Toon posts:

[xp] Kopiëren van documenten naar d:\schijf lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt van alles geprobeerd na een crash van mn pc, echt ontzettend veel van bestandjes proberen te verwisseln door nieuwe via dos tot systeemherstel ik heb alle topics hier afgestruind over mijn probleem, maar geen resultaat...mijn pc meld zich gelijk af als ik me inlog met mn gebruikerswachtwoord ...nu valt dat heel moeilijk te regelen denk ik, dus dacht ik mn documents and settings te kopiëren naar de d:\schijf, maar als ik cd "documents and settings"doe dan kom ik er niet in laat staan dat ik het kan copyen...

what to do?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Leg eerst eens uit wat het probleem is (als het kan met zinnen ipv je hele topic uit 1 lange zin te laten bestaan).
Waarom lukt het niet om je bestanden te kopieren naar een andere schijf? Welke error krijg je precies en wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 01:01:
Leg eerst eens uit wat het probleem is (als het kan met zinnen ipv je hele topic uit 1 lange zin te laten bestaan).
Waarom lukt het niet om je bestanden te kopieren naar een andere schijf? Welke error krijg je precies en wat heb je al gedaan om het probleem op te lossen?
Vertel er ook is bij hoe het kan dat je telkens wordt afgemeld? Wat is er allemaal gebeurd?

Verwijderd

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1132327
Hier staat het probleem beschreven, als u er even naar wilt kijken aub.

Ik kan Documents and settings inmiddels wel vinden, stomme ik heeft niet op de root gekeken *bloos*...
Als ik cd "Documents and Settings" intyp krijg ik toegang geweigerd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:36:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1132327
Hier staat het probleem beschreven, als u er even naar wilt kijken aub.

Ik kan Documents and settings inmiddels wel vinden, stomme ik heeft niet op de root gekeken *bloos*...
Als ik cd "Documents and Settings" intyp krijg ik toegang geweigerd.
Op wat voor manier heb je nu ingelogged op je systeem dan? En als welke user (probeer het eens als admin).
Of hang anders je hdd eens aan een ander systeem om op die manier te backuppen (dan moet jje jezelf wel eigenaar maken van die dir in winxp, maar dat is niet zo'n probleem).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:39:
[...]

Op wat voor manier heb je nu ingelogged op je systeem dan? En als welke user (probeer het eens als admin).
Of hang anders je hdd eens aan een ander systeem om op die manier te backuppen (dan moet jje jezelf wel eigenaar maken van die dir in winxp, maar dat is niet zo'n probleem).
Ik heb nu effe de beschikking tot de pc van mn broer.

Die HD krijg ik er niet uit en toen mn pa me zag klungelen ermee vond ie het maar tijd dat ik dat kassie terug dicht schroefde...

Verwijderd

Topicstarter
Ja?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ongeduldig? Aub je topic niet binnen 24u kicken (en dus al helemaal niet binnen 30min).

Leg nu eens duidelijk uit hoe en wat je aan het proberen bent. Je zegt dat je nu op de pc van je broer bezig bent en dat je vader het geen goed idee vond dat je zelf aan je eigen pc aan het klooien was. Dus hoe wil je nu in je documents and settings map komen?
Als je via een normale bootdisk probeert in dos in die map te komen dan kan het probleem zijn dat je harddisk NTFS is en in dos kun je (niet zonder extra hulptools) geen NTFS schijven benaderen.

Dus nogmaals, zet eens DUIDELIJK op een rij wat je geprobeerd hebt en wat je aan het doen bent.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:41:
[...]

Ik heb nu effe de beschikking tot de pc van mn broer.

Die HD krijg ik er niet uit en toen mn pa me zag klungelen ermee vond ie het maar tijd dat ik dat kassie terug dicht schroefde...
Tja, als het je niet lukt is het waarschijnlijk verstandiger gewoon even een reinstall te doen om van het gezeik af te zijn.

en leg nou nog eens uit wat je precies gedaan hebt om in die dir te komen?

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:15:
Ongeduldig? Aub je topic niet binnen 24u kicken (en dus al helemaal niet binnen 30min).

Leg nu eens duidelijk uit hoe en wat je aan het proberen bent. Je zegt dat je nu op de pc van je broer bezig bent en dat je vader het geen goed idee vond dat je zelf aan je eigen pc aan het klooien was. Dus hoe wil je nu in je documents and settings map komen?
Als je via een normale bootdisk probeert in dos in die map te komen dan kan het probleem zijn dat je harddisk NTFS is en in dos kun je (niet zonder extra hulptools) geen NTFS schijven benaderen.

