Stille behuizing?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Hallo,

Ik zoek voor m'n nieuwe pc een stille behuizing met stille fans. Het liefst met window.

De antec p180 is erg stil maar vind ik er nou niet echt super uitzien. De nzxt lexa vind ik daarintegen er erg mooi uitzien, maar ik weet niet of deze ook stil is. Het zelfde geld bij bijvoorbeeld de thermaltake soprano.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,

Moviehouse

Verwijderd

Neem een behuizing zonder fans, is ie helemaal stil... :+
Of ga je er ook nog wat instoppen wat lawaai kan maken???

M.a.w.: Het geluidsniveau is van veel meer dingen afhankelijk dan van alleen een buitenkant, zoek een aantal reviews, en over het algemeen is het zo dat je beter een kast kan nemen die van wat dikker metaal is gemaakt, en de meegeleverde fans, zijn meestal niet de stilste, dan kun je beter voor de overal genoemde PAPST-fannetjes gaan kijken....

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:32 . Reden: Motivering toegevoegd. ]

Verwijderd

[afzeikmode]
Sinds wanneer maken behuizingen geluid?

Ik dacht alleen de fans en voedingen (e.d.) geluid maken :P
[/afzeikmode]

Je onderdelen maken geluid :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom stel je je vraag niet gewoon in moviehouse in "hulp nodig nieuwe pc samenstellen"

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2006 17:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• moviehouse
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:30:
Neem een behuizing zonder fans, is ie helemaal stil... :+
Of ga je er ook nog wat instoppen wat lawaai kan maken???

M.a.w.: Het geluidsniveau is van veel meer dingen afhankelijk dan van alleen een buitenkant, zoek een aantal reviews, en over het algemeen is het zo dat je beter een kast kan nemen die van wat dikker metaal is gemaakt, en de meegeleverde fans, zijn meestal niet de stilste, dan kun je beter voor de overal genoemde PAPST-fannetjes gaan kijken....
Ik denk dan toch dat de soprano met papst fans aardig stil moet zijn. Maar ik ben er van plan dit in te stoppen:

Seasonic S12 430 watt
AMD Athlon 64 3500+
Asus EN7600GT SILENT /2DHT, 256MB, DDR3, PCI-Express x16 (passief gekoeld)
Arctic freezer 64 pro
Asus A8N-E
Zalman ZM-NB32K (de standaard NB koeler vervangen)
Western Digital Caviar SE16 250 GB

Goed systeempje?

En dan een paar papst fans halen om de casefans te vervangen. Alleen zit er in de soprano ook een 90mm sidefan. op azerty is er alleen een 92mm fan van papst...
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:30:
[afzeikmode]
Sinds wanneer maken behuizingen geluid?

Ik dacht alleen de fans en voedingen (e.d.) geluid maken :P
[/afzeikmode]

Je onderdelen maken geluid :P
Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel, toch? 8)7 Ik wil graag weten of de behuizing erg geluidsdoorlatend is bijvoorbeeld.
Omdat ik mijn topic niet meer kon vinden en aannam dat deze was verwijderd

Verwijderd

moviehouse schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:02:
[...]

Omdat ik mijn topic niet meer kon vinden en aannam dat deze was verwijderd
Offtopic:
Dan kan je altijd kijken onder het kopje MyReact bovenaan in het menu (voorwaarde dat je ingelogd bent uiteraard), kun je makkelijk je eigen topics terug vinden, je zou ze eveneens kunnen bookmarken...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 18:22 ]

• moviehouse
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:20:
[...]

Offtopic:
Dan kan je altijd kijken onder het kopje MyReact bovenaan in het menu (voorwaarde dat je ingelogd bent uiteraard), kun je makkelijk je eigen topics terug vinden, je zou ze eveneens kunnen bookmarken...
bedankt, zal ik aan denken :)

nu graag weer ontoppic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door moviehouse op 29-05-2006 20:02 ]

Verwijderd

Misschien moet je ff op ikbenstil.nl gaan kijken daar hebnen ze veel van die geluidsisolerende shit. Ook kasten, dus je moet ff kijken, dan krijg je wel een stille computer...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:21:
Misschien moet je ff op ikbenstil.nl gaan kijken daar hebnen ze veel van die geluidsisolerende shit. Ook kasten, dus je moet ff kijken, dan krijg je wel een stille computer...
_/-\o_ En als je geld teveel hebt, kan je het daar ook kwijt. Dan bouwen ze een kast naar wens om je hardware heen. En zo stil/luidruchtig als je zelf wil!

Ben al vaak in de winkel geweest; fijne mensen en veel verstand van zaken.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 29-05-2006 22:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• moviehouse
MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:54:
[...]

_/-\o_ En als je geld teveel hebt...
dat is dus niet het geval... 8)7

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
koop zo'n shuttle pc... klein.. prijs/kwaliteit verhouding is echt goed te doen en die dingen maken echt amper lawaai..

mijn berendering vanaf nu is = hoe kleiner de kast, hoe minder herrie het geval zou kunnen maken (en daar zit ik dan met mijn grote mond met een coolermaster wavermaster :X )

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ten eerste wil ik je welkom heten op GoT. Zelf heb ik een Thermaltake Soprano, zilver, zonder window. De kast is opzich best geluidsisolerend, ik denk alleen dat die window incl. 92mm window fan je geluidsproductie niet ten goede doet. Als je besluit om een window te nemen, zou ik in ieder geval 2 120mm Papst fans en 1 92mm Papst fan aanschaffen. Misschien is het ook een aanrader om een AcRyan MORF psu modding kitje aan te schaffen met wat uv CCFL's ;) . Veel succes met je nieuwe pc.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Antec maakt goede, stille kasten. De 3700 BQE (350 watt voeding) is (met een andere casefan) een goede optie, anders de sonata 2 (met 450 watt voeding).
Pagina: 1