Problemen met een router

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Het probleem is het volgende: de router houdt ineens op met internetverbinding doorgeven. Het is nu al verschillende keren voorgekomen:
Dinsdag 6-6
Maandag 5-6
Zaterdag 3-6
Vrijdag 2-6
Donderdag 1-6
Woensdag 31-5 (2x)
Dinsdag 30-5
Maandag 29-5
Zondag 28-5
Vrijdag 26-5 (2x)
Woensdag 24-5
Zaterdag 20-5
Donderdag 11-5

Het begon dus op een donderdag. Ik dacht dat we Chello opnieuw moesten installeren, want dat zei de monteur die hier een keertje is langs geweest. Toen de verbinding weg was heb ik dat dus gedaan, en het werkte (met enig gewinkel met draden, maar dat terzijde). Ik weet niet of dat het die donderdag ook al een vorm was van het fenomeen dat de laatste dagen voorkomt, ik denk van niet.

De volgende week, zaterdagavond. Internet houdt er ineens mee op. Omdat het onweerde dachten we aan een storing (dat was de donderdag van tevoren, de 18e, ook al gebeurd, 't zal wel ergens gebliksemd hebben toen). Zondagmorgen was het echter nog steeds zo. Ik probeerde toen om alles eruit te halen en weer erin te pluggen. Dat bleek te werken: eerst de modem er weer in, vervolgens de router, en tot slot de PC aanzetten. En voilá, hij deed het weer!

Helaas was het woensdag weer het geval. En vandaag dus. Woensdag ben ik op Google gaan zoeken naar mogelijke oorzaken. De meest logische oorzaak leek mij dat de Firmware op de router niet voldoende up to date was. Het enige wat daar niet echt mee overeenstemt is natuurlijk dat hij het altijd al gedaan heeft, en nu 'ineens niet meer'. Misschien heeft het iets te maken met Chello, dat er sinds die storing op 18-5 iets gebeurd is.

In ieder geval, ik heb de Firmware versie gechecked van de router. Die is v1.00.2, en dat lijkt me sowieso veel te weinig. Echter weet ik niet of ik het kan upgraden. Ik heb gelezen dat je een backup moet maken van je instellingen - ik meen dat dat op papier moest. EDIT: heb zojuist gevonden dat je wel degelijk een digitale backup kan maken van je instellingen.
Vervolgens installeer je de firmware (die je van linksys.com kan downloaden) en reconfigureer je de router.

Denk jij dat het aan de Firmware/router ligt?
Of is Chello/modem de schuldige?

Het gaat om de Linksys WRT54G en Chello internet van UPC.

[ Voor 9% gewijzigd door Stijnhoofd op 06-06-2006 13:04 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Het is vandaag trouwens al 2 keer gebeurd.
En alle persoonlijke aansprekingen in de post zijn er omdat ik copy-paste heb gedaan van een mail die ik naar mijn neef heb gestuurd.

Stijn

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Ik had vrijdag de naam veranderd van het netwerk in de hoop dat het dan beter zou gaan, maar helaas, zonet viel de verbinding weer uit...

Zou iemand me kunnen helpen, heeft iemand ervaring ermee of tips voor dit probleem?

Stijn

Mvg Stijn

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Tip, gebruik de edit knop :Y)

Gebruik je toevallig een P2P applicatie?

• Stijnhoofd
Rolfie schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:22:
Tip, gebruik de edit knop :Y)

Gebruik je toevallig een P2P applicatie?
Ik gebruik wel enkele P2P programma's ja (BitTorrent, Soulseek, Imesh), maar in het geval van een paar minuten geleden waren geen van die applicaties geopend/actief. Ik was hier boven online en mijn broertje kwam op de begane grond online.

Mvg Stijn

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:07
Heb je al geprobeerd om rechtstreeks de Chello modem aan een computer te hangen? Zo ja, viel de internetverbinding toen ook uit?

