Toon posts:

Grote twijfel tussen drie 20 Inch Breedbeeld monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers en gamers etc.

Ik zit met een probleempje. Ik wil van mijn 17" CRT Compaq monitor overstappen naar een prachtige 20" Breedbeeld TFT monitor. Ik wil deze gebruiken voor mijn dagelijkse computer werk, zoals internet, word en msn e.d. Ik ben ook een verzot gamer en ben in het bezit van een Xbox 360 waar ik nu mee op men CRT monitor speel (VGA alleen, DVI kan met connector ). Ik wil graag breedbeeld omdat die vaak mooier is, handiger met internetten en het met gamen ook een veel mooiere ervaring geeft. Na dagenlang rond te hebben gesurft over het wereldwijde web heb ik drie 20" breedbeeld monitors gevonden. Mijn budget is maximaal 400 euro en alle drie vallen binnen het budget. Het gaat om:

Acer 2016Ws --> 369 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.pni.cz/data/acer/a2016ws/a2016ws.jpg

Resolutie: 1680x1050
Contrast: 600:1
Helderheid: 300 cd/m2
Response Time: 8 ms g>g
Aansluiting(en): VGA

Samsung 205BW --> 380 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft21_40/images/205bw_r_logo_m_2.jpg

Contrast: 700:1
Response Time: 6 ms g>g
Aansluiting(en): VGA en DVI

Belinea 102030W --> 365 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.its-shop24.de/Assets/ProductImages/P00005862.JPG

Contrast: 800:1
Response Time: 8 ms g>g
Aansluiting(en): VGA

Ik heb veel positieve dingen gezien over alle drie deze monitoren maar ik kan geen écht verschil zien, prestatie en prijs gericht zijn het allemaal puike monitoren. Nu weet ik van de Acer dat die perfect werkt met de Xbox 360, daar heb ik ook foto's van. Van de andere 2 weet ik niet of hij goed werkt met de 360, maar alle drie zijn ze qua prestaties en met name resoluties redelijk hetzelfde.

Nu was mijn vraag welke ik het beste kan kiezen. Zoals gezegd wil ik hem gebruiken voor gamen, zowel PC als Xbox 360, en gewoon gebruik zoals internet en word. Daarnaast wil ik wel het meeste beeld natuurlijk. Als iemand ervaringen heeft met één van deze monitoren zou ik het op prijs stellen als je deze hier zou kunnen posten. Als je nog meer informatie van me nodig hebt kun je dat natuurlijk vragen.

Bijvoorbaad Dank!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 16:55 ]

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Naar de specs kijkende zou ik zeggen de Samsung vanwege de Response Time die lager is en de mogelijkheid om hem via DVI aan te sluiten.

Verwijderd

Belinea, beter paneel.

Dit kan ook in andere thread.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jbcyber schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:26:
Naar de specs kijkende zou ik zeggen de Samsung vanwege de Response Time die lager is en de mogelijkheid om hem via DVI aan te sluiten.
Bijkomend voordeel:

Omdat hij zowel DVI als HD15 connector heeft kun je tegelijkertijd PC en Xbox aansluiten en gewoon met knopje schakelen zonder met kabels of signaalverpestende switches te moeten werken :z

Overigens zul je op dit soort resolutie snel het verschil zien tussen DVI en HD15 (analoge) aansluiting, tenzij je werkelijk geniale analoge filters op je VGA hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De 205BW is nog niet uit toch? Ik zou eerst reviews afwachten van deze monitor. Imo is die monitor wel aantrekkelijk, maar reviews moeten het nog maar uitwijzen (zit zelf ook naar zon scherm te kijken)

Zie ook [rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 6[/rml]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Wat houdt die "g>g" eiks in :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb zelf de Acer staan en hij bevalt me goed. Alleen het vervelende van dit soort schermen is de native resolutie ten opzichte van veel game-resoluties; er wordt dus vaak gerekt en gestrekt...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Grey to grey reactietijd toch?

