Toon posts:

Niet gesealed geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net vandaag mijn bestelling van Salland opengemaakt wat blijkt?
Aangeleverde geheugen niet gesealed!

Ik had net mijn nieuwe Epson 4490 Photo scanner erbij geleverd gekregen dus dat kwam goed uit.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v393/youricarma/Niet%20Gesealed/GebruiktnieuwGeheugenCorsair.jpg

Je ziet duidelijk sporen van het slot op dit geheugen.

Ik vind dit toch kwalijk en ik vroeg mij af; Hoe vaak gebeuren dit soort dingen...niet gesealed en dan nog gebruikt ook?!

Net memtest gedaan met 2x (0000083057,0000083058) oud en 2x nieuw (100266581, 100266582):
CMX512-3200C2PRO
XMS3200
512MB
400 MHz
CL2

quess what?

Oude geheugen draait sneller dan nieuwe!?
Oud: 1060 MHz Memory 1656 MB/s
Nieuw 803,6 MHz 1255 MB/s

Toch opmerkelijk?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:18 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Zou je het kunnen aanwijzen? Ik heb echt geen flauw idee waar je nu op doelt.

edit: Hou wel rekening met een evt. steekproef in de fabriek en/of reseller

[ Voor 34% gewijzigd door Scyth op 30-05-2006 02:43 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Misschien hebben ze het wel eerst voor je getest voordat ze het naar je hebben opgestuurd. :+ .
Ik zou gewoon een memtest x86 uitvoeren, en als er geen fouten in zitten dan heb je zowiezo nog de volle garantie erop.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

XthinkZ schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 02:51:
.....
Ik zou gewoon een memtest x86 uitvoeren, en als er geen fouten in zitten dan heb je zowiezo nog de volle garantie erop.
En als er wel fouten inzitten heb je er uiteraard ook nog de volle garantie op. Ik denk dat je je er iig niet druk over hoeft te maken.

Erg netjes vind ik het echter niet van Salland

Powered By C8H10N4O2

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gebeurd zo vaak.. kreeg mijn twinmos geheugen ook in wat keukenrol velletjes gewikkeld met daaromheen een elastiekje. Maakt verder niks uit want het werkt gewoon perfect.

Erg netjes is het niet nee, maar misschien dat hierdoor de kosten omlaag gaan of dat ze inderdaad eerst getest worden.

Verwijderd

TP84NL schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:17:
Gebeurd zo vaak.. kreeg mijn twinmos geheugen ook in wat keukenrol velletjes gewikkeld met daaromheen een elastiekje. Maakt verder niks uit want het werkt gewoon perfect.

Erg netjes is het niet nee, maar misschien dat hierdoor de kosten omlaag gaan of dat ze inderdaad eerst getest worden.
Ik mag aannemen dat je hem 2e hands hebt gekocht en niet in de winkel??? :+

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is dat geheugen een omgeruild produkt.
Is gewoon nieuw geheugen, alleen heeft iemand anders kennelijk besloten dat ie liever iets anders wilde kopen. Je kan moeilijk van een winkel verwachten dat ze omgeruilde producten de vuilnisbak in mikken ;)

Zolang het geheugen en de verpakking netjes zijn, en alles naar behoren werkt heb je niet echt reden tot klagen. Maar als je graag moeilijk wil gaan doen zou je terug naar de winkel kunnen gaan en een nieuwe eisen. Hoewel je dat waarschijnlijk wel de nodige moeite zal kosten.

Mochten er echter beschadigingen aan je geheugen en/of verpakking zijn, dan moet je direct aan de bel trekken. De sporen op het slot van het geheugen waar je het over hebt kan ik eerlijk gezegd niet zien. Heb je misschien een grotere/duidelijkere foto?

Verwijderd

Meestal als het geheugen al eens verkocht is, zetten ze er een heel klein kruisje op. (of als het geheugen niet goed werkte bij een andere klant).
Check dus effe of er nergens met stift een kruisje of iets dergelijks op staan.

Ik hoorde dat ooit iemand zeggen dat men dat standaard doet, zo'n kruuske. :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Ja ik vind dit een beetje met twee maten meten. Iedereen wil spullen kunnen kopen en binnen 2 weken zonder opgaaf van redenen terug brengen (leuk, ff nieuw videokaartje testen!) maar niemand accepteert een doos die open is geweest. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen!