• Stijnhoofd
Klovan schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:29:
Heb je al geprobeerd om rechtstreeks de Chello modem aan een computer te hangen? Zo ja, viel de internetverbinding toen ook uit?
Nee, want het ligt aan de router. De modem geeft steeds signaal, maar de router houdt ermee op (nog niet op gelet wat de lichtjes op de router doen in zo'n geval). Kwestie van de router even uit de stroom en er weer in en hij doet het weer, maar het hoort natuurlijk niet zo.. :(

Mvg Stijn

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Je geeft het zelf al aan de router en een firmwareprobleem lijkt het ook niet te zijn want het werkte van tevoren wel.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Stijnhoofd
lamko schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:40:
Je geeft het zelf al aan de router en een firmwareprobleem lijkt het ook niet te zijn want het werkte van tevoren wel.
Precies, 'ineens' kregen we te maken met deze problemen. Ik heb niet zoveel verstand van het spul, maar m'n neef zegt dat de Firmware wel in orde is, ook al is dit 1.00.2.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Zo, het was zonet alweer zover helaas. ff de stekker eruit gehaald en ik kon weer internetten :S

Mvg Stijn

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Jouw neef zegt ook vast dat er een edit knop is zodat je niet steeds een nieuwe post hoeft te maken.

Verder is het ALTIJD aan te raden om bij problemen te zorgen dat je de nieuwste firmware gebruikt.
Voor jouw router (WRT54Gv5) is dat op dit moment 1.00.9

Jouw neef werkt waarschijnlijk niet bij Linksys, en kan dus weinig zeggen over hoe die firmware in elkaar zit.
Overigens: Waarom denk je dat er steeds nieuwe uitgebracht wordt?
Juist.. omdat er bugs in de oude zitten die in de nieuwe verholpen worden.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Stijnhoofd
Anti-XP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:07:
Jouw neef zegt ook vast dat er een edit knop is zodat je niet steeds een nieuwe post hoeft te maken.

Verder is het ALTIJD aan te raden om bij problemen te zorgen dat je de nieuwste firmware gebruikt.
Voor jouw router (WRT54Gv5) is dat op dit moment 1.00.9

Jouw neef werkt waarschijnlijk niet bij Linksys, en kan dus weinig zeggen over hoe die firmware in elkaar zit.
Overigens: Waarom denk je dat er steeds nieuwe uitgebracht wordt?
Juist.. omdat er bugs in de oude zitten die in de nieuwe verholpen worden.
1. Ik post opnieuw om de thread te uppen.
2. Ik had jouw post gezien bij een ander topic en heb ook gekeken bij die link die je daar postte. Zou iemand in het volgende lijstje kunnen aanwijzen wat er verbeterd is in nieuwe versies wat niet in 1002 zit?
http://www.linksys.com/se...30815964780&ssbinary=true

Mvg Stijn

• Romke

Romke

Dieselhead

Linksys doet er vast een changelog bij, je moet em gewoon even downloaden.

Het uppen of kicken van een thread binnen 24 uur is hier op GoT NIET gewenst
Zoals hier te lezen valt

Laad die nieuwe firmware gewoon eens in, want gezien je postniveau heeft het toch geen zin om je uit te leggen wat er veranderd is.
Er wordt hier van je verwacht dat je zelf ook enig onderzoek doet, want wij houden niet van voorkauwen.

Zoals ik zei: Als je problemen hebt en je gebruikt oude firmware, probeer dan altijd eerst de nieuwste in te laden, vaak lost het een hoop problemen op.

edit:
Je hebt daar zelf de changelog al te pakken, dus je kunt zelf lezen wat er veranderd is.
Moeten we soms voor je gaan vertalen wat daar staat?

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 29-05-2006 10:19 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Stijnhoofd
Anti-XP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:16:
Linksys doet er vast een changelog bij, je moet em gewoon even downloaden.

Het uppen of kicken van een thread binnen 24 uur is hier op GoT NIET gewenst
Zoals hier te lezen valt

Laad die nieuwe firmware gewoon eens in, want gezien je postniveau heeft het toch geen zin om je uit te leggen wat er veranderd is.
Er wordt hier van je verwacht dat je zelf ook enig onderzoek doet, want wij houden niet van voorkauwen.

