En ik vind de bokeh rechts een beetje onrustig.

Klik!
Commentaar is welkom!

Ik denk niet dat die in zwart/wit of zwart/kleurtje mooi wordt, vanwege het gebrek aan contrast tussen de lucht en de zee. Er zit een kleurverschil tussen, en als dat wegvalt blijft er denk ik niks over van je foto.p_withaar schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:20:
Hierbij mijn eerste bijdrage. Hij is misschien niet 100% duotone (heel licht wat blauw in de lucht), maar onbewerkt en volgens mij een sterk staaltje van natuurlijke duotone. 's Avonds na het werk BBQ op het strand de Daaibooibaai hier op Curaçao, en daarbij deze zonsondergang
!
[afbeelding]
Klik!
Commentaar is welkom!
[ Voor 41% gewijzigd door MBV op 03-06-2006 15:00 ]
Verwijderd
Mooie conversie, mooi licht, roept een leuke sfeer op. Ik vind het wel wat.Dannr schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 13:32:
Zoals bij veel anderen heeft ook bij mij de weekopdracht ervoor gezorgd dat ik na maandenlang lurken (met veel plezier, overigens) m'n eerste foto plaats in dit forum (/me bibbert). Ook de eerste keer dat ik op een dag een bepaald soort foto voor ogen had om te maken, maar dat is wat mij betreft gelukt.
[afbeelding]
Ik kan niet helemaal beoordelen of de compositie echt helemaal goed is gekozen, maar ik vind hem wel lekker.
Enige puntje van kritiek: je foto heeft wat wit aan de randen, dat loopt over in het wit van het forum en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. Een dun zwart lijntje om je foto laat hem wat beter overkomen.

Laatste ronde, nabij uitputting maar toch nog op kop! Respect voor de dame die 52 kilometer lang op kop lag en nog heeft gewonnen ook.

Gemaakt met de 70-300G en Nikon D50.
Jahoor ik ben weer de enigste met rooie lijntjes!
Fixed!
[ Voor 25% gewijzigd door Heaget op 03-06-2006 15:35 ]
"Recht van voren" waren de lijnen ook wel mooi, maar er stond zo'n lelijk infozuiltje voorVerwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:21:
Ik kan niet helemaal beoordelen of de compositie echt helemaal goed is gekozen, maar ik vind hem wel lekker.

Thanks, goeie tipEnige puntje van kritiek: je foto heeft wat wit aan de randen, dat loopt over in het wit van het forum en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. Een dun zwart lijntje om je foto laat hem wat beter overkomen.
Monochrome met rood-filter en daarna duotone en een vleugje tone-mapping voor de lucht.

Dus jij bent snel op je fietsje op-en-neer naar Tsjernobyl gefietst?djengizz schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:59:
Toch gekozen voor een vrij klassieke toning.
Monochrome met rood-filter en daarna duotone en een vleugje tone-mapping voor de lucht.
[afbeelding]

Link naar grote versie => http://olympus.fotoxs.nl/....php?m63ksGCsPBFw,1627979
[ Voor 9% gewijzigd door Sijhtam op 05-06-2006 18:58 . Reden: Rode stippellijntjes weggehaalt ]
Verwijderd

Mijn eerste weekopdracht inzending
Waarschijnlijk ergens komende week als serie.
Commentaar welkom.
Het resultaat past mooi bij de weekopdracht:

Aangezien dit de eerste keer is dat ik zoiets geprobeerd heb ben ik erg benieuwd wat jullie ervan vinden !

Klik voor groter.
Foto volledig zwart-wit, behalve de rode rand van het waarschuwingsbord als afsteek kleur.
[ Voor 6% gewijzigd door Copyman op 04-06-2006 18:13 ]
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
Weer iets geleerd over mezelf ondertussen: de precieze kleur van de duotoon kan zo veel uitmaken. Ik merk dat ik toch vrij makkelijk afknap op een foto als de kleur me niet aanstaat, ongeacht wat het verder is.
@Facemodder: met een iets andere toning had je een sterker oldtimer effect kunnen bereiken denk ik. Een beetje geliger zoals bij Exigence bijvoorbeeld. Die kleur past goed bij de nostalgie.
En hier mijn eigen plaatje: Ik ben er nogal heftig mee bezig geweest, dus ik ben benieuwd wat jullie van de bewerking vinden.

*Nee, niet mijn planten.
Oe, goeie sfeer gevangen! Wat me wel stoort is de witte vlek + iets ondefinieerbaars links onderin. Persoonlijk had ik dit weggesoept, hij is verder heerlijk steriel namelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door neographikal op 04-06-2006 23:19 ]
Verwijderd
Precies het commentaar waar ik ook aan zat te denken. Ik heb hem om te proberen even weggesoept, maar ik heb niet meteen het idee dat het een verbetering is! Als je toch gaan wegwerken zou ik ook meteen het tafeltje(?) meenemen, maar ik krijg maar geen duidelijke voorkeur voor met of zonder.Facemodder schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:12:
[...]
Oe, goeie sfeer gevangen! Wat me wel stoort is de witte vlek + iets ondefinieerbaars links onderin. Persoonlijk had ik dit weggesoept, hij is verder heerlijk steriel namelijk.
Mooie auto, maar vind de achtergrond wel érg druk eigenlijk..Facemodder schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:01:
Bij deze mijn poging voor deze week.
[afbeelding]
[ Voor 28% gewijzigd door daanNL op 04-06-2006 23:35 ]
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Zoefff op 05-06-2006 10:16 ]
@el_marcianito: Het resultaat is wel mooi, maar volgens mij heeft het meer met photoshop dan met fotografie te maken, ben wel beniieuwd naar het origineel.
@neographikal: Mooie sfeer, mooie expressie. Ik zou er niet aan doen.
@Facemodder: Jammer dat je je foto nu al weg hebt gehaald.
[ Voor 10% gewijzigd door Stiegl op 05-06-2006 12:49 ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Verwijderd
Meestal geeft dat een afgrijselijk effect, maar hier vond ik het juist erg mooi en de moeite waard om mee verder te gaan.
Het origineel
Webservertje schop gegeven, doet het nu wel weer...The Cheese schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:48:
----
@Facemodder: Jammer dat je je foto nu al weg hebt gehaald.
toch maar eens extern gaan hosten...
Verwijderd
Woow, echt een super mooi foto! Hij doet me een beetje denken aan de cover van Pink Floyd's Animalsdjengizz schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:59:
Toch gekozen voor een vrij klassieke toning.
[afbeelding]
Twee opmerkingen voordat je een foto plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...