Toon posts:

[XP] Windows foutmelding tijdens startup, RAID0 kapot*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gister avond een vastloper met mijn computer, ik op de reset knop gedrukt maar ik kreeg toen een foutmelding toen windows opnieuw op ging starten ten eerste in de raid 0 config.. de volgende melding kreeg ik: Error Occurred. Heb geen idee wat deze melding inhield en liet de computer door gaan waar hij mee bezig was... toen liet ik windows laden en net voordat normaal gesproken het gebruikers scherm zou verschijnen kreeg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/190/dsc019963zk.th.jpg

Voor de duidelijkheid: mijn systeem:
pentium 4 3.0 ghz
asus p5gdc deluxe
2x maxtor raid 0 (2x120gb) op raid controller mobo
1x maxtor 200gb
2 x512 mb kingston ddr 400 dualchannel
7800 gt

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

btw: met geen enkele mode kom ik windows in ook niet met safe mode, hij klapt er dan gwn uit.. hij gaat dan rebooten. Heb ook al geprobeerd chckdsk te starten maar dat wil ook niet echt werken.

bij voorbaat dank

Verwijderd

tja dit kan een hoop zijn natuurlijk, wat heb je zelf al geprobeerd naast een foto maken en dit topic maken?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Trek eens al je overbodige hardware eruit en kijk dan eens of het systeem wilt starten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De melding in je foto is niet goed te lezen. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Tik van die fout met name even het stukje met de 0x000000 codes en de melding bijvoorbeeld INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE bovenaan. En kijk eens in de Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
het was zo dat de foutmelding gelijk verdwijnt en dat linkje dat je geeft had ik al gezien, daar werd gezegd dat je dan automatisch restarten uit moet zetten in windows maar dat gaat niet meer omdat ik er niet meer in kom.

edit hier zie je de foutmelding in mijn raid config, de maxtor 200gig is al afgekoppeld...
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/6531/dsc020063rg.th.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:15 ]

Verwijderd

ok je raid is dus gecrasht.

lijkt me ook logisch als je de foutmelding neemt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:18:
ok je raid is dus gecrasht.

lijkt me ook logisch als je de foutmelding neemt
jah ok hoe los ik dit op?..heb net al ff me hdd's losgekoppeld en dan starten daarna pc uitgezet en weer opgestart toen gaf hij niet meer de foutmelingen van error occurred... maar kreeg wel weer doodleuk dat blauwe scherm

edit: hoe kan ik zorgen dat die foutmelding langer blijft staan want in de FAQ wordt aangegeven om dat in windows in te stellen maar kan dat ook ervoor?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand enig idee :'(,

Heb een 2 duidelijkere foto's kunnen maken:
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/3271/dsc020155li.th.jpg en Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/1857/dsc020167fh.th.jpg

dit s de foutmelding xxx stop: 0x000000ED (0x866e7708; 0xc0000185; 0x0'000000; 0x00000000)

en dan boven staat unmountable_boot_volume

is dit nog op te lossen kon het niet in jullie FAQ terugvinden. maar verder heb ik nog gekeken op google en toen kwam ik op dit uit: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;315403 maar chkdsk /r blijft maar op 0% hangen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je had een RAID0 (stripe set) en dat betekent dat je alle disken in je RAID set nodig hebt om te kunnen starten. Je RAID set is kapot waardoor feitelijk alle data op die volume als verloren beschouwd mag worden - dat is het risico van RAID0 te gebruiken.

Dit heeft verder weinig nog met Windows te maken omdat je harddisk gewoon kapot is :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:43:
Je had een RAID0 (stripe set) en dat betekent dat je alle disken in je RAID set nodig hebt om te kunnen starten. Je RAID set is kapot waardoor feitelijk alle data op die volume als verloren beschouwd mag worden - dat is het risico van RAID0 te gebruiken.

Dit heeft verder weinig nog met Windows te maken omdat je harddisk gewoon kapot is :)
klopt ik krijg een van de twee hdd's niet meer geformateerd andere werkt wel gewoon nog 100%, ga maar terug voor de garantie...Zat zelf ook nog aan de raid controller te twijfelen maar dat lijkt hier mee dus helemaal van de baan.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En misschien handig als je op raid 1 gaat draaien. Lever je wel wat in op snelheid en ruimte, maar ben je iig wel veilig dat je geen data meer verliest!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

raid 1 is toch een mirror?
Dat is geloof ik juist sneller..
van 2 disken tegelijk kan ie lezen en naar 2 disken tegelijk schrijven..
De controller doet het syncen dan wel..
Is juist bloedsnel naar mijn idee..

Softwarematig wil je dat niet doen.... dan ist wel traag..

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
RAID 0 ? Ja als die crasht is al je data weg... Voor zover ik weet is daar niets aan te doen

Trouwens RAID 0 is sneller dan RAID 1, alleen RAID 1 is een mirror en beschermd je data dus tegen een crash van 1 van je harddisks. RAID 0 voegt 2 of meer harddisks samen tot 1 grote disk. Maar als die crasht mis je dus een stuk van je "disk" en dan is alles weg.

[ Voor 69% gewijzigd door metallicelmo op 02-06-2006 12:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

possamai schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:09:
raid 1 is toch een mirror?
Dat is geloof ik juist sneller..
van 2 disken tegelijk kan ie lezen en naar 2 disken tegelijk schrijven..
De controller doet het syncen dan wel..
Is juist bloedsnel naar mijn idee..

Softwarematig wil je dat niet doen.... dan ist wel traag..
RAID 1 heeft alleen hele hoge READ snelheid als het goed is en lage WRITE snelheden.
Je bent ook de helft van je capaciteit kwijt.

RAID 0 behoudt je capaciteit en is snel in READ en WRITE, maar als de boel crasht dan is alles foetsie :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Niet om het een of ander, maar is een modern backupsoftwareprogramma als bijv. Symantec Norton Ghost 10 of Acronis True Image te gebruiken om van beide schijven in RAID0 een image te maken?

Ik ben ook van plan in de toekomst RAID0 te gaan gebruiken en dit lijkt me wel handig om te weten. Ik zet regelmatig een single image terug, dus ik vroeg me af hoe het werkt bij twee schijven in RAID0. Als dit werkt is dit misschien ook handig voor de TS voor in de toekomst :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

objectief2 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:19:
Niet om het een of ander, maar is een modern backupsoftwareprogramma als bijv. Symantec Norton Ghost 10 of Acronis True Image te gebruiken om van beide schijven in RAID0 een image te maken?

Ik ben ook van plan in de toekomst RAID0 te gaan gebruiken en dit lijkt me wel handig om te weten. Ik zet regelmatig een single image terug, dus ik vroeg me af hoe het werkt bij twee schijven in RAID0. Als dit werkt is dit misschien ook handig voor de TS voor in de toekomst :)
Als ik deze meneer mag geloven wel : [rml][ MCE] STOP: 0x0000007B na vervangen RAID-controller[/rml] :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

objectief2 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:19:

Nou, als het goed is ziet je systeem de harde schijven gewoon als 1 vaste schijf. Je controller regelt de rest. Dus een ghost image zou theoretisch dan hetzelfde moeten gaan als bij 1 normale vaste schijf..
Pagina: 1