Zoals ik zei: Als je problemen hebt en je gebruikt oude firmware, probeer dan altijd eerst de nieuwste in te laden, vaak lost het een hoop problemen op.

edit:
Je hebt daar zelf de changelog al te pakken, dus je kunt zelf lezen wat er veranderd is.
Moeten we soms voor je gaan vertalen wat daar staat?
Mijn excuses voor het uppen, ik heb een vrij dringend probleem en had er geen acht van dat er maar een keer per dag geupt mag worden, een ander 'forum' waar ik actief ben staat 2x/dag toe.

Of je moet gaan vertalen? Tsja daar komt het eigenlijk wel op neer, mijn kennis van draadloze netwerken etc. is zeer beperkt, het meeste komt van dingen die ik andere mensen heb zien doen. Ik zal ook eens, als ik er tijd voor heb, het changelog doorlezen of ik er toch wijs uit kan.

Wat ik me trouwens net bedacht, dat het misschien mogelijk is dat de router overbelast raakt ofzo... Want die crash (ik noem het gemakshalve maar even zo) gisteren kwam op het moment dat ik en mijn broertje min of meer tegelijkertijd online kwamen. Die crash vanmorgen gebeurde vlak nadat ik (weliswaar als enige computer op dat moment) 'm aan had gezet, en na 2 pagina's bezocht te hebben hield-'ie het voor gezien. Is dat mogelijk?

Dan heb ik nog wat vraagjes over firmware:
* moet ik de router nadien opnieuw configureren?
* moet ik de computers nadien opnieuw configureren?

EDIT: helaas moet ik constateren dat wij in het bezit zijn van een v5 router, waarover ik op dit forum uiteenlopende reacties heb gelezen - helaas.

EDIT2: ik heb gebeld naar de winkel waar ik het gehaald heb, probleem uitgelegd, en ik wordt teruggebeld.

EDIT3: zonet leek de verbinding ook even weg te gaan (FireFox gaf aan dat de verbinding werd geherinitialiseerd, iets wat ik ook te lezen krijg vlak voordat de verbinding daadwerkelijk uitvalt). Vandaar vroeg ik me af, doet een router iets van automatisch reconnecten, ook tijdens stabiele verbinding?

[ Voor 15% gewijzigd door Stijnhoofd op 30-05-2006 14:06 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Kick. Ik heb in de laatste post wat dingen ge-edit.

Mvg Stijn

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik zit dus met hetzelfde probleem bij een klant van ons:

internet valt ook regelmatig uit. Idem een Linksys WRT54GL router en die is gisteren vervangen door mijn collega (door eenzelfde type).
Wat heel raar was: klant heeft ADSL en de DNS verwees naar die van Telenet (alles stond automatisch).
Enfin, sebiet eens gaan kijken of we daar wijzer worden of niet. Moest ik een oplossing gevonden hebben dan laat ik het weten.

Als ik niet vind ga ik 1 PC rechtstreeks aan de modem hangen en kijken of de verbinding nog steeds uitvalt. Zoja => probleem modem/ADSL; zonee => router of PC

Simke

• Stijnhoofd
Bij ons ligt het echt aan de router. De lampjes op de modem blijven gewoon branden (evenals de lampjes op de router overigens, ik heb het vanmorgen weer kunnen zien omdat ik er toen weer mijn bed voor uit kon).

Ik had dus gisteren gebeld en zou die middag teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd, dus klim ik zo even in de foon.

Mvg Stijn

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Je router kan het aantal verbindingen gewoon niet aan, dat is alles. Het geheugen loopt vol. Wat je kan doen is een betere router kopen, minder verbindingen maken (minder p2p :P), een servertje gebruiken als router (die heeft geheugen zat), of accepteren dat je af en toe de router moet resetten :).

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
even zoeken op got en je vind ook meerdere dingen over die router

Klik !

Klik !

