Problemen met het updaten van mijn video kaart radeon 9550

Pagina: 1
Acties:

• tigos
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
ik heb een ati radeon 9550 256 mb. Ik wil mijn videokaart al zeker een half jaar updaten omdat ze dat alijd aanraden als je een nieuw spel installeert en omdat ik bij de godfather niet zo mooie beelden hadden terwijl ander zeiden dat het heel mooi beeld gaf. Natuurlijk weet ik ook dat deze videokaart niet meer van de nieuwste is.
Dus wanneer ik de nieuwste versie wil instaleren van mijn videokaart download ik die gewoon van ati.com. Daarna wil ik er dus die gewoon overschrijven, maar dat gaat niet omdat hij juist voor het instaleren de volgende fout maakt:" INF fout videostuurprogramma niet gevonden." dan een volgende melding:"setup kon de installatie niet voltooien. Probeer de weergave adapter in te stellen met een standaard VGA stuurprogramma alvorens setup uit te voeren."
Ik heb al gebeld naar de winkel waarvan deze pc komt en die zeiden om de videokaart opnieuw te instaleren met de nieuwe update. Maar deze manier werkt dus ook niet.
Hebben sommige mensen dit ook of komt deze fout bijna niet voor.
het kan zijn dat dit ook al eens besproken is. Ik heb ook al gekeken naar het topic met het soortgelijk probleem van de nvidea kaart maar vond daar geen oplossing.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
Mischien om iets aan je zinsbouw te doen, maar ok.

Het gaat er dus om dat je de driver van je videokaart niet kan updaten. Probeer eens wat oudere drivers. Probeer eens je oude driver eerst er af te halen met bijvoorbeerd driver cleaner. Probeer een driver van een andere fabrikant bijvoorbeeld Omega.

Voor de rest zullen je spellen daar niet sneller van gaan lopen. Dus ga eens opzoek naar een nieuw of 2e hands kaartje.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, je spellen zullen er waarschijnlijk niet veel sneller van gaan draaien. Maar goed, dat is niet het ergste probleem. Als je nieuwe drivers wilt installeren, moet je altijd je oude eraf gooien. Dit kun je doen via configuratiescherm en dan bij software. Of je kunt de drivers verwijderen m.b.v. ATi driver cleaner (staat op de website van ATi) of met Driver Cleaner. Daarna installeer je de nieuwe.

• tigos
ik moet waarschijnlijk maar een van de radeons 9550 wegdoen zeker want ik heb een 2de ook.

Verwijderd

Pak maar de Omega drivers,
Ook geprobeerd bij mijn broer zijn Radeon 7000, de catalyst drivers deden het niet, zelfde fout.
De Omega drivers deden het wel

Ja, ook driver cleaner pro laten lopen

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je hebt gewoon per ongeluk de x86-64 drivers gedownload denk ik => Dan krijg je die fout namelijk B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• tigos
Bedankt het is eindelijk gelukt met de omega drivers. ik heb met uninstal cat mijn oude driver er af gedaan en de omega driver er op gezet.
:) Dus hartelijk dank voor jullie steun.
Pagina: 1