Of, zoals Blorgg schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:24:

Misschien is dat geheugen een omgeruild produkt.
Is gewoon nieuw geheugen, alleen heeft iemand anders kennelijk besloten dat ie liever iets anders wilde kopen. Je kan moeilijk van een winkel verwachten dat ze omgeruilde producten de vuilnisbak in mikken ;)

Zolang het geheugen en de verpakking netjes zijn, en alles naar behoren werkt heb je niet echt reden tot klagen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Dit was als een nieuw bedoelde bestelling bij Salland (Ook voor grappemakerz).

Ja, kon geen grotere foto uploaden maar er zijn duidelijk sporen te zien van een slot (de oplichtende verticale beschadigingetje in het koper. Koper is zacht.)

Ik ben dan niet echt dat type die spullen zo maar terugbrengt alleen als er wat loos is maar dan is er dus wel een reden.

Heeft Salland zo'n makkelijke zonder opgaaf van reden terugbreng policy? Ik weet dat eerlijk gezegd niet?

Nu het geheugen reeds gebruikt is zou ik het inderdaad kunnen gaan testen om de ergenis van terugsturen, verzendkosten en nog langer wachten mezelf te besparen.

Maar wat als het een processor was of een ander computeronderdeel was geweest?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:50

Maasluip

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:00:

Heeft Salland zo'n makkelijke zonder opgaaf van reden terugbreng policy? Ik weet dat eerlijk gezegd niet?
Dat is een wettelijke verplichting (wet koop op afstand).

Signatures zijn voor boomers.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Gewpn je geheugen testen met Memtest, en als hij daar foutloos doorheen gaat heb je prima geheugen. Mocht het niet zo zijn kun je altijd nog stennis gaan schoppen omdat je vermoed een gebruikt/ defect produkt te hebben gekregen. Met geheugen speelt het niet zo nauw, itt harde schijven en monitoren :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 14:20
Je hebt ook kans dat corsair die dingen toevallig eruit geplukt heeft om te testen. Het is immers redelijk high end memory. Ik zou me eigen hier iig geen zorgen over maken want het kan geen kwaad dat er wat sporen te zien zijn.
Draai voor de zekerheid een memtest en kijk of je fouten ziet. Zo niet have fun met je pc!

Geen informatie beschikbaar

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:37

Diamon

The Weird One

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:28:
Meestal als het geheugen al eens verkocht is, zetten ze er een heel klein kruisje op. (of als het geheugen niet goed werkte bij een andere klant).
Check dus effe of er nergens met stift een kruisje of iets dergelijks op staan.

Ik hoorde dat ooit iemand zeggen dat men dat standaard doet, zo'n kruuske. :)
Dit doen ze onder andere bij NoRRod.

Trouwens Moartn82, moet jij niet eens aan het werk gaan O-)

And The Only One

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 11:58

EMP

Krulloos!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:00:
Dit was als een nieuw bedoelde bestelling bij Salland (Ook voor grappemakerz).

Ja, kon geen grotere foto uploaden maar er zijn duidelijk sporen te zien van een slot (de oplichtende verticale beschadigingetje in het koper. Koper is zacht.)

Ik ben dan niet echt dat type die spullen zo maar terugbrengt alleen als er wat loos is maar dan is er dus wel een reden.

Nu het geheugen reeds gebruikt is zou ik het inderdaad kunnen gaan testen om de ergenis van terugsturen, verzendkosten en nog langer wachten mezelf te besparen.

Maar wat als het een processor was of een ander computeronderdeel was geweest?
Salland is juist heel stijfkoppig qua terugbrengen. Zodra een product open is geweest (dus "getest") krijg je als klant maar 80% van de aankoopwaarde terug, al zit het nog in het plastic (ze sealen de dozen).

Ook bieden ze expliciet TFT's met kapotte pixels aan op hun site, het is dus niet zo dat ze de geretouneerde producten tussen de producten voor de komende klanten schuiven (tenminste, zo lijkt het).

Ik heb zelf in het verleden flink problemen gehad met Salland m.b.t. leveringsvoorwaarden. Ze wilden mij (doordat zij zelf geblunderd hadden en mijn product aan een andere klant hadden uitgeleverd, en het vervolgens niet meer konden krijgen) een slechter product door de neus boren zonder financiële compensatie of wat dan ook. Uiteindelijk mijn poot stijf gehouden en uiteindelijk wel gekregen waar ik recht op had, maar fijn is anders.

