Toon posts:

Haier van Mediamarkt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 177578

Topicstarter
Net op tv gezien:
Een haier (een watte?) notebook/laptop.
15" inch beeld, 40 GB hardeschijf, 1.5GHz Processor en 512MB geheugen (Meen ik, de reclame ging erg snel)
Dit alles voor maar €555.- :*)
Nu zit er niet echt een mediamarkt bij mij in de buurt, en klinkt een 'haier' niet echt 'top-knotch', maar ik zou er wel meer over willen weten.
Natuurlijk eerst internet geraadpleegd, maar zelfs het GoT kent de term "haier" niet.
Weet iemand hier meer van? (Heb trouwens net een PB besteld, ik ben gewoon nieuwgierig) :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 157155
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Het is een notebook met een Celeron processor. Dat is dus gewoon bagger en imo zonde van je geld als je er een zou halen. Merk zegt mij ook niets, maar de processor zegt al voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Haier is een Chinees merk, van redelijk goeie kwaliteit. Nog niet erg bekend buiten China, maar ze maken zo'n beetje alles waar een stekker aan zit.

De jaarwinst in 2005 was zo 12.8 miljard dollar, dus het is geen kleintje :)

[Voor 23% gewijzigd door corani op 28-05-2006 23:44]

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:03

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alvast succes met je garantie o.i.d.; het is een zogenaamd "upcoming brand" uit het verre oosten. Ik heb dus geen idee of de aantrekkelijkheid van de prijs af te wegen is tegen mogelijke defecten en garantie-claims.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Anoniem: 157155 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:39:
Het is een notebook met een Celeron processor. Dat is dus gewoon bagger en imo zonde van je geld als je er een zou halen. Merk zegt mij ook niets, maar de processor zegt al voldoende.
Beetje loze reactie. Mijn moeder heeft een laptop en gebruikt alleen maar Word. Waarom heb je dan een andere proccesor nodig?

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hoort www.centralpoint.nl ook bij Copaco? Want die site heeft ook Haier-spullen in de catalogus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08 00:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:42:
Alvast succes met je garantie o.i.d.; het is een zogenaamd "upcoming brand" uit het verre oosten. Ik heb dus geen idee of de aantrekkelijkheid van de prijs af te wegen is tegen mogelijke defecten en garantie-claims.
Garantie gaat via MM, niet via Haier. Hoe MM de service vergoed krijgt waar jij wettelijk gewoon recht op hebt is irrelevant: bij een defect product moet MediaMarkt het voor je oplossen. Als consument heb je niks met Haier te maken, behalve dat hun logo op je product staat. ;)

Verder lijkt het me niet echt wat, die laptop. Leuk als je niet meer doet dan wat browsen en tekstverwerken, maar als je meer wil doen kun je beter doorsparen voor wat degelijks.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anoniem: 157155 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:39:
Wat is er mis met een Celeron M volgens jou? Deze heeft gewoon een Dothan core met 1MB L2.

Ruim voldoende voor normaal dagelijks gerbruik lijkt mij.

-> bij de MM in Den Haag hebben ze een HP NX6110 voor € 649. Dit lijkt mij wel een erg mooie aanbieding, je hebt dan namelijk een Pentium M waardoor je laptop het 'Centrino' label krijgt (icm chipset, zal warschijnlijk kloppen want logo staat in de folder erbij). Voordeel hiervan is dat een Pentium M gewoon een stuk zuiniger met de accu omgaat dan een Celeron M, en een grotere cache heeft.

Ik zou graag mijn lappie met Celeron M 380 (1,6 Ghz) omruilen voor die HP....(reden: accu)

[Voor 38% gewijzigd door Dick op 29-05-2006 00:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 09:08

Boss

+1 Overgewaardeerd

corani schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:41:
Haier is een Chinees merk, van redelijk goeie kwaliteit. Nog niet erg bekend buiten China, maar ze maken zo'n beetje alles waar een stekker aan zit.

Doen ze netjes, ruim 4x zo veel als Dell, wat dan toch weer bekend staat als de grootste computerbouwer van de wereld...

12.8 mld lijkt me dus wat veel :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corani

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Boss schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Doen ze netjes, ruim 4x zo veel als Dell, wat dan toch weer bekend staat als de grootste computerbouwer van de wereld...

Ze bouwen niet alleen PC's, zoals gezegd, alles waar een stekker aan zit. Ze zijn voornamelijk groot in witgoed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

-NMe- schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:45:
[...]

Garantie gaat via MM, niet via Haier. Hoe MM de service vergoed krijgt waar jij wettelijk gewoon recht op hebt is irrelevant: bij een defect product moet MediaMarkt het voor je oplossen. Als consument heb je niks met Haier te maken, behalve dat hun logo op je product staat. ;)

Verder lijkt het me niet echt wat, die laptop. Leuk als je niet meer doet dan wat browsen en tekstverwerken, maar als je meer wil doen kun je beter doorsparen voor wat degelijks.
Ja, dat vraag ik me dus af want je ziet nog steeds in NL, ondanks het consumentenrecht, dat je na een bepaalde tijd door de winkel (hier dus MM) wordt geconfonteerd met het feit dat "ze het terugsturen naar de fabriek of producent of distributeur"...
[...]

Misschien 12.8 Mld Yuan maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het dollars zouden zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corani

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

MAX3400 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:54:

[...]

Misschien 12.8 Mld Yuan maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het dollars zouden zijn.
103.9 Mld Yuan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Offtopic: Omzet is 12.8 miljard US$, niet de winst!

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 16:25
[...]

Omzet was 12.8 mld, dat is wat anders dan winst heb ik ooit geleerd bij economie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-07 11:54
Kan ik me wel voorstellen. Aangezien ze niet alleen computers verkopen (zoals dell) het zal wel meer een sony/philips zijn van het oosten en dan is het best haalbaar, die winsten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corani

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

tHe_BiNk schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:57:
Offtopic: Omzet is 12.8 miljard US$, niet de winst!
Sh*t, je hebt gelijk, ik heb het verkeerd gelezen :X my bad! revenue, niet profit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Erazzzer schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:43:
[...]