KliK !

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

uit de changelog van de firmware
Firmware 1.00.6
- Resolves issues with instability when using Bittorent
dat betekent dus dat firmware lager dan 1.00.6 instabiel is (kan chrashen) als je bittorent gebruikt.
1.00.6 en hoger fixt dat. zou maar even updaten als ik jou was.
Ik gebruik wel enkele P2P programma's ja (BitTorrent, Soulseek, Imesh), maar in het geval van een paar minuten geleden waren geen van die applicaties geopend/actief. Ik was hier boven online en mijn broertje kwam op de begane grond online.
misschien dat bittorent bij jou/broertje standaard start. of dat het een van de andere vele issues is.
gewoon ff updaten en kijken hoe 't dan gaat, ze maken die updates niet voor niks.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Stijnhoofd
stefan001 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:15:
Je router kan het aantal verbindingen gewoon niet aan, dat is alles. Het geheugen loopt vol. Wat je kan doen is een betere router kopen, minder verbindingen maken (minder p2p :P), een servertje gebruiken als router (die heeft geheugen zat), of accepteren dat je af en toe de router moet resetten :).
Kan de verbindingen niet aan? Vanmorgen laadde hij één venster al niet!

@ Denzeltje: bedankt, ga ze zeker doorlezen.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
J2pc schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:32:

[...]

misschien dat bittorent bij jou/broertje standaard start. of dat het een van de andere vele issues is.
gewoon ff updaten en kijken hoe 't dan gaat, ze maken die updates niet voor niks.
Ik weet 100% zeker dat hij geen BitTorrent gebruikt, laat staan standaard opstart.

Mvg Stijn

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

er zijn sinds 1.00.2 nogal wat updates. Je hebt zelf aangegeven dat je bittoren gebruikt, in de changelog staat dat ze een probleem met bittoren gefixt hebben. misschien dat je op dat moment geen bittorent gebruikte, maar dat er wat anders was (lees anders even zin 2 uit je quote)

Maar kan je een reden geven om niet te updaten? Er zijn zoveel dingen gefixed. Je kan vantevoren niet bepalen wat het probleem precies is. Dit lijkt me een goede kanshebber.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Stijnhoofd
Ik ben nogal huiverig om er iets anders op te gooien, omdat ik in een ander topic had gelezen dat de 1009 firmware de router nog frequenter deed crashen.

Mvg Stijn

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

dan probeer je 1.00.6/7/8 toch even. of hebben ze die niet meer op de site? :X

• Simke
1.0.6 is te vinden op www.linksys.nl en 1.0.9 is te vinden op www.linksys.com
ik ga bij mijn klant ook eens de 1.0.6 proberen die iets stabieler zou zijn maar nog niet 100% blijkbaar...

Simke

• Stijnhoofd
Ik heb gebeld met de winkel en die hadden contact gehad met Linksys. De winkel verkoopt wekelijks enkele exemplaren en heeft er nog geen enkele van teruggezien. Hij meende dat de router wellicht kapot is en dat we 'm kunnen omruilen. We kunnen een andere WRT54G terug krijgen, maar ook is het mogelijk om een WRT54GL te krijgen (ik had hierover wel wat gelezen op dit forum dus vandaar dat ik het 'm vroeg).

Echter ben ik nog niet geheel zeker of dit wel het probleem is, dus heb ik nog niet meteen ingestemd. Daarom de volgende vragen!

1) Is het de moeite om 'm om te ruilen?
2) Zo ja, welke versie?
3) Zo nee, wat dan?

Mvg Stijn

• Simke
wij hebben er ook al een aantal verkocht en dit is ook de eerste keer dat we zulke problemen hebben. Echter hebben we gisteren een nieuwe geleverd (ik denk ook een WRT54G) en het is hetzelfde probleem.

Volgens dat ik uit alle posts kan opmaken zou ik voor een WRT54GL gaan omdat ie blijkbaar gebaseerd is op de v4 en de WRT54G een v5 is.
Ik persoonlijk zou dus ruilen voor een GL ipv G en hopen dat het daarmee wel gaat...