Ik zou in jouw geval in ieder geval Salland om opheldering vragen. Al is het product goed, je hebt betaald voor een nieuw product en niet voor een gebruikt product. Gezien hoe ze dus met TFT's omgaan lijkt mij dit niet stroken met de policy die ze proberen na te streven.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 14:31

Jimbolino

troep.com

Je hebt bij corsair 10 jaar garantie,

Als je nu maar 1 of 2 jaar garantie had, dan zou het wel vervelend zijn als het al een paar weken gebruikt was, aangezien je daardoor korter (fabrieks) garantie hebt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Bewijs maar eens dat niet jij degene bent geweest die de sealing er af heeft getrokken :)
Off_topic: 2x512MB, waarom niet 2x1GB? ;)

d:)b :henk d:)b

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MrJayMan schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:
Bewijs maar eens dat niet jij degene bent geweest die de sealing er af heeft getrokken :)
Je hoeft niks te bewijzen, je mag op grond van de wet koop op afstand sowieso alles terugsturen zonder opgaaf van reden. (behoudens o.a. software)

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb vorige week ook 2 reepjes twinmos geheugen van 1GB geleverd gekregen in een vuilniszakje zonder enige bescherming erom van cool-prices.nl, niet echt netjes maar het is goedkoop en het werkt.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:19:
Ja, dat gezeik zou inderdaad standaard zijn maar dan heb ik ook blijkbaar de moeite genomen met stickerverwijderaar of zoiets de tape van het plastic te poetsen.
Juist nu er geen enkele taperesten zijn sta ik redelijk sterk maar als kan met veel moeite...naar de maan bijvoorbeeld.

Er zit inderdaad garantie op en inderdaad heb ik als consument de "twee weken optie" bescherming.
Het probleem is altijd weer dat je verzendkosten moet gaan maken.

Nu ja waarom geen 2 Gig, had ditzelfde matchedpair 2 x 512 er al een keer inzitten. Goede prijs trouwens Euro 98,- :) En 2x 512 is meestal sneller dan 2x 1Gig.

Zou cl 2.0 zijn (want dat staat erop) maar draaid in de A8NSLI cl.2.5 meen ik ergens gelezen te hebben maar das offtopic. Als nog helemaal niks aan geheugen had had ik de Mushkins genomen. Heb die in in een ander systeem aan het werk gezien....echt toppie snel _/-\o_ (ook offtopic)

Er is trouwens sinds ik dit type geheugen reeds eerder had gekocht (jaar geleden ofzo) weer heel wat snel geheugen bijgekomen zag ik...postief voor nieuwe systeem bouwers. :)

Mijn 4x WD3200KS (niet jaloers worden) zit wel gesealed gelukkig

Net memtest gedaan met 2x (0000083057,0000083058) oud en 2x nieuw (100266581, 100266582):
CMX512-3200C2PRO
XMS3200
512MB
400 MHz
CL2

quess what?

Oude geheugen draait sneller dan nieuwe!?
Oud: 1060 MHz Memory 1656 MB/s
Nieuw 803,6 MHz 1255 MB/s

Toch opmerkelijk?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 13:18 ]

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 13:06
Ooit is een laptop daar "nieuw" gekocht bleken gewoon bestanden van iemand anders op te staan... beetje jammer

Verwijderd

Thrillseekah schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:29:
Ooit is een laptop daar "nieuw" gekocht bleken gewoon bestanden van iemand anders op te staan... beetje jammer
Was die ook verpakt in wc-papier? :+
Volgens mij gaat deze topic niet meer over het geheugen, maar eerder over Salland. Haha.
Ik heb er nog nooit wat gekocht hoor. Maar heb wel eens contact gehad met die lui.
Ik werd toen niet fatsoenlijk te woord gestaan. Dus ben verder ook niet in onderhandeling gegaan met dit bedrijf.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor TS misschien verstandig om toch even melding te maken bij Salland over het ontbreken of verbroken sealing. Zoals gezegd hebben zij hier nogal strakke policies met betrekking van retouneren van produkten.

Verder voor anderen, wanneer ik nieuw geheugen bestel bij een webshop of winkel en ik deze aangeleverd krijg in wat velletjes keuken- of WCpapier of in een normaal plastic zakje dan gaan deze dezelfde dag nog retour. Geheugen op deze manier behandeld loopt grote kans beschadigd te raken door ESD, wat pas later (1 maand of mogelijk een half jaar) voor problemen kan zorgen. Geheugen behoord verpakt te zijn in antistatisch materiaal.