Beetje loze reactie. Mijn moeder heeft een laptop en gebruikt alleen maar Word. Waarom heb je dan een andere proccesor nodig?
Celeron is afgedankte pentium. Sorry zal mijn mening even aanpassen.

[editmode]
Persoonlijk zal ik nooit voor een Celeron gaan. Dit puur omdat het weinig prestatie's bied. Tevens word een Celeron ook nog eens stukken warmer dan een Pentium M / Centrino processor. De accuduur van een Celeron is stukken minder dan een Centrino/Turion. Voor standaard office gebruik zal het goed zat zijn, echter zoals eerder aangetoond zal een Celeron nooit in mijn bezit komen.
[/editmode]

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157155 op 29-05-2006 00:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-08 18:04
Als jij em nou eens haalt en ons het laat weten? :>

Ik zou zelf gewoon in de winkel gaan kijken/voelen/ruiken hoe zo'n beestje eruit ziet en/of het wel degelijk is. Garantie zal wel door de MM gedaan worden dus daar zou ik me niet druk over maken. Kijk wel even naar de eisen die je aan een laptop stelt, maar dit ding lijkt me idd wel lekker cheapo :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 157155 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:00:
Celeron is afgedankte pentium. Sorry zal mijn mening even aanpassen.
Gelul. Zo dramatisch is die Celeron-M echt niet. Voor iemand die voor weinig geld een leuk laptopje is er niks mis mee als de kwaliteit een beetje OK is. Bij Dell krijg je voor 600 euro ook niet veel soeps.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Exirion schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:11:
[...]

Gelul. Zo dramatisch is die Celeron-M echt niet. Voor iemand die voor weinig geld een leuk laptopje is er niks mis mee als de kwaliteit een beetje OK is. Bij Dell krijg je voor 600 euro ook niet veel soeps.
Waarom denk je dat ik zo denk over Celeron. Mijn eerste laptop was een Acer Celeron M. Alles was gewoon weg traag. Had verschillende tests gedaan en gekozen de laptop weg te doen. Juiste keuze geweest voor me, anders had ik nu nog liggen stuntelen met dat ding :)

Echter zoals ik zei: voor mensen met een budget echter wel een pracht van een ding. Als je een desktop gewent bent ( p4 of amd 64 zul je merken dat het wel stukken langzamer is )
Als je echter van sempron of celeron afkomt, zal het zeer fijn zijn.

Maar daar stuiten natuurlijk ook verschillende meningen per mens. Ieder heeft zijn eigen eisen aan een laptop, en daar kan niemand tegenop.

Je kunt allemaal pas echt oordelen over deze laptop wanneer je hem in het echt hebt gezien. Lijkt me zo een stevige laptop met een budget samenstelling. Leuk voor studenten met office gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Ja, dat vraag ik me dus af want je ziet nog steeds in NL, ondanks het consumentenrecht, dat je na een bepaalde tijd door de winkel (hier dus MM) wordt geconfonteerd met het feit dat "ze het terugsturen naar de fabriek of producent of distributeur"...
En als ze je niet binnen afzienbare tijd aan een passende oplossing helpen, dan stel je MM in gebreke en ga je desnoods met hun een juridische procedure aan. Het is waar dat als MM het spul terugstuurt en die dienst van Haier is nogal traag, dat het dan iets langer kan duren, maar uiteindelijk heb je nog altijd rechten in Nederland waar MM zich aan te houden heeft, ongeacht van wat Haier doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08-2021
[...]

andere loze reactie: waarom heeft je moeder dan een laptop nodig?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BasieP schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:19:
[...]

andere loze reactie: waarom heeft je moeder dan een laptop nodig?
Omdat het prijsverschil tussen een budgetdesktop en een budgetlaptop onderhand nihil is tegenwoordig, en een laptop veel makkelijker opruimt? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een Celeron M is dan misschien nu best wel een brakke CPU< maar 3 jaar terug zou het een topmodel zijn geweest. En laten we wel wezen, een 3 jaar oude PC met toen top-specs zou nu nog steeds makkelijk Word en IE kunnen draaien, al was het maar omdat XP 5 jaar oud.

Maarruh, heeft Dell niet een aanbieding van 450 euro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08-2021
-NMe- schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:21:
[...]

Omdat het prijsverschil tussen een budgetdesktop en een budgetlaptop onderhand nihil is tegenwoordig, en een laptop veel makkelijker opruimt? ;)
die reden om een laptop te kopen kende ik nog niet :|

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 62139
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Haier is soort de Philips van China. Ik heb nooit ervaring met Haier producten, maar ze zien kwalitatief erg goed.

Ze leveren geen troep, en het is zeker geen kleintje. Vraag me toch af hoe die producten in godsnaam hier te terecht komen. Het voldoet eisen simpelweg niet van ons....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Anoniem: 62139 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:30:
Het voldoet eisen simpelweg niet van ons....
:?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 13:08

Apie!

Newer, better & confusinger

Ja, een onderbouwing zou ook wel fijn zijn :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:37

Theo

moederbord

bij een beetje telefoonabbo krijg je ook een gelijkwaardige Del laptop. Je betaalt dan in twee jaar tijd 480 euro aan abbonementkosten (24x20 euro) en je houdt er een laptop en "gratis" bellen aan over. Je ben dan goedkoper uit.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een Celeron M met een Dothan core presteert toch rond het niveau van een Banias Pentium M? Zonder de energiebesparende functies natuurlijk. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 164668

Ecteinascidin schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:23:
Een Celeron M is dan misschien nu best wel een brakke CPU< maar 3 jaar terug zou het een topmodel zijn geweest. En laten we wel wezen, een 3 jaar oude PC met toen top-specs zou nu nog steeds makkelijk Word en IE kunnen draaien, al was het maar omdat XP 5 jaar oud.

