Toon posts:

Laptop gebruiken om stats van pc weer te geven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik in het juiste forum post, sorry voor als dit niet het geval is. Dit leek me niet in Casemodding of Electronica passen.

Ik heb:
Een ouwe windows 98 laptop zonder lan en geen usb wel een com poort.
Een null modem kabeltje. Eentje die ik ooit zelf heb gesoldeerd net handshaking enzo..
Een computer met uiteraard ook een com poort.

Nu wil ik de stats zoals temps enzo en misschien download/upload speed laten weergeven op de laptop via de null modem kabel.

Ik kan niet programmeren! Zijn er tooltjes waarmee dit kan?

Verwijderd

Topicstarter
schop

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 00:07
Qua software kun je Samurize gebruiken. Wat betreft de verbinding kan ik je niet helpen, COM poorten zijn van voor m'n tijd :p.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad wel ok uit.. Maar het vervelende is dat het alleen onder 2000/XP/2003 werkt. En het heeft ook geen ondersteuning voor de compoort. Is er niemand die zo'n progje weet? Ik moet zoiets hebben met de server zeg maar op mijn pc die de gegevens door stuurd via de compoort naar de client op de laptop..

Verwijderd

Zijn volgens mij geen kant-en-klare oplossingen voor. Je zou zelf aan de slag kunnen gaan met zonder programmeerwerk ga je niet ver komen denk ik.

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik ben al een tijdje van plan om mij hier eens aan te zetten. Heb hier nog een (heel oude) laptop staan, nog van het dos-tijdperk en hier zou ik ook graag stats van mijn pc op te zien krijgen.
Momenteel heb ik echter geen tijd (examens), eind juni begin juli heb ik wat tijd (daarna nog op reis 8) ) en hopelijk in augustus en september ook. Als ik dus na mijn examens zin heb, begin ik er eind juni aan. Maar het zal eerder voor begin augustus zijn.
Programmeertaal voor 'server'-prog wordt wss java (meeste ervaring mee) en voor de laptop C of C++ (hangt er vanaf wat er nog wil draaien op dat oude beestje ;) ).
Voor half augustus zal je dus nog niet te veel moeten verwachten.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 15:46

BaRF

bijna kerst

ik heb eens zoiets gehad dat via com poort zulke stats doorgaf aan een pda, maar weet niet meer hoe het heet, was geen gratis proggie trouwens...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. zou dat PDA appje ook werken op een pc? Het zal wel java zijn.. Dan moet het lukken....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer ideeën?

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Komop mede tweakers hoe kan ik hetzelfde bereiken maar dan via wifi??
Dus op mijn laptop via wifi stats krijgen van mijn server in de zelfde netwerk.?

[ Voor 80% gewijzigd door ikweetniks op 30-05-2006 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me makkelijker. Je kan met motherboard monitor log in html code laten exporteren. Als je deze laat schrijven op een gedeelde netwerk bron op je laptop en vervolgens de html; code uitleest met een andere pagina die steeds refreshed zie je dus live stats.

Kan ik netwerk bronnen delen met een compoort? Moet lukken niet?

Verwijderd

Topicstarter
bonq

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Oude laptop LCD als schermpje alleen gebruiken en dan iets i.c.m. LCD Studio doen op de een of andere manier :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Probeer eens zo'n directe-kabelverbinding op te zetten zodat je iig bestanden over kunt zetten :)
Met een beetje geluk kun je de pc's dan gewoon als \\pc1 en \\laptop benaderen, dat zou het veel makkelijker maken.

Sowieso kun je in XP wat SNMP-services aanzetten en met een SNMP-monitor uitlezen, maar dit is lang niet zo mooi als bv Samurize.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Pagina: 1