P.s. Ik heb al redelijk veel hardware bij Salland Automatisering gekocht en eigenlijk nog niet echt problemen ondervonden. Alleen dat ze mij tot tweemaal toe een verkeerde kleur CM Stacker behuizing toegezonden hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 31-05-2006 10:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16

iambig

* z.o.z *

Corsair geheugen wordt niet gesealed aangeleverd.
Ik werk bij een computerwinkel, en de modules kunnen zonder de verpakking te beschadigen uit de verpakking.
Er zitten overigens garantiezegels op die er normaal niet op zitten dus dat zou al een reden zijn om de verpakking los te maken.
Er hoort tevens ook 1 set sporen op de modules te zitten omdat de XMS en TwinX modules getest worden voor ze de fabriek uit gaan.
Maar zoals iedereen hierboven al zegt, je hebt de mogelijkheid om ze terug te sturen, maar als ze goed door de tests komen is daar geen enkele reden voor.
Je hebt 10 jaar garantie, dus als de modules ooit een keer moeilijk gaan doen is het gewoon omruilen.

NEE: dit is geen signature...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
En dat van die lage snelheid kan zijn omdat je mobo de commandrate heeft teruggeschroefd naar 2T of gewoon een lagere frequentie heeft gekozen. Ik weet niet wat voor specs je hebt...?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het idee dat een deel van jullie ook bij Salland werkt of niet helemaal wijs is of beide???

Ik heb het geheugen door elkaar getest dus oud-oud, nieuw-oud, nieuw-nieuw-oud-oud etc.

Je ziet dan zoals verwacht en ook logisch dat in het geval van het oude geheugen met het nieuwe dat exact de laagste snelheid van het nieuwe geheugen gedraait kan worden.

Ten eerste heb ik dit geheugen eerder (het oude goede geheugen dus) helemaal niet in zo'n open verpakking gekregen dat maakt het verhaal van de open verpakking en nog eens niet gesealed voor mij dubieus.

Ten tweede word de huidige matchpair helemaal niet meer getest zoals vroeger met de originele betekenis van "Matched Pair" maar zijn het gewoon de opeenvolgende series van de band uit de fabriek zoals je boven ook kunt lezen.

Ten derde als er uberhaupt getest word gaat dat niet op de boerenfluitjes methode zoals hierboven door iemand gesuggereerd maar zal dit supersnel fabrieksmatig tegen een rij pinnetjes gedrukt worden.

Ten vierde vind ik het niet normaal om ongesealed spul te krijgen omdat ik daar niet voor betaal. Het kan zoals nu gebleken stront an de knikker zijn. Het is namelijk vaak niet voor niks dat het van de seal ontdaan is.

Ik krijg eerder het idee dat de handige rekenmeesters van Salland tot de conclusie gekomen zijn dat het voor hun goedkoper is om gebruikt spul gewoon door te sturen omdat er genoeg sukkels zijn die er geen haan naar kraaien. Die paar procent die wel kraaien zijn reeds terugverdient door de domme massa.

Dit geheugen ga ik terugsturen dat zal duidelijk zijn.

Ik wil hier niet per se mee zeggen dat Salland slechter/beter is dan andere webshops want daarvoor heb ik teveel ervaringen. Natuurlijk gaan dingen ook gewoon goed en is het juist als het niet goed gaat dat het opvalt.

Gek eigenlijk de zaken waar alles goed ging vergeet je eerder dan de zaken waar het slechter ging?

Wat zou een zinnige verklaring voor het snelheids verschil kunnen zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:34:
[...]
Bull!...ben natuurlijk niet helemaal achterlijk.

Krijg het idee dat een deel van jullie ook bij Salland werkt of niet helemaal wijs is of beide???
Iets beleefder mag ook wel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de suggestie dat ik wel zal lopen aan te klooien redelijk beledigend en mag dientengevolge passend beantwoord worden. Ik neem mijzelf als tweaker maar ook als consument redelijk serieus.

Waarom zou ik anders al die moeite nemen.

