angezien gister mijn kan mijn Asus k8v SE Deluxe RAID SPAN aan? post al is gesloten zonder dat ik antwoord heb gekregen op mijn vraag zal ik het bij deze nog eens proberen..
Dit stond er in de SATA FAQ over spanning:
Spanning (JBOD): RAID of niet?
Velen denken dat Spanning ook onder RAID valt, maar het tegendeel is waar. Spanning is zo ongeveer het tegengestelde van meerdere partities op één harde schijf: één partitie bestaande uit meerdere harde schijven. De manier van het lezen en schrijven van de data blijft onveranderd; er treedt dus geen mirroring, striping en parity check op. Wanneer de eerste harde schijf is volgeschreven, dan wordt er simpelweg aan de volgende harde schijf begonnen en ga zo voorts. Spanning wordt overigens ook weleens JBOD genoemd: Just a Bunch Of Disks.
ik ben iets wijzer geworden door die FAQ (toch niet goed gelezen
)namelijk dat de schijven niet in een arry hoeven te staan.. maar mijn vragen blijven hetzelfde nl: hoe kan ik mijn 2 sata schijven op span krijgen? moet dat dan via windows ofzo? en kan mijn moederbord dat aan ?(asus k8v SE deluxe)
alvast bedankt Grtz e
Dit stond er in de SATA FAQ over spanning:
Spanning (JBOD): RAID of niet?
Velen denken dat Spanning ook onder RAID valt, maar het tegendeel is waar. Spanning is zo ongeveer het tegengestelde van meerdere partities op één harde schijf: één partitie bestaande uit meerdere harde schijven. De manier van het lezen en schrijven van de data blijft onveranderd; er treedt dus geen mirroring, striping en parity check op. Wanneer de eerste harde schijf is volgeschreven, dan wordt er simpelweg aan de volgende harde schijf begonnen en ga zo voorts. Spanning wordt overigens ook weleens JBOD genoemd: Just a Bunch Of Disks.
ik ben iets wijzer geworden door die FAQ (toch niet goed gelezen
alvast bedankt Grtz e