Maarruh, heeft Dell niet een aanbieding van 450 euro?
Volges mij wel...maar dan met een veel kleiner scherm en minder geheugen.....
Best leuke aanbieding denk ik zo....voor dezelfde prestaties heeft een kennis van mij een acer notebook gekocht voor €750!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005

Theo

moederbord

Het enige verschil tussen een celeron-m en een pentium-m is het energieverbruik omdat de de celeron geen speedstap heeft. Qua prestaties presteerd een cel-m net zo goed als een P-m (als ze op gelijke snelheiden draaien)

http://images.anandtech.com/graphs/dothan_07140410714/3229.png

Een vergelijking tussen een celeron 1.4 Ghz en een pentium 1.6 Ghz. De pentium is 14% hoger geklokt, en presteerd ook 14% beter dan de celeron. Op gelijke snelheiden presteren ze net zo goed.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11
-NMe- schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:21:
[...]

Hahaha, dit doet me denken aan zo'n Tell Sell reclame:
"Je kunt hem eenvoudig inklappen en óveral opbergen. Hij past zelfs onder je bed Mike!!!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 62139 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:30:
Ze leveren geen troep, en het is zeker geen kleintje. Vraag me toch af hoe die producten in godsnaam hier te terecht komen. Het voldoet eisen simpelweg niet van ons....
Realiseer jij je wel dat bijna alles wat jij koopt tegenwoordig uit China komt? Ook die geile iPods en superdeluxe laptops.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 10:07
[...]

En de verschillende winkeliers komen hier mee weg zolang de consument dat accepteert.
Een beetje weten waar je recht op hebt is soms wel erg handig ;)

offtopic:
Zit zelf nu met een auto met defecte motor. Garage heel enthousiast zeggen dat het einde garantie is, dus veel geld gaat kosten. Ik aangeven dat ik het niet accepteer dat een moderne diesel bedrijfsauto motor na 35.000 kilometer versleten is. En dan snappen ze opeens dat ik me er niet bij neerleg dat het einde garantie zou zijn. Motor zou zeker 200.000 km mee moeten kunnen gaan, en daarmee heb je de verwachte levensduur te pakken. Dan weet ik met een kapotte motor na 35.000 km ook gelijk de verdeelsleutel voor de kosten van een nieuwe motor.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 22:46
Anoniem: 177578 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:36:
Net op tv gezien:
Een haier notebook/laptop.
15" inch beeld, 40 GB hardeschijf, 1.5GHz Processor en 512MB geheugen (Meen ik, de reclame ging erg snel)
Dit alles voor maar €555.- :*)
volgens de folder heeftie helaas maar 256MB RAM... :/

iemand al naar een MM geweest om te vragen of je dit makkelijk met een SODIMM moduletje kan uitbreiden? lijkt me op zich wel, maar je weet het nooit natuurlijk :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Apie! schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:49:
Ja, een onderbouwing zou ook wel fijn zijn :)
Daar draaien ze nog massaaal op AMDtjes (barton) of P4 (northwood). Ik heb laatst (April 2006) AMD64 3000+ gezien in een internet cafe. Maar dat is het modernste wat je kan vinden in een normale internetcafe. Terwijl hier loopt iedereen (generaliseren) te zeiken dat 2.5 ghz (northwood) al veeeeeeeeeeels te langzaam is.

Ik durf bijna te wedden dat hier in nederland zijn er meer mensen die >7800 en >1800 hebben dan in heel shanghai!
Exirion schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:17:
[...]

Realiseer jij je wel dat bijna alles wat jij koopt tegenwoordig uit China komt? Ook die geile iPods en superdeluxe laptops.
Er zijn spullen die voor het buitenland wordt gemaakt en spullen die niet voor het buitenland wordt gemaakt. Zoals Haier dus... anders heb je MSI, HP etc. Ik realiseer zeer me donders goed (beter dan iedereen op het forum, ben een vaste chinese china-ganger), maar er is een verschil tussen A en B merk soms zelfs "Z" merk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:58
Goedemorgen,

HAIER is dat merk wat vaak word verkocht bij de kruidvat(lcd-scherm), Gamma(dvd-speler), Praxis(tv), Praxis(home-cinema). Heb zelf ervaring met de dvd-speler. Kwaliteit is nogal goedkoop, dus verwacht er niet veel van. Met de laptops van hun heb ik geen ervaring. Maar het is een merk wat erg goedkoop over komt.

Mr.c

Acties:
  • 0Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11-2019
mrc16 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 08:53:
Goedemorgen,

HAIER is dat merk wat vaak word verkocht bij de kruidvat(lcd-scherm), Gamma(dvd-speler), Praxis(tv), Praxis(home-cinema). Heb zelf ervaring met de dvd-speler. Kwaliteit is nogal goedkoop, dus verwacht er niet veel van. Met de laptops van hun heb ik geen ervaring. Maar het is een merk wat erg goedkoop over komt.

Mr.c
Ik ken Haier als merk verder niet, doch is hun pixelgarantie wel redelijk uniek:
http://www.copaco.nl/Copa...ortiment/Notebooks/Haier/

Mediamarkt heeft echter de H51 wel wat gedevalueerd, kennelijk om er windows bij televeren. Jammer een gemiste kans eindelijk eens een laptop/pc te leveren zonder OS.

[Voor 13% gewijzigd door middelburg op 30-05-2006 11:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 08:28

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

neuh, asus doet hier ook aan met "zero bright dot"

http://www.laptops4u.nl/e...o%20Brigh%20Dot&pagina=49

[Voor 47% gewijzigd door powerflux op 30-05-2006 11:08]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11-2019
Asus doet dit enkel in "in geselecteerde notebook-series". Haier kennelijk ook al in de instapmodellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 177429
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

dan heb je ook geen laptop van 555 euro nodig.. Voor een laptop kan je je geld beter in een pentium m processor steken. sempron celleron etc links laten liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:24
Zulke laptops zullen tog alleen maar voor office/internet gebruikt worden. Dus waarom niet zo'n goedkoop mogenlijk laptopje zonder 'fratsen' :+ ?

