DVD+R Met Labelflash?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Ik ben op zoek naar een goede, goedkope DVD brander, dit omdat mijn huidige msi dr4-a na plm 500 dvd's haperingen gaat vertonen.

Ik heb wat rond zitten kijken envind met name Labelflash en Lightscribe fantstische ontwikkelingen, alleen Lightscribe branders zijn zo duur, maar is wel als dvd+r verkrijgbaar.

Labelflash branders (van NEC o.a) zijn een stuk goedkoper, alleen kan ik alleen dvd-r als labelflash media vinden.

Bijvoorbeeld:

NEC nd-4571 met labelflash: 40 euro
Philips SPD6000FD LightScribe: 63 euro

Bron: Opus.nl (omdat ik toch weer wat dvd's bij moet bestellen)

Zijn er toevallig wél DVD+R labelflash schijfjes?

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-05-2006 13:59 . Reden: prijzen toegevoegd ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik heb tot nu toe ook alleen maar dvd-r schijfjes gezien, en ook alleen maar van Fujifilm

...

helaas
verder ook helemaal geen andere media zoals CD-R ofzo

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-02 14:36

Croga

The Unreasonable Man

LiquidSmoke schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:54:
Bijvoorbeeld:

NEC nd-4571 met labelflash: 40 euro
Philips SPD6000FD LightScribe: 63 euro
Lite-On SHW-16H5S 16x (Dual-Layer, LightScribe): 34 euro....

Waar heb je het over?

• LiquidSmoke
Hm, ik zie dit nu pas, maar heb toch de ND-4571 gekocht, vooral DiscT@C is een mooie functie, labelflash op DVD+R is een kwestie van tijd denk ik.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Hou er rekening mee dat een Lightscribe dvd'tje printen minimaal 25-26 minuten per stuk duurt..
Wel iets om in je achterhoofd te houden als je van plan was om veel te branden.

En koop iig niet de LG GSA-H20L

Systeem Specs

• LiquidSmoke
Labelflash zal ook wel iets van die strekking zijn denk ik?

een complete dvd+r onderkant beschrijven duurt ook 50 minuten met DiscT@C maar dat wordt allemaal vanzelf sneller

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:03
Rekening houdend met de prijzen van lightscribe en labelflash schijfjes is het volgens mij veel interessanter om te gaan voor een standaard dvd-fikker met daarbij printable schijfjes, die je vervolgens print met bv. een Canon Pixma IP4200

• krijgnuwat
  • Laatst online: 01-01 19:56
Wat is dat DiscT@C, heb zelf ook een Nec 4571.. ken nergens wat over op google vinden

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
krijgnuwat schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:54:
Wat is dat DiscT@C, heb zelf ook een Nec 4571.. ken nergens wat over op google vinden
Probeer eens DiscT@2 ;)
(spreek uit als Disc Tattoo)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

LiquidSmoke schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:08:
Labelflash zal ook wel iets van die strekking zijn denk ik?

een complete dvd+r onderkant beschrijven duurt ook 50 minuten met DiscT@C maar dat wordt allemaal vanzelf sneller
Ik kan me vergissen maar als ik me goed herinner kon je alleen maar "T@2-en" op een stuk waar GEEN data stond. Als je dus je hele onderkant tattoot, kan je geen data meer branden en omgekeerd. 8)7

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• HyperTrophy
  • Niet online
victorvo schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 12:23:
[...]

Ik kan me vergissen maar als ik me goed herinner kon je alleen maar "T@2-en" op een stuk waar GEEN data stond. Als je dus je hele onderkant tattoot, kan je geen data meer branden en omgekeerd. 8)7
niet waar

• mad-dog
  • Laatst online: 01:03

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Niet waar met Lightscribe, heb hier het bewijs liggen.. dvd-film volgeschreven en een volledig dekkend logo aan de bovenkant..

Labelflash weet ik niet of dat hetzelfde werkt

Systeem Specs

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27
wel waar. Het gaat om de gebrandde kant, niet de bovenkant. Op de plek van de data kan geen tattoo worden gemaakt.

SRK35ZS-W

• krijgnuwat
Hoe ken je dan met dat Disct@2 branden, heb zo'n handleiding van nero gebruikt en daar staat in nero express opstarten.. dan extra's en dan moet er staan; Create and print a labelflash ding maar dat staat er bij mij niet (nero 6.6 en nero 7.2 niet) Heb dezelfde brander. Nec 4571.
Iemand een ideetje?

Edit: Heb het al, had weer zo'n bijdehante nero die dat niet ondersteunde, nieuwe gedownload en het werkt, Jippie

[ Voor 21% gewijzigd door krijgnuwat op 25-07-2006 06:10 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Scooper schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 03:19:
wel waar. Het gaat om de gebrandde kant, niet de bovenkant. Op de plek van de data kan geen tattoo worden gemaakt.
Nee dus. DiscT@2 werkt zo inderdaad, Lightscribe werkt anders. Lightscribe gebruikt de "label" kant om een plaatje op te branden. Het maakt dus niet uit hoeveel data je er op brand, je draait de schijf om en brand een logo op de gehele CD.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Klippy

Still Game

Croga schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:14:
[...]