Verwijderd

Topicstarter
Met g>g bedoel ik idd grey to grey reactiesnelheid.
Ik wist eigenlijk niet dat de Samsung nog niet uit was, dus daar moet ik nog even achterna. Van wat ik nu zie is de Samsung de beste. Ik weet niet wat koeitje bedoeld met beter paneel, misschien kan je dat even uitleggen. Verder snap ik niet echt hoe je dan kunt switchen met de kabels met een schakelaartje, kan je dat verder uitleggen, misschien met plaatje.

EDIT: Als DVI echt beter is als VGA kan ik het VGA signaal van de Xbox 360 via een connector naar een DVI signaal omzetten, of verlies je dan veel kwaliteit ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 16:57 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ok bedankt, wist ik niet maar zag kwam het vaker tegen.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MAX3400

MAX3400

Even 2 vraagjes...

Heeft je Radeon 9600 ook daadwerkelijk een DVI-uitgang? Of werk je alleen maar met een D-SUB want dan lijkt me een DVI-aansluiting op je monitor ook niet handig/nodig.

Voor de XBox; ik snap heel goed dat zo'n monitor er goed uitziet met een dergelijk apparaat. Heb zelf mijn XB360 op een gewone TV gehad, mijn Acer 2016W en nu mijn JVC LCD-TV en de sprong van CRT-TV naar LCD-monitor was enorm klein in vergelijking van LCD-monitor naar LCD-TV. Is het wel een goed idee om een monitor te gebruiken voor XB360-games?

Verwijderd

Dude, ga voor de Belinea: zit een veel beter paneel in. De andere zijn TN panelen, met een kijkhoek van niets en een laag contrast. Alleen de reactiesnelheid is iets beter, maar dat zegt ook niets. (Mijn Nec MultiSync 20wgx2 preseert met 6ms (SA-IPS paneel) net zo goed als een 2ms TN monitor)

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:59:
Dude, ga voor de Belinea: zit een veel beter paneel in. De andere zijn TN panelen, met een kijkhoek van niets en een laag contrast. Alleen de reactiesnelheid is iets beter, maar dat zegt ook niets. (Mijn Nec MultiSync 20wgx2 preseert met 6ms (SA-IPS paneel) net zo goed als een 2ms TN monitor)
No offence, maar zie jij dagelijks het verschil tussen 800:1 en 700:1 :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor nu allerlei reacties van deze is beter, maar welke is nu over het algemeen beter als je kijkt naar mijn wensen. Op de vraag of ik 360-Games op LCD wil spelen, ja, want een TV lukt niet. Ten eerste is het duurder en mag het niet op mijn kamer. Kom niet met reacties als maar TV is beter, ik ga voor de monitor, dus die neem ik ook, maar welke.

Over de vraag of mijn kaart DVI uitgang heeft, ja. Heb gekeken en er zit een witte ingang waar DVI boven staat. Deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.emaxasp.com/product_images/SA109600XT-2.jpg

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:05:
[...]

No offence, maar zie jij dagelijks het verschil tussen 800:1 en 700:1 :?
Ja, donkere scenes valt het gelijk op.

Daarnaast is de Belinea beter kwa kleurechtheid. Die kwam trouwens ook erg goed uit een test tussen iets van 12 monitoren van 20", maar dat had je geweten als je in het andere topic even gelezen had.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een link van die test, a.u.b. ?

• dion_b
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:31:
Ik hoor nu allerlei reacties van deze is beter, maar welke is nu over het algemeen beter als je kijkt naar mijn wensen. Op de vraag of ik 360-Games op LCD wil spelen, ja, want een TV lukt niet. Ten eerste is het duurder en mag het niet op mijn kamer. Kom niet met reacties als maar TV is beter, ik ga voor de monitor, dus die neem ik ook, maar welke.

Over de vraag of mijn kaart DVI uitgang heeft, ja. Heb gekeken en er zit een witte ingang waar DVI boven staat. Deze kaart:

[afbeelding]
Dan even met name de vraag hoe je van plan was op enerzijds PC en anderzijds Xbox aan te sluiten :o

Als je een monitor neemt die maar een ingang heeft, zul je minimaal kabels om moeten wisselen, danwel met een switch werken die het analoge signaal degradeert.