Simke

• Stijnhoofd
Simke schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:36:
wij hebben er ook al een aantal verkocht en dit is ook de eerste keer dat we zulke problemen hebben. Echter hebben we gisteren een nieuwe geleverd (ik denk ook een WRT54G) en het is hetzelfde probleem.

Volgens dat ik uit alle posts kan opmaken zou ik voor een WRT54GL gaan omdat ie blijkbaar gebaseerd is op de v4 en de WRT54G een v5 is.
Ik persoonlijk zou dus ruilen voor een GL ipv G en hopen dat het daarmee wel gaat...
Dat is ook de overweging die ik het beste acht vooralsnog. Ik ga toch nog even mijn neef informeren.

EDIT: zonet toen ik 'm aanzette wéér naar beneden gemoeten. Begint me op te vallen dat van de laatste 4 reboots ik er 3 heb moeten doen toen ik mijn 'top net aanzette. Zonet kon ik - van alle pagina's die ik zo gauw kon openen - er maar 2 laden. Ook MSN was wel actief, maar Soulseek dan weer niet. Ik heb ook nog een keer de ontvangst op mijn 'top uit en aan gezet, met als gevolg dat er niets meer werkte, behalve dat ik een 54mbps uitstekende draadloze netwerkverbinding had :|
Mijn broertje was een kwartier ervoor nog gewoon online, dus ik begin te denken dat het toch iets te doen heeft met het aanmelden van mij ofzo, want het zou wel toevallig zijn als-'ie net in dat kwartier eruit zou vliegen.

EDIT2: vanochtend geen reboot, zonet wel weer. Viel me op dat het power-lampje toen knipperde.

EDIT3: dit lees ik in de manual op de CD.
"Power = Green. The Power LED lights up and will stay on while the Router is powered on. When the Router goes through its self-diagnostic mode during every boot-up, this LED will flash. When
the diagnostic is complete, the LED will be solidly lit."

[ Voor 52% gewijzigd door Stijnhoofd op 01-06-2006 14:44 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Kick, zie edits hierboven.

Mvg Stijn

• marster81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 09:26

marster81

to be or not to be

Dit zijn bekende problemen met routers.

Eerst had ik een sweex die het eerste jaar tot anderhalfjaar goed deed en toen om de haverklap de verbinding eruit gooide, ongeacht of ik bittorent gebruikte of een p2p programma. Toen moest ik ook elke keer de router ff van stroom halen en dan deed ie het weer.

Alleen op het laatst moest ik dat om de 15 a 30 min doen.

Er werden geen firmware updates meer uitgebracht en toen heb ik maar een sitecom router gehaald en deze draait nu een jaar zonder problemen.

Zoals eerder gezegd of een firmware update of een andere router of elke keer de router van het stroom halen.

succes! ;)

verder zou ik ook geen oplossing weten :'(

toch wel?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:01

GekkeR

key = key

Als jij een WRT54Gv5 kan omruilen voor een WRT54GL zou ik dit persoonlijk meteen doen :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Stijnhoofd
GekkeR schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:18:
Als jij een WRT54Gv5 kan omruilen voor een WRT54GL zou ik dit persoonlijk meteen doen :)
Ik denk dat ik dat ga doen ja. Even mijn neef's reactie afwachten =)

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Stijnhoofd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:36:
[...]

Ik denk dat ik dat ga doen ja. Even mijn neef's reactie afwachten =)
Kick.

Nog geen reactie van neef gehad. Wel weer een dropout gehad. Ook even gebeld met de winkel ivm voorradigheid. Helaas komt de WRT54GL pas in de loop van de week binnen, dus als we besluiten 'm om te ruilen zal dat nog even moeten wachten.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Kick.

