Vervanger voor WRT54G en WL-500g Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eagle666
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 17:55
Ik zoek voor een studentenhuis (dus veel gebruikers) een draadloze router die flink wat poorten aan kan en niet crasht om de zoveel tijd omdat er wat p2p programma's of ietsdergelijks draaien.

Eerst ging ik voor de Linksys WRT54G omdat ik daar zelf ervaring mee had en dik tevree mee ben, echter is dat een versie 5 geworden en die is enorm brak. De WRT54GL (cq v4) was niet meer leverbaar en nu is die er wel weer maar ook als een versie 5 (dus minder intern geheugen :( ).

Vervolgens ging ik voor de ASUS WL-500g deluxe maar die is nu end-of-life, niet meer leverbaar want de fabrikant gaat over op de WL-700g. Dat duurt nog een week, vervolgens wil ik eerst wachten op reviews van mensen en dan duurt het allemaal te lang. Plus ik weet niet hoe duur die wordt.

We willen tot maximaal 85 euro's gaan waardoor de WL-500g Premium afvalt en de WL-700 MET HD die al wel uit is ook (degene die nog uitkomt is zonder HD geleverd, beetje vreemd dat die met HD er al wel is :? ).

Hierbij hebben we de toplijn al besproken dus wat blijft nu over dat ook enigsinds goed werkt, zonder crashes omdat het geheugen weer eens vol is gelopen? Belkin, Sitecom, D-Link, U.S. Robotics??? Of misschien andere Asus versies zoals 550, 530, etc??? En voor maar 85 euro's max.

off-topic: als een persoonlijke opmerking vind ik het toch maar vreemd dat met al onze techniek er gewoon geen fatsoenlijke routers gemaakt kunnen worden...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eagle666 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:25:
off-topic: als een persoonlijke opmerking vind ik het toch maar vreemd dat met al onze techniek er gewoon geen fatsoenlijke routers gemaakt kunnen worden...
AMEN! Maar het zal wel weer zogenaamd te duur zijn ofzo om te produceren :z

Je zou eventueel naar Draytek modellen kunnen kijken of misschien een 3Com ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Eagle666
Vind ik persoonlijk nogal vreemd, te duur om te produceren. Normaal begin je klein en als het goedkoper kan zou je het groter kunnen maken. Wat doet Linksys? Begin met enorm veel geheugen en halveer dat bij elke nieuwe versie 8)7 !

Zowiezo, ze maken hun eigen naam stuk, het was een top-product, dus waarom een slechtere uitbrengen? :P En goedkoper wordt het niet, de versie 4 van de WRT54G koste mij nog 64 euro's nu voor versie 5 met de helft aan geheugen en dezelfde processor en niet echt nieuwe gadgets erop kost het zo'n 70 euro. Nou, lekker goedkoper zeg :(

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04 21:24
Of ze vinden het gewoon niet leuk dat mensen hun eigen linux progsels zoals dd-wrt erop gaan draaien, en hebben daarom de flash gehalveerd.
Ik ben in ieder geval voor de wl-500g premium gegaan.
Je zou eens naar buffalo routers kunnen kijken, maar daar is nogal lastig aan te komen.

Verwijderd

offtopic:
:r
Ik ga het nou niet onderbouwen, maar ik heb "extreem slechte" ervaringen met 3Com op bedrijfsniveau. Ze krijgen hun eigen producten niet eens up-and-running onder het motto "stabiel". En dan heb ik het over dure bedrijfshardware en geen thuishardware.

Ik heb vorige week nog een Asus WL500g Deluxe gekocht bij MyCom, die hadden ze gisteren nogsteeds een paar staan (in Den Bosch iig). Ik weet niet of je deze nog een zou willen kopen, maar ze zijn in ieder geval nog leverbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 16:50 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ja gvd
ik zit met het zelfde, ben hoofdhuurder van studentenhuis, heb destijds een router aangeschaft, een WRT54G V5 :( :( :(, las allemaal positieve reacties, totdat ik er achterkwam dat dat niet gold voor V5, die ik juist had...
Die crashed echt vaak, als 2 mensen een torrent hebben openstaan en een van die personen gaat een MMORPG doen knalt het inet bij hem er al uit (ik speel zelf GW dus ik heb ook altijd problemen)

• Eagle666
Nou dan heb ik toch nog 1 tip.

Ten eerste ben ik een beetje slecht geinformeerd geweest. Die nieuwe WRT54GL's zijn wel goed. Het zijn nu WRT54GL versie 1.1 en die komen nog steeds overeen met de WRT54G versie 4. Met de normale hardware en Linux based.

Ik heb deze toch nog op de kop weten te tikken, ze worden gewoon nog steeds geleverd en dat zal zo blijven. Mijn tip is dan ook: ga terug naar de winkel en probeer jouw versie 5 om te ruilen voor zo'n WRT54GL!

Ik heb zelfs de firmware vervangen door een 3rd party uitvoering en ik heb nu in dat studentenhuis weer een top router draaien. Ik moet wel zeggen dat ik wat leuke gebruikersresultaten heb gehoord van mensen over de WL-500g deluxe maar de Linksys ken ik en de mensen van de betreffende studentenhuis wilde niet meer wachten. Dus zodoende... ow en het scheelde ook weer in de kosten :P

(Als ik zelf een nieuwe router ZOU kopen, zou ik de ASUS wel heel serieus overwegen. Volgens gebruikerservaringen en met name wat ze wel niet kunnen draaien, toch een veel betere router. Ook 2x zoveel geheugen dan de Linksys trouwens, waardoor dus minder kans op crashes, en de WL-700g zal een nog groter geheugen hebben. Maar goed...)
Pagina: 1