Foto-opdracht week 22 - Duotone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.496 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/fotoweekopdracht.jpg

Welkom bij de achtste foto-opdracht. De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ;)

Wat is de bedoeling precies?

Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema :) En commentaar, natuurlijk ;)

Thema deze week?

Deze week is het thema Duotone (ook zwart/wit mag)

Regels?

Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
  • foto's moeten duidelijk met het onderwerp / thema te maken hebben
  • we verwachten wel kwaliteit! Naast dat je foto binnen het thema moet passen, moet hij ook showcasewaardig zijn, of op zijn minst rúim testcasewaardig.
  • max 600px brede thumb in het topic met een link naar een grotere foto
  • geen archieffoto's
  • geen work in progress-foto's: de foto die je post moet echt af zijn
  • 1 foto per persoon per weekopdracht
  • foto's zijn te posten tot zondag 23:59 van elke week, op maandagochtend wordt de nieuwe weekopdracht gestart
Winnaars?

Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury :) Dit is puur voor de fotografische uitdaging om een beeld te maken bij het thema, en wat te leren van de commentaren die men levert in het topic op je foto, en natuurlijk van je eigen oordeel/ervaring bij de foto ;) Aangezien er niks te winnen of stemmen valt en er geen jury is, mag iedereen meedoen: zowel crew als users dus!

Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/smileys/foto-ani.gif

De vorige weekopdrachten:

Foto-opdracht week 15 - Streetlife
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie
Foto-opdracht week 17 - Actie!
Foto-opdracht week 18 - closeup/macro
Foto-opdracht week 19 - Landschap
Foto-opdracht week 20 - Geel
Foto-opdracht week 21 - Portret

Opmerkingen, vragen en suggesties hierover kan je kwijt in FGS feedback topic evenals ideëen voor thema's voor toekomstige weekopdrachten, dit topic is puur voor de foto's zelf plus de commentaren bedoeld :)

[ Voor 1% gewijzigd door Grrrrrene op 29-05-2006 17:40 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik zal de spits maar afbijten deze week. Ben net even naar het kanaal gelopen (en nat geregend) om deze foto te maken die ik daarna een paar keer door photoshop gehaald heb.. Ik heb deze foto gekozen omdat het er wel een mooi contrast in zit vind ik en er wel een mooie lijn (in diepte) in zit van rechtsonder naar linksboven.

Afbeeldingslocatie: http://neo.tgphosting.nl/got/duotone_klein.jpg
linkje

Om de beginners een handje te helpen:

je kan een foto in duotone krijgen in photoshop NADAT je de foto omgezet hebt naar 8 bits grayscale.. Voor je hem weer op kan slaan moet de de foto weer omzetten naar (bijvoorbeeld) RGB Color gezien je de foto in duotone niet op kan slaan als JPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09

Zoefff

❤ 

Voor de duidelijkheid, duotone kan dus ook gewoon zwart/wit zijn he :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_TGP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:46:
Ik zal de spits maar afbijten deze week. Ben net even naar het kanaal gelopen (en nat geregend) om deze foto te maken die ik daarna een paar keer door photoshop gehaald heb.. Ik heb deze foto gekozen omdat het er wel een mooi contrast in zit vind ik en er wel een mooie lijn (in diepte) in zit van rechtsonder naar linksboven.

je kan een foto in duotone krijgen in photoshop NADAT je de foto omgezet hebt naar 8 bits grayscale.. Voor je hem weer op kan slaan moet de de foto weer omzetten naar (bijvoorbeeld) RGB Color gezien je de foto in duotone niet op kan slaan als JPG.
NeoTPG, ik denk zelf dat jouw foto een passend standpunt mist. Er is naar mijn mening te weinig spanning in de foto. Misschien dat een lager standpunt, waar grassprietjes door het beeld springen, beter zou zijn. Oh ja, je kan ook als JPG opslaan met de Save for Web-functie.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.gao/mhnica.jpg
http://members.chello.nl/s.gao/mhnicagroot.jpg

Ik ben pas begonnen met het spelen van mondharmonica en ik vond dit instrument geschikt voor een duo-toon afbeelding. Nog lichtjes gesoft in Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Afbeeldingslocatie: http://img528.imageshack.us/img528/9016/img0608greysmall1bn.jpg

Clickable, **bron**

Vandaag gemaakt van mijn nieuwe Charade, in Hellevoetsluis.
Camera: Canon Digital Ixus 30.
Simpele omzetting RGB->Greyscale, geen aanpassingen verder.

AUB opbouwende kritiek.

[ Voor 4% gewijzigd door Swaptor op 29-05-2006 15:38 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_TGP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:46:

[afbeelding]
linkje

Ik zou ook die witte palen wegshoppen. Erg storende objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Swaptor schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:37:
[afbeelding]

Clickable, **bron**

Vandaag gemaakt van mijn nieuwe Charade, in Hellevoetsluis.
Camera: Canon Digital Ixus 30.
Simpele omzetting RGB->Greyscale, geen aanpassingen verder.

AUB opbouwende kritiek.
Je band mss de andere kant opdraaien? Dat geeft de foto imho meer kracht. Daarbij is het wit niet helemaal wit > kun je het contrast iets opschroeven ter vergelijking?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Eusebius schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:58:
[...]

