Toon posts:

Budget Game PC

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het zoveelste budget-game-pc topic. Toch zou ik graag wat reacties willen op het systeem wat ik heb samengsteld. (Ik heb ook een laptop topic geopend, maar heb besloten dat ik 'm toch niet zoveel ga vervoeren. Ik reageer hier bewust niet, omdat ik anders onnodig het topic omhoogkick.)

Ik heb al een voeding van 450W (zo'n jaartje oud)

<knip> - Nieuw systeem <knip>

Azerty

X-Gear CXB28K, Zwart, zilver, 400W - 43,86
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM - 105,90
Arctic Freezer 64 Pro - 15,28
TwinMos Memory, 512 MB, DDR, PC3200, 533 MHz, 2x - 62,00 (komplett)
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zilver, OEM - 42,02

€ 276,92

Digitique
BFG 7900GT OC 256MB - € 279,00

MSI K8N NEO2 FX - € 62,00

€ 341

Totaal: 617,92 excl. verzendkosten, inclusief zo'n € 630,-

Is dat een upgrade t.o.v. mijn eerste config;

Behuizing
Zoek ik nog, ik heb deze en deze al gevonden.

Proccesor
AMD Athlon 64bit 3200+ Venice OEM

Koeler
Thermaltake TR2]

Geheugen
Kingston 512mb PC3200 x2 (Moet ik een matched pair hebben, of kan dit ook? Scheelt 20 euro!)

Grafische kaart
Leadtek Winfast PX-7600GT TDH Extreme (Dit is de waarom ik bij digitique bestel, de beste en snelste 7600gt)

Mobo
Asrock 939SLI-ESATA2

DVD Brander
NEC ND-4571

Totaal: 532,50 excl. verzendkosten
?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 19:44 ]

Verwijderd

Geen harde schijf?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je echt wilt gaan overklokken zou ik een ander bord nemen. Echter ik weet niet wat je budget is. Dat geheugen is prima, je hoeft niet persé een matched pair te kopen.

Overigens, als je wilt gaan overklokken is het misschien ook wel handig geheugen te kopen met strakke timings.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 27-05-2006 18:29 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Welk merk is je voeding? A-merk (Enermax, Huntkey, Tagan, Thermaltake, Antec) is aan te raden!

Rail Away!

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04
Dat geheugen moet gewoon kunnen, als je ze tegelijk besteld geeft dat vrijwel nooit een probleem.

Als koeling: artic freezer 64 pro, 4 euro meer maar is een van de beste prijs/prestatie v/h moment

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, vergeten te vermelden. Ik zet een 250GB WD over.
RoD schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:23:
Als je echt wilt gaan overklokken zou ik een ander bord nemen. Echter ik weet niet wat je budget is. Dat geheugen is prima, je hoeft niet persé een matched pair te kopen.
Wat versta je onder 'echt'? Ik wil niet 'm bijna opblazen ofzo, maar bedankt voor de waarschuwing :). Mijn budget voor een mobo is zo'n 75-80 euro.
Mad Marty schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:24:
Welk merk is je voeding? A-merk (Enermax, Huntkey, Tagan, Thermaltake, Antec) is aan te raden!
De voeding is van het merk Qtec. Ik heb hiervoor al wat gelezen, en volgens mij kwam ik van jou een post tegen dat het géén B-merk is (ik kan me vergissen..)
moooo schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:25:
Dat geheugen moet gewoon kunnen, als je ze tegelijk besteld geeft dat vrijwel nooit een probleem.

Als koeling: artic freezer 64 pro, 4 euro meer maar is een van de beste prijs/prestatie v/h moment
Die zal ik kiezen :).

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04
Qtec is niet echt een ideaal merk om mee te overclocken. Veel exemplaren leven niet meer dan 1-1.5 jaar voor ze er mee uit scheiden, en kunnen je hele pc meenemen. Zoek voor de grap maar eens op Qtec op het forum. Bij verhoogd verbruik kunnen ze niet al teveel hebben. Advies: trek wat extra uit voor een degelijke voeding.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

ik kan je zeker een tagen uit de EasyCon serie aanraden!
zeer stil, zeer stabiel, en kost <€100.
en zal goed staan in je kast! (weinig kabels)

ik heb overigens een Qtec gehad voor mijn oude AXP 2000+,
was een 450W Qtec, maar hij viel om de zoveel minuten uit.
de 12V lijn kan bijna niets hebben, en het zijn echt herrieschoppers!
niet doen dus!

[ Voor 43% gewijzigd door un1ty op 27-05-2006 18:42 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Moest toch even schrikken toen ik de prijzen van de voeding zag, heb die Q-tec destijds voor 40 euro gekocht.

