[WRT54G] Problemen met Linksys Router

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42
Zaterdag een WRT54G aangeschaft op aanraden van vrienden. Nu heb ik helaas enkele problemen.

- Als ik Wireless Security instel op WPA, WPA2, WEP of wat dan ook, kan ik met mijn MacBook niet connecten. Zonder Wireless Security kan hij wel connecten, maar dan heb ik geen beveiliging.

- Veel sites gaan snel, maar sommige sites laden heel traag, terwijl dit met mijn oude Vigor 2200E gewoon heel snel ging. Neem GoT als voorbeeld. Als ik gathering.tweakers.net intyp, dan krijg ik de pagina op den duur wel, maar na extreem lang laden voor een ADSL verbinding. Linksonderin de IE balk krijg ik te zien "40 objecten downloaden" wat langzaam dropt naar 30,20,10,0 en dan is ie geladen. Dit heb ik met mijn 2200E nooit gehad.

- Soms valt het internet gewoon uit (nu al een paar keer gehad). Dan kan ik 192.168.1.1 (de web interface) soms ook niet meer bereiken en dus ook niet internetten. LAN werkt dan nog wel. Dan moet ik de stekker eruit en erin doen.

- Op MSN krijg ik sommige berichten niet door sinds ik die router heb. Mensen praten dan tegen me, maar ik ontvang gewoon niets. Ik zou zeggen dat er een "packet loss" van 1 op 100 is voorgekomen tot nu toe, en alleen achter elkaar, dus niet dat er soms iets niet doorkomt (ik weet dit alleen wanneer het opvalt).

Ik heb firmware 1.00.6

Weet iemand raad? Komt dit iemand bekend voor? Vooral dat eerste probleem zie ik graag verholpen. Ik zit al te denken aan terugbrengen..

[ Voor 5% gewijzigd door Atomius op 29-05-2006 08:38 ]

Verwijderd

Ik heb ook problemen gehad met die router.
Die WPA etc. etc. (encryptie) heb ik maar gewoon uitgezet.
Schijnt afhankelijk te zijn van je OS/Hardeware van je laptop. De ene wifi-kaart kan wel overweg met de Linksys en de andere niet.
Makkelijk is gewoon om MAC-filtering aan te zetten.
Rest van de problemen komen me niet bekend voor.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Eerst: Je hebt duidelijk een WRT54Gv5 die gebaseerd is op VxWorks in plaats van Linux firmware.
Hier zijn een hele zooi problemen mee gemeld, zoek hier eens naar op Google en GoT search.

Daarna: Linksys heeft inmiddels nieuwe firmware uitgebracht.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dat de oplossing brengt, maar je zou altijd kunnen kijken wat het oplost om die nieuwe firmware erin te gooien.
klik

Dan heb ik met google het dit gevonden.
Lees eens door wat op die pagina staat.

Je bent duidelijk niet de enige

Ik zou je willen adviseren om een andere router te nemen.
Linksys heeft ook een model uitgebracht genaamd WRT54GL die wel weer op linux draait. Norrod lijkt em nog te hebben als internetbestelling. Hij is goedkoper en weer op Linux gebaseerd, en zou dus een stuk stabieler en sneller moeten zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Romke op 29-05-2006 09:03 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Atomius
Hmmm, thanks! Het is echt belachelijk, hoe kan zoiets op de markt gebracht worden? Zo'n beestje wordt toch uitvoerig getest mag ik hopen?

Verder heb ik die 1.00.9 al geprobeerd, en dat maakt het alleen maar erger helaas. In plaats van na een halve dag niet meer te reageren (waarna je de stekker in en uit moet doen), gebeurt het dan al na 10 minuten :S

Ik vraag me af welke router we dan moeten nemen... Die WRT54G was juist zo goed volgens iedereen :(

Verwijderd

Ik heb die WRT54GL laatst geïnstalleerd en die werkte zeer prima in combinatie met mijn IBM laptop met Intel wifi kaart..... Het verbinding maken met het netwerk duurt wat lang (15 sec) maar ik weet niet of dat nu aan de router ligt. De doorvoersnelheid van die GL is verder prima.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-04 14:01

GekkeR

key = key

de WRT54G WAS ook goed (nadruk op WAS :p).

Je moet de versie 5+ niet zien als een volwaardige WRT54G.
De oude (goede) WRT54G is verder gegaan onder de naam WRT54GL (die overigens ook gecancelled is nu dacht ik).
En de (soort van) opvolger van die is weer de WRTSL54GS (nog niet hier in NL dacht ik, eta is eind Juni).

[ Voor 6% gewijzigd door GekkeR op 29-05-2006 17:30 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
WizZie- schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:10:
Hmmm, thanks! Het is echt belachelijk, hoe kan zoiets op de markt gebracht worden? Zo'n beestje wordt toch uitvoerig getest mag ik hopen?