Je band mss de andere kant opdraaien? Dat geeft de foto imho meer kracht. Daarbij is het wit niet helemaal wit > kun je het contrast iets opschroeven ter vergelijking?
En dan ook gelijk de horizon rechtzetten aub ;).

Op zich is het wel een foto met potentie, maar de duotone komt niet tot zijn recht. Ik denk dat deze foto in kleur beter zou zijn eigenlijk..

Zie bijvoorbeeld dit verhaaltje:
Zoefff schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:09:
Het is de kunst niet om van een kleurenfoto een duotone foto te maken in Photoshop. Iedereen die weet hoe het moet (convert grayscale -> duotone, etc.) kan het maken. De kunst is echter om een goede foto te maken waarbij het duotone element de foto ook daadwerkelijk versterkt. En dat is verdomde lastig!

[ Voor 33% gewijzigd door Garyu op 29-05-2006 18:14 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de zekerheid: duotone is toch twee tonen kleur? Dus toch niet 2 kleuren? Dan is zwart/wit in de betekenis van zwart/wit foto's toch niet juist omdat daar meerdere tonen inzitten? (dus verschillende grijstinten) Of zit ik er naast?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bijdrage voor deze week:

Afbeeldingslocatie: http://www.btracing.nl/overig/fles.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bijdrage voor deze week. Kleurloze bloemen......

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=HMAI67ZC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Afbeeldingslocatie: http://marcel.beugelsdijk.net/got/week22_s.jpg

Het groene van het PCB doorgetrokken... plaat is klikbaar

[ Voor 22% gewijzigd door oXygeN op 29-05-2006 21:13 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Ok, ik zal dan ook een foto insturen, in afwachting van mijn vorige bericht, hoor ik wel of het goed of niet goed is.)

Ik ben er vandaag op uit getrokken om iets moois voor de weekopdracht te maken. Dit is een detail uit de bekende, historische brug "De Regentessebrug" in Rotterdam. Deze brug wordt ook wel de Vierleeuwenbrug genoemd. De kleurtint vind ik de juiste sfeer oproepen voor deze historische plek.

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/4958/rotterdam29mei2006248sepiakl6j.jpg

Groot formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:34:
(Ok, ik zal dan ook een foto insturen, in afwachting van mijn vorige bericht, hoor ik wel of het goed of niet goed is.)

Ik ben er vandaag op uit getrokken om iets moois voor de weekopdracht te maken. Dit is een detail uit de bekende, historische brug "De Regentessebrug" in Rotterdam. Deze brug wordt ook wel de Vierleeuwenbrug genoemd. De kleurtint vind ik de juiste sfeer oproepen voor deze historische plek.

[afbeelding]

Groot formaat
waah een UFO... ( die had ik persoonlijk weggesjopt) voor de rest kan ik me niet zo in het plaatje vinden. Je voldoet aan de opdracht en ik vind het echt goed dat je er op uit bent getrokken, maar op de een of andere manier spreekt het plaatje me niet echt aan, beetje saai misschien, er zit geen aantrekkingskracht in

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie, maar wat een meningsverschil :) (moet kunnen he ;) )

Misschien als rasechte Rotterdammer ben ik wel bevooroordeeld over dit plekje (1 van Rotterdams mooiste plekjes). Ik zocht een plek om iets in duotone te kunnen plaatsen en omdat het een historisch punt is, heb ik er een soort historisch sfeerplaatje van proberen te maken.

Over de ufo (uhh...de vogel ;) )... ik heb al vaker hier reacties gelezen over vogels wegshoppen, maar ik vind het juist vaak een toevoeging op de foto. In Rotterdam vliegt het vol met vogels boven de haventjes. Het hoort er juist echt bij. Een foto van de Rotterdamse haven zonder meeuw bv is niet compleet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 22:34:

[afbeelding]

Groot formaat
Je hebt het juist met de "2 tonen kleur", dus deze foto valt inderdaad goed binnen de opdracht. Daarnaast vind ik het ook wel een toegevoegde waarde, de foto doet op deze manier wat oud aan. Puntje van kritiek is wel dat de lantaarn, waar het eigenlijk om gaat, vrij donker is. Persoonlijk had ik dit met Photoshop nog een beetje opgekrikt, of wellicht zelfs ingeflitst tijdens het maken :)

Ik zie in de EXIF overigens een datum 2006:05:28 14:31:53 staan, maar je zegt de foto vandaag gemaakt te hebben? Ik geef je het voordeel van de twijfel, maar bij deze wel het verzoek om de datum in je camera even goed te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op maandag 29 mei 2006 @ 23:40:
[...]

Je hebt het juist met de "2 tonen kleur", dus deze foto valt inderdaad goed binnen de opdracht. Daarnaast vind ik het ook wel een toegevoegde waarde, de foto doet op deze manier wat oud aan. Puntje van kritiek is wel dat de lantaarn, waar het eigenlijk om gaat, vrij donker is. Persoonlijk had ik dit met Photoshop nog een beetje opgekrikt, of wellicht zelfs ingeflitst tijdens het maken :)

Ik zie in de EXIF overigens een datum 2006:05:28 14:31:53 staan, maar je zegt de foto vandaag gemaakt te hebben? Ik geef je het voordeel van de twijfel, maar bij deze wel het verzoek om de datum in je camera even goed te zetten ;)
Over de 2 tonen... dan klopt het juist toch niet? Hier zitten toch verschillende tonen in... roze-achtig, paarsachtig, witachtig?