Ik denk dat CPU's helemaal niet relevant zijn voor laptops tot 700,- einigste wat ik wel liever zie bij zulke laptops is 512MB geheugen, maar dat heeft deze ook :>

Voor 555,- heb je tog wel een leuk ding :P

[Voor 40% gewijzigd door Dubbel Fristie op 30-05-2006 19:00]

Anoniem: 114732

theodouma schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:31:
bij een beetje telefoonabbo krijg je ook een gelijkwaardige Del laptop. Je betaalt dan in twee jaar tijd 480 euro aan abbonementkosten (24x20 euro) en je houdt er een laptop en "gratis" bellen aan over. Je ben dan goedkoper uit.
maar dat is dan wel een laptop met 14" inch sherm ;)

Anoniem: 114732

Puppetmaster schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:23:
[...]

volgens de folder heeftie helaas maar 256MB RAM... :/

iemand al naar een MM geweest om te vragen of je dit makkelijk met een SODIMM moduletje kan uitbreiden? lijkt me op zich wel, maar je weet het nooit natuurlijk :)
Hij heeft 512 mb. Verder zit er 3 jaar! garantie op, en toch zou ik 'm nooit kopen. :P

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-08 19:27
In het MediaMarkt-krantje (MM Eindhoven) stond deze Haier-laptop groot op de voorpagina, ik heb hem maar even gefotografeerd:
(klik voor übersize)

http://img212.imageshack.us/img212/6209/haierlaptop1thumb5di.jpg

Omdat mijn camera zó verouderd is dat de tekst té wazig is geworden hieronder n closeup:
(wederom klikbaar)

http://img85.imageshack.us/img85/4360/haierlaptop2thumb6ab.jpg

Misschien is het in Tweaker-opzicht niet zo speciaal, maar als je 'gewoon' een laptop zoekt om wat op te mailen/internetten/typen lijkt dit apparaat mij ideaal, voor de consumenten is dit namelijk de goedkoopste (geen Dell-acties)

Het ding ziet er ook gewoon goed uit en mensen kunnen lekker werken :)

Een klein glitchje in de foto overigens: kijk eens naar het stickertje op de laptop? Op de foto hierboven is het misschien niet duidelijk, maar in het foldertje kan ik duidelijk "Pentium M" lezen :D
Ze hebben er iig iets mee uitgevreten dus, maar het kan ook zijn dat je voor een kleine meerprijs een P-M erin hebt :)
Als je het stickertje niet ziet: Volg de lijn van 555,---------- en je ziet het blauwe ding zitten :)
Zoek maarns met Google op "Pentium M logo", vergelijk, en trek je conclusies :Y)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Niet online
Het is een celeron M, ik weet dat omdat ik heb ook zon Celeron M Laptopje :P

Anyway leuke laptop voor de Computer newbies of niet veel eisende gebruiker. Alleen in china zelf is het goedkoper :P, hoogstends 100 euro minder :P

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-08 16:39
ziet er een beetje cheap uit.. maar ja ieder wat wis

[Voor 98% gewijzigd door Lordsauron op 01-06-2006 15:11]

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-08 16:39
ziet er een beetje cheap uit.. maar ja ieder wat wis

[Voor 88% gewijzigd door Lordsauron op 01-06-2006 15:12. Reden: Sorry dubbel post]

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09-2018
Volgens krantje 256 MB geheugen en SiS videochip met SHARED video geheugen (tot 64 MB). Lijkt mij niet echt super.

Vergelijkbaar, maar beter, materiaal zat lijkt mij.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 19:11
Ligt er aan wat je er mee wil gaan doen, als je niks bijzonders wil gaan doen: zoek de goedkoopste laptop die je maar kan vinden, als je wel specifieke eisen hebt of er op wil gamen kijk dan verder.

PS m'n vriendin werkt op een PII 400Mhz met 384MB intern en windows XP er op. Die heb ik ook nog nooit over snelheid horen klagen. Al doe je niet veel meer als tekstverwerken, surfen e.d. dan is het al snel, snel genoeg.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 160171

past een centrino processor ook in een celeron m moederboord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

Centrino is geen processor maar een platform. Bij dat platform hoort een processor en dat is de Intel Pentium-M.
Een 'celeron m moederbord' zou zoals je het zo zegt enkel een Intel Celeron M moederbord zijn ;)

Dat terzijde, om zeker te weten kun je beter kijken bij de fabrikant van het moederbord en zoeken (of vragen via mail) naar een lijst waar ondersteunde CPU's op staan. Wellicht kun je ook op Intel.com kijken naar ondersteunende chipsets en daar het e.e.a. aan opmaken. Bedenk wel dat een moederbord meerdere onderdelen bevat dan een chipset en de chipset dus niet de factor is of een Intel Pentium-M wel of niet gaat werken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 156750
  • Niet online
martijn_tje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:34:
Ligt er aan wat je er mee wil gaan doen, als je niks bijzonders wil gaan doen: zoek de goedkoopste laptop die je maar kan vinden, als je wel specifieke eisen hebt of er op wil gamen kijk dan verder.

PS m'n vriendin werkt op een PII 400Mhz met 384MB intern en windows XP er op. Die heb ik ook nog nooit over snelheid horen klagen. Al doe je niet veel meer als tekstverwerken, surfen e.d. dan is het al snel, snel genoeg.
Maar zij heeft ook 384 MB RAM.
Die laptop heeft 256 MB RAM en een RAM snoepend videokaartje, terwijl 256 MB RAM eigenlijk te weinig is om WinXP te draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Anoniem: 156750 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:11:
[...]

Maar zij heeft ook 384 MB RAM.
Die laptop heeft 256 MB RAM en een RAM snoepend videokaartje, terwijl 256 MB RAM eigenlijk te weinig is om WinXP te draaien.
Dat is hetzelfde als je BF2 gaat spellen 1280x1024 alles op HIGH op een TNT2. Dat is gewoon suicide ok?

