Toon posts:

Receiver tussen Xbox360 en de Philips Cineos 37PF9830/10

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil het signaal tussen mijn Xbox360 en Philips Cineos 37PF9830/10 zo goed mogelijk hebben met een a/v receiver er tussen. Na driftig speurwerk kom ik uit op de Philips DFR9000/01 en de Philips HTS9800W/12. De eerste heeft 2 HDMI ingangen, dus die lijkt me wel geschikt voor een lossless HDMI verbinding. De tweede vind ik er echter veel mooier uit zien en lijkt me fijner in het gebruik, maar hij heeft geen HDMI ingang. Dit zijn de aansluitingen die wel mogelijk zijn met de HTS9800W/12:

AUX in, Analoge audio links/rechts in, Component Video uit Progressive, Digitale coaxiale ingang, Easy-Fit luidsprekeraansluitingen, FM-antenne, HDMI uit, S-Video uit, SCART1 (CVBS, S-video/RGB uit), TV in (audio, cinch)

Specs HTS9800W/12

Specs DFR9000/01

De afstand tussen de TV en de receiver wordt overigens maximaal 4m.

Ik kom er maar niet achter of een optimale verbinding tussen Xbox360 en TV via de HTS9800W/12 net zo goed mogelijk is.

Verwijderd

De Phillips versterker kan geen analoog HDTV signaal doorgeven (720p, 1080i) alleen digitaal.
Je kan dus de xbox360 niet aansluiten via de versterker.

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:22
Volgens mij heeft de Xbox360 geen HDMI uitgang maar component.

De DFR9000/01 heeft 2 component ingangen en 1 uitgang voor de naar de monitor/tv/beamer en is dus geschikt.

Verder vindt ik de specificaties van de HTS9800W/12 voor de "connectivity" wat vaag, volgens die specs heeft ie namelijk alleen een cinch "tv in" wat ik volgens mij composiet video in is. Kan me eigelijk niet voorstellen dat hij zo beperkt is qua ingangen, zeker gezien de hoevelheid uitgangen en mogelijkheid tot upscaling. Ik zou Phillips even bellen/mailen voor de volledige specs.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Erik070 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 12:05:
Verder vindt ik de specificaties van de HTS9800W/12 voor de "connectivity" wat vaag, volgens die specs heeft ie namelijk alleen een cinch "tv in" wat ik volgens mij composiet video in is. Kan me eigelijk niet voorstellen dat hij zo beperkt is qua ingangen, zeker gezien de hoevelheid uitgangen en mogelijkheid tot upscaling. Ik zou Phillips even bellen/mailen voor de volledige specs.
Die mogelijkheid tot upscalen is er in beginsel natuurlijk alleen voor het feit dat ie zelf DVD, DivX en MPEG-2 kan afspelen. Ik moet echter zeggen dat ik de ingangs-specs op een ander punt ook wel vreemd vind, en daarom kick ik dit topic eens om Pimski's ervaringen te checken. Ik zit erg sterk te overwegen om de HTS9800W en 37PF9731D (opvolger van de 9830) aan te schaffen, en ga daar ook een X360 bij hangen. Nu blijkt echter dat de 9800W geen optical sound in heeft, terwijl de 360 die alleen uit heeft. Vraag aan Pimski is dus hoe hij dit uiteindelijk opgelost heeft :)

Er zijn overigens bij een Conrad e.d. wel optical-to-coaxial converters te vinden (20 euro, dus nog goed te doen ook), maar heeft iemand daar ervaring mee of dat een beetje kwaliteit is? In beginsel is het natuurlijk digitaal->digitaal dus lossless, maar is dat in de praktijk ook zo?

Professionele website nodig?

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Even een schop tegen dit topic, omdat ik hier zelf ook mee zit en nieuwsgierig ben naar de evt ervaringen van de TS. Zelf heb ik onlangs de philips 37PF9731D/10 aangeschaft en wil eigenlijk de Philips HTS9800W/12 erbij halen alleen vraag ik me af of dit een goede combi is met oa de XBox360/ PS3 aansluitingen.

[CiP] Aqueum initium TJ09