En over de datum... ik zou niet durven om een archieffoto hier te plaatsen..heb de vorige topics goed doorgelezen :P . Ik ga gelijk mn camera ff checken, want hij hoort dus echt op de 29ste te staan. (ik heb gister foto's van Dunyafestival gemaakt en die zullen dus dan ook een verkeerde datum hebben) Vaag, want dat is natuurlijk niet de bedoeling he. Ik ga het gelijk checken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Zoeff...je had idd gelijk, de datum in mn camera stond gewoon op 28 mei. Vaag dat ik zo suf ben geweest om het niet goed te zetten, nu zijn al mn foto's (vanaf 10 mei toen ik de camera kocht)verkeerd gedateerd :(

Mijn excuses, ben wel heel blij dat je me wel geloofde. :)

(Als je wilt, kan ik wel een foto van het dunya festival toesturen als bewijsje dat die dus op 27 mei zal staan, terwijl het festival op 28 mei was)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Nouja, misschien drukken we het allebei anders uit, maar volgens mij bedoelen we wel hetzelfde. Volg je me nog? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou...nee...niet echt. ik zal ff een linkje doorgeven naar wat ik bedoel: voorbeeld

Dus 1 tint van 1 kleur plus 1 andere tint van nog 1 kleur is volgens mij duotone. In mijn voorbeeld is de tweede kleur dezelfde kleur als de achtergrond, waardoor die kleur als het ware wegvalt, maar het had bv ook rood of groen kunnen zijn (1tint)

In de foto's hierboven in dit topic zitten dus meerdere tinten van 1 kleur verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mm ja oke ik snap het. Maar wat ik bedoel is dat jij wel begrijpt wat we bedoelen (of verwachten) met duotone. Meerere tinten van maximaal 2 verschillende kleuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :) we snappen elkaar. Vind het op jullie manier ook mooier hoor, dat andere (op mijn site) is niet echt een foto meer, maar meer een soort strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

@opbouwende kritiek: dank u zeer!
Eusebius, Garyu: ik ga 'm woensdag a.s. (weergoden volente) overdoen om te kijken of ik de hints & tips kan verwerken.
Helaas zag ik later pas dat de wind me uit het lood had geblazen, ben niet zo'n PS wizzkid en heb niet de zin gehad me daar in te verdiepen (/slecht excuus)

offtopic:
@Zoeff: bewondering voor je engelengeduld! Hulde ook voor fototechnische kennis.
/crosspost
/kwijlbak

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Wie weet hoe het flesje eruit ziet zal de kleur misschien niet passend vinden, maar ik vind het wel chic zo.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/joopjump2.jpg

edit: iets rechter gezet...

[ Voor 51% gewijzigd door Mercarra op 30-05-2006 16:43 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
De foto lijkt een beetje scheef te zijn, verder wel een erg mooie foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 00:22
Vind 't eigenlijk de eerste echt geslaagde foto in deze opdracht :)

vind dat buisje in 't flesje alleen niet zo mooi

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:02

janklp

FortyTwo Capital

Mercarra schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:36:
Wie weet hoe het flesje eruit ziet zal de kleur misschien niet passend vinden, maar ik vind het wel chic zo.

[afbeelding]

edit: iets rechter gezet...
Mooi Mercarra! Echt goeie kleuren en leuk onderwerp. Inderdaad wel jammer van het buisje er doorheen maar daar doe je simpelweg niets aan. Dat hoort bij het onderwerp.

Ik ga deze week ook nog maar eens aan de slag om wat te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Januszjes schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:57:
[...]

Mooi Mercarra! Echt goeie kleuren en leuk onderwerp. Inderdaad wel jammer van het buisje er doorheen maar daar doe je simpelweg niets aan. Dat hoort bij het onderwerp.

Ik ga deze week ook nog maar eens aan de slag om wat te produceren.
Kom kom, 3x stampen met de healing brush en het is weg :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
WhizzCat schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:00:
[...]

Kom kom, 3x stampen met de healing brush en het is weg :)
Maar het hoort bij het flesje. Ik vind het niet zo storend eerlijk gezegd, het hoort erbij maar is niet te aandrukkelijk aanwezig nu.
Als je hem zou weghealen/clonen zou het onnatuurlijk worden lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik heb al als een dolle de healingbrush gebruikt voor vlekken highlights en krasjes. Er zit redelijk wat tijd in nu. Dat slangetje heb ik bewust zo gelaten. Ik moet alleen echt mezelf de volgende keer dwingen 2 keer zoveel tijd in de setup te steken, en op die manier tijdwinst te boeken door minder PS-werk.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

En mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://www.arjangeven.nl/photo/DSC_8775b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Kijk, we komen in de richting van het thema ... _/-\o_

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:28

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Ik vind dat alle foto's welke op dit moment gepost zijn goed. Ook stralen ze allemaal een bepaalde rust uit. Erg prettig om naar te kijken in ieder geval, ga zo door.