Ik heb vammorgen met mijn neef gebeld en ben er nu nog niet helemaal van overtuigd dat ik moet omruilen. Veel van de dropouts vielen voor toen of net nadat ik online kwam met de router, dus misschien heeft het toch daarmee iets van doen. Is er iets wat ik kan nakijken of een instelling die ik kan aanpassen? Let wel, als er een dropout voorkomt vallen alle PC's uit van het internet.
In mijn laptop heb ik de Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection zitten.

Mvg Stijn

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stijnhoofd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:55:
Kick.

Ik heb vammorgen met mijn neef gebeld en ben er nu nog niet helemaal van overtuigd dat ik moet omruilen. Veel van de dropouts vielen voor toen of net nadat ik online kwam met de router, dus misschien heeft het toch daarmee iets van doen. Is er iets wat ik kan nakijken of een instelling die ik kan aanpassen? Let wel, als er een dropout voorkomt vallen alle PC's uit van het internet.
In mijn laptop heb ik de Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection zitten.
sluit je pc eens op een van de andere lanpoorten op je router aan, wie weet helpt het
was draadloos 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-06-2006 19:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Romke

Romke

Dieselhead

Ruil die router gewoon om, hij werkt niet zoals het hoort (buiten jouw macht om) en daar is garantie voor.

Ga anders eens met een van de linksys support agents chatten (op www.linksys.com), misschien dat zij je verder kunnen helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door Romke op 03-06-2006 19:45 ]

• Stijnhoofd
Beste Tweakers,

graag hoor ik van jullie wat jullie ermee zouden doen. Zoals jullie al af hebben kunnen leiden uit vorige posts ben ik niet de helderste als het gaat om internet en routing, dus advies stel ik zeer op prijs. Wat moet ik doen?

1) Router houden en niet zeuren
2) Router houden en je netwerkkaart configureren want dat is het probleem
3) Router omwisselen voor eenzelfde model
4) Router omwisselen voor een GL
5) Maak de over stap naar <merk> <model>

Ik hoor het graag _/-\o_

Zonet een uitval gehad met geen enkele netwerkactiviteit! Ik had de laptop en connectie gewoon aanstaan maar was in Adobe bezig. Open ik FireFox, kan ik weer naar de stekker toe. Denk dat dit toch min of meer de netwerkkaart uit lijkt te sluiten...

[ Voor 22% gewijzigd door Stijnhoofd op 05-06-2006 16:52 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Weer wat ge-edit hierboven.

Mvg Stijn

• Romke

Romke

Dieselhead

Stijnhoofd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:23:
........
4) Router omwisselen voor een GL
5) Maak de over stap naar Asus WL500G-(deluxe)
.........
Even je quote verkloot :)

• Stijnhoofd
Jij zegt dus dat het aan de router ligt en ik 'm moet omwisselen, correct?

Mvg Stijn

• Romke

Romke

Dieselhead

Mja, er zijn gewoon -veel- mensen met problemen met de WRT54Gv5.
Linksys heeft Linux omgewisseld voor VxWorks, omdat dat kleiner, en mogelijk omdat dze hiervan de source code niet vrij hoeven te geven.
Daarom hoeven ze de source code niet vrij te geven en wordt er geen alternatieve firmware meer gemaakt.
Die alternatieve firmware mogelijkheden is onder andere een reden waarom linksys een goede naam had.
Sinds VxWorks is er niks anders dan gezeik met die dingen, dus doe em zo snel mogelijk de deur uit.

• Stijnhoofd
Ik werd net teruggebeld door de winkel (die zouden eigenlijk precies een week geleden terugbellen :X). De man die ik aan de telefoon kreeg had vaker dit probleem meegemaakt met laptops van HP! Ik heb een HP Compaq nx5000 met een Wireless Adapter die ik hierboven al ergens genoemd heb. Om een lang telefoonverhaal kort te maken:
* de verkoper heeft eigenlijk geen problemen met de routers
* de verkoper heeft echter wel mensen gehad die dit probleem hadden met een HP-laptop
* hij vertelde over een man die een HP laptop had en het probleem ondervond bij twee verschillende routers