Als jij alle eyecandies aanzet, dan draait hij inderdaad niet lekker! Maar als je alles goed instelt en "tweakt", dan kan hij met gemak 128 mb aan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:59
En anders koop je gewoon 256 MB extra geheugen voor 30 euro en heb je een mooi laptopje waar XP/Word/internet goed op draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ken dat merk alleen van (nogal goedkoop aandoende) magnetrons in stacaravans in Zuid-Frankrijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 68885

zoals vermeld 256 MB... verder als ik het goed heb 3 jaar garantie, iets meer dan de gemiddelde 1 jaar..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Lucht en leegte

Ik heb een Toshiba laptop met celeron M 1.5 Ghz en veel geheugen en dat ding is snel zat. Hij lijkt ongeveer even snel te zijn als mijn desktop waarin een athlon xp 2200+ (1.8 Ghz) zit. Snel zat voor videobewerking, interpretten, tekstverwerken, ogg's te rippen, te programmeren, films kijken, mpeg encoderen en meer van die flauwekul. Je kunt er alleen niet echt games op doen, dan heb je een betere videokaart nodig. Wel duurt het opstarten van windows xp enorm lang, wat waarschijnlijk komt doordat dat ding zoveel programma's moet laden bij het opstarten, maar dat maakt niet uit want je kunt hem gewoon op slaapstand zetten zodat ie niet vaak hoeft op te starten. Een celeron M is imho dus prima, mits er voldoende geheugen in zit, op zijn minst 512 MB maar liever 1 GB.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 19-08 16:12
bacterie schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:47:
Ik heb een Toshiba laptop met celeron M 1.5 Ghz en veel geheugen en dat ding is snel zat. Hij lijkt ongeveer even snel te zijn als mijn desktop waarin een athlon xp 2200+ (1.8 Ghz) zit. Snel zat voor videobewerking, interpretten, tekstverwerken, ogg's te rippen, te programmeren, films kijken, mpeg encoderen en meer van die flauwekul. Je kunt er alleen niet echt games op doen, dan heb je een betere videokaart nodig. Wel duurt het opstarten van windows xp enorm lang, wat waarschijnlijk komt doordat dat ding zoveel programma's moet laden bij het opstarten, maar dat maakt niet uit want je kunt hem gewoon op slaapstand zetten zodat ie niet vaak hoeft op te starten. Een celeron M is imho dus prima, mits er voldoende geheugen in zit, op zijn minst 512 MB maar liever 1 GB.
Compleet mee eens. Mijn vriendin heeft ook een Toshiba met Celeron M met 512MB en dat echt dikke prima! Iedereen die beweert dat Celeron M kl*te is heeft gewoon ongelijk, zo simpel is het. Aan de processor ligt het dus iig niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0Henk 'm!

Rossi46 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:54:
[...]

Compleet mee eens. Mijn vriendin heeft ook een Toshiba met Celeron M met 512MB en dat echt dikke prima! Iedereen die beweert dat Celeron M kl*te is heeft gewoon ongelijk, zo simpel is het. Aan de processor ligt het dus iig niet.
dat ben ik niet helemaal met je eens. Celeron is geschikt voor verschillende basis doeleinde.. mensen die meer willen hebben waarschijnlijk niet voldoende aan Celeron!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Lucht en leegte

Anoniem: 68885 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:14:
dat ben ik niet helemaal met je eens. Celeron is geschikt voor verschillende basis doeleinde.. mensen die meer willen hebben waarschijnlijk niet voldoende aan Celeron!
Voor wat voor dingen behalve games zou je dan meer nodig hebben dan een celeron?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]
Ik denk dat je dan meer tegen de andere dingen aanloopt dan alleen de CPu. Het goedkope geheugen, moederbord, chipset en GPU zullen dan veel meer invloed hebben. Het geheel van onderdelen maakt de PC en als je echt het goedkoopste van het goedkoopste koopt, dan zijn alle onderdelen niet echt je van het.
Maar als je de CPU eruit haalt en in de duurst mogelijke hardware steekt, dan kom je er snel genoeg achter dat deze nog steeds behoorlijke spierballen heeft.
En dat de PC eventueel een slechte combo is..... ik denk dat een 4 jaar oude PC met toenmalige toponderdelen zoals een Thunderbird 1200 met 512 Mb enzo nog steeds langzamer is dan deze laptop zeg maar. En laten we wel wezen, met zo'n beestje kan je nog steeds prima surfen en je briefjes typen, zelfs foto's enzo doen (want toen bestonden er ook al 4 megapixelcamera;s)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
corani schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:41:

OMZETTTTTTTTTTT
Dat is dus nog geen winst. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 21:38

WhiteDog

met zwarte hond

gp500 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:29:
[...]

OMZETTTTTTTTTTT
Dat is dus nog geen winst. ;)
DEEEEEEEERDE KEER dat dit gezegd word. Topic doorlezen teveel moeite?

On topic: als je er nog wat RAM kan bijplaatsen is deze laptop nog best te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
[...]

Dat is dus BS, de Celeron-M is gewoon een Pentium-M zonder SpeedStep en met gehalveerde L2 (1 i.p.v. 2MB) cache, wat je bij normaal gebruik nauwelijks merkt. De vorige generatie Pentium-M (Banias) had bijvoorbeeld evenveel cache als de huidige Cel-M's. Grootste minpunt is het iets hogere verbruik door 't otbreken van SpeedStep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 19-08 17:14
Ik heb eveneens een toshiba met een 1.4 Ghz Celeron M, en het bevalt me perfect moet ik zeggen! Ik heb er wel 1 GB Ram in gegooid, maar photoshoppen tot A0 posters, AutoCAD, DTP programma's : het loopt allemaal redelijk goed.

Geen slechte keus die laptop lijkt me, alleen wel ram upgraden ;)

• Rossi46
caspervc schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 18:24:
Ik heb eveneens een toshiba met een 1.4 Ghz Celeron M, en het bevalt me perfect moet ik zeggen! Ik heb er wel 1 GB Ram in gegooid, maar photoshoppen tot A0 posters, AutoCAD, DTP programma's : het loopt allemaal redelijk goed.

Geen slechte keus die laptop lijkt me, alleen wel ram upgraden ;)
Zo, dat is de zoveelste ECHTE GEBRUIKER met goede ervaring met een Celeron M. Is het dan voor de mensen die alleen maar in theorie praten nu eindelijk duidelijk???