Dus nogmaals, zet eens DUIDELIJK op een rij wat je geprobeerd hebt en wat je aan het doen bent.
Mijn vraag staat hier al een tijd op de andere topic, dit is een beetje afgeleid maar ja anyway sorry dat ik een beetje ongeduldig ben. *zucht*
Anyway ik kan dus wel op de pc klooien alleen ik kan de harde schijf er niet uit halen. Tot zover mijn restrictie, ik heb verschillende commando's geprobeerd, zoals ook in de FAQ stond dat ik userinit.exe moest vervangen met wsaupdater.exe ofzo...maar dan geeft ie aan dat ie het niet kent, misschien typ ik het evrkeerd in.
Dan zou mijn pc namelijk wel normaal moeten opstarten, graag zelfs maar als ik in system32 zit en ik doe copy userinit.exe wsaupdater.exe dan kent ie dat niet.

Vervolgens hersteldiskette? heb ik niet, kan ik niet in mijn pc douwen ook al had ik die want dat gleufie zit er niet in bij mn medionpc.

Dan mijn documenten kopiëren naar de D:\schijf. Ik had geen idee hoe ik in c:\ moest komen maar ik heb het gevonden eureka! Het moet gewoon met cd ..
dus, dan zie ik wel documents and settings, die moet ik hebben...dan probeer c:\cd "documents and settings", maar ik kom er niet in, toegang geweigerd.
Ik heb gekeken hoe ik zonder dat ik in docs and settings ben toch documenten kan kopiëren, d.m.v. xcopy of iets dergelijks , maar dat commando lijkt net de formule voor een atoombom...ik begrijp er de ballen van.
Kun je nagaan een week geleden wist ik noppes af van dos of uberhaupt van dat hele technische, nu probeer ik een atoombom te maken.

Kan iemand mij het licht laten zien, gewoon effe iets logisch?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:23:
[...]

Tja, als het je niet lukt is het waarschijnlijk verstandiger gewoon even een reinstall te doen om van het gezeik af te zijn.

en leg nou nog eens uit wat je precies gedaan hebt om in die dir te komen?
Ik heb dus belangrijke documenten in 'mijn documenten' staan. Anders had ik allang zonder moeite een reinstall gedaan.
Ik doe het via de cd xp, dan repair dan c:\, mn wachtwoord...vervolgens cd .. dan kom je in de root, vervolgens gewoon dir dan zie ik Documents and settings staan, die wil ik hebben, maar die kan ik hoe kopiëren naar d:\ ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:32:
[...]

Ik heb dus belangrijke documenten in 'mijn documenten' staan. Anders had ik allang zonder moeite een reinstall gedaan.
Ik doe het via de cd xp, dan repair dan c:\, mn wachtwoord...vervolgens cd .. dan kom je in de root, vervolgens gewoon dir dan zie ik Documents and settings staan, die wil ik hebben, maar die kan ik hoe kopiëren naar d:\ ?
Wat maakt het uit dat daar belangrijke documenten staan dan? Je kunt toch reinstalllen?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:33:
[...]

Wat maakt het uit dat daar belangrijke documenten staan dan? Je kunt toch reinstalllen?
Dan raak ik toch mijn documenten kwijt, ben ik ook kwijt geraakt bij vorige installatie en als ik zo in de zoekfunctie op dit probleem zoek dan zie ik dat er gezegd word dat als je opnieuw installeert je alles houd behalve 'mijn documenten'.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:36:
[...]

Dan raak ik toch mijn documenten kwijt, ben ik ook kwijt geraakt bij vorige installatie en als ik zo in de zoekfunctie op dit probleem zoek dan zie ik dat er gezegd word dat als je opnieuw installeert je alles houd behalve 'mijn documenten'.
Je raakt je documenten helemaal niet kwijt hoor. Je moet alleen zorgen dat je windows niet laat formatteren, dan blijft je data gewoon op je schijf staan.

En je hebt een D schijf, zet windows daar dan op :)

En edit je post gewoon als je nog wat toe wilt voegen, iedere keer je topic kicken leest namelijk erg irritant

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 22-05-2006 12:39 ]

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Terw_Dan bedoelt dat een herinstall van XP geen invloed heeft op de "mijn documenten" map. Misschien dat het zo iets duidelijker is voor topic-starter.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:38:
[...]