Het is echter niet perse aan jouw adres gericht. Wie de schoen past trekt hem aan dus heb ik jouw quote in deze geschrapt...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:03 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:47

aex351

I am the one

Ik heb dit vaker gehoord dat webwinkels dit doen en salland kwam toen als ik het mij goed kan herinderen ook in dat rijtje thuis, of het was 4Launch. Je hoort wel eens dat het personeel van zulke bedrijven producten even "testen". Of nog een leuk iets, doorverkopen van terug gestuurde lcd-tft schermen die dode pixels bevatten waarbij klant geen extra pixel garantie heeft genomen.

Ik zou die memory sticks ook gewoon terug sturen en/of vooraf het bedrijf even kenbaar maken dat dit zo niet mag gezien het product tweedehands is en hun kenbaar gemaakt hebben dat het een nieuw product betreft. Eventueel een aangetekende brief sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 02-06-2006 01:48 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Mitch
  • Laatst online: 15-01 23:26
ga je een trui ook terugbrengen naar de winkel omdat er een haar op zit en "hij dus al door iemand gepast is en dus tweedehands" ?
Behalve dat het geheugen niet op dezelfde snelheid draait als het oude lijkt me er niets mis met dat geheugen.
Waar kunnen sommige mensen zich druk over maken ....

Verwijderd

Een zinnige verklaring voor het snelheidsverschil kan zijn dat je latenties niet goed staan, ik had laatst een reep kingston geheugen wat met memtest in twee verschillende snelheden had, op het ene systeem stonden de timings wat strakker dan op de andere. Dus ga eens in het bios met je timings zitten proberen, zal wel helpen me dunkt.

Verwijderd

Topicstarter
Mitch schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:55:
ga je een trui ook terugbrengen naar de winkel omdat er een haar op zit en "hij dus al door iemand gepast is en dus tweedehands" ?
Behalve dat het geheugen niet op dezelfde snelheid draait als het oude lijkt me er niets mis met dat geheugen.
Zo'n grappemaker als jouw is ook leuk maar een echte tweaker ben je dan niet in mijn ogen.
Mijn oude geheugen draait veel sneller als het nieuwe....Jah ach waar zou ik mij druk over maken.... :) LOL

In een systeem gestest in dezelfde sloten etc.... :Z

Bedankt voor alle jullie reacties anywayzz.. maar ik kijk wel verder dan mijn spreekwoordelijke neus.

Ik hoef mij als consument dan ook niet druk te maken over het terugsturen e.d. omdat ik als consument mij goed beschermd zie door de Nederlandse wetgeving zeker ook in het geval van internet aankopen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:16 ]

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kun je mij uitleggen wie je daar als schuldige van ziet? (Dat ze niet op dezelfde snelheid draaien).
Zolang ze de gespecificeerde snelheid lopen functioneren ze naar behoren, en kan goed zijn dat je net pech / geluk hebt met je nieuwe / oude paar!
De Pc-shop kun je het alleen aanrekenen als ze er andere stickertjes op gaan plakken, lijkt me geen sprake van.

Verwijderd

Heb je het nou tegen mij, want dan kun je beter uitkijken, je irriteert me, ik geef je een mogelijke verklaring en ik wordt in mijn ogen beledigd, want ik kan ook een potje jou gaan irriteren en dat wil je echt niet geloof me ;) (ask my ex-girfriend) wees eens wat liever :>

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling iemand te irriteren maar je moet ook begrijpen dat ik sommige suggesties (Die van jouw niet per se) niet erg vind getuigen van een gezonde kritische houding..niet als tweaker... niet als consument.

Ik zit langer in deze materie en weet uit ervaring dat er een hoop mis kan gaan. Dat is helemaal niet erg maar het gaat dan wel om de oplossing.

Dan vind ik termen van" wat maak je je nu druk" of de suggestie van dat ik zelf wel er mee aan het rommelen ben irritant en een belediging voor mijn intelect.

Een misschien iets te menselijke reactie is mij dan ook niet vreemd.....

Ik realiseer me dat welke reactie dan ook er de moeite genomen word om iets te pennen op tweakers. Dat waardeer ik ook zeer maar er mag af en toe ook best meer nagedacht worden over wat men zo af en toe oppent.