Deze laptop lijkt me voor het standaard werk ideaal! Niet duur, 3 jaar garantie, etc. Wel even 256 MB erbij maar dat kost tegenwoordig toch geen hol meer.

Ecteinascidin schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:25:
[...]

Ik denk dat je dan meer tegen de andere dingen aanloopt dan alleen de CPu. Het goedkope geheugen, moederbord, chipset en GPU zullen dan veel meer invloed hebben. Het geheel van onderdelen maakt de PC en als je echt het goedkoopste van het goedkoopste koopt, dan zijn alle onderdelen niet echt je van het.
Maar als je de CPU eruit haalt en in de duurst mogelijke hardware steekt, dan kom je er snel genoeg achter dat deze nog steeds behoorlijke spierballen heeft.
En dat de PC eventueel een slechte combo is..... ik denk dat een 4 jaar oude PC met toenmalige toponderdelen zoals een Thunderbird 1200 met 512 Mb enzo nog steeds langzamer is dan deze laptop zeg maar. En laten we wel wezen, met zo'n beestje kan je nog steeds prima surfen en je briefjes typen, zelfs foto's enzo doen (want toen bestonden er ook al 4 megapixelcamera;s)
dit bedoelde ik eigelijk, alleen geen zin om zoveel te typen. ;)
bacterie schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:19:
[...]

Voor wat voor dingen behalve games zou je dan meer nodig hebben dan een celeron?
hmm persoonlijk: gebruik van meerdere programma's tegelijk, mijn ervaringen met een Pent. M zijn dan toch stuken beter!

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 68885 op 07-06-2006 22:34]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Lucht en leegte

Anoniem: 68885 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 22:31:
hmm persoonlijk: gebruik van meerdere programma's tegelijk, mijn ervaringen met een Pent. M zijn dan toch stuken beter!
Dat heb ik niet getest. Ik heb alleen povray, mpeg encoding, videobewerking getest en dat gaat prima.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
DarthPlastic schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:40:

<knip>

Als je het stickertje niet ziet: Volg de lijn van 555,---------- en je ziet het blauwe ding zitten :)
Zoek maarns met Google op "Pentium M logo", vergelijk, en trek je conclusies :Y)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/2/25/Small_pentium_m.jpg http://pcweb.mycom.co.jp/news/2004/09/01/004.jpg

Logo's hebben beide een blauw randje aan de onderkant. Ik heb de folder hierzelf ook en ik dacht er toch echt een Celeron M logo in te zien zoals die ook op mn eigen Acertje zit.

Hier met uitzondering van de accuduur nog een erg tevreden Celeron M gebruiker.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 15:59
Celeron M of Pentium M, de meeste gebruikers zullen het snelheids verschil niet eens merken.

Geheugen en harde schijf zijn veeeel belangrijker.
Weinig geheugen zorgt ervoor dat de pc/laptop de harde schijf als tijdelijk geheugen gaat gebruiken (swappen) en dat is erg traag (geheugen: >2GB/s, hdd ~50MB/s).
2.5" Laptop harde schijven zijn trager dan 3,5" desktop harde schijven en dat merk je ook, met bijvoorbeeld bestanden kopieren, unzippen/rarren en programma's opstarten. De meest simpele laptops worden uitgerust met een 4200rpm schijf en dat is sloom vergeleken met een 3,5" 7200rpm schijf.

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

Anoniem: 121521

PASware schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:59:
Celeron M of Pentium M, de meeste gebruikers zullen het snelheids verschil niet eens merken.

Geheugen en harde schijf zijn veeeel belangrijker.
Weinig geheugen zorgt ervoor dat de pc/laptop de harde schijf als tijdelijk geheugen gaat gebruiken (swappen) en dat is erg traag (geheugen: >2GB/s, hdd ~50MB/s).
2.5" Laptop harde schijven zijn trager dan 3,5" desktop harde schijven en dat merk je ook, met bijvoorbeeld bestanden kopieren, unzippen/rarren en programma's opstarten. De meest simpele laptops worden uitgerust met een 4200rpm schijf en dat is sloom vergeleken met een 3,5" 7200rpm schijf.
Ja, maar een 2,5" 7200RPM'er doet echt niet onder voor een 7200RPM 3,5" ert.

• Rossi46
Anoniem: 121521 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:07:
[...]

Ja, maar een 2,5" 7200RPM'er doet echt niet onder voor een 7200RPM 3,5" ert.
Nee, maar noem mij maar eens een paar laptops waarbij standaard een 7200 schijfje wordt geleverd. Heb je de prijzen die dingen gezien als je ze los wilt kopen?

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 12:21
De site van Haier in Nederland:

http://www.ithaier.nl/

Me Tarzan, U nix!

Anoniem: 44967

Vanwege een korte "break" zag ik pas net deze actie van Media Markt, eigenlijk veel te laat dus.
Na het bellen van enkele vestigingen heb ik een filiaal gevonden welke deze laptops nog gewoon in voorraad heeft, maar tegen een andere prijs (625,-)
Nu heeft de verkoper na uitleg van mijn situatie beloofd dat ik hem alsnog voor de actieprijs (555,-) mag komen halen als ik dat wil.

Ik vraag me nu alleen af of deze laptop voldoende is voor het geen ik er mee wil doen;
- Word / Excel / Outlook
- Internet / MSN (draadloos)
- Licht Photoshop werk, denk aan afbeeldingen vrijstaand maken en opzetten flyers (heel af en toe maar)
- Bijhouden van website, welke werkt met een standaard webshop programma (dus niks grafisch, alleen maar producten wijzigen / toevoegen met standaard afbeeldingen)

Daarnaast vroeg ik me af of de wireless lan in deze laptop snel genoeg is om lekker met m'n 4 mbit adsl om te gaan en welk geheugen ik er bij kan stoppen (zodat ik de prijs van 512 extra kan opzoeken)

Vanwege beperkte voorraad bij Media Markt moet ik snel handelen, vandaar dat ik hoop dat één van jullie mijn vragen kan beantwoorden.Bedankt i.i.g.!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:55
Anoniem: 44967 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:55:
Vanwege een korte "break" zag ik pas net deze actie van Media Markt, eigenlijk veel te laat dus.
Na het bellen van enkele vestigingen heb ik een filiaal gevonden welke deze laptops nog gewoon in voorraad heeft, maar tegen een andere prijs (625,-)
Nu heeft de verkoper na uitleg van mijn situatie beloofd dat ik hem alsnog voor de actieprijs (555,-) mag komen halen als ik dat wil.

