[Breedbeeld TFT] Trekt mijn videokaart een 20'' in games

Pagina: 1
Acties:

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Ik wil binnenkort een nieuwe monitor kopen om mijn goede oude 19'' CRT (Iyama Vision Master 1451) af te lossen :)

Ik zit tog wel erg te twijfelen tussen een 19'' variant of een 20''. Het verschillen is niet 1'' maar ook de hogeren resolutie (1680x1050 t.o.v. 1440x900) 8)
Ik ga het scherm gebruiken om mijn (toekomstige) Xbox 360 en pc op aan te sluiten _/-\o_

Als hij op de pc aangesloten staat zal ik hem gebruiken om tv op te kijken, internet, msn en gamen :9

Alleen kan mijn X850XT het komende jaar ''alle'' games nog op de native resolutie van 1680x1050 @low/medium draaien :X ?

Verdere Specs 8) :
AMD64 2800+
GigaByte K8NE
1GB OCZ Platinum EL
Sapphire X850XT

[ Voor 33% gewijzigd door Dubbel Fristie op 05-06-2006 11:14 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou wat vergelijkende tests kunnen lezen, en dan vooral de gedeelten met de hoge resolutie.

Maar welke games wil je gaan spelen? (heb er geen idee van wat er nu op de markt is, ik vermaak mij nog prima met de originele UT)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Dubbel Fristie
Resistor schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:55:
Je zou wat vergelijkende tests kunnen lezen, en dan vooral de gedeelten met de hoge resolutie.

Maar welke games wil je gaan spelen? (heb er geen idee van wat er nu op de markt is, ik vermaak mij nog prima met de originele UT)
Ik ga zekr nog wel even Fifa 2006, WoW en GTA SA spelen.
Maar over een paar maanden komen er weer nieuwe games uit die steeds meer gaan vragen van je PC dus daarom zit een beetje in dubio :o

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:59:
[...]

Ik ga zekr nog wel even Fifa 2006, WoW en GTA SA spelen.
Maar over een paar maanden komen er weer nieuwe games uit die steeds meer gaan vragen van je PC dus daarom zit een beetje in dubio :o
Dat beeldscherm gaat zeker 6 jaar mee, die kaart van je hoogstens 2. Lijkt me dus duidelijk

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tweakers Huiskamer -> Videoplanken & Beeldkanonnen <-- there's something you don't hear everyday :Y)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt best een aardige videokaart. Ik denk dat die nog wel eventjes meekan op de native resolutie van je TFT. Het is natuurlijk onmogelijk te voorspellen wat games binnen een jaar tijd van je gaan vragen, maar ik denk dat je met een X850XT nog wel even goed zit.
Je kunt ook nog wel andere resoluties gebruiken hoor. Imo is de native resolutie gebruiken geen vereiste om te gamen. Het ziet er natuurlijk wel minder uit, maar het is wel acceptabel.

* RoD ook 20" kopen gaat. En ik heb slechts een 9800Pro.

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 18:05
Zeker omdat het zo'n hoge native resolutie is, zul je er ingame niet heel erg veel last van hebben.... Bewegende beelden, toch wel goede interpolatie, hoge native res --> very doable...

Whoo-ah.

• Dubbel Fristie
Wij hebben hier thuis ook een 17'' TFT, en als ik daar een game draai op 1024x768 dan vind het niet om aan te zien.
Maar als het met een 20'' wel te doen is om in games de niet-native resoltie te draaien is mijn keuze snel gemaakt :)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Medium moet wel lukken hoor. Dat lukt mij ook met mijn 6800 @ 1920x1200 :)
En jij hebt meer geheugen op je videokaart (256vs128 MB), wat wel lekker is bij zulke resoluties :)

• Dubbel Fristie
Metal schreef op maandag 05 juni 2006 @ 11:17:
Medium moet wel lukken hoor. Dat lukt mij ook met mijn 6800 @ 1920x1200 :)
En jij hebt meer geheugen op je videokaart (256vs128 MB), wat wel lekker is bij zulke resoluties :)
Mag ik dan vragen welke games jij dan speelt en met welke FPS ongeveer :)
Pagina: 1