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duotone doet het heel goed om een afbeelding spookachtig te maken. Met dit doel ben ik er maandag bij ons in de buurt op uit getrokken. Ik zat te denken aan een kerkhof of een oude kerk, maar Houten heeft ook een onlangs gerenoveerde kasteel.
En dit is het resultaat: Kasteel Heemstede te Houten.
Toevallig was er een stuk muur omgevallen waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb.
Zonder bewerking al een hele aardige foto, maar in duotone kreeg ik het gewenste spookachtige effect. Wellicht zullen sommigen het wat overdone vinden omdat het nu meer een tekening lijkt dan een foto.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eijsd114/opdracht/Week22-600.JPG
Klik

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 15:59 . Reden: Wijziging url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Murmandamus schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:00:
Ik vind dat alle foto's welke op dit moment gepost zijn goed. Ook stralen ze allemaal een bepaalde rust uit. Erg prettig om naar te kijken in ieder geval, ga zo door.
Het is niet dat ik de foto's niet goed vind (integendeel, zitten mooie pics tussen!), maar het gaat om de binding met het thema.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:08:
...
...[/url]
Cool 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Eusebius op 30-05-2006 20:14 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed gevonden: twee tonen aanslaan op de piano. Ik had ook een dergelijke idee maar dan met mijn basgitaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murmandamus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:28

Murmandamus

(OO (|||)(|||) OO)

Eusebius schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:11:
[...]

Het is niet dat ik de foto's niet goed vind (integendeel, zitten mooie pics tussen!), maar het gaat om de binding met het thema.
Oh het was geen aanval op jou hoor... ik vind het thema gewoon leuk :Y)

[ Voor 66% gewijzigd door Murmandamus op 30-05-2006 20:20 ]

After all is said and done, there is more said than done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Mijn inzending:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/IMG_2943_E600.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Duotone doet het heel goed om een afbeelding spookachtig te maken. Met dit doel ben ik er maandag bij ons in de buurt op uit getrokken. Ik zat te denken aan een kerkhof of een oude kerk, maar Houten heeft ook een onlangs gerenoveerde kasteel.
Toevallig was er een stuk muur omgevallen waar ik dankbaar gebruik van gemaakt heb.
Zonder bewerking al een hele aardige foto, maar in duotone kreeg ik het gewenste spookachtige effect. Wellicht zullen sommigen het wat overdone vinden omdat het nu meer een tekening lijkt dan een foto.

[afbeelding]
Klik
Ik vind de foto gezegd meer sprookjesachtig dan spookachtig, juist doordat het lijkt op een tekening verliest het z'n creepy-gevoel. Ik vind dus dat je wat dat betreft niet helemaal geslaagd bent in de foto. Had je het er niet bijgezet, dan zou ik de foto meer hebben gewaardeerd. Ik vind het namelijk wél een heel mooie, sprekende, foto, maar niet echt spookachtig. Ook een erg mooie duotone bewerking trouwens :).

@hierboven, bedankt voor het commentaar! Het is alleen geen piano, maar een accordeon. Was eigenlijk dan ook een foto op portretformaat, maar dat stond ook zo gek :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 30-05-2006 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Je bent al door je datalimiet heen volgens mij.... ownee, hij is "gewoon" heel traag.
Hij is wel de moeite waard!

foto van een schaduw:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/duotone_s.jpg

Ik kreeg hem alleen niet scherper, met de gebruikte halogeen lamp.

[ Voor 37% gewijzigd door hilbren op 30-05-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:20:
[...]

Ik vind de foto gezegd meer sprookjesachtig dan spookachtig, juist doordat het lijkt op een tekening verliest het z'n creepy-gevoel. Ik vind dus dat je wat dat betreft niet helemaal geslaagd bent in de foto. Had je het er niet bijgezet, dan zou ik de foto meer hebben gewaardeerd. Ik vind het namelijk wél een heel mooie, sprekende, foto, maar niet echt spookachtig. Ook een erg mooie duotone bewerking trouwens :).)
Ik heb ook een exemplaar met nevel/mist voor een nog spookachtigere effect. Maar ja, dan heeft het m.i. echt veel te veel met grafische bewerking te maken i.p.v. met fotografie. Waar ligt de grens?
Ik heb het verhaal er expres bij gezet om aan te geven dat ik met voorbedachte rade op pad ben gegaan en niet zomaar een foto heb omgezet in duotone omdat dat eenmaal de opdracht is.
Ik ben van de anderen ook wel benieuwd te horen waarom ze zelf vinden waarom duotone een toegevoede waarde heeft bij hun inzending en of ze daar bij het maken van de foto ook bij voorbaat al rekening mee hebben gehouden.
@hierboven, bedankt voor het commentaar! Het is alleen geen piano, maar een accordeon.
Nu je het zegt....de toetsen zien er inderdaad anders uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.lichtsignaal.nl/rommel/got/got_duotone2_sm.jpg

Na overleg vond ik dit de beste die ik gemaakt heb. Bij dezen :)

Hulde aan de andere deelnemers overigens, er zitten echt bijzonder fijne platen tussen! Klasse _O_

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:20:
[...]