• Mitch
  • Laatst online: 15-01 23:26
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 02:06:
[...]
Zo'n grappemaker als jouw is ook leuk maar een echte tweaker ben je dan niet in mijn ogen.
Right back @ ya

ps intellect is met twee "ellen" ;)

1. het geheugen draait binnen de specs
2. er zijn sporen op het koper, maar op de website van corair staat dat elke module in een DFI setup wordt getest.
3. volgens mij is er geen verplichting tot sealen (zie alg voorw Salland waarmee je accoord bent gegaan ?)

ergo: ik snap niet waar je je druk over maakt, maar het is je recht om binnen 7 dagen te retourneren, dus ik zou zeggen gebruik dat recht.

[ Voor 45% gewijzigd door Mitch op 02-06-2006 02:32 ]

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

hou allemaal ff je bek als je niet normaal kan reageren.

kleuters @ forum na middernacht 8)7 .

Die gozer heeft weer eens een berg knaken uitgegeven en zun nieuwe geheugen is trager dan zun oude. Das bijna hetzelfde als jij een upgradje neemt en er alleen maar op achteruit gaat + het heeft je doekoes gekost.

Ik snap je ergernis als ik het had zou ik ook niet blij zijn... gewoon die salland ff onder spammen dan komt alles goed O-)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Mitch schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 02:29:
Right back @ ya

ps intellect is met twee "ellen" ;)
Scherp! zal het laten staan "for your sake".

Tnx for the support ik ben geen beroepszeikerd en mensen die mij kennen zullen dat beamen en ik gun iedereen in de computer wereld zijn omzet. Ik heb zelfs nog bijbetaald bij een computerzaak toen ze mijn acrylickast in elkaar hadden gezet en dit toch meer tijd kosten dan ze dachten.

Ik zet het liever nog zelf in elkaar maar daar had ik de vorige keer weer heel veel problemen mee gehad om dat je dan weer het verwijt krijgt dat je het zelf in elkaar zet. Heb je ooit een processor gezet in een socket waarvan een puntje geheel dicht zit? Ik bijna.....gelukkig op tijd opgemerkt...
Geheugen wat bij iedereen werkt maar volgens een computershop bij mij toevallig net niet?

Maar zo zou ik heel veel nare ervaringen kunnen spuien maar dat is niet de bedoeling....

Ik begrijp ook dat de marges in computer business flinterdun zijn maar ik hoef daar als consument niet de dupe van de worden.

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:43 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Denk je serieus dat de lagere snelheid komt omdat het geheugen al gebruikt is? Het ene geheugen is nou eenmaal langzamer dan het ander (ook nog weer afhankelijk van je moederbord en de instellingen die je gebruikt) en deze specificaties kan je gewoon zien voor je een product koopt. Nieuw geheugen hoeft heus niet altijd sneller te zijn dan 'oud' geheugen. Een nieuwe goedkope auto trekt heus niet een formule1 auto uit 1980 eruit.

Dat het niet netjes is dat je geheugen krijgt zonder nette verpakking is een heel ander verhaal, waar ik me overigens goed in kan vinden, maar het snelheids-gedeelte slaat werkelijk waar nergens op. Memtest kan je gebruiken om te checken of er geen fouten in het geheugen zitten, dat is het belangrijkste. Als je een hogere snelheid wilt, moet je gewoon een ander product bestellen, of je instellingen beter zetten. En ja, het kan best zijn dat de instellingen voor je oude en nieuwe geheugen anders zijn.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05

Exigence

dnkroz

Heb je al eens contact opgenomen met Salland zelf? Je kunt hier wel allerlei aannames zitten maken, en gaan gissen naar de redenen, maar dat schiet niet voor jou, als weldenkende consument, niet op.

Zijn we bij punt twee aangekomen, de lagere snelheid. Als je eens wat meer gegevens post over het hoe en wat van je systeem, je instellingen en specificaties, dan kunnen we ook daarover met jou meedenken.

Een aanname als deze bijvoorbeeld:
Ten tweede word de huidige matchpair helemaal niet meer getest zoals vroeger met de originele betekenis van "Matched Pair" maar zijn het gewoon de opeenvolgende series van de band uit de fabriek zoals je boven ook kunt lezen.

