Toon posts:

Nieuwe Pc, goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil er graag een pc bij hebben en heb de volgende samenstelling bedacht.
Is dit een goede keuze? Omdat mijn budget niet zo groot is wil ik het zo goedkoop mogelijk.
Ik heb ervoor gekozen om alles bij azerty te kopen, omdat ze wel vrij scherp geprijst zijn en
ik alles graag bij 1 winkel wil houden. Als het ergens anders toch veel goedkoper kan hoor ik het graag.
De bedoeling met deze pc is om er mee te internetten, film kijken en vooral gamen.

Processor:
AMD Athlon 64 Venice, 3200+, Socket 939, OEM
€ 105,66
Waarom? Goede prijs/prestatie verhouding

Moederbord:
MSI K8N Neo4 FI
€ 81,91
Waarom? Leek mij een goed moeder bord, en voldoet aan mijn eisen.

Geheugen:
2x G.Skill Value DDR, 512 MB, DDR, PC3200, 400 MHz,
2x € 37,47
Waarom? Het goedkoopst.

Hardeschijf
Samsung Spinpoint, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
€ 59,48
Waarom? Stil en goed, ook niet te duur.

Voeding:
Cooler Master RS-430-PMAP eXtreme Power, 430 Watt,
€ 45,99
Waarom? Genoeg power voor mij systeem, ook lekker stil.

Processor koeler:
Cooler Master Susurro
€ 23,38
Waarom? Stil, compact en niet te duur.

Videokaart:
Geforce 6600Gt 128mb pci-e
€60,-
Koop ik 2e hands over, vandaar ook de lage prijs,

Dvd-speler
Samsung SH-D162C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 18,72

Systeem koeler
2x Papst 8412NGLE, 80 x 80 x 25 mm
2x € 11,85
Waarom? Super stil.

Behuizing en monitor etc is al aanwezig.
___________________________________________+
Totaal: 493.78

Graag zou ik willen weten ofdat dit een goede keuze is,
Ofdat het nog beter en/of goedkoper kan.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:23
Het lijkt mij een werkend systeem. maar of deze ook aan jou eisen voldoet weet ik niet.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je kan nog een tientje besparen door een Arctic Freezer 64 Pro te nemen in plaats van een CoolerMaster Susurro. Verder ziet het er goed uit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

wat wil je er allemaal mee doen. en heb je al bij sallandsautomatissering gekeken of hoe je dat ook maar schrijft die zijn ook zeer goedkoop.

Verwijderd

Zou je van die dvd speler niet gewoon een brander maken? Kan altijd handig zijn ivm backups.... :) Verder: is stilte een punt van aandacht voor je? Ik zie het bij vrij veel onderdelen erbij staan en er zijn wel dingen die stiller kunnen.. ;)

Verwijderd

Ziet er oke uit, maar verwacht hiermee niet dat de recentste spellen soepel zullen draaien op hoge details. Middelmatige details en een resolutie van 1024x768 moet wel te doen zijn met dit systeem voor de meeste spellen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:03:
wat wil je er allemaal mee doen. en heb je al bij sallandsautomatissering gekeken of hoe je dat ook maar schrijft die zijn ook zeer goedkoop.
Staat ook in mijn post, Internetten, films kijken en vooral gamen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:04:
Zou je van die dvd speler niet gewoon een brander maken? Kan altijd handig zijn ivm backups.... :) Verder: is stilte een punt van aandacht voor je? Ik zie het bij vrij veel onderdelen erbij staan en er zijn wel dingen die stiller kunnen.. ;)
Dvd-brander is niet echt nodig, deze heb ik al in een andere computer.
Als ik dan eens een back-up wil maken verhuis ik hem wel even.

Stilte is zeker een belangrijk punt, ook doordat de pc vaak en lang aan zal staan.
Welke dingen zouden volgens jou dan nog wel stiller kunnen?
Ik dacht dat ik wel de meest stille onderdelen heb gebruikt. (hardeschijf, koelers)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:05:
Ziet er oke uit, maar verwacht hiermee niet dat de recentste spellen soepel zullen draaien op hoge details. Middelmatige details en een resolutie van 1024x768 moet wel te doen zijn met dit systeem voor de meeste spellen...
Dat snap ik, alle special effects erbij hoeft ook niet.
Het zou natuurlijk leuk zijn maar door mijn kleine budget is dat niet mogelijk.
Later zou ik de videokaart nog kunnen vervangen.
En eventueel de proc nog overclocken naar een 3500+ of een 3800+.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 17:58 ]