Ik vind de foto gezegd meer sprookjesachtig dan spookachtig, juist doordat het lijkt op een tekening verliest het z'n creepy-gevoel. Ik vind dus dat je wat dat betreft niet helemaal geslaagd bent in de foto. Had je het er niet bijgezet, dan zou ik de foto meer hebben gewaardeerd. Ik vind het namelijk wél een heel mooie, sprekende, foto, maar niet echt spookachtig. Ook een erg mooie duotone bewerking trouwens :).
Mwaahh kwestie van interpretatie toch? Je mist alleen idd een bliksemflits of een heks op een bezemsteel :)

Tip: mss willen ze de serie wel van je kopen.
ik heb het kasteel nu als background. Errug mooi

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 00:22
@niko70 netjes :*)
Mooi, en goed bedacht :) Iets lager standpunt was wellicht beter geweest..

[ Voor 6% gewijzigd door inquestos op 30-05-2006 22:27 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[afbeelding]
Dat is echt een gave plaat man. Die duotone komt daar helemaal goed uit! Ik kan met de beste wil echt geen negatief punt over die foto bedenken. Petje af! _/-\o_

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Haha, mooi man :D

Met een beetje mazzel geeft het ding zelf ook alleen nog maar duotone weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 23:07

Exigence

dnkroz

Zoefff schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:58:
[...]

Haha, mooi man :D

Met een beetje mazzel geeft het ding zelf ook alleen nog maar duotone weer :P
Als je heel goed kijkt staat er rechts onderin "COLOR" ;) Des te ironischer :P

Hij had iets lager gekund misschien. Krijg trouwens nog een leuk idee met deze tv, dezelfde plaat, maar iets uitgebreider :) Morgen even proberen uit te werken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Exigence op 31-05-2006 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men eerste inzending..

Afbeeldingslocatie: http://img334.imageshack.us/img334/7036/dsc0180118zy.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eusebius schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:21:
...... ik heb het kasteel nu als background. Errug mooi
Een mooiere compliment kan ik me niet bedenken. Thanks.
De anderen natuurlijk ook bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
eerste inzending in de opdracht topic :)

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/328/mg4736bw5cw.jpg

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
Nou, deze opdracht blijkt erg inspirerend:

@Niko70: Gave plaat, creepy! Houten blijkt interessanter dan ik dacht :P
@Exigence: Origineel, geinig dat de foto zelf ook ruis bevat
@answer_man: Erg mooie foto, onderwerp is inderdaad zeer geschikt voor duotone

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:21:
[afbeelding]

Na overleg vond ik dit de beste die ik gemaakt heb. Bij dezen :)

Hulde aan de andere deelnemers overigens, er zitten echt bijzonder fijne platen tussen! Klasse _O_
Ik zou deze in het zwart-wit doen met een wat "sterker" (lees: hoger) contrast.
Desalniettemin (gaaf woord!) is het een mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Delft, mijn woonplaats, wordt steeds meer "kennisstad" terwijl de industrie verder terugloopt.
Een ruig en eerlijk soort is nog te vinden langs het water, zoals deze betonmortelcentrale.
Zand, grind en cement, daarbij past geen kleur:

Afbeeldingslocatie: http://img376.imageshack.us/img376/2662/basal600308mc.jpg
(klik voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:39:
[...]

Ik zou deze in het zwart-wit doen met een wat "sterker" (lees: hoger) contrast.
Desalniettemin (gaaf woord!) is het een mooie foto.
Misschien iets meer highlights, maar ik vind het bruinige wel passend eigenlijk, tnx anyway!

Die motor is cool, erg mooie detailopname en hij komt ook mooi uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd vanochtend blij verrast met de aanblik van dit waanzinnige zeilschip. Hartje Rotterdam centrum tussen de appartement en kantoorgebouwen in. Zo'n zeewaardig schip in deze omgeving laat je fantaseren waar het vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~bohtl000/IMG_4322_600.jpg
klikbaar

Vanwege het contrast tussen de uitstraling van het schip en de kantoorgebouwen vond ik een duo-tone conversie wel gepast om het geheel beter te integreren. Laat dat nou net het thema van de contest zijn. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Bob Popcorn

Plop!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/duotone.jpg

Om maar eens wat "geks" te posten. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Duotone kan ik niet laten passeren zonder foto in te leveren :D:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/surferb600.jpg
1000 pix versie: http://home.planet.nl/~disse080/surferb1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

origineel idee. ik zou hem alleen nog iets roteren zodat ze precies op een lijn liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Jo-hannes schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:22:
[...]

origineel idee. ik zou hem alleen nog iets roteren zodat ze precies op een lijn liggen.
Done :)
MicDis schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
[afbeelding]
100 pix versie: http://home.planet.nl/~disse080/surferb1000.jpg
Deze zag ik gisteren @IRC ook al voorbij stuiteren, maar dan de gecropte versie. Ik moet zeggen dat ik deze bredere versie helemaal top vind. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Het lijkt op reclame, maar is het nou voor M&M's of voor Mastercard? :)

Leuke foto, alleen voegt duotone hier natuurlijk niks aan toe, het is eerder een beperking.

[ Voor 4% gewijzigd door Stiegl op 01-06-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

The Cheese schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:47:
[...]

