Hoi,
Omdat clientsideformuliervalidatie nooit volstaat, wil ik serverside valideren.
Daarvoor heb ik nu deze functie:
Die wordt aangeroepen in een constructie als:
Dat werkt wel (ik snap best dat het niet dé manier is, tips zijn dan ook welkom!), maar nu moet ik op een of andere manier die foutmeldingen nog vlak achter het bewuste veld kunnen neerknallen, en dan natuurlijk ook alleen wanneer de gebruikersinvoer foutief is.
Omdat clientsideformuliervalidatie nooit volstaat, wil ik serverside valideren.
Daarvoor heb ik nu deze functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function valideer($waarde, $naam, $voorschrift){ switch($voorschrift){ case "alfanumeriek": if(isset($waarde) && $waarde != ""){ return true; } else{ $foutboodschap[$naam] = "Dit is een alfanumeriek veld."; return false; } break; case "numeriek": if(isset($waarde) && is_numeric($waarde)){ return true; } else{ return false; } break; } } |
Die wordt aangeroepen in een constructie als:
code:
1
| if(valideer($_POST['naam'], "naam", "alfanumeriek") && valideer($_POST['tijd_voorbereiding'], "tijd_voorbereiding" ,"numeriek") && valideer($_POST['tijd_bereiding'], "tijd_bereiding", "numeriek")){ |
Dat werkt wel (ik snap best dat het niet dé manier is, tips zijn dan ook welkom!), maar nu moet ik op een of andere manier die foutmeldingen nog vlak achter het bewuste veld kunnen neerknallen, en dan natuurlijk ook alleen wanneer de gebruikersinvoer foutief is.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 17:37 ]