Verder heb ik die 1.00.9 al geprobeerd, en dat maakt het alleen maar erger helaas. In plaats van na een halve dag niet meer te reageren (waarna je de stekker in en uit moet doen), gebeurt het dan al na 10 minuten :S

Ik vraag me af welke router we dan moeten nemen... Die WRT54G was juist zo goed volgens iedereen :(
Ik heb ook die problemen met uitvallen (zie topic "Problemen met router" http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1136086). Als ik jou reactie zo lees raak ik ook steeds minder voorstander van nieuwe firmware... Heb je de oude firmware er weer op kunnen zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Stijnhoofd op 29-05-2006 17:51 ]

Mvg Stijn

• Atomius
Ja dat heb ik :P En met een hoop geluk eigenlijk, want 10 minuten is eerlijk gezegd een beetje positief verwoord. Maak er maar een paar minuten van. Ik al bang dat ik de firmware niet meer terug kon flashen, maar dat is wel gelukt gelukkig. 1.00.6 staat er nu op.

De WRT54GL wordt nog volop verkocht hoor 'Anti-XP'; pricewatch: Linksys WRT54GL Wireless Router (54Mbps, 4x 100Mbps,

Mijn oog is gevallen op deze; Linksys WAG354G, ADSL 2 (4x 100Mbps, 54Mbps, Analoog) Zijn daar geen problemen mee (lees: is het een goede keus?)? pricewatch: Linksys WAG354G, ADSL 2 (4x 100Mbps, 54Mbps, Analoog)

[ Voor 32% gewijzigd door Atomius op 29-05-2006 18:57 ]

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Mijn oog is gevallen op de WRT54GX...
Morgen eens een hartig woordje wisselen met het bedrijfje waar we het ding gekocht hebben. Ik ben zelf alleen zo bang om iets eraan te doen: ik zit op zolder en heb een 54Mbps verbinding, plus het volle bereik. Ben bang dat als ik iets verander dat er ook iets met de snelheid zal gaan gebeuren.
Ik hoop dat de medewerker die ik aan de lijn krijg me kan helpen. Morgen heb ik iig tijd dan hoef ik niet meer te leren ;)
Hoe doet die het trouwens?

[ Voor 16% gewijzigd door Stijnhoofd op 29-05-2006 19:03 ]

Mvg Stijn

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 22:00

L01

Ik heb ook een WRT54G en eigenlijk precies dezelfde problemen sinds dit weekend, connecten met netwerk en dan keihard uitvallen, router aan en dan geen signaal kunnen vinden etc, wordt er stapel gek van omdat het voorheen wel werkte. (niet optimaal maar toch...).

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• Atomius
Naja ik heb hem teruggebracht.

Zit nog steeds te piekeren over wat nou wel echt een goede router is, want ik ben een beetje bang voor nog een miskoop..

Verwijderd

WRT54GX4 met srx400.

Wel prijzig, maar dan heb je wel wat.

Nadeel is dat je adapters ook srx moeten ondersteunen, en die zijn uiteraard ook weer duurder.

Je kunt ook gewoon een simpel routertje kopen en er een WAP54G achter hangen met 3rd party firmware (hyperwap ofzo). Werkt ook perfect.

GrtZ

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
WizZie- schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:20:
Naja ik heb hem teruggebracht.

Zit nog steeds te piekeren over wat nou wel echt een goede router is, want ik ben een beetje bang voor nog een miskoop..
Ik heb een WRT54G gehad V1 (Hardware versie) deze begon na een jaar problemen te geven met wireles gedeelte. ook na reset en firmware upgrades. Verbinding viel maarzo weg. op een afstand van een paar meter had je nog maar een snelheid van 1Mb , ook na het wisselen van kanalen.
Het duurde soms uren voor connectie weer terug kwam. Ik heb toen een nieuwe gekocht want dat ding spoorde echt niet.

Daarna een WRT54G V3 gekocht , deze werkte een paar maanden zonder problemen voordat hij de zelfde kuren begon te vertonen als de V1 versie. deze onder garantie omgeruild voor een WRT54G V5

De V5 had last van vastlopers, ben er niet meer teveel mee door gegaan en heb de router terug gebracht voor een Eminent en tot nu toe geen problemen meer.

De bovenstaande ervaringen heb ik ook met de WMP54G, ook dezelfde kuren als met de router.
Ik heb het idee dat er iets niet goedzit met het zendgedeelte van de Linksys aparatuur.

Of het nou puur pech is of dat er nou echt iets structureel mis is met de apparatuur, mijn indruk van linksys is een stuk minder geworden na de bovenstaande problemen.
Pagina: 1