IMHO is het krankzinnig om zo'n hi-res scherm analoog aan te sturen als PC DVI heeft, en dan is de analoge HD15 ingang vrij voor de Xbox die toch geen DVI heeft.

Verder is wat Koeitje zegt nogal kort door de bocht. Grof gezegd kun je stellen dat TN panelen geoptimaliseerd zijn voor snelheid met een lichte compromis op kijkhoek, terwijl SA-IPS geoptimaliseerd is voor kijkhoek en kleurechtheid met een lichte compromis op snelheid).

Ik zou dus sowieso een scherm met DVI en HD15 aanraden, al is het alleen maar voor het gemak van geen kabels omwisselen, verder zou ik je gewoon aanraden naar een winkel te gaan die deze panelen (en evt andere) naast elkaar te bekijken en degene te kiezen die je zelf het mooist vindt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:44:
[...]

Verder is wat Koeitje zegt nogal kort door de bocht. Grof gezegd kun je stellen dat TN panelen geoptimaliseerd zijn voor snelheid met een lichte compromis op kijkhoek, terwijl SA-IPS geoptimaliseerd is voor kijkhoek en kleurechtheid met een lichte compromis op snelheid).
Daarom blijkt mijn scherm te presteren als een 2ms TN paneel?

Kwa DVI heb je volkomen gelijk, ik heb die Acer een paar dagen gehad en die ook weer teruggebracht naar de Mediamarkt. Hij was gewoon niet scherp en de kleuren waren maar matig (het contrast trouwens ook)

@fifakornlover, lees de laatste pagina's van het dichte topic (deel 5 geloof ik) eens door. Daar staat het.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan toch voor de Samsung 205BW ga. In de pricewatch staan een aantal winkels waar ze hem verkopen, maar bij alle winkels staat niet wanneer hij leverbaar is. Als ik op de Amerikaanse en Nederlandse Samsung website kijk zie ik de monitor niet eens staan. Heeft iemand een idee wanneer de monitor uitkomt ? Bij Euromaxi wil ik hem het liefst halen maar daar staat een levertijd van 1 week. En bij een andere site wordt hij 31 mei verwacht. Weet iemand een specifieke releasedatum ?

Verwijderd

Topicstarter
Zie hem nu ook bij Alternate staan voor 399 euro. Kan iemand een antwoord geven op de vragen hierboven. Alternate prijs staat ook nog niet in de pricewatch maar heb geen account.

Verwijderd

Ik zou ook zeker weten voor de Samsung gaan!
Dit is de enige met DVI ingang, dat heb je wel nodig met zo'n groot paneel.
Althans dat zijn mijn ervaringen.

Een andere tip!
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/1873630166/upload/E0Entity3/1/AL2051Ws_normal.jpg
Dit ding kost je 439,- euro (iets boven je budget ) en heeft toch een aantal leuke extra feature's zoals Crystalbrite technologie, speakers en een mooi design

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die kwam niet echt heel goed uit te testen en ik heb echt maar 400 euro.
Maar nogmaals, weet iemand wanneer de Samsung 205BW uitkomt ?

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ik heb wat data kunnen vinden:

Central Point had het over 5 juni
BestelICT heeft het over 8 juni.

Komt nog niet overeen, maar het lijkt erop dat het volgende week wordt.

Ben trouwens ook zeer benieuwd naar dit scherm, ben zelf ook aan het kijken naar een nieuw schermpje :*)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:14:
Nee, die kwam niet echt heel goed uit te testen en ik heb echt maar 400 euro.
Maar nogmaals, weet iemand wanneer de Samsung 205BW uitkomt ?
Leg je af en toe wat opzij, dan haal je die 439 ook wel :) Anyway, niet goed uit de testen? Hoe kom je daarbij? Op de frontpage staan een tweetal userreviews en beide gebruikers zijn positief. Het is overigens min of meer de opvolger van de 2016Ws die nog mondjesmaat leverbaar is.

