Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

24 pins naar 20 pins?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb vandaag me Antec SmartPower 2.0 SP-450, 450W (ATX12V v2.0) binnengekregen, zonder te weten dat atx12v 2.0 voor 24 pins staat, en me asus p4p800se heeft er maar 20 nodig, maar ik krijg hem er niet zomaar ingeperst (geen idee of dit ook mag) , maar kan je die 4 lossnijden zeg maar, zodat ze bengelen en als je een 24pins mobo heb, gewoon die 4 er weer bij-in pluggen :(

me pc zaak zegt : "ze zijn moeilijk verkrijgbaar" , via inet bestellen is mijn allerlaatste redmiddel,
zown 24 to 20 converter ofzoiets, geen zin om weer 3/4 dagen zonder normale pc te zitten :)

specs:
p4 3.0 ghz sckt 478
asus p4p800se

alvast bedankt :)

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:15
Antec voedingen hebben toch zo'n 24 pins stekker waarvan je die 4 eraf kunt 'schuiven'.
Kun je anders niet gewoon met een beetje brute force hem erin proberen te duwen?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Je kan ze idd lossnijden. Of je dit netjes voor elkaar krijgt is een tweede. Kijk eerst eens of er ruimte naast je ATX connector is zodat je gewoon de 24 pins in de 20 pins aansluiting kan steken met 4 pinnen er buiten...

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47
Brute force is nooit goed bij computer onderdelen :/

Meestal kan je tog gewoon aan 1 kant die pinnetje naar buiten laten ?

Verwijderd

Topicstarter
jappas schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:47:
Antec voedingen hebben toch zo'n 24 pins stekker waarvan je die 4 eraf kunt 'schuiven'.
Kun je anders niet gewoon met een beetje brute force hem erin proberen te duwen?
ik zal even kijken, hopelijk van wel :) dat zou mooi zijn :)

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:33

_Ernst_

Mark It Zero!

Je kunt de overblijvende 4 pinnentjes er idd af snijden, bij sommige voedingen kan dit zelfs als standaard (zitten er dan aangeklikt, zoals jappes zegt).

Of koop een convertor van 24 naar 20 pins, die zijn er ook. En als er niks in de weg zit zou het zo ook moeten passen, maar het kan natuurlijk zijn dat er een condensator ofzo in de weg zit, dan heb je pech.

Maar dit had je ook makkelijk zelf kunnen vinden, deze vraag is namelijk als zooo vaak langs geweest ;)

Last.fm

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Normaal kan je de 4 extra pinnetjes gewoon naast de aansluiting laten hangen tenzij er iets in de weg zit op je moederbord. Op dit moederbord denk ik dat de IDE aansluiting naast de power connector in de weg zit.

Op zich kan het wel om die vier blokjes er af te snijden maar wees dan wel overtuigd dat je het aan de juiste kant doet en dat je geen draden doorsnijdt.

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 14:07
Ik heb deze Antec voeding zelf ook en deze heeft gewoon een deelbare stekker 20+4 polig.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:48

lordsnow

I know nothing

Op mijn voeding heb ik met een ijzerzaagje de 4 er afgezaagd. Dat ging prima. Alles bleef ook nog heel en bruikbaar, dus ik kan 't evt ook nog later gebruiken op een nieuw moederbord.

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Ik had hetzelfde probleem, alleen kwam het bij mij door me eigen domme schuld. Ik had die converter bij me kapotte moederbord in de doos gedaan en opgestuurd (wist ik toen veel dat die er niet bij hoorde :9 ). Kostte me €10,- voor een nieuwe...

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:27

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik heb een antec neopower 480 en daar zat ook zo'n 24 naar 20 pins converter bij, dus volgens mij moet je die gewoon in je doos hebben zitten :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
jep, eindelijk gevonden, zeer bedankt iedereen :):)
maar nu volgend probleem ( ik begeef het nog eens :'( )
alles aangesloten, hoor ik alleen een vreemd ksssjt .25 sec ofzo, cpu / gpu fan draai 1 rondje en dan doet hij niks meer :( ?
het geluidje komt uit me voeding :?