Ten derde als er uberhaupt getest word gaat dat niet op de boerenfluitjes methode zoals hierboven door iemand gesuggereerd maar zal dit supersnel fabrieksmatig tegen een rij pinnetjes gedrukt worden.
Deze aanname is onjuist. Zie onder andere http://corsairmemory.com/...pecs/cmx512-3200c2pro.pdf
Daarin staat het volgende:
Each module is tested in a DFI 865PE Infinity test setup at
200 MHz (DDR400)

[ Voor 47% gewijzigd door Exigence op 02-06-2006 02:42 ]

Verwijderd

Mijn intellect denkt dat dit topic bij morgenstond gesloten zal worden door een mod, dit is totaal niet meer on-topic. Alleen maar irritaties waarin ik één van de geïrriteerden ben. Message to @ll:

stfu (met strijkijzer ^^) off-topic!!

http://www.uranther.com/funnypics/stfu.jpg

Gewoon normale reacties vanaf nu en ook van jou Youri, ik vind je soms erg kort door de bocht, meningen kunnen verschillen, maar om dit een persoonlijke strijd te maken, vind ik en vele onder ons kinderachtig zoals een mede-tweaker net al berichtte. Als je problemen met een ander heb, mail dan, ga niet dit forum onder spammen met bl44t. ;)

signed,

Lupare

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 02:46 ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:47

aex351

I am the one

Mitch schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 01:55:
Wanneer het personeel vrolijk een dag heeft lopen zweten in een strak truitje wel ja en volgens ophangen aan het rek. :)

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 02:38:
Mijn intellect denkt dat dit topic bij morgenstond gesloten zal worden door een mod, dit is totaal niet meer on-topic. Alleen maar irritaties waarin ik één van de geïrriteerden ben. Message to @ll:

stfu (met strijkijzer ^^) off-topic!!

http://www.uranther.com/funnypics/stfu.jpg

Gewoon normale reacties vanaf nu en ook van jou Youri, ik vind je soms erg kort door de bocht, meningen kunnen verschillen, maar om dit een persoonlijke strijd te maken, vind ik en vele onder ons kinderachtig zoals een mede-tweaker net al berichtte. Als je problemen met een ander heb, mail dan, ga niet dit forum onder spammen met bl44t. ;)

signed,

Lupare
So be It! Ik moet blijkbaar zeer korte tenen hebben terwijl de rest er op los gaat....en dan vervolgens zijn langste teen laat zien. Mijn zaak is hier juist niet kort door de bocht uiteen gezet maar dat blijkt volgens jouw dan niet zo te zijn.

Nogmaals 1 systeem oude en nieuwe precies hetzelfde geheugen in dezelfde sloten afgwisseld, niet gesealed en geheel open , gebruiksporen, getest op hetzelfde systeem. Nieuwe geheugen significant langzamer.

tsja...ik denk dat ik hier niets meer aan hoef toe te voegen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 03:03 ]

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 14:32

Tead

nnb

Ik heb ooit eens een jaar of 3 gleden een moederbord ergens besteld (webshop, maar welke weet ik niet meer). Toen ik deze wilde inbouwen vond ik het vreemd dat er al beschadegingen op zaten van schroefjes bij de monteergaten. Deze is dus duidelijk al gebruikt geweest. Ik heb direct telefonisch contact opgenomen met deze webshop en het verhaal verteld. Deze meneer vertelde mij netjes dat ze bijna alle producten testen voor dat ze de deur uitgingen om de DOA's al van te voren op te sporen. Er zat nog volledige garantie op de artikelen die ze verkochten. Dit is niet alleen kostebesparend voor hun maar scheelt de klant ook een hoop rompslomp. En dat ben ik wel met hem eens.

Uiteraard ben ik wel van mening dat de artikelen dergelijk verpakt moeten worden, en als ik iets in WC papier binnen krijg gaat het direct terug.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 17:56
naar mijn weten heeft corsair levenslang garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Tead schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 03:00:
Ik heb ooit eens een jaar of 3 gleden een moederbord ergens besteld (webshop, maar welke weet ik niet meer). Toen ik deze wilde inbouwen vond ik het vreemd dat er al beschadegingen op zaten van schroefjes bij de monteergaten. Deze is dus duidelijk al gebruikt geweest. Ik heb direct telefonisch contact opgenomen met deze webshop en het verhaal verteld. Deze meneer vertelde mij netjes dat ze bijna alle producten testen voor dat ze de deur uitgingen om de DOA's al van te voren op te sporen. Er zat nog volledige garantie op de artikelen die ze verkochten. Dit is niet alleen kostebesparend voor hun maar scheelt de klant ook een hoop rompslomp. En dat ben ik wel met hem eens.

