor een 37" 1920x1080 scherm is best indrukwekkend. Enige nadeel van die BenQ's is dat er geen tuner in zit, maar met een videorecorder/DVD recorder of een HTPC of bijvoorbeeld sateliet/digitale TV heb je daar geen last van :)
Hm. Da's wel cool eigenlijk. Ik heb eigenlijk zelf altijd alleen maar behoefte aan een "monitor". Ik heb geen tuner nodig, want ik heb satelliet. Ik heb geen speakers nodig, want ik heb een goede 5.1 setup. :)

Nou heeft deze wel speakers, maar geen tuner, dus het is al een begin qua strippen van overbodige features waar je alleen maar voor betaald. :)

[edit]
Hm, je kunt hem zelfs zonder speakers kopen. :) Cool. :)

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 17-09-2005 15:42 ]

Aannames zijn fataal.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, 'k vond hem ook wel cool, als je ziet hoe BenQ het qua monitors doet, daar worden ze meestal wel goed gereviewed. Maarja, 'k dacht: ik post het ff als tip, BenQ ken ik iig al wat beter dan Viewpia :)

• henrym
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09-2005
Ik heb zelf een 37" lcd tv en het werkt perfect. Ben er zeer tevreden over en kan het iedereen aanraden. Beeld is zeer goed, gebruik zelf digitale tv van Multikabel. PC via VGA en DVI ziet er zelfs super uit. Xbox is wel even wennen op zo'n groot scherm.

Door de naam moest ik er eerst ook niets van weten en zou eerder voor een A-merk kiezen. Nadat ik het scherm had gezien ben ik op zoek gegaan op het web en heb wat rondgebeld. Onder andere de garantie ( 3 jaar on-site) van Viewpia en hun verleden gaf me meer vertrouwen. Voor een scherm van bijv. LG is het maar 2 jaar on-site garantie.

Indtek is opgezet door LGE. Ze doen veel research en produceren voor A-merken. Sinds enige tijd zetten ze LCD tv's op de markt onder de naam Viewpia.

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
Heeft iemand deze TV ook vergeleken met A-merken zoals Sharp of Samsung?

En ik vraag me eigenlijk ook af hoe het zit met Pixel Plus of Sharp Picture System achtige zaken. Want verbeterd dit scherm ook normaal PAL beeld?

Verwijderd

Dit topic is alweer een anderhalf maandje verder, maar hebben er ondertussen meer mensen een Viewpia LCD TV?

Hier staat namelijk dat de 26" versie maar 791,11 euro kost. Dit lijkt me een zeer goede aanbieding.

Verwijderd

Ik heb 'm nog steeds en ben er nog steeds zeer tevreden over. TV deed het ook goed bij het verjaardagsbezoek laatst. :P Veel complimentjes.

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

En als iemand 'm eens wil zien mag ie best ff bij ons over het tuinhek komen loeren. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 14:42 ]

Pagina: 1