Nee dus. DiscT@2 werkt zo inderdaad, Lightscribe werkt anders. Lightscribe gebruikt de "label" kant om een plaatje op te branden. Het maakt dus niet uit hoeveel data je er op brand, je draait de schijf om en brand een logo op de gehele CD.
Wat een geneuzel hier wel allemaal met dat wel en niet waar 8)7
En jij maakt het er ook niet veel duidelijker op, hoewel je bedoeling goed is :P

victorvo had gelijk, met LabelFlash kan je:
• Op de BOVENkant van je CD een label branden over het hele oppervlak, ook logisch natuurlijk want aan die kant staat geen data. Daar heb je dus een speciale LabelFlash CD/DVD voor nodig.
• Op de ONDERkant (datakant) van je CD een label branden op de plek waar geen data staat, is dus alleen nuttig als je CD niet helemaal vol data staat en kan op elke CD/DVD.

Met LightScribe kan je:
• Op de BOVENkant van je CD een label branden over het hele oppervlak, ook logisch natuurlijk want aan die kant staat geen data. Daar heb je dus een speciale LightScribe CD/DVD voor nodig.

DiscT@2 is het beschrijven van de vrije ruimte op de DATAkant van de CD, maar die term is verwarrend want LabelFlash is een doorontwikkeling van DiscT@2, er worden volgens mij geen branders meer geleverd met alleen DiscT@2.
Met elke LabelFlash brander kan je dus ook DiscT@2 gebruiken en dus boven- en onderkant voorzien van een label.

Toevoeging:
Het verschil tussen LabelFlash en LightScribe is nog de kleuren:
-LabelFlash werkt met blauwe oppervlaktes die na beschrijven zilverachtig worden.
-LightScribe werkt met goudachtige oppervlaktes die na beschrijven zwart worden.

Persoonlijk vind ik LightScribe veel mooier en duidelijker, maar dat is dus persoonlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Klippy op 25-07-2006 07:48 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
HyperTrophy schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:53:
ik heb tot nu toe ook alleen maar dvd-r schijfjes gezien, en ook alleen maar van Fujifilm

...

helaas
verder ook helemaal geen andere media zoals CD-R ofzo
wat is er mis met dvd-r?
ok fujifilm is redelijk prijzig maar ik brand al jaren dvd-r.
zeker wat compabiliteit wat standalone dvd-spelers betreft happen alle spelers die +r lezen ook -r, en de -r spelers geen +r.
Reden dat ik nog steeds dvd-r brand. (behalve met mijn lite-on 411s, maargoed dat ding is blind voor -r zowat, rampending)

edit: sorry zie dat het topic + R gerelateerd is, maar dan is het meer als gebruikerservaring van dvd-r bedoeld :p

[ Voor 18% gewijzigd door Dnc1n op 25-07-2006 08:25 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dnc1n schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:22:
wat is er mis met dvd-r?

zeker wat compabiliteit wat standalone dvd-spelers betreft happen alle spelers die +r lezen ook -r, en de -r spelers geen +r.
Zeker qua compatibiliteit moet je juist altijd +R nemen......

DVD-R heeft de informatie die het type schijf aangeeft hard op de schijf staan. Een DVD-R zal dus altijd een DVD-R zijn.

Bij DVD+R wordt deze informatie tijdens het branden op de schijf gezet. Je kunt dus zonder meer een DVD+R branden die door de DVD speler als een DVD-ROM of DVD-Video gezien wordt. Alle compatibiliteits issues vervallen hier mee en iedere DVD speler zal de schijf zonder moeite lezen.

Uiteindelijk is het enige verschil tussen DVD-R, DVD+R en DVD-Video dat kleine stukje informatie. De gegevens staan bij allemaal op exact dezelfde manier op de schijf. Het gaat dus simpelweg over welke rechten er door de maker van de apparaten betaald zijn....

• krijgnuwat
ff weer terug over dat Disct@2, ike kan wel een dvd bescrhijven met plaatjes, maar een cd lukt niet :S, dan geeft die melding dat die aan het wachten is op correcte schijf en dan staat erbij DVD-r, DVD+R, hoe moet je dit dan met cd doen? of is dat niet mogelijk

• HyperTrophy
  • Niet online
enige media wat tot nu toe werkt met Labelflash is de Fujifilm DVD-R

helaas... t is mogelijk om m grafisch te bewerken (geloof ik) maar dan kan je er verder ook niets meer, behalve ter decoratie

• HyperTrophy
  • Niet online
Er is in de tussentijd ook niets veranderd, van wat ik gezien heb. Fujifilm blijft de enige leverancier met hun enige product labelflash op dvd-r...

wel spijtig,

had graag cdr-etjes willen branden met labelflash
Pagina: 1