Uiteraard ben ik wel van mening dat de artikelen dergelijk verpakt moeten worden, en als ik iets in WC papier binnen krijg gaat het direct terug.
Als dit werkelijk zo is lijkt dat juist heel tof. Dat is ook de reden dat als ik een geheel nieuw systeeem koop dit ook niet meer zelf in elkaar zet. Dan kunnen ze ook van alles gebruikt er in stoppen zonder dat het mij deert. Ik wil dan voor ik het systeem meeneem het wel even tot de bios zien....want anders zou het weer door mijn vervoer kapot geraakt kunnen zijn. Het klinkt voor sommige mensen dan misschien overdreven maar ik heb genoeg slechte ervaringen inmiddels om op mijn hoede te zijn...so be it!

Vraag blijft dan...als het al in de fabriek getest word?

Vanuit die negatieve ervaringen kan ik niet zo maar zeggen al het vertrouwen in koele nederlandse verkopers te hebben. Een los geheugen,processor, moederbord of welk product dan ook dient fabrieksgesealed aan de consument geleverd te worden want daar betaal ik voor. Als het produkt vervolgens een gebrek heeft is dat een fabrieksgarantie. Voorbeelden te over uit eigene ervaring.

Laatst nog kocht ik een statief ergens in een grote fotozaak. Desbetreffende verkoper probeerde mij gewoon een statief demomodel vol met krassen als nieuw te verkopen. Pas toen ik het statief uit zijn jasje trok en er een opmerking over maakten haalde de verkoper bakzeil en kon ik plots wachten op een nieuwe bestelling. Ik kwam samen met een vriend tot dezelde conclusie...deze verkoper....riekt!

Blijkbaar kost het verkopers geld of moeite om deze normale verplichte taak op zich te nemen. Misschien zijn er te veel mensen die zonder (achteraf) aanwijsbare reden produkten terugsturen maar daar hoort ongesealed in mijn optiek niet bij. Bovendien betwijfel ik sterk dat dit ook in grote getalen gebeurd. Verkopers vergroten ook vaak de problemen die ze met enkele consumenten hebben als argument om de rest ook maar zo te behandelen.

In die zin blijft zaken doen een questie van vertrouwen dit betekent niet per se eenrichtingsverkeer. Mijn vertrouwen als oprechte consument naar de verkoper speelt daar net zo'n grote rol in.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 03:29 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:00
de geheugensnelheden worden door het moederbord uitgelezen van het geheugen..

als je gewoon handmatig die zooi instelt zal je nieuwe geheugen waarschijnlijk net zo snel draaien dan het andere geheugen.

je koopt 400mhz(*2=800 (ddr2)) geheugen en je gaat dan klagen omdat het op 400mhz draait?

g adan in je bios, zet het op manual en geef zelf een snelheid aan. Indien dat niet werkt, dan had je sneller geheugen moeten kopen

[ Voor 28% gewijzigd door Devian op 02-06-2006 04:04 ]

https://wren.co/join/Devian

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 14:32

Tead

nnb

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 03:21:
[...]

Vraag blijft dan...als het al in de fabriek getest word?
Heb je vast nooit goed opgelet tijdens de economie lessen ;)

kort gezegd:
100% controle voor een groot bedrijf is heel duur. Dit doen ze steekproef gewijs. Hoeveel steek proeven ze doen is een afweging tussen de kosten en baten.

Geen controle kost niets bij productie. Maar bij nazorg kan dit flink in de kosten lopen omdat de kwaliteit op 1 of andere manier toch niet goed is.
100% controle kost enorm, maar er komt nooit wat terug.

Nu is het de kunst om een afweging te maken tussen deze 2 zo dat de productie kosten en nazorg kosten bij elkaar opgeteld het laagst zijn. Daarom komen er nog kapote produten de fabriek uit rollen omdat het goedkoper is deze te vervangen dan van te voren te weten dat deze niet vervangen hoeft te worden.

De reputatie van het bedrijf heb ik hier even buiten gelaten. Lees maar terug in je economieboek ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic gaat de verkeerde kant op en gaat derhalve preventief dicht.

Youri Crama: het kan inderdaad voorkomen dat het geheugen gewoon wordt getest, door de fabrikant en/of door de PC-leverancier. Als oa memtest 0 fouten geeft, dan is het geheugen wel betrouwbaar genoeg. De overklokbaarheid is exemplaristisch. Er zijn goede en slechte batches, niks aan te doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.