[lightscribe] LG GSA-H20L

Pagina: 1
Acties:
  • 1.744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:54
Hallo,

Ik heb gisteren een LG GSA-H20L gekocht, een 16x dvd brander met lightscribe. Nu ben ik natuurlijk meteen een dvdtje gaan branden om vervolgens lightscribe te proberen.

Alles geinstalleerd wat erbij kwam, fikker wordt overal goed herkend als een lightscribe enabled dvd brander. In Nero cover designer een cover gemaakt die ik wilde gaan lightscriben.

Na op pritn te drukken begint hij gewoon, ETA 30 minuten ofzo. na een minuutje of 2 max. krijg ik een zeer veelzeggende error: "internal error" (zo even uit mijn hoofd, er stonden in ieder geval geen error codes of ander waardevol commentaar bij).

Vervolgens heb ik hetzelfde geprobeerd met Sure Thing 4 SE, gratis programma wat ik door lightscribe.com ben leren kennen. Lang verhaal kort: precies dezelfde error.

Na de crash van beiden progs is mijn fikker locked, heb een reboot nodig om open te krijgen. Er is wél een klein stukje geprint, dus het lijkt niet een hardwarematig probleem te zijn.

Tips, ideeën?

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 14:10

DarkSide

theres no place like ::1

Probeer de brander even in een ander systeem. Is daar ook het probleem aanwezig zal ik terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt. En daar even het probleem uit te leggen. Misschien kunnen ze hem daar even testen. En krijg je meteen een nieuwe mee.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Ik zal je alle moeite van het zoeken naar een oplossing besparen..
Heb hetzelfde probleem en zoals hier te zien nog veel meer mensen met deze brander.

Ik heb al gemaild naar LG en een half antwoord gehad:
-----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte, Uw vraag is doorgespeeld naar de verantwoordelijke afdeling. Zij zullen U zo spoedig mogelijk een antwoord doen toekomen. Met vriendelijke groet, LG Electronics Klanten Service Jos

-----------Original Customer Enquiry------------
Received Date : 5/5/2006 16:42:32
onderwerp : Other
Product/Model No. : DVD-ROM(Writer)/GSA-H20L

Vorige week de GSA-H20L aangeschaft in goede hoop om met lightscribe aan de gang te kunnen gaan. Had me achteraf een hoop ellende kunnen besparen door een andere brander te kopen. Ik krijg constant een "internal error" halverwege het afdrukken van een lightscribe afbeelding. Ik heb de laatste Lightscribe software geinstalleerd van lightscribe.com en de nieuwste Nero versie. Ook geprobeerd met Surething CD Labeler Lightscribe Edition. Gezocht op internet en een Duits forum gevonden met heel veel anderen met exact dezelfde problemen wat erop duidt dat het aan de brander ligt. Forumlink: http://www.winfuture-foru....php?showtopic=66297&st=0 Is hier nog iets aan te doen of is er in korte tijd een firmware update te verwachten?
-------------------------------------------------
Click here if you have more question

Systeem Specs

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 14:29
Misschien kun je kijken of er een firmware upgrade voor is. Meestal worden die problemen daarmee wel opgelost. En anders idd even in een ander systeem testen en als die het daar ook niet doet gewoon terug gaan naar de winkel.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Zay
Drunkfux, bedankt voor je post. Ligt het iig niet compleet aan mij ;)

Ik zal die pipo's van LG anders ook maar mailen, dan zien ze wellicht dat er meer mensen zijn met een probleem.

• Zay
Ik heb reactie gehad... wat een debielen daaro. -_- ze gaan uberhaupt niet in op mijn vraag. Standaard reply...
-----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte, Lightscribe wordt ondersteund door de nero versie die u heeft. Nero hoort te herkennen dat uw brander lightscribe ondersteunt. Voor vragen over Nero en Lightscribe kunt u ook terecht bij; www.nero.com http://www.nero.com/nero7..._Requirement_Updates.html (dit laatste adres geeft u de mogelijkheid tot een lightscribe host software download) www.lightscribe.com Hopende u op deze wijze van voldoende informatie te hebben voorzien. Met vriendelijke groet, LG Electronics Klanten Service Jos

-----------Original Customer Enquiry------------
Received Date : 16/5/2006 09:46:37
onderwerp : Product Operation
Product/Model No. : DVD-ROM(Writer)/GSA-H20L