Ik vraag me nu alleen af of deze laptop voldoende is voor het geen ik er mee wil doen;
- Word / Excel / Outlook
- Internet / MSN (draadloos)
- Licht Photoshop werk, denk aan afbeeldingen vrijstaand maken en opzetten flyers (heel af en toe maar)
- Bijhouden van website, welke werkt met een standaard webshop programma (dus niks grafisch, alleen maar producten wijzigen / toevoegen met standaard afbeeldingen)

Daarnaast vroeg ik me af of de wireless lan in deze laptop snel genoeg is om lekker met m'n 4 mbit adsl om te gaan en welk geheugen ik er bij kan stoppen (zodat ik de prijs van 512 extra kan opzoeken)

Vanwege beperkte voorraad bij Media Markt moet ik snel handelen, vandaar dat ik hoop dat één van jullie mijn vragen kan beantwoorden.Bedankt i.i.g.!
Ik denk dat van wat je noemt, op dat Photoshop na, elke nieuwe laptop al ruim voldoet.

Photoshop zal mischien beetje traag opstarten, maar er zal echt wel mee te werken zijn. Als je verder tevreden bent over het scherm en de kwaliteit van de behuizing enz. dan is het een prima laptop voor je :)

PSN / Xbox Live : Thomaszki

• Rossi46
Alles wat jij wilt kon je op een computer van 5 jaar geleden ook prima. You do the math... ;)

Photoshop heb ik zelf geen enkele ervaring mee, maar (mits je er 512MB van maakt) is dit voor het standaardwerk een prima laptop :)

Rossi46 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:14:
Alles wat jij wilt kon je op een computer van 5 jaar geleden ook prima. You do the math... ;)

Photoshop heb ik zelf geen enkele ervaring mee, maar (mits je er 512MB van maakt) is dit voor het standaardwerk een prima laptop :)
Thanx voor jullie reacties.

Iemand enig id welk soort geheugen hier precies in moet en wat 256 of eventueel 512 mb zal kosten?
Neem aan dat dit afwijkend DDR geheugen is dan van een desktop pc.(?)

En nog even over die wireless lan; is deze gewoon snel genoeg om mee te internetten of zitten hier ook nog beperkingen aan?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 09:10

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Anoniem: 44967 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:19:
[...]

Thanx voor jullie reacties.

Iemand enig id welk soort geheugen hier precies in moet en wat 256 of eventueel 512 mb zal kosten?
Neem aan dat dit afwijkend DDR geheugen is dan van een desktop pc.(?)

En nog even over die wireless lan; is deze gewoon snel genoeg om mee te internetten of zitten hier ook nog beperkingen aan?
waarschijnlijk SODIMM 4200 kijk eens in de pricewatch wat ie kost...ik heb zelf vandaag voor 28,50 een 512 MB SOdimm gekocht in HongKong en lateb versturen. (de verzend kosten zitten in die 28,50)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

sjolmers schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:26:
[...]

waarschijnlijk SODIMM 4200 kijk eens in de pricewatch wat ie kost...ik heb zelf vandaag voor 28,50 een 512 MB SOdimm gekocht in HongKong en lateb versturen. (de verzend kosten zitten in die 28,50)
Zou je mij, eventueel in een PB, willen vertellen waar dat is?
En hoe kan je zeker weten welk het juiste geheugen is?

Ook zit ik nog met smart te wachten op een antwoord op mijn vraag over de wireless lan.
Zodra ik dit weet ga ik hem denk ik maar halen.
Als hij dan echt niet bevalt kan ik hem over een paar maanden altijd nog verkopen voor een paar honderd euro..... (met garantie :) )

• DHI Trip
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-08 18:27
Een vriendin van me heeft deze laptop ook. Ze klaagt enorm over de traagheid van het systeem. Het geheugen zit dan ook steeds vol, aangezien er maar 256 MB in zit. Binnenkort maar eens kijken of er een staafje bijgeprikt kan worden.

Wat de wireless adapter betreft: deze is snel genoeg om fatsoenlijk te kunnen internetten.

Anoniem: 127291

Heb hier het krantje van MM voor me liggen.
Haier w58
Voor 499,- EURO

512 DDR-RAM

15" WXGA GLARE beeldscherm
40 gig
intel celeronM 420 (1,6 GHz)
videokaart is 64 mb shared
wireless...
4in1 geheugenkaart
enz..

Dus wel met 512 mb geheugen!
of ze hebben in het oosten van het land een andere aanbieding :9

• Rossi46
Anoniem: 127291 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:21:
Heb hier het krantje van MM voor me liggen.
Haier w58
Voor 499,- EURO

512 DDR-RAM

15" WXGA GLARE beeldscherm
40 gig
intel celeronM 420 (1,6 GHz)
videokaart is 64 mb shared
wireless...
4in1 geheugenkaart
enz..

Dus wel met 512 mb geheugen!
of ze hebben in het oosten van het land een andere aanbieding :9
Als je nou even naar de data zou kijken... :z

Anoniem: 127291

Rossi46 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Als je nou even naar de data zou kijken... :z
Hahaha
Je hebt gelijk
srry 8)7

• QED P
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-04-2018
Leuk en zeer compleet
Voor op gesteld met wat je er mee doet
Intel Celeron M 1,6,15,4" Scherm,10/100,Wirelan 54m,Firewire,512Mb geheugen,DVD/CDrw combo,3xUSB,4in1 Cardreader,Windows XP SP2 NL,CD met Drivers en zeer goede gebruikers handleiding in NL
Ik heb hem net gekocht en ben er nu al tevreden over.
Leuke laptop voor in de huiskamer
Als je wat wil surfen,mailen en tekstverwerken
3 jaar Garantie op Basisunit.

http://www.ithaier.eu/index_flash.php

Anoniem: 31533

Ben gisteren ook wezen kijken bij de MM, ziet er zeker niet verkeerd uit voor dat geld!