Is het merk Cooler Master degelijk? 43 euro bij de Mycom..

Hoeveel watt voeding moet genoeg zijn voor dit systeem als het een redelijk merk voeding is? 400Watt?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 18:52 ]

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
-Daniël- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:17:
Grafische kaart
Leadtek Winfast PX-7600GT TDH Extreme (Dit is de waarom ik bij digitique bestel, de beste en snelste 7600gt)
Niet zo slim van je, bestel gewoon bij Azerty of Sallandautomatisering
en koop dan de XFX 7600GT XXX die draait ook op 590/1600 Mhz

Laurens

Verwijderd

Ik denk dat jij voor meningen over je huidige voeding maar even hier moet kijken > klik (even kijken bij alle qtec voedingen ;))
Lijkt me een straks plan als je een nieuwe neemt :9.

Overklokken, hoe weinig het ook zou zijn, is misschien toch verstandig om op een ander moederbord te doen. Deze is erg populair > Asus A8N-E voor € 80-85.

Opties voor ander geheugen zijn er genoeg. Gewoon even op zoek naar CL2 of 2,5 (CAS of CAS Latency of hoe de winkel het dan ook aangeeft).

Bekendere proc koeler die het zoiezo goed doet is deze > Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Misschien verstandiger om die te nemen omdat je van die koeler zeker weet dat hij het goed doet (als je vele mensen hier mag geloven) en ik weet niet of degene die jij kiest het ook zo goed doet.

Wat is nou je uiteindelijke max van je budget anders weten wij natuurlijk niet wat we je nog wel kunnen aanraden. Anders maken wij het misschien wel veel te duur. Een andere shop met een wat groter aanbod is misschien wel handig. Kan je wat makkelijk schuiven met je keuzes, alhoewel de prijzen van digitique niet tegenvallen :).

EDIT: 400W is genoeg voor dat systeem, kijk hier even voor wat reviewtjes door mensen die zo'n voeding zelf hebben > Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 (even naar beneden scrollen in de topicstart en dan krijg je onderaan een lijst met voedingen waar reviews van zijn gemaakt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 19:07 ]

Verwijderd

Die 7600GT bij digitique is wel 11 euro goedkoper :P
Maar over je systeem, opzich goed maar waarom een SLi mobo? Ga je SLi draaien? (2 x 7600GT is af te raden, 1 single 7900GT is goedkoper en levert betere prestaties) Ipv dat SLi mobo kan je ook een andere Asrock nemen, zoals de Dual Sata 2. De Uli chips oc-en zelfs beter dan de Nforce 4 chipset maar het enige nadeel is dat de Asrock weinig Vcore kan geven, dit kan wel verhoogd worden met de Vcore mod (zie Dual Sata 2 topic voor verdere info). Verder is dat matched pair geen pré, gewoon 2 x 512 MB Dual Channel kit is goed genoeg. En die cooler, kies de Arctic Cooling Freezer 64 Pro, echt heel veel waar voor z'n geld en bijna even duur.

Succes :)

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 12:56
-Daniël- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:49:
Bedankt voor de reacties. Moest toch even schrikken toen ik de prijzen van de voeding zag, heb die Q-tec destijds voor 40 euro gekocht.

Is het merk Cooler Master degelijk? 43 euro bij de Mycom..

Hoeveel watt voeding moet genoeg zijn voor dit systeem als het een redelijk merk voeding is? 400Watt?
400W met een goede voeding is genoeg hoor. :) Hoeveel Watt is die CoolerMaster? CoolerMaster is opzich een degelijk merk, maar aangezien hij niet zo duur is zal het er wel een zijn zonder veel vermogen. Tip: let vooral op de maximale stroom die de 12V rail(s) kan/kunnen leveren.

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:15
Coolermaster is goed, ook Enermax of Zalman voldoen prima.
Wel minimaal 350 Watt nemen (liefst 400 >)

En de standaard koeler (boxed versie van je processor) is ook goed genoeg.
Zo heb je btw ook 3 jaar i.p.v. 2 jaar garantie op je processor.