Het lijkt op reclame, maar is het nou voor M&M's of voor Mastercard? :)

Leuke foto, alleen voegt duotone hier natuurlijk niks aan toe, het is eerder een beperking.
Hoezo voegt duotone hier niks aan toe? Deze foto kán niks anders dan duotone zijn? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hehe, leuke interpretatie van de opdracht. Eigenlijk is het geen "duotone" maar "tritone" (wit / geel / rood), maar van mij mag 'ie blijven staan :P

De uitwerking had overigens wel iets beter gemogen. De M&M's zijn een beetje uitgebeten, en volgens mij liggen ze net niet helemaal in het midden (vertikaal). Dat is bij zoiets wel cruciaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Zoefff schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:42:
[...]

Hehe, leuke interpretatie van de opdracht. Eigenlijk is het geen "duotone" maar "tritone" (wit / geel / rood), maar van mij mag 'ie blijven staan :P

De uitwerking had overigens wel iets beter gemogen. De M&M's zijn een beetje uitgebeten, en volgens mij liggen ze net niet helemaal in het midden (vertikaal). Dat is bij zoiets wel cruciaal :)
Ze mogen idd iets meer naar rechts en ik zal de kleuren van de m&m's even levelen, ik had het gisteren even snel gedaan op een workstation waarvan de kleuren niet helemaal in orde zijn. :)

-edit-

Hmm, mooier krijg ik hem niet. Ik ben weer eens te snel geweest met m'n workflow, dus nu ben ik de PSD en het origineel ook kwijt :(

[ Voor 14% gewijzigd door Bob Popcorn op 01-06-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Bob Popcorn schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:53:
[...]

Ze mogen idd iets meer naar rechts en ik zal de kleuren van de m&m's even levelen, ik had het gisteren even snel gedaan op een workstation waarvan de kleuren niet helemaal in orde zijn. :)

-edit-

Hmm, mooier krijg ik hem niet. Ik ben weer eens te snel geweest met m'n workflow, dus nu ben ik de PSD en het origineel ook kwijt :(
Nieuwe foto maken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als je dan toch aan het mieren-coïteren bent dan moet je het ook meteen goed doen, want ik zie zelfs nog meer kleuren: zwart en grijs van de schaduw...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

M&M's zijn op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Laatst online: 13-09 22:20
[...]

...
Toch is het Duotone. Wit en zwart zijn nog steeds geen kleuren. dus de 2 kleuren die hier naar voren komen zijn geel en rood. Het is juist de enige foto die duotone is. De rest van de foto's is allemaal monotone.

PS Zwart is totale verzadiging en Wit geen verzadiging van een willekeurige kleur.

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
PeetR schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:29:
[...]
PS Zwart is totale verzadiging en Wit geen verzadiging van een willekeurige kleur.
En grijs.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[...]

Toch is het Duotone. Wit en zwart zijn nog steeds geen kleuren. dus de 2 kleuren die hier naar voren komen zijn geel en rood. Het is juist de enige foto die duotone is. De rest van de foto's is allemaal monotone.

Ga dat dan maar eens aan een willekeurige drukker uitleggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

[...]

Waar zie jij mij dan zeggen dat wit en zwart kleuren zijn? Ik heb het over tonen. Of dit nou tonen van kleuren zijn of van wit of zwart doet er niet toe. Wel heb je gelijk dat het dan eigenlijk "quadtone" moet zijn, namelijk zwart / wit / rood / geel.

Maargoed, het doet er allemaal niet toe. Het is toch (zeker na recente discussies in Toff in "FGS feedback topic" en Zoefff in "Foto-opdracht week 22 - Duotone") duidelijk wat we met "duotone" bedoelen? Iedere fotograaf die een beetje kennis van het vak heeft zal bovendien meteen begrijpen wat er met "duotone" bedoelt word.

Oftewel, we gaan gewoon weer verder met het posten van foto's, en houden op met deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Laatst online: 15:45
Bij deze mijn inzending voor deze week :)

Afbeeldingslocatie: http://nickh.tweakdsl.nl/duotone_dnh.jpg

Beetje met licht gespeeld van een zaklamp, de lamp zelf uiteraard uitgeschakeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/jeugdtrainer/jeroen/pianoo.jpg

vond ik wel leuk geschoten, met die focus in de midden, de rest beetje vervagen..
zw-w deed me denken aan mn korg triton LE :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Vind dat de foto niet een goed onderwerp heeft en daardoor te druk is verder vind ik de kleur stelling zoeigenlijk gewoon niet mooi...
Goh waar heb ik die eerder gezien? ;)
Erg leuk bedacht! Weet alleen niet of ik die schaduw zo mooi vind maar zonder ziet er ook vreemd uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MicDis schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:21:
[...] Vind dat de foto niet een goed onderwerp heeft en daardoor te druk is verder vind ik de kleur stelling zoeigenlijk gewoon niet mooi...
Rechts in beeld zie je een enorme hap zand die net met de kraan uit die boot wordt getakeld. Dat zand wordt aan de overkant ook gelost en daar gebruikt voor de productie van beton etc. (zie ook de meegegeven tekst). Als jij dat geen onderwerp vindt, wat is dan wel een onderwerp?
De bedoeling was, dat je oog vanaf de hoge kraan/mortelcentrale links automatisch via het schip bij de happer/kraan rechts terecht zou komen.
Echt te druk kan ik, ook na nog eens kijken, mijn foto niet vinden. Allereerst is alles wat je op de foto ziet onderdeel van hetzelfde bedrijf en verder geeft de duotone een stuk rust die het origineel niet heeft. De kleur heb ik gekozen omdat het naar mijn idee wel in de buurt kwam van zand / cement en het ruige van de plek, niet omdat het een mooie kleur zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 13:37
Te druk geeft aan dat er geen duidelijk centraal onderwerp is, je ogen gaan dus dwalen over de foto op zoek naar iets om de aandacht op te leggen. Doordat een dergelijk punt er niet is, komt de foto als onrustig en dus als druk over.