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Leg je af en toe wat opzij, dan haal je die 439 ook wel :) Anyway, niet goed uit de testen? Hoe kom je daarbij? Op de frontpage staan een tweetal userreviews en beide gebruikers zijn positief. Het is overigens min of meer de opvolger van de 2016Ws die nog mondjesmaat leverbaar is.
Gebruik de 19 inch versie op mijn werk en ben er erg tevreden over, een vriend van mij heeft de 20 inch en die is er ook erg over te spreken vooral tijdens het kijken van films.

Verwijderd

Aan de reacties te zien zou je dus over het algemeen kunnen zeggen dat de Samsung of de Belinea de beste keuze is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag in de pricewatch een 20" breedbeeld monitor die ik nog niet had gezien. Het is de Medion MD 30004. Ik wou eerst gaan voor de Samsung 205BW maar die is nog niet uit en het is ook niet bekend wanneer hij uit is. Die Medion is ongeveer hetzelfde als de Samsung, enkel responstijd en contrast is anders. De Samsung heeft 700:1 en de Medion 800:1. De Samsung heeft 6 ms en de Medion 8 ms. Voordeel van de Medion is dan weer dat hij HD-ready is. En ik wil met die monitor op men Xbox 360 spelen dus dan is HD-ready wel handig voor ultieme graphics. Hieronder staan de specs:

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//44/44727787F2B81DADE10000000A00005A.jpg

Kenmerken

- 20,1" TFT breedbeeld monitor
- Zichtbare beeldschermdiagonaal 50,8 cm
- Kijkhoek horizontaal 176°
- Kijkhoek verticaal 176°
- Contrast 800:1
- 2 geïntegreerde luidsprekers
- Maximale resolutie 1680 x 1050
- Helderheid 300 cd/m2
- Reactietijd 8ms (grey to grey)
- Meertalig OSD (On Screen Display)
- Universele netspanning (100-240V 50-60Hz)
- Stralingsarm volgens TCO 99 norm

Aansluitingen

- PC VGA in (15 pin D-Sub)
- PC DVI-D in
- Video in (YPcPb) via D-Sub 15-pin adapter
- Video in DVI-D met HDCP
- Audio in
- Stroomaansluiting

Prijs

399 euro incl. verzendkosten

Heeft iemand ervaring met deze monitor, of een andere Medion monitor. Of vinden jullie dat ik beter voor de Samsung kan gaan, ondanks dat deze geen HD-ready heeft, een lagere contrast ratio heeft en nog niet eens uit is ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 12:28 ]

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb de 'niet breedbeeld' variant van die Samsung (204B)...echt geweldig...
Medion is nou niet echt een merk waarvan ik gauw iets zou kopen...

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 27-07 21:20
Ik weet niet of je die dingen al eens in het echt bekeken hebt en of het design je wat uitmaakt, maar wat me altijd opvalt bij die Acer monitoren is dat ze lelijk zijn qua afwerking. Rare randjes enz. Deze ziet er ook weer erg lomp uit. Ik zou voor het uiterlijk de Samsung nemen.

Verwijderd

PS.
Laat je niet foppen met producten waar een HD Ready logo op zit. Na onderzoek van o.a. de consumentenbond was gebleken dat er op veel producten een HD Ready logo zit terwijl ze dat helemaal niet zijn.

Verwijderd

Ik vind de medion ook wel leuk maar mensen ff een vraagje tussendoor.

is 1680x1050 op een 20" monitor wel de ideale grootte en resolutie?

ik heb namelijk een xbox360 en een pc die ik beide ook graag wil aansluiten op 1 monitor of tv.

maar 20" is best klein, ik heb nu een 17" lcd monitor en heb de xbox360 hierop aangesloten via de vga kabel en vond het best tegenvallen, bij een vriend heb ik hem op een 19" acer breedbeeld monitor aangesloten en vond dat eigenlijk ook erg slecht. ik heb het verschil niet goed kunnen zien tussen 720p op een 19" lcd monitor en de normale resolutio op mijn 72cm sony tv (crt).

op de lcd monitor zag het er wel wat strakker enz uit maar de 72cm tv is wel lekker groot.