Hallo, Ik heb gisteren een LG 16x brander met lightscribe aangeschaft, type GSA-H20L. Ik heb de brander op mijn systeem aangesloten en de bijbehorende software geinstalleerd. Bij wijze van test heb ik een DVD-R gebrand en vervolgens een label ontworpen in Nero Cover Designer welke bij de brander kwam. Tot hier werkte alles goed, tot ik lightscribe aan het werkt zette. Na ongeveer 2 minuten lightscribe laten printen gaf Nero de foutmelding "An internal error occurred." Hierna heb ik dit geprobeerd met een ander programma, Sure Thing 4 SE, geprobeerd. Deze retourneerde dezelfde - uiterst duidelijke - foutmelding. Met de foutmelding blijft de brander gelocked, en moet de pc herstart worden om gebruikt te kunnen worden. Welke stappen moet ik nemen om de brander werkend te krijgen?

• Occy74
Zay schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:00:
Ik heb reactie gehad... wat een debielen daaro. -_- ze gaan uberhaupt niet in op mijn vraag. Standaard reply...

[...]
Slimme goochemerds daaro.. Misschien volgende keer ook de link naar dat forum erbij geven zodat ze zien dat je niet de enige bent en het probleem niet aan jouw pc/software ligt..

Heb zelf ook nog niks van ze gehoord, binnenkort maar weer s mailen..

[ Voor 12% gewijzigd door Occy74 op 17-05-2006 15:22 ]

Systeem Specs

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Je gebruikt wél lightscribe dvdtjes éh?

Laurens

• Occy74
lvrijn schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:53:

Laurens
rofl 8)7 Niet lullig bedoelt hoor maar wat denk je zelf? :) na-tuur-lijk...
Anders wil het niet eens, op de bovenzijde zit namelijk een bepaalde codering in het midden van de ring waarop de laser zich positioneert..
Als die er niet is (een gewone dvd dus) dan kun je niet eens afdrukken..

Systeem Specs

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:19

Dido

heforshe

lvrijn schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:53:
Onder het motto: de simpelste dingen komen het vaakst voor: en je legt ze goedom in de brander? ("Op zijn kop" dus).

Wat betekent mijn avatar?

• Occy74
Dido schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:00:
[...]

Onder het motto: de simpelste dingen komen het vaakst voor: en je legt ze goedom in de brander? ("Op zijn kop" dus).
te laat :P

Systeem Specs

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:19

Dido

heforshe

offtopic:
Hoezo te laat? Ik was wel degelijk serieus, zou niet de eerste keer zijn dat iemand tussen het normale branden en labelen de DVD niet omdraait en daardoor errors krijgt ;)

Wat betekent mijn avatar?

• Zay
zoals in mijn eerste post staat:
Er is wél een klein stukje geprint, dus het lijkt niet een hardwarematig probleem te zijn.
hieruit zóu je kúnnen concluderen dat er een stuk is geprint, a.k.a. geen "doe er een lightscribe schrijf in mafketel"-error. ;)

lezen heerscht. en LG kan dat dus duidelijk niet ;) ik rij zo nog wel ff langs de zaak waar ik em gekocht heb, kijken of zij meer ervan weten.

• Occy74
2 maanden later dan toch eindelijk een firmware update die dit probleem schijnt op te lossen..

Zelf nog niet kunnen testen maar hoor positieve dingen van andere mensen die dit probleem hadden en nu niet meer..

Hier downloaden: http://nl.lgservice.com

Systeem Specs

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Klippy

Still Game

Misschien overbodig, maar heb deze brander ook al bijna 2 maanden denk ik en nog nooit last van gehad eigenlijk.
Maar wel al 3 logo's mislukt, maar misschien is dat omdat ik Nero startte beide keren tijdens het branden, ga iig niet testen of het daaraan lag, kost me een DVD. Dus ook maar ff updaten, kan nooit kwaad. Jammer dat er geen changelog is.

Alleen stap 1 al...
[q]
1. Connect the drive as ¡°master¡± by it self, on the secondary IDE controller
with no other device on the same IDE cable, making note to set the jumper
on the back of the drive to the¡°master¡±position.[/]

Dat duurt wat lang nu dus is voor een andere keer. Laat ff weten of het helpt.

[edit]
Ah hij werkt zo ook, stond al op master en gewoon de secondary er aan gelaten, programma herkent meteen de drive dus is al klaar, is er ook een changelog?
Kijken of daar iets in staat van LightScribe want zo merk ik niet veel natuurlijk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Klippy op 24-07-2006 05:30 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1