Ik kan het weten, vaak genoeg commentaar op gehad met vroegere foto's die ik heb gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Ehhh sorry het klinkt wat bot, maar met zo'n verhaal maak je van elke bagger foto een mooie foto.

denk dat we toe zijn aan wat nieuwe foto's.

[ Voor 93% gewijzigd door Micha op 01-06-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56
MicDis schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:21:
[afbeelding]
100 pix versie: http://home.planet.nl/~disse080/surferb1000.jpg
:9~ O+ Als achtergrond ingesteld, wat een geweldige foto zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MicDis schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:07:
[...]Ehhh sorry het klinkt wat bot, maar met zo'n verhaal maak je van elke bagger foto een mooie foto.
denk dat we toe zijn aan wat nieuwe foto's.

Nee, je draait de zaak om: Er was eerst het verhaal en daar ben ik de foto bij gaan maken!
Blij dat je hem nu toch mooi vind iig, al breng je het wat onbehouwen (excuus aanvaard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Deze foto is geschoten in de week van de weekopdracht zonder dat ik wist van de weekopdracht, maar is wel ongewerkt naar duotone adv de weekopdracht. Het kan dus zijn dat ik hiermee op de rand van het toelatbare balanceer, maar ik heb het toch aangedurft om 'm te posten ;)

Het origineel was niet echt veel, maar na HDRren, tone mapping, color mixing en duo-tonen naar Van Dyks bruin vindt ik hem op de lucht na zeker gelukt (al is het maar vanwege het vele werk...).

Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/5104/p1040513416001xi.jpg

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:23:
[...]
Nee, je draait de zaak om: Er was eerst het verhaal en daar ben ik de foto bij gaan maken!
Blij dat je hem nu toch mooi vind iig, al breng je het wat onbehouwen (excuus aanvaard).
<!---Wil je nou echt niet inzien dat je gewoon een BAGGER foto gemaakt heb? Waarom dit hele gedoe? Hou eens op met hier lopen zeiken en ga gewoon eens goede foto's maken. Of plaats een slechte foto en accepteer dat iemand er commentaar op heeft. Maar ga het niet ombouwen totdat je zelf denkt dat het wel een goede foto is.--->

Zo lang je dit soort foto's produceert zal echt niemand je hier serieus nemen...

Kom kom, beetje rustig. Er is echt totaal geen reden om op deze toon bezig te gaan :*

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 06-06-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:28:
Deze foto is geschoten in de week van de weekopdracht zonder dat ik wist van de weekopdracht, maar is wel ongewerkt naar duotone adv de weekopdracht. Het kan dus zijn dat ik hiermee op de rand van het toelatbare balanceer, maar ik heb het toch aangedurft om 'm te posten ;)

Het origineel was niet echt veel, maar na HDRren, tone mapping, color mixing en duo-tonen naar Van Dyks bruin vindt ik hem op de lucht na zeker gelukt (al is het maar vanwege het vele werk...).

[afbeelding]
Eerste reactie was "mooie foto", maar ik vind de HDR actie niet zo mooi gelukt. Enorme halo's rond de boot die de HDR conversie verraden... Misschien kun je dat nog iets netter doen?

Ik weet dat dat moeilijk is :X

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 01-06-2006 22:32 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 21:53

MBV

Mars Warrior schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:28:

[afbeelding]
Halo's vallen mij niet zo op, maar ik vind hem wel erg grijs. De boot is toch veel donkerder dan de achtergrond? Kennelijk iets te ver doorgeschoten :)
Heaget schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:35:
[...]

Breedbeeld zeker? :P

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 01-06-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Grrrrrene schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:31:
[...]
Eerste reactie was "mooie foto", maar ik vind de HDR actie niet zo mooi gelukt. Enorme halo's rond de boot die de HDR conversie verraden... Misschien kun je dat nog iets netter doen?

Ik weet dat dat moeilijk is :X
Ja, ja...
Dat het moeilijk is dat zal best want ik weet niet hoe dat moet en/of hoe ik dat bij een HDR moet voorkomen (tis me eerste HDR + duotone...) en had de hoop dat iemand dat er naast het (weliswaar juiste) commentaar meteen ff bij zou vertellen :D

Oftewel: is dit met een HDR nog te voorkomen, of wordt het dodge/burn oid (en heel veel geduld)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Heaget schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:35:
[...]

Hij staat nu ook in de Hot Shots :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

MBV schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:55:
[...]

Halo's vallen mij niet zo op, maar ik vind hem wel erg grijs. De boot is toch veel donkerder dan de achtergrond? Kennelijk iets te ver doorgeschoten :)
Met 'doorschieten' bedoel je dat de lucht veel te donker is? Tja, die kreeg ik er tot mijn schrik gratis bij na het HDRren en tone mappen 8)7

Zal eens kijken of dat nog te verbeteren valt, maar zoals gezegd, tis me eerste HDR, dus moet mogelijk nog eea leren om dit te voorkomen, ervan uitgaande dat dat ook kan en dat het niet impliciet een feature is van de HDR/Tone mapping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:55:
[...]