ik denk dat je op een 23 of 24" pas echt het verschil ziet.

zijn er hier mensen die dagelijks gamen met de xbox360 op een 20" ?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:59:
Ik vind de medion ook wel leuk maar mensen ff een vraagje tussendoor.

is 1680x1050 op een 20" monitor wel de ideale grootte en resolutie?

ik heb namelijk een xbox360 en een pc die ik beide ook graag wil aansluiten op 1 monitor of tv.

maar 20" is best klein, ik heb nu een 17" lcd monitor en heb de xbox360 hierop aangesloten via de vga kabel en vond het best tegenvallen, bij een vriend heb ik hem op een 19" acer breedbeeld monitor aangesloten en vond dat eigenlijk ook erg slecht. ik heb het verschil niet goed kunnen zien tussen 720p op een 19" lcd monitor en de normale resolutio op mijn 72cm sony tv (crt).

op de lcd monitor zag het er wel wat strakker enz uit maar de 72cm tv is wel lekker groot.

ik denk dat je op een 23 of 24" pas echt het verschil ziet.

zijn er hier mensen die dagelijks gamen met de xbox360 op een 20" ?
Dit is voor mij ook interesant om te volgen omdat ik na een paar reactie in dit topic waarschijnlijk ook ga kiezen voor een 20'' beeldscherm.

Ik denk dat je bij deze combo's ook niet heel dicht op het scherm moet gaan zitten. Hoe verder af je van het scherm zit hoe minder pixels je ziet :>

Hopenlijk kan ik je over een tijdje vertellen hoe het eruit ziet :+

[ Voor 13% gewijzigd door Dubbel Fristie op 05-06-2006 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie net op de site van Bestel ICT dat hij pas op 19 juni voorradig is, de Samsung 205BW.
Het wordt steeds maar later :(

Verwijderd

ik denk dat voor de xbox360 het toch beter is gewoon een tv van ongeveer 26" te kopen, dan kan je er ook makkelijk een paar meter van af zitten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 16:02:
PS.
Laat je niet foppen met producten waar een HD Ready logo op zit. Na onderzoek van o.a. de consumentenbond was gebleken dat er op veel producten een HD Ready logo zit terwijl ze dat helemaal niet zijn.
Dat ging vooral over plasma schermen met 840x484 resoluties geloof ik.

de Medion heeft:

>720 lijnen (1680 x 1050)
DVI met HDCP
Component in (YPrPb)

dus waarom zou hij geen hd-ready zijn??

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:00:
ik denk dat voor de xbox360 het toch beter is gewoon een tv van ongeveer 26" te kopen, dan kan je er ook makkelijk een paar meter van af zitten..
Maar om nou een TFT scherm en een LCD-tv te kopen is ook weer zowat he :9
Dan krijg je weer de grote Icoontjes als he van dicht bij me windows aan het werken bent :r

er is altijd wel wat me die platte schermen B)

Verwijderd

het ligt er natuurlijk maar aan wat je ermee wilt doen.

ik zat te denken aan een leuke tv voor eventueel een mediacenter pc en de xbox maar denk dat ik toch nog ff goed naar een 20" en 23" lcd monitor moet kijken .. dit echt omdat ik mijn pc er ook op kan aansluiten op een lekker hoge resolutie zodat de games die nog gaan komen er ook super uit zullen zien.

Verwijderd

Hallo!
Ik heb een vraagje over m'n pc en een samsung 205BW. Ik heb wel interesse in dit scherm, maar ik weet niet op mijn pc dit trekt met spellen. Ik heb een 2.4Ghz pentium, 1gig werkgeheugen en een Radeon 9600XT 256Mb. videokaart. Ik speel vaak spellen zoals GTR2, San Andreas, Live For Speed, Most Wanted. Op mijn CRT draait hij goed, maar ik wil graag over op een tft. Ook zit ik vaak op internet, Word en Photoshop.
Zou mijn pc dit nog steeds kunnen op die hoge resoluties?

Alvast bedankt!
Pagina: 1