Toon posts:

Externe HD met ftp ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een externe HD waar je een ftp server op kan draaien.
het is namelijk niet mogelijk om dit op een pc te doen.

Alvast bedankt

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Als je ftp wil draaien, moet je toch minimaal een OS hebben draaien...
Waarom is het niet mogelijk om dit op een pc te doen ?

Misschien kan je hier eens tussen kijken:
http://www.google.nl/sear...oeken&meta=cr%3DcountryNL

Btw, welkom op GoT...

[ Voor 39% gewijzigd door lier op 23-05-2006 09:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Bedoel je dat het uberhaupt niet mogelijk is (denk je dat?) of wil je dat per definitie niet?
Check de Asus WL-700g.
Dit is een router/wireless/ftp/web/btclient etc. etc all-in-one.
Genoeg topics open op dit moment hierover.
Hier zit dus ook een ftpserver in en een 160 Gb ide-skiefje.
Of bedoel je niet zoiets?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt toch gewoon een externe harde schijf middels USB aan een PC hangen, om vervolgens via die PC een FTP-programma te draaien wat die schijf deelt?

Ik ken weinig externe harde schijf-behuizingen met een UTP-aansluiting, ik denk dat als je een oplossing zoekt zonder PC dat je moet zoeken naar een router die USB-harddisks ondersteunt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:25:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een externe HD waar je een ftp server op kan draaien.
het is namelijk niet mogelijk om dit op een pc te doen.

Alvast bedankt
Je kan het via je pc doen, dmv van poorten te forwarden, ftp server software te draaien, deze is er al freeware. OF je haalt een Asus WL500G Deluxe. Die heeft FTP functie en je kan er USB apparaten op aansluiten (2 poorten). Tevens kun je er een usb hub op hangen om meerdere apparaten er op aan te sluiten!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:29:
Bedoel je dat het uberhaupt niet mogelijk is (denk je dat?) of wil je dat per definitie niet?
Check de Asus WL-700g.
Dit is een router/wireless/ftp/web/btclient etc. etc all-in-one.
Genoeg topics open op dit moment hierover.
Hier zit dus ook een ftpserver in en een 160 Gb ide-skiefje.
Of bedoel je niet zoiets?
Dit is zeker een mooie optie!
Weer iemand miss ook een programma of iets dat file automatisch over zet.
Want dan heb ik dus 1 externe HD
en 1 HD in een vast computer, maar dan moet ik het zo hebben dat als iemand iets op de HD zet van de vaste computer dat dat bestand dan ook automatisch naar de externe hd word geplaatst ect. ect.
heeft iemand mischien een idee hoe je dat kan doen?

Verwijderd

Peacepuppy11, ik denk dat je zelf ook wel wat research kan doen. Hier op got zijn er al talloze topics geweest over jouw vraag. Wat zoek werk kan geen kwaad hoor! Tevens heb je ook nog google langs je zijde.

Verwijderd

Uhm, tussen 2 computers weet ik wel wat. Das foldershare van Microsoft. Das gratis (tot 2 GB synchroniseren).
Ik dacht dat er in windows ook zo'n optie zat, dat je automatisch mappen kon laten synchroniseren.
Effe zoeken onder Google.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04 21:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ahoi PeacePuPPy11 :)

Welkom op GoT.
Om te overleven op dit forum is het aan te raden de verschillende FAQ's, policies en de algemene richtlijnen eens stevig door te nemen. Daarin wordt nl. vermeldt wat er allemaal verwacht wordt in een starttopic.
Lees de volgende zakne nog eens goed door :)
Algemene gedragsregels (Netiquette)
Het algemeen beleid
Policy: Alle regels die op het forum gelden

Zoals je misschien al begrijpt, er mist het e.e.a. aan je topic. Namelijk enige eigen (aangetoonde) inzet.
GoT is geen dump-je-vraag forum. Het is de bedoeling dat je zelf meedenkt over wat je precies wilt, daar zelf voor op onderzoek gaat en bij echte specifieke vragen eens op Got gaat kijken. Daar hanteer je eerst de search alvorens je een nieuw topic start.
In je nieuwe topic vertel je wat er niet lukt / wat je zoekt en wat je zelf al gedaan hebt om hier achter te komen.

Verder denk ik ook dat je met een router met ingebouwde FTP server het verste komt. Er zijn ook wel NAS oplossingen maar die zijn wat prijziger ben ik bang ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.