[ Voor 42% gewijzigd door NokiaFan op 27-05-2006 19:13 ]

Verwijderd

NokiaFan schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:12:
Knip*

Bij tray versie krijg je maar 1 jaar en niet 2 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:05:
Die 7600GT bij digitique is wel 11 euro goedkoper :P
Dat is de niet-extreme. Het mooie van de extreme is, dat deze al overclocked is door Leadtek zelf. Hier krijg je dus garantie op.
Maar over je systeem, opzich goed maar waarom een SLi mobo? Ga je SLi draaien? (2 x 7600GT is af te raden, 1 single 7900GT is goedkoper en levert betere prestaties) Ipv dat SLi mobo kan je ook een andere Asrock nemen, zoals de Dual Sata 2. De Uli chips oc-en zelfs beter dan de Nforce 4 chipset maar het enige nadeel is dat de Asrock weinig Vcore kan geven, dit kan wel verhoogd worden met de Vcore mod (zie Dual Sata 2 topic voor verdere info). Verder is dat matched pair geen pré, gewoon 2 x 512 MB Dual Channel kit is goed genoeg. En die cooler, kies de Arctic Cooling Freezer 64 Pro, echt heel veel waar voor z'n geld en bijna even duur.

Succes :)
De SLi omdat ik misschien in de toekomst naast de 7600GT een ander graka wil bijzetten. Ik denk nog even na over het mobo, je hebt me wel aan het denken gezet :).
Ricvdp schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:06:
[...]

400W met een goede voeding is genoeg hoor. :) Hoeveel Watt is die CoolerMaster? CoolerMaster is opzich een degelijk merk, maar aangezien hij niet zo duur is zal het er wel een zijn zonder veel vermogen. Tip: let vooral op de maximale stroom die de 12V rail(s) kan/kunnen leveren.
Deze is 430W. Ook is er een voeding van 400W van het merk Spire, ik lees goede dingen over de 500W voeding, dus die 400W zal ook wel presteren dan.
NokiaFan schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:12:
Coolermaster is goed, ook Enermax of Zalman voldoen prima.
Wel minimaal 350 Watt nemen (liefst 400 >)

Is de boxed-koeler ook goed genoeg voor oc'en?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Mijn uiteindelijk budget is 600 euro (excl. monitor, muis, keyboard dus)
lvrijn schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:55:
[...]

Niet zo slim van je, bestel gewoon bij Azerty of Sallandautomatisering
en koop dan de XFX 7600GT XXX die draait ook op 590/1600 Mhz

Laurens
Icomputers en andere winkels geven toch echt 560/1400 aan :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 20:07 ]

• Tank80
  • Laatst online: 17:42

Tank80

Cyanide&&Happiness

-Daniël- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:02:
[...]
domme, domme winkels :D ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tank80 op 27-05-2006 23:05 ]

Je imiteert me mateloos.

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07-2025
-Daniël- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 20:02:
[...]

Bedankt! Mijn uiteindelijk budget is 600 euro (excl. monitor, muis, keyboard dus)

[...]

XFX 7600GT : 570/1450
XFX 7600GT EXTREME: 580/1500
XFX 7600GT XXX: 590/1600

Ik heb zelf de XXX en er staat toch echt 590/1600 in me config.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, was toch echt in de veronderstelling dat 'ie zo liep..

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me toch of de 100-euro upgrade van 7600gt naar de 7900GT het waard is... Hoe lang zou deze laatste extra meegaan? 1 jaartje?

Update van OP, opmerkingen over deze upgrade?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? OP is geupdate!

Verwijderd

Topicstarter
Kom op.. Helemaal niemand?!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hier zie je dat het ongeveer een verschil van 25-33% is. Zelf zou ik dan eerder voor de 7600gt gaan, maar ik ben dan ook niet echt een gamer.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link :), maar ik denk toch dat die extra performance het waard is, omdat deze langer mee kan.

Iemand anders nog opmerkingen?

Verwijderd

of ik mis ergens een post, of er zit wel een mega fout in.

Je hebt ddr2 geheugen, en een s939 cpu. Dat werkt niet. Ofwel een AM2 cpu + mobo + ddr2, ofwel een s939 met ddr400

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 18:18:
of ik mis ergens een post, of er zit wel een mega fout in.

Je hebt ddr2 geheugen, en een s939 cpu. Dat werkt niet. Ofwel een AM2 cpu + mobo + ddr2, ofwel een s939 met ddr400
Sorry, het moest inderdaad ddr400 zijn. Ik zat terwijl ik aan het posten was, even te kijken naar een AM2 cpu, maar deze bleek wat duur. Geval van verkeerde copy/paste dus, maar bedankt voor de comment! Ik zal het even veranderen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

-Daniël- schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 18:17:
Het zoveelste budget-game-pc topic. Toch zou ik graag wat reacties willen op het systeem wat ik heb samengsteld. (Ik heb ook een laptop topic geopend, maar heb besloten dat ik 'm toch niet zoveel ga vervoeren. Ik reageer hier bewust niet, omdat ik anders onnodig het topic omhoogkick.)
Maar één topic is voldoende, als het over dezelfde vraag gaat kan je die gerust in je eigen topic stellen :)

eentje is voldoende, dus kan deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.