Ik ben sinds enkele uren eigenaar van de ViewPia 32" (LC-32IE21). Gisteravond ben ik langsgeweest om te kijken. Verkoper van webshop had 'm zelf thuisstaan en ik mocht gerust komen kijken. Hij had de 37" staan. Beeld zag er erg netjes uit. Helder en scherp, zeker toen ie een DVDtje opzette. Heb ook een tijdje Eurosport (PSV-Milan) gekeken, om te kijken wat ie daarvan bakte. Bij een uittrap van de keeper zie je wel een beetje vertraging maar niet dat ik het storend vind. Het is niet zo dat er een dikke streep in beeld is ipv de bal. Ook het gras veranderd niet in een groene waas.
De verkoper vertelde nog dat ie een aantal viewpia's aan RTV-NH levert. Toen hij ViewPia aangeboden kreeg geloofde hij het eerst ook niet echt dat het wat kon wezen, gezien de prijs, dus is ie onverwacht langsgereden bij het kantoor om te checken en was onder de indruk van de tv's. Hij is er nu net 2 weken mee bezig en heeft er al een stuk of 10 verkocht. In Duitsland schijnen ze al meer verkocht te worden.
Vanochtend is ie 'm bij ons komen brengen

en inmiddels heb ik de tv geïnstalleerd en kan ik eindelijk Caiway digitaal kijken. De handleiding is overigens niet in het nederlands (engels, frans, duits en spaans) maar dat moet geen probleem zijn, zo veel komt er nou ook weer niet bij kijken. Op de tv kan je wél de nederlandse taal inschakelen. Verder heeft de tv een 'echte' aan/uit-knop, zodat ie niet in standby hoeft te blijven staan. (Heb wel eens gelezen dat niet alle LCD's dat hebben). Diverse aansluitkabels zijn meegeleverd (DVI, RGB en s-video). De fabrieksgarantie is 3jr, halen en brengen inbegrepen. De verkoper vertelde nog dat hij daar (uiteraard) geen ervaring mee had, want het is een nieuw merk.
De afstandsbediening vind ik vrij groot en niet echt mooi, maar die gebruik ik toch alleen maar om 'm aan te zetten, de rest doe ik toch via de digi-decoder-ab.
Ook thuis ziet het beeld er zeer goed uit, maar ik ga eerst eens een weekje kijken hoe de tv het doet. Voor kritische vragen sta ik altijd open.

Ik zal 'm nog even toevoegen aan de pricewatch, heb een prijslijst gekregen nl.
edit:
Ow, ik kan niet op pricewatch plaatsen. Dan maar hier:
26" (LC-26IE11) € 865
32" (LC-32IE21) € 1090
37" (LC-37IE11) € 1990
42" (LC-42IE11) € 2750
via:
JonkerAudioVisueel
Google ViewPia in NL
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 13-09-2005 14:36