Ja, ja...
Dat het moeilijk is dat zal best want ik weet niet hoe dat moet en/of hoe ik dat bij een HDR moet voorkomen (tis me eerste HDR + duotone...) en had de hoop dat iemand dat er naast het (weliswaar juiste) commentaar meteen ff bij zou vertellen :D

Oftewel: is dit met een HDR nog te voorkomen, of wordt het dodge/burn oid (en heel veel geduld)??
Mjah, ik hoop dat iemand anders je hiermee kan helpen. Ik ben geen HDR expert, maar ik heb dit dus vaker gezien. Heb je dit met PS gedaan of met een HDR tool?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Grrrrrene schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:21:
[...]

Mjah, ik hoop dat iemand anders je hiermee kan helpen. Ik ben geen HDR expert, maar ik heb dit dus vaker gezien. Heb je dit met PS gedaan of met een HDR tool?
Het is met Photomatix gedaan en ik ben er al achter dat de "strength" en "Smoothing" een flinke invloed hebben op de donkere lucht (strenght) en de halos (smoothing), maar met het verlagen van de strength komt de lucht wel goed, maar is de rest van de foto ook meteen sterk in contrast afgenomen dus ik vond de rest van de foto meteen niks meer...

Wordt dus nog ff verder knutselen of op DPZ oid ff de vraag droppen want ondanks dat een antwoord hier mooi zou zijn gaat het natuurlijk hier niet om HDRren maar om de duo-tone ;)

Tis wat, ik zie op deze pagina maar 1 foto, en dat voor een foto topic O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Mars Warrior op 01-06-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De meest geslaagde voor mij tot nu toe:
-oXygeN: mooie toning
-Garyu: mooie interpretatie v/h onderwerp ook.
-Niko70: vette plaat hoor! Die overhangende boom is wat aanwezig maar dat is muggeziften.
-Exigence: lekker minimalistisch en ouderwets. Toning past hier prima bij.
-Vaal: orgineel.
-MicDis: vet actieshot. Pano formaat komt goed tot z'n recht.

zitten fijne platen bij deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Mars warrior: super gave foto/bewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

djengizz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:02:
De meest geslaagde voor mij tot nu toe:
-oXygeN: mooie toning
-Garyu: mooie interpretatie v/h onderwerp ook.
-Niko70: vette plaat hoor! Die overhangende boom is wat aanwezig maar dat is muggeziften.
-Exigence: lekker minimalistisch en ouderwets. Toning past hier prima bij.
-Vaal: orgineel.
-MicDis: vet actieshot. Pano formaat komt goed tot z'n recht.

zitten fijne platen bij deze week :)
Thanks, en absoluut mee eens. Erg mooie foto's deze week :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicDis schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:21:

[...]

Goh waar heb ik die eerder gezien? ;)
sorry, khad uw foto nog niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze mijn bijdrage, en tevens de inwijding van mijn Olympus E500. Even de tuin in om de violen te fotograferen met in de achtergrond de stapel brandhout voor de winter.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/olaf/duotone-600px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mars Warrior schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:00:
[...]

Met 'doorschieten' bedoel je dat de lucht veel te donker is? Tja, die kreeg ik er tot mijn schrik gratis bij na het HDRren en tone mappen 8)7

Zal eens kijken of dat nog te verbeteren valt, maar zoals gezegd, tis me eerste HDR, dus moet mogelijk nog eea leren om dit te voorkomen, ervan uitgaande dat dat ook kan en dat het niet impliciet een feature is van de HDR/Tone mapping...
ik bedoelde meer dat de (waarschijnlijk donker houten) boot net zo licht was als de huizen op de achtergrond (van licht baksteen). Komt wat onnatuurlijk over imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Overigens ga ik me volgende week wel écht inzetten voor het onderwerp, volgens mij zit er mooi weer aan te komen :p

Is er al iets bekend over de opdracht van volgende week? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Garyu schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:34:
[...]

Thanks, en absoluut mee eens. Erg mooie foto's deze week :D.
Ja, en dan werd er nog geroepen wat een lastige/suffe Duotone was, pff :)
Bob Popcorn schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:45:
Overigens ga ik me volgende week wel écht inzetten voor het onderwerp, volgens mij zit er mooi weer aan te komen :p

Is er al iets bekend over de opdracht van volgende week? :)
Ja, ik weet em! :) Maar verklap em nog niet natuurlijk :) Maar hij gaat wel leuk worden :*)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Bij ons wel ja >:)

Mooi weer kan zeker een pré zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zal volgende week ook wel even tijd maken. Ik heb wel een leuke tri-tone foto liggen (gisterenavond bij het stadion gemaakt) maar ik zal even overleggen of hij wel of niet showcase-waardig is. Wie wil raden wat de kleur is? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 02-06-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56
MBV schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:55:
[...]

[...]

Breedbeeld zeker? :P
Nee gewoon met een dikke zwarte rand erom heen :P
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Twee opmerkingen voordat je een foto plaatst:

• Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
  • Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...