Je raakt je documenten helemaal niet kwijt hoor. Je moet alleen zorgen dat je windows niet laat formatteren, dan blijft je data gewoon op je schijf staan.

En je hebt een D schijf, zet windows daar dan op :)

En edit je post gewoon als je nog wat toe wilt voegen, iedere keer je topic kicken leest namelijk erg irritant
Hoe komt het dan dat ik mijn documenten van vóór de vorige installatie nooit terug kon vinden? Als ik nu opnieuw installeer hoe doe ik dat dan op de d:\schijf? Komt er dan geen conflict?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Hoe komt het dan dat ik mijn documenten van vóór de vorige installatie nooit terug kon vinden? Als ik nu opnieuw installeer hoe doe ik dat dan op de d:\schijf? Komt er dan geen conflict?
Volgens mij probeert men je duidelijk te maken wat de snelste manier is om je documenten weer te kunnen zien/kopieren.

Oftewel; installeer Windows op D:, installeer daarna een programma om een CD mee te branden ofzo, zet je documenten op CD en kieper daarna je hele PC leeg en begin met Windows op C ofzo (afhankelijk van hoe schoon je je PC wil krijgen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Damn, heb je topic nu een aantal keren gelezen, maar ik "begriep der nix van".
Je wilt je volledige documents & settings dus kopieeren naar de D-schijf?
Dan kan inderdaad niet. Dan geeft ie tijdens het kopieeren een fout aan.
Dat komt namelijk omdat er belangrijke bestanden in je documents & settings staan die in gebruik zijn. Deze kan men niet kopieeren.
Maar waarom wil je die hele map kopieeren? Waarom kopieer je niet alleen je mijn documenten.
Ben je toch ook klaar?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:51:
Dat komt namelijk omdat er belangrijke bestanden in je documents & settings staan die in gebruik zijn. Deze kan men niet kopieeren.
Maar waarom wil je die hele map kopieeren? Waarom kopieer je niet alleen je mijn documenten.
Ben je toch ook klaar?
Hele map kan handig zijn voor overige meuk zoals Application Data bijvoorbeeld... Waar de laatste jaren steeds meer programma's meuk wegzetten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Waarschijnlijk kun je die niet terugvinden omdat je wat verkeerd gedaan hebt.
Wat voor een conflict zou er komen als je windows op D gooit? Enige dat overschreven wordt is de bootsector en boot.ini maar de rest blijft gewoon staan.
En het maakt echt niet uit op welke disk je Windows zet, hier heeft hij tijdenlang op G gestaan en windows werkte gewoon hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:51:
Ben je toch ook klaar?
Juist, maar dan moet ik wel in mijn docs and settings komen om 'mijn documenten' te zien in de dir...en ik kom niet in cd "documents and settings", toegang geweigerd.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:49:
[...]

Volgens mij probeert men je duidelijk te maken wat de snelste manier is om je documenten weer te kunnen zien/kopieren.

Oftewel; installeer Windows op D:, installeer daarna een programma om een CD mee te branden ofzo, zet je documenten op CD en kieper daarna je hele PC leeg en begin met Windows op C ofzo (afhankelijk van hoe schoon je je PC wil krijgen).
Ja, maar als ik op d installeer, dan kom ik toch niet op c want ik ben een nieuwe gebruiker zeg maar en dan kom ik niet meer op de Administrator van de installatie op c...of heb ik het verkeerd?
Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:57:
[...]

Waarschijnlijk kun je die niet terugvinden omdat je wat verkeerd gedaan hebt.
Wat voor een conflict zou er komen als je windows op D gooit? Enige dat overschreven wordt is de bootsector en boot.ini maar de rest blijft gewoon staan.
En het maakt echt niet uit op welke disk je Windows zet, hier heeft hij tijdenlang op G gestaan en windows werkte gewoon hoor.
Ik heb toen gewoon geinstalleerd op c:\, zoals de cd het aangeeft zonder formateren. toch kon ik niet mijn documenten terugvinden.
Ok dus ik zet de installatie op D:\ en dan zou ik toegang kunnen hebben tot c:\ vanuit d:\?

Dat ik niet in Documents and settings kom via repair kan ik niks meer aan doen?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 13:10 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:02:
[...]

Juist, maar dan moet ik wel in mijn docs and settings komen om 'mijn documenten' te zien in de dir...en ik kom niet in cd "documents and settings", toegang geweigerd.
Nogmaals de vraag, hoe ben je daar nu gekomen en hoe log je in?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:08:
[...]

Ja, maar als ik op d installeer, dan kom ik toch niet op c want ik ben een nieuwe gebruiker zeg maar en dan kom ik niet meer op de Administrator van de installatie op c...of heb ik het verkeerd?
Laat ik het genuanceerd zeggen; als standaard-Windows op een standaard-PC met een standaard-gebruiker draait, ga ik er logischerwijs vanuit dat de partitie niet NTFS-encrypted is en dus kan je erbij.

En zo niet; dan kan je alsnog met een aantal kunstgrepen de permissies overzetten voor je nieuwe installatie-gebruikers.

Verwijderd

klik eens rechts op mijn documenten/eigenschappen en dan verplaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:08:
[...]

Nogmaals de vraag, hoe ben je daar nu gekomen en hoe log je in?
Gewoon via de repairconsole van de xp cd, (ik heb dit toch echt gezegd in mn post d8 ik) en dan 1 voor c:\ en dan mn wachtwoord die ik gewoonlijk gebruik om in te loggen op administrator en dan staat er c:\ windows>. dan doe ik cd .. en dan kom ik dus op c:\ (de root).
Dan doe ik dir intypen en zie ik documents and settings staan. Mooi maar dan moet ik er nu wel in, om mijn documenten te kunnen zien. Dan doe ik dus cd "documents and settings", maar toegang geweigerd. Is dit antwoord op je vraag? :D

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk je instellingen van je gebruikers zodanig neergezet dat je je account ge-persionialiseerd hebt (ofzoiets :)) Dus dat andere er niet bij kunnen komen.
Uhm, dan heb je een probleempie... (volgens mij)
Wat je zou kunnen proberen, als dat nog lukt, om in veilige modus in te loggen op Administrator.
Anders, tja.. dan wordt het moeilijk.

Verwijderd

In veilige modus gelijk in menu start rechts op mijn documenten / eigenschappen en dan verplaatsen.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:55

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:11:
klik eens rechts op mijn documenten/eigenschappen en dan verplaatsen.
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:21:
In veilige modus gelijk in menu start rechts op mijn documenten / eigenschappen en dan verplaatsen.
Of je leest het topic even..
TS Kan dus niet meer inloggen.. Ook veilige modus werkt niet zegt ie.

@TS
Probeer het volgende eens:
Ga naar www.nu2.nu, download daar die PE-builder en maak een bootable cd. Start hiermee op, zet je zooi over naar een usb-stick/whatever. (Of download Knoppix.)

[ Voor 30% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-05-2006 13:24 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Waar staat dat veilige modus niet werkt ?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:26:
Waar staat dat veilige modus niet werkt ?
Openingspost; hij kan niet inloggen in Windows... |:(

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:28:
[...]

Openingspost; hij kan niet inloggen in Windows... |:(
Ik heb net even getjekt en ik ben toch echt een Zij :> .

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 11:13

Tomatoman

Fulltime prutser

Begrijp je wel hoe de command-line instructies werken die je gebruikt? Als je via de command line op de D-schijf werkt, kun je niet opeens veranderen van directory op de C-schijf. Anders gezegd, je op de D-schijf bent, typ je eerst C: en pas daarna doe je een tweede commando om van directory te veranderen: cd "\documents and settings". Typ ook eens een keer help cd of cd/?, dan krijg je meer informatie over het commando dat je gebruikt.

[Edit]
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:31:
Ik heb net even getjekt en ik ben toch echt een Zij :> .
Vandaar dat je vader je niet in die kast laat schroeven. Vrouwen en gereedschap...
* Tomatoman rent hard weg :P

[ Voor 28% gewijzigd door Tomatoman op 22-05-2006 13:34 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

code:
1
2
3
C:\>cd documents and settings

C:\Documents and Settings>

Dit probeer je, maar werkt niet?

Probeer anders alleen de 1e 8 tekens en dan ~1. Dos kan ze niet langer hebben dan 8 karakters.
edit:
Totaal 8 idd "cd Docume~1" is het dan, Tnx @ MAX3400 :*)

Verder kan je natuurlijk je XP op D: installeren, documentjes enzo van C: branden en dan weer installen op C:\ (en meteen formatteren als ie toch leeg kan)

Is een stuk sneller dan hier op antwoorden wachten (En als je het meteen goed wilt doen kan je ook een Nlite windows maken, ben je meteen allerlei rotzooi kwijt :9 )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 13:35 ]

• MAX3400

MAX3400

code:
1
2
3

Probeer anders alleen de 1e 8 tekens en dan ~1. Dos kan ze niet langer hebben dan 8 karakters.
Totaal 8, incl de ~...

Dus dan zou het zoiets worden als:
code:
1
C:\>cd docume~1

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 22-05-2006 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
tomatoman schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:31:
Begrijp je wel hoe de command-line instructies werken die je gebruikt? Als je via de command line op de D-schijf werkt, kun je niet opeens veranderen van directory op de C-schijf. Anders gezegd, je op de D-schijf bent, typ je eerst C: en pas daarna doe je een tweede commando om van directory te veranderen: cd "\documents and settings". Typ ook eens een keer help cd of cd/?, dan krijg je meer informatie over het commando dat je gebruikt.

[Edit]
[...]
Vandaar dat je vader je niet in die kast laat schroeven. Vrouwen en gereedschap...
* Tomatoman rent hard weg :P
Begin te rennen idd...

Ja ik kom niet op d:, ik moet eerst eens in c in mn documents and settings zien te komen.
Ik heb help ingetypt en dan krijg ik niet meer dan dat ik al op tienduizend sites heb gelezen, namelijk cd is dat je in een bepaalde map kunt komen...ik merk er niks van, toegang is geweigerd.

• MAX3400

MAX3400

Goed, even de suggestie van Terw_Dan uitwerken.

- Ga naar je recovery-console
- Ga naar de root van C, oftewel C:\
- Kan je hier dir uitvoeren?
- Kan je hier cd docume~1 uitvoeren?

Zo niet; wat is de exacte melding die je krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3

edit:
Totaal 8 idd "cd Docume~1" is het dan, Tnx @ MAX3400 :*)

Verder kan je natuurlijk je XP op D: installeren, documentjes enzo van C: branden en dan weer installen op C:\ (en meteen formatteren als ie toch leeg kan)

Is een stuk sneller dan hier op antwoorden wachten (En als je het meteen goed wilt doen kan je ook een Nlite windows maken, ben je meteen allerlei rotzooi kwijt :9 )
Ik heb met en zonder aanhalingstekens geprobeerd en nog veel meer, maar of k krijg dat het niet bestaat of dat de toegang geweigerd is. Nu ook weer met cd Docume~1, toegang geweigerd als ik het met aanhalingstekens doe en zonder kent ie het niet.

Xp installeren op D, waar overigens enkele backups ofzo staan zag ik toen ik de vorige keer zat te neuzen in d...maar dan zou xp dus op d komen te staan en als ik me aanmeld zou ik via d in kunnen loggen zonder probleem ?

• MAX3400

MAX3400

Ja, Windows op D heeft geen klap te maken met de corrupte installatie op C. Je kan dus gewoon inloggen op je nieuwe installatie.

* MAX3400 vermoedt dat de FAT-table naar zijn grootje is... :X

@hieronder: jouw account/password, ben je daarmee wel administrator op de PC of ben je "gebruiker"?

[ Voor 43% gewijzigd door MAX3400 op 22-05-2006 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:41:
Goed, even de suggestie van Terw_Dan uitwerken.

- Ga naar je recovery-console
- Ga naar de root van C, oftewel C:\
- Kan je hier dir uitvoeren?
- Kan je hier cd docume~1 uitvoeren?

Zo niet; wat is de exacte melding die je krijgt?
Heb ik gedaan, resultaat: Toegang geweigerd.

Ik ben gewoon Administrator en ik log hier ook mee in via repairconsole, ik zie net trouwens dat mijn twee partities ntfs zijn, wat dat inhoudt snap ik niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:43:
Ja, Windows op D heeft geen klap te maken met de corrupte installatie op C. Je kan dus gewoon inloggen op je nieuwe installatie.
Wat is dat dan met die userinit.exe e.d. beschreven in de FAQ onder mijn probleem, namelijk het gelijk af worden gemeld?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:44:
[...]

Wat is dat dan met die userinit.exe e.d. beschreven in de FAQ onder mijn probleem, namelijk het gelijk af worden gemeld?
Ik ga het even heel plastisch beschrijven; ongeacht je een mannetje of vrouwtje bent... :Y)

Installeer Windows op D:
D: en C: communiceren totaal niet met elkaar wat betreft errors of andere bende.
Log in op je nieuwe Windows.
Kijk of je dan je C-schijf ziet.
Kijk of je dan documenten kan backuppen naar CD/DVD/USB.

Kom daarna eens hier terug en please, leer de edit-knop te gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:46:
[...]

Ik ga het even heel plastisch beschrijven; ongeacht je een mannetje of vrouwtje bent... :Y)

Installeer Windows op D:
D: en C: communiceren totaal niet met elkaar wat betreft errors of andere bende.
Log in op je nieuwe Windows.
Kijk of je dan je C-schijf ziet.
Kijk of je dan documenten kan backuppen naar CD/DVD/USB.

Kom daarna eens hier terug en please, leer de edit-knop te gebruiken...
Ja baas, ik zal het direct gaan proberen.
'Kijk of je dan je C-schijf ziet.' is een beetje twijfelachtig? Dus het kan zijn dat ik mn c-schijf niet zie hmm...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:49:
[...]

Ja baas, ik zal het direct gaan proberen.
'Kijk of je dan je C-schijf ziet.' is een beetje twijfelachtig? Dus het kan zijn dat ik mn c-schijf niet zie hmm...
Dat kan inderdaad zo zijn... Ga dan geen gekke dingen doen om je C-schijf alsnog te zien maar kom dan weer ff in dit topic verder praten en probeer dan foutmeldingen goed te formuleren die Windows geeft.

* MAX3400 voelt zich bij de McDonalds; "ze zei baas tegen me..." ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://support.microsoft.com/kb/235364/

set allowallpaths = true al geprobeerd?

• MAX3400

MAX3400

Domme vraag van mijn kant dan; is het niet zo dat "Documents and Settings" sowieso een system-path is en dus al gedefinieerd? En daarbij; de TS kan natuurlijk niet voldoen aan de voorwaarden die worden gesteld na het rood-gedrukte stuk tekst, of lees ik verkeerd?

*edit*
Het is een Win2K-setting; geldt het dan ook per default voor XP?

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 22-05-2006 16:04 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 17:37
Indien je opnieuw begint dan verander "mijn documenten" de eigenschappen naar de d schijf dan heb je dit probleem niet, dan kun je windows altijd opnieuw installeren op c.

Bootable linux proberen, www.knoppix.nl, www.knoppix.org/
bootable cd die in de newsgroepen geplaatst worden proberen, hiermee kun je proberen te kopieren of te reparenen(hirens bijvoorbeeld)
Ultimate bootcd met google zoeken. http://www.ultimatebootcd.com/
http://www.nu2.nu/bootcd/
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:51:
[...]

Dat kan inderdaad zo zijn... Ga dan geen gekke dingen doen om je C-schijf alsnog te zien maar kom dan weer ff in dit topic verder praten en probeer dan foutmeldingen goed te formuleren die Windows geeft.

* MAX3400 voelt zich bij de McDonalds; "ze zei baas tegen me..." ;)
Meester kan ook, anyway I am a good student, ik heb nu de installatie op d:, ik kan in c: en ik kan bij mn documenten hoe goed is dat!
Heerlijk, maar eigenlijk vind ik dat er niet zo arro naar de FAQ verwezen moet worden als het niet bij iedereen werkt wat betreft mijn probleem en ook als er geen uitleg bij kan worden gegeven als iets niet lukt. Voor wat betreft de mensen die me geholpen hebben in deze topic *petje af* Tenk joe end e kiss.

(Misschien is het handig om er achter te komen hoe je toch in de directory documents and settings kan komen in de repairconsole zonder dat ie aangeeft : toegang geweigerd, daar zouden velen mee geholpen zijn en zou zowat een derde van alle vragen hier mee opgelost zijn. Ik ben er in ieder geval nog wel benieuwd naar, die set allow paths lukt namelijk ook niet)

Wat ehm moet ik nu? :D Ik haal mn bestanden eraf, maar daarna wil ik alles weer netjes clean hebben en weer op c: zitten....

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:57:
[...]
Wat ehm moet ik nu? :D Ik haal mn bestanden eraf, maar daarna wil ik alles weer netjes clean hebben en weer op c: zitten....
Goed, wat doe je nu?

- Bestanden van C: kopieren naar D (naar een andere map, zoals Oude meuk).
- Daarna even kijken hoeveel het is wat je echt nodig hebt.
- Zet dat op USB-stick of op een CD'tje.
- Lees die USB-stick of CD voor de zekerheid even uit op een andere PC ter controle.
- Als je zeker weet dat dat het allemaal was, zou ik ervoor kiezen om weer Windows te installeren.
- Tijdens de installatie alle partities C & D laten verwijderen en een nieuwe C maken van 15GB ofzo.

Dan ben je weer helemaal klaar, schoon en netjes met je systeem... Succes ermee!!!!

offtopic:
Best leuk zo'n *kiss* maar volgens mij ben ik strafbaar... :X

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 22-05-2006 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:03:
[...]

Goed, wat doe je nu?

- Bestanden van C: kopieren naar D (naar een andere map, zoals Oude meuk).
- Daarna even kijken hoeveel het is wat je echt nodig hebt.
- Zet dat op USB-stick of op een CD'tje.
- Lees die USB-stick of CD voor de zekerheid even uit op een andere PC ter controle.
- Als je zeker weet dat dat het allemaal was, zou ik ervoor kiezen om weer Windows te installeren.
- Tijdens de installatie alle partities C & D laten verwijderen en een nieuwe C maken van 15GB ofzo.

Dan ben je weer helemaal klaar, schoon en netjes met je systeem... Succes ermee!!!!

offtopic:
Best leuk zo'n *kiss* maar volgens mij ben ik strafbaar... :X
Doe ik meteen! super...

P.s. ik ben meerderjarig...wiseguy.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:08:
[...]
P.s. ik ben meerderjarig...wiseguy.
Sorry hoor, maar toen ik las van "...en toen mn pa me zag klungelen ermee vond ie het maar tijd dat ik dat kassie terug dicht schroefde...", had ik niet echt de indruk dat je 18+ was. ;)

Mocht het allemaal nog steeds niet lukken; we zien je antwoord wel weer tegemoet.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:12:
[...]

Sorry hoor, maar toen ik las van "...en toen mn pa me zag klungelen ermee vond ie het maar tijd dat ik dat kassie terug dicht schroefde...", had ik niet echt de indruk dat je 18+ was. ;)

Mocht het allemaal nog steeds niet lukken; we zien je antwoord wel weer tegemoet.
Haha thuis wonen is voor n studentje nog altijd de beste optie.
Ok ik ga gelijk aan het werruk.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:16:
[...]

Haha thuis wonen is voor n studentje nog altijd de beste optie.
Ok ik ga gelijk aan het werruk.
Mocht "werruk" niet lukken; heb ik nog wel een paar ideeen...

Modbreak:Die post je dan maar gewoon in dit topic. GoT is geen helpdesk-mailadresuitwisselplaats ;)
offtopic:
-edit-

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 22-05-2006 21:16 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je zelf wat meer initiatief willen tonen in het onderzoeken van de diverse geboden oplossingen DiGitY?

Houd allen het verhaal aub ook enkel over dit probleem. Er zijn zat andere plaatsen om te slowchatten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MAX3400

MAX3400

sanfranjake schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:17:
Zou je zelf wat meer initiatief willen tonen in het onderzoeken van de diverse geboden oplossingen DiGitY?

Houd allen het verhaal aub ook enkel over dit probleem. Er zijn zat andere plaatsen om te slowchatten.
^^ sorry... :|

^ Volgens mij is het probleem al opgelost, sanfranjake... Alleen het topic was in den beginne wat onoverzichtelijk vanwege alle reacties. Naar wat ik begrijp uit de laatste 10 reakties kan de C-schijf weer benaderd worden via Windows op D.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:19:
[...]

^^ sorry... :|

^ Volgens mij is het probleem al opgelost, sanfranjake... Alleen het topic was in den beginne wat onoverzichtelijk vanwege alle reacties. Naar wat ik begrijp uit de laatste 10 reakties kan de C-schijf weer benaderd worden via Windows op D.
Precies, ik heb alles uitgeprobeerd en onderzocht, initiatief genoeg ;).

Dat laatste klopt ook, ik kan namelijk mijn documenten op disk zetten, heb dan ook c: vervolgens geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Topic kan worden gesloten, dank u.
Pagina: 1