Toon posts:

PC, Livebox, XBOX en Dreambox netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben een noob ;( en zou graag op weg geholpen willen worden met een thuisnetwerkje. De situatie is als volgt. Ik heb ongeveer een idee hoe het zou kunnen, maar weet niet of het mogelijk is.
Kheb boven in de slaapkamer mijn PC staan waarop de livebox en xbox aangesloten zijn. XBOX zit via de gedeelde verbinding ook op het internet. Dit werkt allemaal perfect.

De livebox heb ik beneden staan en nu heb ik er ook nog een dreambox sat receiver bijgekocht die ik graag zou willen toevoegen. Kan ik deze op de andere vrije netwerk poort van de livebox aansluiten en is daarna de dreambox bereikbaar vanaf PC en XBOX?

Ik heb dus 1 crossover netwerkkabel van boven naar beneden lopen, die tussen de PC en Livebox en wil eigenlijk geen kabels of een wifi meer erbij plaatsen. Is dit mogelijk of niet? De dreambox moet dus ook het internet zien en alles moet met elkaar kunnen praten. Ik zoek snel een oplossing

Alle hulp is welkom

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 07:17

ranzige pad

kwaaak kwaak

Yup, geen probleem, sinds een paar maand zitten de "rode" en "gele" poort op de zelfde range. 192.168.x.1 en 192.168.x.2 als ik het goed heb.

Gezien dit eigenlijk een livebox vraag is had je deze vraag beter in [Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel X) kunnen stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door ranzige pad op 22-05-2006 13:53 ]

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

[quote]ranzige_pad schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:53:
Yup, geen probleem, sinds een paar maand zitten de "rode" en "gele" poort op de zelfde range. 192.168.x.1 en 192.168.x.2 als ik het goed heb.

Hiermee heb je wel internet op je dreambox, pc en xbox. Maar de dreambox zal de xbox niet kunnen "zien"

Je kunt 2 netwerkkaarten in je pc in bridge mode zetten en de xbox een ip in de 192.168.1.x reeks geven, hiermee zal de dreambox de xbox wel kunnen benaderen.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 07:17

ranzige pad

kwaaak kwaak

[quote]Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:04:
ranzige_pad schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:53:

Hiermee heb je wel internet op je dreambox, pc en xbox. Maar de dreambox zal de xbox niet kunnen "zien"

Je kunt 2 netwerkkaarten in je pc in bridge mode zetten en de xbox een ip in de 192.168.1.x reeks geven, hiermee zal de dreambox de xbox wel kunnen benaderen.
ze zien elkaar wel, want in mijn voor beeld is x = x als ikheb goed heb is geel 192.168.1.1 en rood 192.168.1.2 (of andersom) Ze zitten in het zelfde subnet en hangen aan de zelfde dhcp, dus zien doen ze elkaar zeker.

HT & NAS & Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
ranzige heeft gelijk. Ik heb het allemaal al voorelkaar. Alles ziet elkaar en geen bridges nodig. Werkt gewoon zoals ik het wou.

topic closed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 22:44 ]