Ik ga nu proberen om de laptop voordat ik deze in slaapstand zet offline te gooien, misschien dat het slaapstandprobleem hierdoor wordt omzeild. Vervolgens wacht ik af en neem ik contact op met de PC-shop op de Uni of zij een oplossing weten cq dit probleem kennen.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Het heeft even geduurd maar gisteren ging-'ie weer offline helaas. Dan lijkt het niet-direct-op-slaapstand-zetten-maar-eerst-antenne-uitzetten ook niet te werken. Ik heb kort daarom met de leverancier van de laptop gemaild (Uni), en nu lijkt er een kastje naar de muur spelletje te ontstaan :X Een dezer dagen zal ik mijn laptop erheen brengen maar ik vraag mij nu al af of dat enig nut zal hebben. Ze hebben toch veel van die laptops verkocht... Hoe dan ook ben ik benieuwd naar de uitkomst en wat er daarna zal gebeuren. Zit voorlopig niets anders op dan de laptop na gebruik uit te schakelen of op standby te zetten.

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Nu weet ik het ook niet meer. Ik wordt er helemaal tureluurs van.

Mijn laptop doet het gewoon goed. Sinds ik 'm steeds netjes uitzet is deze niet meer de oorzaak van het offline gaan van de router. Echter nu komt er weer het volgende probleem om de hoek kijken: random offline gaan van de router en na een halve minuut ofzo komt-'ie weer online. Eerst hebben we een paar keer gehad dat alleen de PC beneden hier last van had, maar zonet had ik er ook boven last van.

Kortom, vre-se-lijk irritant. Ik snap het echt niet meer. Elk opgelost probleem lijkt weer een nieuw probleem op te roepen. Ik zou eerst mijn laptop morgen op school laten controleren maar dat lijkt me ook niet echt een slim idee meer. Toch maar omruilen, die router?

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Vandaag weer zoiets. Ineens houdt de router op met het WLAN-gedeelte (lampje brandde niet meer). En die man van de winkel belt ook maar niet terug...

Mvg Stijn

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Had soortgelijk gezeur met een Belkin router.

De oplossing: Het wireless kanaal vastzetten/veranderen.
Dus je stelt de router gewoon in om op bijv, Kanaal 13 te zenden
(i.p.v. automatisch) en vertelt je pc ook dat ie op dit kanaal moet kijken.

Probleem was daarna bij mij opgelost.

(Veroorzaakt door interferentie met andere wireless netwerken)

S6 !

• Stijnhoofd
Ik heb net gekeken en hij staat ingesteld op 11, er is bij ons niks wat op Automatic duidt. Ik kan een ander kanaal eens proberen, er zijn enkele andere netwerken in de buurt op dit kanaal.

Mvg Stijn

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
We hoeven echt niet elke dag een update. Wat je moet doen is al lang duidelijk: Als je m niet kan omruilen moet je om te beginnen gewoon de firmware flashen. Tot je dat gedaan hebt moet je niet zeuren.

• Stijnhoofd
Zoals we zeggen tegen vrouwen die vinden dat er teveel voetbal op TV is: je hoeft niet te kijken!

EDIT: zojuist Firmware 1.00.6 erop gezet.
EDIT2: deed niets af. Werkte eerder averechts. Vandaag al een keer of 5 offline geweest. Ook kanaal verandert (naar 6 gegaan), schoot ik ook niks mee op.

[ Voor 55% gewijzigd door Stijnhoofd op 16-06-2006 14:44 ]

Mvg Stijn

• Stijnhoofd
Het heeft even geduurd, maar na mijn laatste post heb ik er 1.00.9 op gezet, en de problemen zijn verholpen.

Zoals altijd komt er dan weer een nieuw probleem om de hoek kijken, en dat is dat mijn laptop soms (meestal een paar minuten na opstarten) voor een fractie van een seconde de verbinding verliest, maar vrijwel meteen weer terugheeft. Gelukkig bij lange na niet zo storend als wat we eerst hebben, maar ja je downloads stoppen wel meteen en je MSN is er ook vanaf.

Mvg Stijn

Pagina: 1