Verwijderd

flappie27 schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:00:
Ik had hetzelfde probleem, alleen kwam het bij mij door me eigen domme schuld. Ik had die converter bij me kapotte moederbord in de doos gedaan en opgestuurd (wist ik toen veel dat die er niet bij hoorde :9 ). Kostte me €10,- voor een nieuwe...
Zelfde probleem wel es gehad, gewoon de overige 4 connectoren erbuiten gelaten en nog nooit wat van gehoord ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een ideetje?
vraag het me toch af of het dan goed is gegaan met die atx stekker...

read 2 messages boven me voor het nieuwe probleem :'( :/

Verwijderd

"lekke" voeding??? kan zijn dat de condensatoren iod de geest hebben gegeven

of als je iets verkeerd op het mobo heb aangesloten ofzo dan weigert ie gewoon op te starten.. dus alles ff checken ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 20:26 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik denk dat de voeding in een soort veiligheid springt. Ben je er zeker van dat je de voedingsstekker correct hebt aangesloten? Kijk eens even na of de vormpjes van de connector met elkaar overeenstemmen. Als je veel kracht hebt moeten gebruiken om de stekker aan te sluiten heb je iets verkeerd gedaan.

• jappas
Antec Smartpower 450w zeg je? Hebben dat wel vaker volgens mij :(, bij ons op het werk 2 van die dingen kunnen RMA'en, gewoon DOA.

Even terug naar je pc winkel dus, daar even laten testen eventueel en anders gewoon laten omwisselen.

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 11:33
Admiral Freebee schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:37:
Ik denk dat de voeding in een soort veiligheid springt. Ben je er zeker van dat je de voedingsstekker correct hebt aangesloten? Kijk eens even na of de vormpjes van de connector met elkaar overeenstemmen. Als je veel kracht hebt moeten gebruiken om de stekker aan te sluiten heb je iets verkeerd gedaan.
ATX connector past hoe dan ook toch maar op 1 manier?

• Admiral Freebee
  • Niet online
BlackBull schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:40:
[...]

ATX connector past hoe dan ook toch maar op 1 manier?
Daarmee zeg ik ook dat als hij veel kracht heeft moeten gebruiken dat er iets mis is gegaan. Want alles past, als je maar genoeg kracht gebruikt :P

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Klinkt als kortsluiting, en je voeding die in beveiliging schiet. Even proberen of ie wel wil opstarten als je in de ATX stekker de groene draad met een zwarte verbind.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

Antec voeding hebben altijd, een extra 4 pin die je aan de 20 pins kunt drukken...

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:01:
Klinkt als kortsluiting, en je voeding die in beveiliging schiet. Even proberen of ie wel wil opstarten als je in de ATX stekker de groene draad met een zwarte verbind.
zal even proberen, maar ik ben erachter gekomen dat hij op me andere kast wel werkt ( naja, vga / cpu koeler slaan aan ) nog niet met beeld geprobeerd omdat al me drives / hdd`s in me andere zitten,

kan het zijn omdat ik geen spacers tussen me mobo en me kast heb dat hij kortsluiting maakt?
ik zal even wat spacers opzoeken (die gouden dingetjes ;) )

/update 1
heb mobo ff buiten me nieuwe kast gedaan, werkte, dus idd hij maakt ergens kortsluiting

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 21:23 ]

• jappas
Een mobo zonder spacers :|, dat kan toch ook niet goed gaan, hoop voor je dat je stuff het nog doet.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 21:05:
[...]

zal even proberen, maar ik ben erachter gekomen dat hij op me andere kast wel werkt ( naja, vga / cpu koeler slaan aan ) nog niet met beeld geprobeerd omdat al me drives / hdd`s in me andere zitten,

kan het zijn omdat ik geen spacers tussen me mobo en me kast heb dat hij kortsluiting maakt?
ik zal even wat spacers opzoeken (die gouden dingetjes ;) )

/update 1
heb mobo ff buiten me nieuwe kast gedaan, werkte, dus idd hij maakt ergens kortsluiting
Dit levert je 1 verplichte post op in dit topic. Je maakt pure kortsluiting als je geen spacers gebruikt (of een spacer zet waar ie op je mobo niet voorzien is), hopelijk leer je ervan, wat zo'n foutje kan zware gevolgen hebben (lees maar na in dat topic, er zijn nog collega spacer-vergeters).

En hopelijk kan je er straks mee lachen :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Inderdaad, monteer je moederbord nooit zonder spacers :/ Dat is bijna gegarandeerd kortsluiting. En als er ergens kortsluiting is springt je voeding in beveiliging (toch zeker de goede, bij de minder goede moet je de zekering vervangen).

Ik hoop voor jou dat alles het nog doet.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja... nofi, maar ten eerste is dit geen casemodding en verder zou elke Tweaker wel weten hoe 'ie een computer inmekaar moet draaien... Ten derde is de vraag in je topicstart, zoals al gezegd is, een zoekvraagje.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.