Ik zit momenteel met het volgende probleem: Na geruim een uur gelezen te hebben is mij niet geheel duidelijk hoe ik geheugen kan uitbreiden zonder snelheidsverlies.
Huidige situatie:
MSI K8N NEO 4 Platinum standaard settings
AMD 64 3500+ (2,2GHz Winchester)
2x512MB DDR Corsair 2,5-3-3-8 (VS512MB400) in dual channel uiteraard!
Rest van systeem standaard settings, niets overclocked.
Ik zou graag willen uitbreiden zodat ik in totaal 2GB geheugen krijg echter de volgende dilemma's:
1) Huidig mem vervangen door 2x1GB DDR3200 reepjes --> Past dit in mem bankjes van MB?
2) Nog eens 2x dezelfde memreepjes kopen en ernaast plaatsen --> Behoud ik dual channel? Kost dit snelheid door aanspreken meerdere bankjes? Is het geheugen sowieso snel genoeg)?
3) Huidig mem vervangen door 2x1GB DDR4000 reepjes --> Past dit in mem bankjes van MB? Heeft dit enig nut? Ik overklok niet. Daarnaast kent dit geheugen doorgaans lagere timings dan DDR3200?!
Huidige situatie:
MSI K8N NEO 4 Platinum standaard settings
AMD 64 3500+ (2,2GHz Winchester)
2x512MB DDR Corsair 2,5-3-3-8 (VS512MB400) in dual channel uiteraard!
Rest van systeem standaard settings, niets overclocked.
Ik zou graag willen uitbreiden zodat ik in totaal 2GB geheugen krijg echter de volgende dilemma's:
1) Huidig mem vervangen door 2x1GB DDR3200 reepjes --> Past dit in mem bankjes van MB?
2) Nog eens 2x dezelfde memreepjes kopen en ernaast plaatsen --> Behoud ik dual channel? Kost dit snelheid door aanspreken meerdere bankjes? Is het geheugen sowieso snel genoeg)?
3) Huidig mem vervangen door 2x1GB DDR4000 reepjes --> Past dit in mem bankjes van MB? Heeft dit enig nut? Ik overklok niet. Daarnaast kent dit geheugen doorgaans lagere timings dan DDR3200?!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 16:59 ]