Verwijderd

-Houdt rekening met de koeling van de videokaart. Als deze standaard is, zijn ze meestal niet echt stil (tenzij passief) maar volgens mij is de 6600GT niet passief gekoeld. Maar dat kan ik helemaal mis hebben. :)
-De voeding is wel een goede, maar stil zal die Coolermaster niet echt zijn. Exemplaren van Nexus, Tagan (aanrader!) en Seasonic worden over het algemeen erg gewaardeerd op het gebied van stilte en prestaties. :)
-De Arctic 64 Pro is inderdaad ook lekker stil en goedkoper. :)
-De Samsung is wel stil, maar ze trillen over het algemeen nogal. Je moet zo of in rubber ophangen of in een HDD Silencer o.i.d. Een goede review over hdd koeling/demping is hier te vinden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nog niet wat voor een koeler de videokaart heeft,
maar ik denk gewoon een standaart herrie ding.
Gelukkig heb ik hier nog een zalman zalman vf700cu die op 5volt ook erg stil is.

Ik wist niet dat coolermasters niet echt stil waren, er zit een 12cm ventilator
in dus dacht ik dat hij toch wel redenlijk stil is. Maar dan kijk ik nog even verder.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:38:

-De voeding is wel een goede, maar stil zal die Coolermaster niet echt zijn. Exemplaren van Nexus, Tagan (aanrader!) en Seasonic worden over het algemeen erg gewaardeerd op het gebied van stilte en prestaties. :)
en waar baseer je dat op?? Ik heb hier de 380 Watt variant, en die is niet hoorbaar Er zit een 120mm fan in die ook nog eens erg langzaam draait. Als de cpu passief gekoeld wordt, de VF700 even stil gezet wordt en de papst fans gestopt worden draait bij mij alleen nog de fan in de voeding. En die is echt niet hoorbaar!

Dus ik kan zeggen dat de Extreme power voeding van Coolermaster ook eXtreme stil is.

Ik zou dus gewoon deze voeding nemen als ik jou was. Je heb dan een A merk voeding van 450 watt die ook echt akelig stil is.

[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 23-05-2006 22:04 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Feiten heb ik niet, maar meer gebruikerservaring. Een vriend van mij heeft een Extremepower 430Watt, en dat ding maakt zeker te weten meer herrie dan mijn Tagan. Niet veel maar wel een verschil.... :)

edit:

Ik heb het even nagekeken, volgens de fabrieksopgaven maken beide voedingen evenveel geluid. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 22:10 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:08:
Feiten heb ik niet, maar meer gebruikerservaring. Een vriend van mij heeft een Extremepower 430Watt, en dat ding maakt zeker te weten meer herrie dan mijn Tagan. Niet veel maar wel een verschil.... :)
:)
En heb jij ook ervaring met een eXtremepower voeding? En kan jij met die ervaring zeggen of deze voeding stil is? En weet jij ook wat echt stil is ?? ;p

* Theo kan dat wel :)
edit:

Ik heb het even nagekeken, volgens de fabrieksopgaven maken beide voedingen evenveel geluid.
Dat is in de theorie, maar de theorie is het idealisme van de praktijk.......

[ Voor 24% gewijzigd door Theo op 23-05-2006 22:16 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Ik weet wat echt stil is. Als je alleen een HD hoort suizen op 10 cm afstand en daarna niets meer hoort weet je wat echt stil is. ;) Ik heb hier een Tagan + Zalman7000 grootste gedeelte van de tijd 0 toeren (dus passief) dmv Qfan/CPUIDLEextreme. +passief gekoelde videokaart +1 hd in rubber.
Ik vond persoonlijk het geluid van de Coolermaster storender maar dat is natuurljik persoonlijk...

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:57:
[...]

Dat snap ik, alle special effects erbij hoeft ook niet.
Het zou natuurlijk leuk zijn maar door mijn kleine budget is dat niet mogelijk.
Later zou ik de videokaart nog kunnen vervangen.
En eventueel de proc nog overclocken naar een 3500+ of een 3800+.
Hmm, gamen moet best redelijk goed gaan lukken denk ik hoor. Ik speel hier zelfs nog zo nu en dan een spel..en ik heb een (schrik niet) GF MX440 64MB B)

Ok, spelen die bepaalde hardware matige onder steuning vereisen (pixelshaders ed) lukken uiteraard niet, maar dingen die nu nog uitkomen en dat niet vereisen draaien nog best redelijk. Oké, oké alles op low en max 1024x768, maar als dat met mijn GF4 MX440 kan moet dat ook met jouw 6600 kunnen ;) Dus als je niet alles met high-settings en extreem hoge resoluties wil spelen moet het best lukken, upgraden kan altijd nog.

Op je moederbord zou je eventueel nog wat kunnen besparen.. (Asrock/Asus) of heeft dit mobo enkele opties die op andere niet terug te vinden zijn?

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Zie mijn topic over een budget game pc, heeft wel wat raakvlakken met jouw systeem, misschien heb je er nog wat aan.
Pagina: 1