Moet alleen even opzoeken hoeveel geheugen er maximaal in past.

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:49
Ik heb deze laptop nu ook een week in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik toch wel aangenaam verrast was. Laptop is ook puur bedoeld voor wat surfen en office gebruik en dat werkt heerlijk.

Wisselwerking | Flickr | 500px | Strava

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-08 14:45

SeatRider

Hips don't lie

QED P schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:31:
Voor op gesteld met wat je er mee doet
Niettegenstaande het feit dat.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Anoniem: 155118

Ik heb de Haier W59 vandaag gekocht.

Het loopt allemaal lekker.

Echter heb ik problemen met mijn wireless verbinding.

Hij ziet wel alle draadloze netwerken in de buurt.

Ik zie mijn draadloos netwerk.
Ik kan ook gewoon mijn wachtwoord invullen
Het Lampje van draadloos netwerk brand ook

Echter aan de rechterkant heb je een ralink wireless lan card pictogram deze blijft op status disconnected. En ik krijg maar geen verbinding.

Moet ik nog een sneltoets activeren ?

De inhoud van doos :
- xp home edition boekje
- xp home edition cd
- kaspersky internet security cd
- voeding

Er zat geen handleiding van de laptop erbij ,klopt dit

• davidgilmour
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
MM Amsterdam
Haier W 62 D
14,1 TFT
Intel Celeron M 420
512 MB DDR2
60GB HD
ingebouwde webcam
Intel 945 video met 128MB shared
DVD writer
56k modem, wifi, tvout, geheugencardlezer, 4xUSB, FiWi,Vista

voor maar 499 euro. Dat is toch niet slecht. Speelt ie met deze specs ook HD films 720p x264 af of is die processor te langzaam daarvoor?

• JorisTheWise
  • Laatst online: 04-08 07:02
Is zeker niet slecht voor dit bedrag, ik zag alleen in Almere een zeer afgeragd exemplaar staan waardoor ik gelijk al geen zin meer in had om er een aan te schaffen op dat moment.
Misschien deze week maar even in Amsterdam er naar kijken dan, volgens mij kan hij met die specs makkelijk HD films aan op 720p, de videochip heeft er geloof ik al ingebakken support voor en een Celeron is met 1.6ghz geloof ik wel snel genoeg er voor, al kan je denk ik niet gelijkertijd nog wat anders er mee doen vrees ik maar als je een film aan het kijken bent is het vaak ook niet logisch als je ook nog andere dingen doet op hetzelfde scherm.

• davidgilmour
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
jorisandkaylas schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 07:27:
Is zeker niet slecht voor dit bedrag, ik zag alleen in Almere een zeer afgeragd exemplaar staan waardoor ik gelijk al geen zin meer in had om er een aan te schaffen op dat moment.
Misschien deze week maar even in Amsterdam er naar kijken dan, volgens mij kan hij met die specs makkelijk HD films aan op 720p, de videochip heeft er geloof ik al ingebakken support voor en een Celeron is met 1.6ghz geloof ik wel snel genoeg er voor, al kan je denk ik niet gelijkertijd nog wat anders er mee doen vrees ik maar als je een film aan het kijken bent is het vaak ook niet logisch als je ook nog andere dingen doet op hetzelfde scherm.
Ik heb zelf een MacBook maar dit wordt een verjaardagskado. Mocht je hem kopen ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Het gaat mij alleen om de mogelijkheid om 720p af te spelen. De rest wordt alleen internet, geen games. Als 720 x264 filmpjes werken dan is die perfect voor zo een prijs.

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
En...heeft iemand al uitgevonden of er een extra geheugenslotje in zit of dat je het hele geheugen moet vervangen en hoeveel er dan maximaal in kan en hoeveel dat kost? (wie kan er meer vragen in 1 zin krijgen?) :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
davidgilmour schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:33:
[...]

Ik heb zelf een MacBook maar dit wordt een verjaardagskado. Mocht je hem kopen ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Het gaat mij alleen om de mogelijkheid om 720p af te spelen. De rest wordt alleen internet, geen games. Als 720 x264 filmpjes werken dan is die perfect voor zo een prijs.
Ben bang van niet. Iig heeft die chip geen support. Ooit een 720 filmpje gehad op een Turion 64 op 1.8GHz die nog sneller is. Die kon dat dus gewoon niet afdraaien.. Misschien heb je geluk omdat de laptop ook een beetje brak was, maar verwacht niet te veel!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
dell desktops beginnen met een prijs van 299 euro
dell notebooks beginnen met een prijs van 479 euro
(gebaseerd op consumenten markt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:47
hermedico schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:44:
dell desktops zonder monitor beginnen met een prijs van 299 euro
dell notebooks beginnen met een prijs van 479 euro
(gebaseerd op consumenten markt)
en een beetje TFT telt nog wel aan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Laatst online: 04-08 07:02
GremliN-Online schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:08:
[...]

Ben bang van niet. Iig heeft die chip geen support. Ooit een 720 filmpje gehad op een Turion 64 op 1.8GHz die nog sneller is. Die kon dat dus gewoon niet afdraaien.. Misschien heb je geluk omdat de laptop ook een beetje brak was, maar verwacht niet te veel!
Dan doe je dus iets fout met dat systeem, ik heb hier een A6KM en die doet het gewoon vloeiend maar ik heb de Haier niet gehaald, leek mij toch niet krachtig genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Het was dan ook niet mijn laptop. Was iig ook een 4200rpm schijfje.. Echter was die acer al traag naar mn idee, ook in games terwijl een X700 echt niet zo slecht is...
Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee