Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] 'Access denied' bij openen map na herinstallatie? *

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een korte tijd geleden heb ik windows xp weer opnieuw op mijn computer gezet, aangezien het ding een beetje gaar was geworden. Na het proces, is één map op de andere partitie dan waar windows opstaat, on open baar geworden. (is not accessible, acces denied) Windows beweert dat de map 0kb is, maar in werkelijkheid zitten er flink wat gig's in. Ik heb geprobeerd de map te openen via een andere computer over het netwerk en via dos, maar niks werkt.
Heeft iemand een idee hoe ik bij de bestanden in de map kan komen?

Adios,

Wiebe

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mhh, al eens proberen een schijfcontrole uit te voeren? Ik heb dit namelijk ook ooit voorgehad, en een schijfcontrole fixte m'n probleem.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Misschien even met een bootable linux CD (knoppix, Ubuntu) booten om te kijken of je op die manier de bestanden wel kan benaderen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11 19:08
Als je Windows XP Pro gebruikt, moet je eens proberen als Administrator jezelf als eigenaar van de mappen aan te wijzen (Simple File Sharing moet uitstaan en dan rechtsklikken op de map > Sharing & Security > Owner ...).

Als zoiets niet werkt, kun je eventueel proberen met een filerecovery-tooltje (FileRecovery, GetDataBack, ...). Die trekken zich weinig af van de rechten die toegekend zijn aan een NTFS-map en zolang het ongeëncrypteerde (ik bedoel EFS-encrypted, data in geëncrypteerde archieven zijn natuurlijk wel te recoveren) kun je die normaal wel opslaan op een andere plaats (nooit op dezelfde plaats laten terugzetten!!).

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
http://support.microsoft.com/kb/308421/nl

(en gebruik de search voortaan even?)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik durf te wedden dat je er hiermee wel uitkomt; zoek daarom even voor je in het vervolg een topic opent ;) Ik pas je topictitel nog even aan en verplaats je topic naar het juiste forum

Windows Clients - FAQ

CSA > WOS
on openbare mappen > [XP] 'Access denied' bij openen map na herinstallatie? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
De map "System Volume Information"?
Rechtsklik er op > Eigenschappen > Beveiliging en daar even de groep en/of gebruiker toevogen waarmee jij inlogd op Windows. :)
Dat toevoegen kan overigens alleen emt administratorrechten.

Edit:
Oh, beetje verkeerd gelezen. Het gaat dus om herinstallatie waarbij de rechten van mappen niet opnieuw zijn gekoppeld aan de nieuwe gebruikers. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Joen op 21-05-2006 19:57 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:49

DataGhost

iPL dev

Om passer aan te vullen, Windows Clients - FAQ - Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?
Welkom op GoT :). De bedoeling van GoT, zoals je in de Registratievoorwaarden en faq hebt kunnen lezen bij het aanmelden, is dat je zelf eerst wat vooronderzoek doet alvorens je vraag hier neer te gooien. Ook had dit topic beter in Windows Clients geplaast kunnen worden. Aangezien dit ontbreekt in je TS en het een vrij algemeen probleem is (Frequently Asked Question) gok ik dat je topic geen lang leven beschoren is, maar dat is niet aan mij om te beslissen. Het probleem is in elk geval al opgelost(hoogstwaarschijnlijk).
Oh, en we groeten elkaar standaard, dus het is niet nodig dat extra te doen onderaan je post :)

offtopic:
ja... Spider.007 toen was ik heeeeeeeel erg laat 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 21-05-2006 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van mijn post. Na wat te hebben geprutst met rechten en sharing ging er van uit dat de map corrupt zou zijn geraakt. Daarom had ik verwacht dat de oplossing niet in windows zelf zou zitten maar met een file recovery programma ofzo. Dat is dus de rede dat ik mijn topic niet op de juiste plaats had, evenals dat ik niet mijn vraag gevonden had in een eerdere post, aangezien ik verkeerd zocht.

Anyway, bedankt spider. De faq was inderdaad hetgeen dat ik nodig had mijn probleem op te lossen.

Verwijderd

Domme vraag, was gaar na lange tijd googlen, iets over hoofd gezien

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 21:47 . Reden: Domme vraag, was gaar na lange tijd googlen, iets over hoofd gezien ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik meen dat het antwoord toch echt al gegeven is - zijnde de link naar de Windows FAQ ? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
erd commander, en rechten resetten

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Proxx schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:35:
erd commander, en rechten resetten
Hoeft niet eens met ERD commander, eigenschappen van de map opvragen, tabblad beveiliging, geadvanceerd, tabblad eigenaar. daar jou account eigenaars rechten geven en je kunt overal weer bij. daarna kun je de rechten herstellen zoals ze moeten komen te staan.
Pagina: 1